dromen

09-06-2011 07:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik droom al bijna een week dezelfde droom!!

Als eerste sterft er een tante daarna mijn schoonvader die ik ook echt dood zie liggen.

En daarna sterft mijn dochter die heeft iets (ik weet niet wat) waardoor ze binnen een paar dagen sterft.

Ik kan de droom tot in details beschrijven en iedere nacht wordt het iets duidelijker ik vind dit erg vreemd en eigenlijk ook eng kan iemand mij vertellen wat dit betekent??
gevonden op een dromenweb-site:

Dromen dat bekenden zijn overleden waarschuwt je voor aanstaande tegenslagen of verdriet. Een dergelijke droom wordt altijd gevolgd door teleurstellingen. Als je in een droom verneemt dat vrienden of familieleden zijn overleden zal je over hen slecht nieuws ontvangen.

Dromen over het overlijden of de dood kunnen misleidend zijn. Iemand die veel nadenkt vult zijn aura met gedachten of subjectieve beelden die te maken hebben met wat aan het onderwerp ten grondslag lag; bij andere onderwerpen kunnen deze beelden worden overgenomen. In zijn dromen kan hij deze beelden stervend, dood of begraven zien worden en ze verwarren met vrienden of vijanden. Zo is het mogelijk dat hij in een droom een familielid ziet overlijden, terwijl hij door de droom wordt gewaarschuwd dat een slechte gedachte de plaats inneemt van een goede. Ter illustratie: Als hij droomt over een goede vriend of familielid die op het punt staat te overlijden wordt hij gewaarschuwd voor een immorele gedachte of handeling. Als het een tegenstander is die overlijdt, zal de dromer tegenslagen kunnen pareren. Vaak wordt de uitkomst van een beproeving of spannende ontwikkeling door dergelijke dromen voorspeld. Zij doen zich ook voor wanneer de dromer onder invloed staat van een imaginaire toestand van goed of kwaad. Iemand die in deze staat verkeert is niet zichzelf, maar hetgeen er door de dominerende invloeden van hem wordt gemaakt. Hij zal gewaarschuwd worden voor naderende ontwikkelingen.

In onze dromen staan we dichter tot ons eigenlijke ik dan in wakkere toestand. De afschuwelijke of plezierige incidenten die we in onze dromen ervaren zijn hierop gebaseerd, zij reflecteren de werkelijke toestand waarin lichaam en geest verkeren. Deze dromen kunnen alleen worden verdreven door zuivere gedachten te hebben en goede handelingen te verrichten, hetgeen ons wordt ingegeven door de kracht van onze geest.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
@ lichtbron, waar heb je deze uitleg vandaan? Ik zoek vaak mijn dromen op maar die geven een heel beknopte uitleg en soms ook heel vaag.
dat wil ik ook graag weten

kan iemand deze droom misschien uitleggen?

ik werdt achtervolgd door mijn verkrachter ik rendde door het bos en inneens kwam ik op een rustig parelwit strand en hij was weg en ik liep rustig en vredig langs het strand

en deze?

ik en mijn man waren aan het wandelen toen klommen we in een boom allebei op elk een tak , alle takken vielen uit de boom behalve de takken waar wij op zaten
Wat spirituele mensen in mijn omgeving zeiden me altijd dat het staat voor een nieuw begin, een transformatie, als iets positiefs.

De persoon staat op punt van veranderen, of jij zal ze anders leren kennen, in een ander licht gaan zien, etc.

En die uitleg vind ik een stuk leuker

Je zal hier geen eenduidig antwoord op vinden ben ik bang.

Zelf denk ik dat je te warm slaapt en daardoor onrustige dromen hebt. Zorg voor een koele slaapkamer, goede ventilatie en niet te warme dekbedden. Dat kan veel schelen !
www.droominfo.nl is goed joh! het klopt ook heel erg!
Misschien kun je mijn theorie er eens op los laten: elk persoon waar je over droomt duidt op een eigenschap/karaktertrek van jezelf. Even mijn koude-grond-verklaring: je tante ken je het langst, je schoonvader kwam daarna en toen kwam je dochter. De tijden waarin deze mensen belangrijk waren (je dochter natuurlijk nog is) zijn voorbij, afgesloten en je gaat op weg naar nieuwe tijden. Zijn er belangrijke gebeurtenissen die net zijn afgerond of gaan beginnen (verhuizing, verandering van werk, kind naar school)? Misschien neem je nu afscheid van het nichtje dat je voor je tante was, de schoondochter die je in het begin van je relatie was en de jonge moeder die je was, op weg naar nieuwe tijden.

Maar dat is dus als je het via mijn theorie bekijkt, waarbij ik het persoonlijk een voordeel vind dat je het echt alleen op jezelf hoeft te betrekken en geen algemeen symbolische verklaringen erbij hoeft te zoeken.

Trusten vanavond!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
als je droomt over een bos keer je terug naar een onschuldig aspect van je karakter : ik heb een trauma opgelopen doordat ik jarenlang seksueel misbruikt ben , deze droom verteld al wat ik zelf dacht, ik ben gewoon op de goede weg! ik heb het zo goed en voor zover dat kan afgesloten! , hier wordt ik zoooooo vrolijk van )
Wat fijn Roos!!
quote:Andj schreef op 09 juni 2011 @ 10:21:

Wat spirituele mensen in mijn omgeving zeiden me altijd dat het staat voor een nieuw begin, een transformatie, als iets positiefs.

Dit wilde ik ook al zeggen. afbeeldingen en tattoos en zo wordt in de eerste plaats gezien als 'griezelig', terwijl dit in de spirituele wereld het ook kan staan voor iets nieuws, een nieuw begin enz.

vind dit topic wel fijn, droom de laatste tijd niet erg levendig, maar soms heb ik wel een droom die ik onthoud...

dus hopelijk houden we dit topic erin
linkje waar ik de uotleg heb gevonden:

http://analyseerjedromen.page.tl/Dromen-met-een-D.htm
Deze site is ook goed voor droomuitleg...wel in het engels..
Er zijn veel sites wat betreft dromen-uitleg..

http://www.droominfo.nl/droomwoordenboe ... leg/Dieren
Ik heb ook altijd begrepen dat dromen van sterfgevallen duidt op iets wat je afsluit in je leven. Klinkt op zich wel positief. Daar komen dus nieuwe dingen, inzichten, plannen voor in de plaats.
Mijn moeder zei altijd dat wanneer je droomt dat er iemand sterft, dat dat betekent dat deze persoon dus nog een lang leven voor zich heeft.
dat zou mooi zijn! maar alles wat je droomt heeft betrekking op jezelf, op jouw onverwerkte, onbewuste indrukken/emoties, etc. die je in je dromen 'verwerkt'
Ik vergeet altijd wat ik droom. Over een paar jaar kunnen we het alleen misschien wel terugkijken..Dromen terugkijken

Weet eigenlijk niet of ik al die nachtmerries wel terug wil zien van me..
Als mensen om je heen sterven in je droom en er met jou weinig gebeurt betekent het dat anderen zich transformeren, veel groeien en jij misschien stil staat. Misschien dat je iets onder ogen moet komen waardoor je weer kunt ontwikkelen? Je ziet het allemaal maar aan in je droom, steeds gaan mensen dood (de dood van de rups is het begin van de vlinder=transformatie en verandering/groei/ontwikkeling). Misschien dient deze droom je te prikkelen om wat aan jezelf te gaan doen? Jezelf ook te transformeren?

In stilstaand water ontstaan ziekten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven