Daar zit je dan...

16-06-2011 09:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op je kont, terwijl er op zolder een bom van babyspullen is ontploft!

Help?

Ik heb in een moedige bui besloten om alle zooi op Marktplaats te zetten en weg te geven.

Maar hoe kom ik ooit door die berg heen?

Al die herinneringen, al die opborrelende emoties..... misschien was het niet verstandig om dit in een PMS bui te doen

Dus, wie helpt? wie geeft mij die broodnodige schop onder mijn hol?
Buk maar even!

Als je nu begint met de dingen die je echt echt echt niet wil bewaren?
bedenk je gewoon wat voor leuke spullen je kan kopen als je het verkocht hebt. Of bewaar alles gewoon en koop een grotere zolder :-)
Als het op marktplaats staat is het nog niet weg
Drie stapels;

1. Bewaren

2. Weet nog niet

3. Weg

Stapel 3 direct op MP zetten. Dan stapel 2 doorlopen, dan direct op MP zetten.

Dan stapel 1 doorgaan en evt. daar ook iets van op MP zetten.

Doe het gefaseerd, dan hou je overzicht.
*bukt*

Ik heb de kasten al leeggehaald, de spullen die ik niet meer wil hebben liggen al op de voorzolder!

Maar er wachten ook nog 2 schotten op mij....... die moeten ook nog helemaal opgeruimd!

Nu liggen er allemaal babyspullen, schattige slofjes, kleine rompertjes, dekentjes enz.

De kinderwagenbekleding zit inmiddels in de wasmachine!
Dat is inderdaad moeilijk. Hoop dat je iets met de adviezen kunt.

Succes
quote:wilmaellen schreef op 16 juni 2011 @ 09:50:

bedenk je gewoon wat voor leuke spullen je kan kopen als je het verkocht hebt. Of bewaar alles gewoon en koop een grotere zolder :-)Ik heb al een doel bedacht voor het geld! dus dat zou wel moeten motiveren
Ja, lastige klus, maar het lucht zo op als alles weg is!!!! Dingen waarvan je lastig afstand doet, kun je toch ook op foto zetten en in album plakken (al dan niet digitaal)? De herinnering eraan zit in je hoofd, maar neemt op zolder te veel ruimte in beslag . . . . .

Je kunt het ook aanbieden aan liefdadigheidsorganisaties? Dan doe je er nog iets goeds mee ook. Bij MP weet je toch niet waar je spullen terecht komen.
Normaal gesproken ruim ik heel graag op, hou altijd het stappenplan van Heleen aan!

Maar nu, ik ben echt niet vooruit te branden, heb net 10 minuten met een zacht babydekentje zitten kroelen
@ Carenza, ik zet de kinderwagen (Bugaboo) wel op Marktplaats, die hebben wij nieuw gekocht en wil het geld graag gebruiken voor nieuwe meubels.

De rest gaat naar een kennis die het niet breed heeft en naar een rommelmarkt voor een goed doel!
Dat van die foto's is wel een goed idee eigenlijk!
Ik heb pas mijn (bescheiden) stapel babykleertjes weer eens nageplozen, na 8 jaar. Wat me opviel waren vlekken en uitgelubberde stofjes. De schattigheid gaat er echt af na verloop van tijd.

Doe dus alles waar 'iets mee is' weg. En spreek met jezelf af dat je er tien (nou ja, vooruit, twintig) mag houden voor je achterkleinkinderen.

Een knuffelig dekentje op een foto lijkt me overigens totaal zinloos. Je kan het dan niet meer voelen en je kunt op de foto niet meer zien hoe klein en hoe schattig het was.
Ik bewaar het dekentje, de eerste kleertjes en d'r eerste slofjes!

Meer mag echt niet!

(Quote dit maar als ik straks beslis dat ik nog meer wil bewaren )
Gheghe, de vuilnisauto staat nu voor de deur, als ik nu vanaf boven alles er in mik?
poppedotje, 25 minuten geleden

Ik bewaar het dekentje, de eerste kleertjes en d'r eerste slofjes!

Meer mag echt niet!

(Quote dit maar als ik straks beslis dat ik nog meer wil bewaren )

Done! En hou het dekentje idd maar. Die zit bij mij ook in de bewaardoos.
En bedenk ook even: Hoe vaak zie je al dat spul?

Het staat gewoon op zolder, en het komt eruit als je moet schoonmaken. dan ga je weer even zitten kroelen met dat dekentje, stopt t weer in de doos, tot volgend jaar.

Dat mis je echt niet als die doos leeg is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Das waar Nlies, maar een tastbare herinnering is ook wel fijn!
Update:

Het is nog steeds een takkebende
Gaat lekker dan!
Ja heerlijk Flowerfield!

Net besloten dat er 2 kasten wegkunnen, kunnen we daar geen rommel meer inproppen, heb nu toch ineens een overvloed aan ruimte achter de schotten

De zolderkamer kan op slot dus heb bedacht dat ik stiekem die kamer ga opknappen, als verassing voor dochter!

Straks de kinderwagen weer in elkaar zetten en foto's maken, dan kan ik hem op MP zetten

Iemand intresse
Crea-tip

Zoek ergens (op marktplaats ofzo) een schilderijlijst.

Knip een stuk van dat dekentje en prik dat samen met rompertje en slofjes in de lijst. Hang in de kamer, en gooi de rest weg.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wil iemand even een James Bond muziekje aanzetten?

Ik ga zo de zolderkamer op sluipen om de doos met babyfoto's te verplaatsen.

Dit emotioneel gevaarlijke object moet van kast 1 naar kast 2 zonder dat hij open gaat.
Wel interesse in je kasten! Die komen wij te kort!

Nee grapje hoor, ik moet ook nodig opruimen. Puinzooi hier.
Whahahaha! Maak maar open! Zo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven