Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Goedemorgen!

Allereerst: Kozoo, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Stereogram, Sleutelen aan de auto: het onderdeel dat er zat vervangen door hetzelfde onderdeel. Techniek is niet zo moeilijk dan

En weer 10 kaarten! Toe maar zeg, gaat lekker dus.

Ligaa, bedankt voor het youtube filmpje! Grappig programma! Snap de kaart nu een stuk beter haha

Anita, vervelend van je dochter. Kan mij voorstellen dat je zoiets niet verwacht en ook niet op die leeftijd. 7 is toch wel jong om te gaan pre-puberen? Heb je nog wel een leuke dag gehad?

Juuf, leuke hurray. Toch fijn om te weten dat zij en god van je houden. Zou persoonlijk niet weten wat ik ermee moet, maar het is wel lief

Zazana, spannend tot aan je scriptie. Gaat vast helemaal goed komen en dan ben je er lekker vanaf

steph, voor een BBQ was het ook lekker weer dit weekend! Fijn dat er niets is bijgekomen.

Vreselijk uitgeslapen vandaag, maar een heerlijk familieweekend gehad. Zouden eigenlijk tot vandaag maar het hondje is loops geworden dus dat was niet handig. Auto heeft de 680 km overleefd! (zijn ook nog even naar Heerlen geweest) Geen PC nieuws helaas
Ik heb een lege hurray ontvangen. Raar vind ik dat. Om geeneens bedankt te zeggen.
Zazana, nog heeeel even! Dan ben jij ook klaar. Nogmaals succes.

Steph, dat klinkt erg lekker. Behalve 3 kwartier fietsen, daar heb ik een hekel aan. Wel fijn dat je niet bent aangekomen, komt vast door het fietsen.

Stereo, gaat inderdaad erg snel. Over volgend schooljaar kan ik nog niets zeggen... het zijn erg spannende dagen. Ze hebben namelijk nog een invaller nodig (zwangerschap) maar kunnen mij nog niets toezeggen in verband met invallers die meer 'rechten' hebben. Maar ze gaan er alles aan doen om mij voorlopig nog even te houden, dus ik ben keihard aan het duimen. Weet jij al meer over volgend schooljaar? En ben je met je eigen klas op kamp geweest? Of groep 8? Hahaha ja ik had een profiel van 2 hondjes...

Poezels, ik weet ook niet goed wat ik er mee moet maar ik vond het wel een schattig berichtje.

Zojuist weer een Hurray in m'n brievenbus gevonden, gaat goed! Ik heb schandalig lang geslapen, van 22.30 tot half 11 vanochtend. Nog even wachten tot iedereen klaar is met douchen en dan op naar de familiedag. Brrr, ik heb het heel koud en we moeten ook nog eens de hele dag buiten doorbrengen heb ik begrepen. Fijne dag allemaal!
Juuf dan hoop ik maar dat het droog is gebleven daar waar jij bent.

Hier heeft het af en toe best geregent namelijk.

Stereo, ik weet dat het vele malen erger kan dus na een ochtendje niet zo gezellig hebben we 's middags samen een taartje gemaakt en die smakelijk opgegeten.

En vandaag in de herkansing naar de vlindertuin geweest.

Heel leuk gehad (en natuurlijk kaarten gekocht, hahaha)

Steph, wat een overheerlijk toetje!!!!

Poezels, gewoon even vervangen zeg je.

Mij niet gezien hoor.

Dan kunnen we meteen een andere auto kopen vrees ik.

Gisterenavond nog 4 kaarten.

De draak van de efteling gaat naar het hoge noorde.

Naar China is de Mona Lisa vertrokken.

Een rotterdam-i-drukker naar Wit-Rusland.

En naar Polen een ondergaande zon.

Verder geen pc-nieuw volgens mij, heb mijn mail nog niet bekeken vandaag.
Oww jammie gebakjes .

Gefeliciteerd

Heb je een leuke verjaardag gehad?

Hier is het stil op pc-gebied, heb wel kaarten onderweg.. zou dr intussen weer 3 mogen versturen.
Dag dames (en heren?), mag ik in jullie topic inbreken cq meedoen?

Ik heb me dit weekend aangemeld bij postcrossing! En ik heb mijn eerste vijf kaarten geschreven en wel klaar liggen om op de post te gaan. USA, China, Australië, Rusland en UK. Ik ben heel benieuwd! Ik heb allemaal kaarten van de stad waarin ik woon gekocht en gelukkig wilden ze die ook allemaal wel. Van die ansichtkaarten met allemaal plaatjes

Hoe snel gaat dat versturen van die kaarten? Ik wil zo graag kaarten terug hihi. Maar dat zal nog wel minimaal een maand of wat duren denk ik? Jammer dat ik er niet meer dan vijf kan sturen. :-)
quote:Captain_Obvious schreef op 13 juni 2011 @ 17:05:

Tuurlijk mag je inbreken.. hoe meer mensen hoe gezelliger .

Een kaartje terug duurt vaak wel een tijdje.

Eerst moet 1 van jouw kaartjes aangekomen zijn, pas dan wordt jouw adres uitgegeven zodat je zelf kaartjes gaat ontvangen.

Geduld is een heel, heel, heel schone zaak bij postcrossing .
Ligaa, dat is inderdaad vreemd he. Zo flauw.

Anita, het valt echt mee. En ik vind het klooien wel leuk om te doen

Draak van efteling is een mooie! Heb er ook 1 gekocht toen ik er was.

quote:Captain_Obvious schreef op 13 juni 2011 @ 17:05:

Welkom! Geen heren hier volgens mij

Eerste kaartje duurde bij mij ook lang, maar als het eenmaal op gang komt. Hoe snel het gaat is afhankelijk van het land waar je naartoe stuurt.
hallo captain!

Ik heb mezelf op inactief gezet, heb even geen zin meer. Misschien net als vorig jaar een zomerbreak houden. Ik blijf hier wel schrijven hoor!

Ik heb nog 5 kaarten onderweg (waarvan 1 niet geschreven)
Captain_obvious, welkom hier! Heb je aanstaan dat je kaarten uit eigen land wilt ontvangen en naar eigen land wil versturen? Die kaarten gaan natuurlijk iets sneller dan naar het buitenland. Van jouw rijtje moet je vooral veel geduld hebben met Rusland en China. Australië duurt gemiddeld 11 dagen, USA meestal 7 á 8. UK gaat dan meestal wel weer snel, die komen binnen een paar dagen aan.

Ligaa, gezellig dat je tijdens je zomerstop toch hier blijft schrijven. Lege hurrays vind ik ook raar en aso, zelfs bij lelijke/gratis/lege kaarten stuur ik nog geen lege hurray, maar bijvoorbeeld 'thank you'. Deze week had ik weer een kaart met alleen de ID-code erop. Zo jammer...

Poezels, zelfs dat zou ik bij mijn auto niet durven... Vloeistoffen bijvullen is voor mij al heel wat!

Anita, fijn dat je het toch nog gezellig hebt gehad met dochter! (Ik wilde het trouwens niet bagatelliseren of zo hoor, het lijkt me heel vervelend om als moeder een grote mond van je dochter te krijgen!)

Juuf, ik duim voor je! Bij ons is de formatie zo goed als rond, maar ik wil er hier nog niets over schrijven, omdat de ouders en kinderen nog niet op de hoogte zijn. (Je weet maar nooit wie er meeleest he?) Was je familiedag leuk?
Het Pinksterweekeinde zit er bijna weer op. Gisteren toch nog mee op pad geweest met zoon. Samen met zijn BF en diens moeder (mijn BF ) naar het Archeon geweest, naar "de Grijze Jager dag". Deel 10 werd uitgebracht en de uitgever had er een heel spektakel omheen gebouwd. Erg leuke dag gehad; de jongens hielden zich bezig met boogschieten, zwaard vechten en andere stoere dingen en de mama's hebben allerlei creatieve dingen gedaan en gesnuffeld bij de handelaren. Mooie kralen gekocht, geen kaarten.

Vandaag een hurray ontvangen en dus een kaartje gepost: een Rembrandt naar de V.S.

@Anita > soms hebben kinderen zo'n bui. Waarschijnlijk is ze er zelf ook een beetje van geschrokken. Goed van je dat je die dag het uitje niet door hebt laten gaan. Grenzen duidelijk aangeven is de basis van elke opvoeding. Ik kan me voorstellen dat je die dag van de leg af was, dat zal in de toekomst nog wel vaker voorkomen.

@Steph > ik word sacherijnig van lege hurrays.

@Kozoo > leuke cadeaus ontvangen?

@Poezels > ik weet nog niet eens hoe ik de motorklep open moet maken, moet ik toch echt eerst het boekje raadplegen. Ik ben überhaupt niet van de techniek, het boeit me gewoon totaal niet.

@Noa > heb je de rekken ook opgekocht? Een vriendin van mij heeft zo'n kaartenrek in de hoek van haar kamer staan met allemaal mooie exemplaren erin, echt super decoratief!

@Juuf > een winkel vol met kaartenrekken aan de wand? Waar? Waar? Waar?!

Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over een baan!

@Zazana > nog even doorzetten! Al sollicitaties lopen?

@Stereogram > wat voor kaart heeft jouw poezebeest uitgezocht?

@CaptainO > welkom hier. Dit was tot nu toe een vrouwentopic, qua schrijvers dan, of er meer mannen meelezen weet ik niet.

Als jouw kaarten naar verre bestemmingen gezonden zijn kan het even duren voor jij post in de bus vindt. Als je hebt aangegeven dat je ook kaarten uit NL wilt ontvangen kun je binnenkort al een ansicht verwachten. Stuur dan wel een aardig bedankje naar de verzender, niets is zo teleurstellend als een lege hurray. Heb je trouwens een uitgebreid profiel aangemaakt? Een kaart uitzoeken voor iemand die alleen een profielnaam opgeeft en verder geen enkele informatie over zichzelf vermeldt is ook niet opbeurend.

@Ligaa > jammer dat je op inactief staat. Ik ging altijd graag bij je buurten voor mooie plaatjes. Gelukkig blijf je nog wel hier meeschrijven.
Neferisis, wat leuk dat je naar het Archeon bent geweest! Ik ben er ook meerdere keren geweest, waaronder een paar keer met een schoolreisje. Echt heel leuk!

Mijn poezebeest heeft een kaart uitgezocht met een foto van een poezebeest waar ze zelf op lijkt.
quote:stereogram schreef op 13 juni 2011 @ 20:51:

Mijn poezebeest heeft een kaart uitgezocht met een foto van een poezebeest waar ze zelf op lijkt.
Hahaha Stereo, goede keuze van je kat!
quote:neferisis schreef op 13 juni 2011 @ 20:33:

@Ligaa > jammer dat je op inactief staat. Ik ging altijd graag bij je buurten voor mooie plaatjes. Gelukkig blijf je nog wel hier meeschrijven.

Natuuuuuurlijk blijf ik hier komen, de kaarten worden me allemaal een beetje te veel. Ik krijg veel mooie kaarten, maar ik heb geen tijd om er iets mee te doen (ophangen, inlijsten) en helaas een paar vodjes gehad en een lege hurray en het moet wel leuk zijn en geen verplichting.
Net twee hurrays ontvangen en meteen maar op de knop gedrukt. Er ligt een kaart met een schaapskudde klaar voor een Duitse in Finland en kaart met "De Haar" voor een Braziliaanse dame.
Ligaa, misschien is zo'n kaartenrek een idee? Ik zie ze ook wel eens voorbij komen op Marktplaats. Kan je in ieder geval de fraaiste ontvangen exemplaren een leuke plek geven.

En je hebt helemaal gelijk, je moet het niet als een verplichting zien!
Poezels, waat zoveel km om naar Heerlen te gaan? Nooit doen. Ik vond 110km al te veel.

Ligaa, lege hurrays zijn heel irritant, moet Paulo (pappa postcrossing) verbieden. Jammer dat je (tijdelijk) op inactief staat.

Captian, welkom hier. Allemaal dames (ik weet niet of jij een man bent?) hier. Tja postcrossing daar moet je geduld voor hebben in het begin.

Neferisis, hoe is het dochter.

Straks via pc een mailtje gekregen van iemand die wilde weten hoe meetings gaan. Heb ik maar gezegd dat ze op het forum van pc moest kijken.
Steph, het was hoge noorden - Brabant en op de terugweg even over Heerlen. Valt best mee! In de USA pas geleerd wat echte afstanden rijden waren
Bedankt voor de welkomstberichtjes. ik ben een vrouw

Heb mijn profiel al aangevuld. Ga morgen mijn kaarten ook echt posten. Vind het wel spannend! Heb de kaartjes die ik zelf stuur helemaal volgeschreven. Ze kunnen niet zeggen dat ik niet mijn best doe!

Een hurray is een dankjewelberichtje ofzo?
@CaptainO > een hurray is het bericht dat je per mail ontvangt zodra jouw kaart door ontvanger is geregistreerd: bijv. "Hurray! Your card NL-xxxxxxx to Finland arrived!" en als het goed is volgt er dan een berichtje van de gelukkige ontvanger.

Ik dacht dat je een man was, omdat je als zodanig bij jouw Viva profiel staat geregistreerd: man, 25 jaar, 3 jaar en 19 dagen lid.
quote:neferisis schreef op 14 juni 2011 @ 01:00:

@CaptainO > een hurray is het bericht dat je per mail ontvangt zodra jouw kaart door ontvanger is geregistreerd: bijv. "Hurray! Your card NL-xxxxxxx to Finland arrived!" en als het goed is volgt er dan een berichtje van de gelukkige ontvanger.

Ik dacht dat je een man was, omdat je als zodanig bij jouw Viva profiel staat geregistreerd: man, 25 jaar, 3 jaar en 19 dagen lid.

Volgens mij staat iedereen als man geregistreerd per ongeluk, zelfs jij

neferisis

Rol:

Lid

1 jaar en 105 dagen

Geslacht:

Man

Leeftijd:

51
Wat suf!
Neferisis die al 51 jaar is. En ze ziet er nog zo goed uit.

Ik ben volgens de viva ook een man
Haha, Steph, we hebben kennelijk allemaal een operatie ondergaan. Ik vond al dat ik de laatste tijd zo'n donkere stem had...

En mijn leeftijd klopt ook al niet, ben zelfs nog een jaartje ouder.

Bedankt voor het compliment Steph, mijn week kan niet meer stuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven