Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

@Poezels en alle anderen. Het planken ging niet door, vriend wilde niet de foto nemen. We gaan over een tijdje naar Berlijn, daar eens op iets geks proberen. Maar Poezels, ik ben benieuwd naar je klusfoto.

@Leoloce, jij hebt het erg te pakken. Ik mag er 21 onderweg hebben maar met RR erbij zijn het er meer. Nu 12 officials onderweg, daar hou ik me wel aan.

@Neferisis, gelukkig ook bij jouw mooi weer. Hier ook maar wel giga warm.
neferisis, lekker asperges! Deze week ook maar weer even maken, jummie

steph, jammer dat het niet door ging. Volgende keer dan maar
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 06-06-2011 23:01
Reden: foto's foetsie :)
% gewijzigd
Ziet er mooi strak uit, Poezels!

En ik ben altijd al een fan geweest van ansichtkaarten, dus ik had al een stapeltje liggen. Nu heb ik er wel een aantal bijgekocht uiteraard, en vooral ook postzegels! :P

Heb nog 1 kaartje onderweg; Italië - 14 dagen... en ga over 15 minuten richting vliegveld.. ik ga er (positief als ik ben) vanuit dat 'ie geregistreerd is als ik terug kom.

Ben benieuwd hoeveel kaarten ik ga kopen .... (ik ga naar Zwitserland en misschien Italië).

Poezels: mooie vloer!!!

Leoloco: gefeliciteerd met je verslaving

Stereo: 250 kaartjes gefeliciteerd

Neferisis: klinkt goed, dat fietsrondje en daarna genieten van het witte goud!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
Goedemorgen lieve allemaal!

12 pagina's terug staat mn laatste berichtje... Schandalig lang geleden heb ik dus iets van me laten horen hahaha :D Hoe is het met jullie allemaal? Met mij goed, afgelopen vrijdag heb ik de conceptversie van mn scriptie ingeleverd en over 40 min. krijg ik er feedback op! Dan nog even doorbuffelen tot en met volgende week donderdag en dan inleveren voor het eggie! Spannend!

Afgelopen vrijdag heb ik mn profiel ook gelijk weer op actief gezet en iets van 8 officials aangevraagd. 2 hurrays gehad, maar nog geen kaarten ontvangen. Mn postcrossingstats voor mei waren bijzonder deprimerend... 0 days a happy mailbox! er stond ook echt een :( bij hahaha.

Nou... tot schrijfs allemaal!
Poezels, mooi voor een Poezeltjes nestje zeg.

Snjokorn, sollicitatie? Zo ja, heel veel succes ermee.

JJ waaaaaaaaat 0days happy mailbox? Hoe overleef je dat? En hoe is het met de studie?

Balen, ik ben 7ons aangekomen en ik weet niet waar het aan ligt. Ik zeg wel zo het zijn spieren en ik hou vocht vast.
Eeen hele goedemorgen!

Snjokorn, heel veel plezier in Zwitserland en wie weet ook Italie. Hopelijk is het daar lekker droog en zonnig!

Joke, wat goed dat je je scriptie hebt ingeleverd en spannend nu natuurlijk! Veel succes met het gesprek.

Steph, vervelend dat je 7 ons bent aangekomen, heb je meer gesport dan normaal?

Mijn kaartje met verzonnen legende is aangekomen in Brazilië Hele lap tekst erbij:

"Hello,

Thanks for the card and the beautiful stamps. I enjoyed the picture of the canal. I think it speaks a lot about the Netherlands. When I saw the familiar architecture of the houses, and most of all, the windmill, I had no doubt it came from there. And there's a mystery about your card I'll never solve but will always be able to wonder about: what was that one man, a shadow, doing at that place at that time?

Thanks again and happy postcrossing,

Luiz."

Leuk nieuwe kaartje gaat naar Australie. Nu maar eens klaarmaken voor de dag, koffiiieee...
Poezels, superleuke hurray.

Ik heb niet meer gesport dan normaal eigenlijk.

Snjokorn, ik las je posting niet goed. Je gaat op vakantie, ook super hoor. Veel plezier, koop niet te veel kaarten in Zwitserland, behalve die van de Bernina-express, die zijn goedkoper.
Daar was ik weer eventjes....

Tine, spannend zeg! Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt om onder narcose te gaan.. Weet je de datum al?

Kozoo, ik vind dat 'postzegellikken' ook altijd zo vies.. maar heb nog steeds geen postzegelbevochtiger.

Steph, dat vind ik een goed motto 'wat eraf is, is er in ieder geval af'. Lekker positief!

Lionne, welkom hier!

Leo, als je postzegels bestelt bij postzegelsmetkorting moet je bij 'opmerkingen' aangeven dat je aan postcrossing doet, dan krijg je veel verschillende. Ik ben dat wel eens vergeten en toen kreeg ik een zakje met allemaal dezelfde postzegels. Enne, ik zei toch dat je snel een 2de profiel zou hebben

Neferisis, nog gefeliciteerd met je man! Mmmm verse aardbeien, wij hebben er ook nog heel wat in de keuken liggen. Uit eigen tuin!

Arme Ligaa, het zit jou ook niet mee met je gezondheid he!

Poezels, wat een leuk bericht. Spannend hoor! Ben benieuwd hoe snel je hier het leuke nieuws komt vertellen..

JJ, mijn stats waren ook al zo deprimerend, maar ja studie gaat voor he. Ik ben nu ook weer volop aan het postcrossen, dus volgende keer een hoger aantal.

Zo ik heb vanaf donderdag t/m gisteren genoten van het mooie weer en alleen maar leuke dingen gedaan. Ook nog even wezen shoppen en 20 kaarten gekocht (o.a. AU) en de Rotterdamkaarten van Idrukker ontvangen. Net ook nog 2 kaartjes ontvangen, een vodje en en prachtexemplaar. Morgen afstuderen en dan is mijn studentenleven toch echt voorbij....
Halverwege oktober, jaa is ver weg maar er komt een postzegel uit van postcrossing. Mijn vader heeft het tijdschrift TNT collect en daar stond het in. Het is ook online te lezen maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Juuf, heel veel succes met je laatste studiedag. Veel plezier in het andere echte leven.
Hallo ladies, ik heb het zo druk de laatste tijd. Niet normaal meer. Amper tijd om te forummen.

Maargoed. Ik heb afgelopen weekend nog 5 kaarten ontvangen, ik loop er nog steeds 14 achter.

Enne, steph, met WW gaat het nog steeds goed! Bij jou dan?
quote:steph schreef op 06 juni 2011 @ 13:34:

Halverwege oktober, jaa is ver weg maar er komt een postzegel uit van postcrossing. Mijn vader heeft het tijdschrift TNT collect en daar stond het in. Het is ook online te lezen maar ik heb het nog niet kunnen vinden. http://collectclub.postnl ... pages/futureproducts.aspx
quote:steph schreef op 06 juni 2011 @ 13:34:

Halverwege oktober, jaa is ver weg maar er komt een postzegel uit van postcrossing. Mijn vader heeft het tijdschrift TNT collect en daar stond het in. Het is ook online te lezen maar ik heb het nog niet kunnen vinden. Het tnt collect boekje of de mededeling dat die postzegel er komt?

Als je de link niet kon vinden staat ie hierboven .

Heb hm vanmorgen ook doorgebladerd en postzegels besteld maar die postcrossingzegel heb ik niet gezien.
quote:neferisis schreef op 06 juni 2011 @ 13:45:

[...]

http://collectclub.postnl ... pages/futureproducts.aspx

Oww kijk.. als we jou toch niet hadden .

Ik kijk bijna niet in die lijstjes maar gewoon naar de plaatjes, geen zin om alles helemaal te gaan lezen .
Juuf, dank voor de tip van de postzegels met korting! Ik ga denk ik binnenkort alweer nieuwe postzegels bestellen, dus dat komt helemaal goed!

Ik heb vandaag weer een Hurray! Iemand uit Spanje die niet wist dat Heineken een Nederlands merk was.. najaa! Gelukkig bestaat er dan zoiets als postcrossing, kun je mensen toch nog wat bij brengen.:P

En nog steeds geen kaartje ontvangen. :(
quote:Jokejacket schreef op 06 juni 2011 @ 09:23:

Mn postcrossingstats voor mei waren bijzonder deprimerend... 0 days a happy mailbox! er stond ook echt een :( bij hahaha.

Ja, mijne ook

En m'n stats ook;

Country ranking by sent: 617th

Country ranking by distance: 683rd
Neferisis, dank je voor die link.
Gisteren helaas geen kaarten voor mij :(

En ook al geen hurray's! Een kaart naar Amerika is al 22 dagen onderweg, grr. Verder nog Rusland en Polen (beiden 16 dagen onderweg) en de rest van mijn kaarten is allemaal maar een paar dagen onderweg. Dus kan nog wel even duren voor ik weer eens Hurrays krijg.
Gisteren een heel vaag kaartje uit Japan ontvangen. De tekst en postzegel op de kaart maakten het gebrek aan afbeelding gelukkig weer goed.

Heb twee ansichten klaar liggen om te posten: een multiview voor G-B en het Huis ten Bosch is voor Canada bestemd.

@JJ > succes met het aan de slag gaan met de feedback, je bent er nu bijna!

@Poezels > fraai vloertje, wat ben je toch een handige dame.

Waren hurrays maar altijd zo uitgebreid en positief.

@Juuf > proficiat met het afstuderen, geniet vandaag van deze mijlpaal!

@Leoloco > hopelijk loop je vandaag niet tevergeefs naar de brievenbus.

@Kaatje > op maandag ligt er maar zelden iets leuks in de bus, waarschijnlijk kun je er straks wel iets gezelligs uit halen.

Fijn, dat WW bij jou resultaat oplevert, ga zo door!

@Snjokorn > fijne tijd in Zwitserland en Italië!

@Steph > je gewicht schommelt altijd met een paar ons, ook als je niet aan het lijnen bent. Bij de volgende weging zijn die 700 gram weer verdwenen.
Ik had er nog niet naar gekeken, maar hier volgen mijn stats:

Country ranking by sent: 155th

Country ranking by distance: 222th

Happy mailbox: 18 days
Er zijn weer 200 gr weg Neferisis, gisteren viel er nl een volle fles cola-lght op de grond met dop eraf uiteraard.

Kaatje, het schommelt maar het is een goed houvast.
Ik ben weer gestart...

Kon er na het lezen van dit topic niet omheen. Heb helaas geen buitenland zegels meer dus die moet ik vanmiddag maar halen...

Ik heb vorig jaar een tijdje aan postcrossing gedaan, vond het heel leuk om te doen. Nu dus toch maar weer starten. De kaartjes zullen niet zoals voorheen opgehangen woorden in mijn kamer. Daar is geen plek meer voor. Maar ze zullen netjes worden opgeborgen
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik heb alle vijftien kaarten weer onderweg, wat heerlijk om weer tijd te hebben om te postcrossen

Gisteren feedback gehad: Het was een prima rapportage, waaraan een paar dingen veranderd / aangescherpt moet worden, valt dus mee! jippie!

Vanmiddag even richting Den Bosch, met mn zusje wat shops kijken en een hapje eten... Bliksembezoek van half vier tot half 7 ongeveer haha. Maar ja, dan zie ik mn zusje wel weer eens :-D
@Steph > jammer van de cola en het geeft altijd zo'n kleefbende.

@Neweve > welkom hier!

Ik heb een wisselende collectie op mijn memobord hangen, steeds op thema: de ene keer uilen, dan weer Egyptische oudheid en op het moment zijn het kaarten met werk van Gustav Klimt erop. De kaarten die mij helemaal niet aanspreken voer ik af naar mijn vader voor de postzegels en de rest zit in een doos. Dochter is af en toe PC-er en heeft haar kamerdeur vol gehangen met de mooiste exemplaren.

@JJ > wat heerlijk dat je niet al te veel hoeft te veranderen. Heel veel plezier met je zusje vandaag, voor familie moet je gewoon tijd maken. Niet teveel Bossche bollen eten! In de Sint Jan kun je prachtige kaarten kopen en natuurlijk een kaarsje branden op de goede afloop van de studie...
Neferisis: Wat leuk dat je steeds kaarten van 1 thema op je memobord hangt. Dat staat vast heel gezellig :-) Boven mijn bureau hangt een magneetbord met allerlei leuke magneetjes van plaatsen waar ik geweest ben, maar ook van de muis van Sendung mit der Maus en Krtek, dat molletje... geeft een vrolijke uitstraling aan mn 'studeer'kamer!

Bedankt voor de tip van de Sint Jan, even de kaartencollectie daar bekijken natuurlijk! een kaarsje voor mezelf branden vind ik een beetje te ver gaan hoor... Enne Bossche bollen maak je mij niet gelukkig mee, veel te veel slagroom!

Neweve: welkom hier. Leuk dat je het postcrossen weer op gaat pakken. Op zolder staat een saaie witte kledingkast, die helemaal beplakt is met kaartjes! De rest van mn kaarten bewaar ik in een doos. Van de niet interessante kaartjes wordt de postzegel gehaald en bij het oud papier gegooid... ik kan niet alles bewaren....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven