Learn Engrish In Japan
zaterdag 11 juni 2011 om 14:51
Wat ik hierboven zie is niet alleen Japans maar ook Chinees en een andere mij onbekende taal, maar ja, het is inderdaad zo dat je af en toe vreemde vertalingen of toch wel zeer eigenaardige uitdrukkingen tegenkomt die door de verkeerde vertaal-software zijn gehaald. Als je weet wat er in de oorspronkelijke taal gezegd werd is de `vaut` echter meestal wel begrijpelijk.
zaterdag 11 juni 2011 om 16:30
zaterdag 11 juni 2011 om 18:53
quote:nichiran schreef op 11 juni 2011 @ 14:51:
Wat ik hierboven zie is niet alleen Japans maar ook Chinees en een andere mij onbekende taal...
Het Japans maakt volgens mij gebruik van verschillende schriften: Hiragana (平仮名), Katagana, Kanji (漢字) en Romaji. De gebruikte schriften in de afbeeldingen doen mij denken aan Hiragan en Kanji, en aan het Chinees. Romaji is Japans in Latijns schrift.
quote:Welpie schreef op 11 juni 2011 @ 16:30:
[...]
Volgens mij gaat het erom dat your skin 'thirsty' is. Dorstig i.p.v. droog.
Het zou kunnen dat Japanners de huid "dorstig" noemen, omdat het behoefte heeft aan vocht of omdat de huid naar hun mening droog is. Dus:
- De huid is dorstig (japanisme) = De huid is droog;
- Ik ben dorstig (japanisme/anglicisme) = Ik heb dorst.
Wat ik hierboven zie is niet alleen Japans maar ook Chinees en een andere mij onbekende taal...
Het Japans maakt volgens mij gebruik van verschillende schriften: Hiragana (平仮名), Katagana, Kanji (漢字) en Romaji. De gebruikte schriften in de afbeeldingen doen mij denken aan Hiragan en Kanji, en aan het Chinees. Romaji is Japans in Latijns schrift.
quote:Welpie schreef op 11 juni 2011 @ 16:30:
[...]
Volgens mij gaat het erom dat your skin 'thirsty' is. Dorstig i.p.v. droog.
Het zou kunnen dat Japanners de huid "dorstig" noemen, omdat het behoefte heeft aan vocht of omdat de huid naar hun mening droog is. Dus:
- De huid is dorstig (japanisme) = De huid is droog;
- Ik ben dorstig (japanisme/anglicisme) = Ik heb dorst.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 11 juni 2011 om 18:58
't Meeste is Chinees ipv Japans en 'present your octopus' is geen verkeerde vertaling het is een kaart die je in Hongkong gebruikt voor o.a. het OV.
Blijf ze fantastisch vinden trouwens, die vertaalfouten. In China lig je ook continu in 'n deuk om alle foute vertalingen die je overal tegenkomt. Een sandwitch bijv op 'n menu van 'n lunchzaakje
Blijf ze fantastisch vinden trouwens, die vertaalfouten. In China lig je ook continu in 'n deuk om alle foute vertalingen die je overal tegenkomt. Een sandwitch bijv op 'n menu van 'n lunchzaakje
zaterdag 11 juni 2011 om 19:07