Learn Engrish In Japan

11-06-2011 12:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren

Engrisch is dat zoeits als angry's? Haha soort van anger management
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Snap die Engrisch ook niet helemaal, ze kunnen toch juist die R niet uitspreken?
Engrish is het woord wat wordt gebruikt voor dit soort taalvauten, in Aziatische landen.

Men heeft daar moeite met de L en de R uit elkaar te houden, vandaar dus; Engrish.
Hhahahhaah lol! :D
.
http://www.engrish.com/

Japan?!
Wat ik hierboven zie is niet alleen Japans maar ook Chinees en een andere mij onbekende taal, maar ja, het is inderdaad zo dat je af en toe vreemde vertalingen of toch wel zeer eigenaardige uitdrukkingen tegenkomt die door de verkeerde vertaal-software zijn gehaald. Als je weet wat er in de oorspronkelijke taal gezegd werd is de `vaut` echter meestal wel begrijpelijk.
'yes to carrots' is toch een cosmetica merk? Ik snap dus niet wat er vreemd is aan dat reclame bord.
Is shampoo toch?
Yes to carrots verkopen ze bij de Tuinen en heeft een hele verzorgingslijn idd.

Ik vind dat Engrish.com trouwens hilarisch!
Een speen is in het Engels toch ook gewoon een nipple?
quote:layla1969 schreef op 11 juni 2011 @ 15:21:

'yes to carrots' is toch een cosmetica merk? Ik snap dus niet wat er vreemd is aan dat reclame bord.Volgens mij gaat het erom dat your skin 'thirsty' is. Dorstig i.p.v. droog.
Home is where your wifi connects automatically.
quote:nichiran schreef op 11 juni 2011 @ 14:51:

Wat ik hierboven zie is niet alleen Japans maar ook Chinees en een andere mij onbekende taal...

Het Japans maakt volgens mij gebruik van verschillende schriften: Hiragana (平仮名), Katagana, Kanji (漢字) en Romaji. De gebruikte schriften in de afbeeldingen doen mij denken aan Hiragan en Kanji, en aan het Chinees. Romaji is Japans in Latijns schrift.

quote:Welpie schreef op 11 juni 2011 @ 16:30:

[...]

Volgens mij gaat het erom dat your skin 'thirsty' is. Dorstig i.p.v. droog.

Het zou kunnen dat Japanners de huid "dorstig" noemen, omdat het behoefte heeft aan vocht of omdat de huid naar hun mening droog is. Dus:

- De huid is dorstig (japanisme) = De huid is droog;

- Ik ben dorstig (japanisme/anglicisme) = Ik heb dorst.
World of Warcraft: Legion
't Meeste is Chinees ipv Japans en 'present your octopus' is geen verkeerde vertaling het is een kaart die je in Hongkong gebruikt voor o.a. het OV.

Blijf ze fantastisch vinden trouwens, die vertaalfouten. In China lig je ook continu in 'n deuk om alle foute vertalingen die je overal tegenkomt. Een sandwitch bijv op 'n menu van 'n lunchzaakje
quote:Miekkie schreef op 11 juni 2011 @ 16:23:

Een speen is in het Engels toch ook gewoon een nipple?Het kan natuurlijk zijn dat Engelsen zowel "speen" als "tepel" een "nipple" noemen, dus dat zij het onderscheid daartussen niet maken, maar wij wel.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven