Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

JJ, succes met de laatste loodjes!

Daarna lekker relaxen! Heb je nog leuke dingen in het verschiet?

In ieder geval meer tijd om kaartjes te schrijven.
JJ, heeeel veel succes
Eindelijk weer eens een hurray hier! Fijn. Volgende gaat naar het oude vertrouwde Rusland. Die lijst groeit in ieder geval. Wil graag beestjes, hebben we een forse voorraad van aangelegd. Lief uitziend varkentje geworden.

Juuf wat heerlijk dat de vakantie er aan zit te komen! Helemaal na dat harde werken. Spannend ook dat je nog niet weet hoe het zit met eventueel werk. Wel fijn dat ze je graag willen houden!

Zazana, fijn dat het nog maar zo kort is tot het einde van je scriptie. Wat een zee van tijd zul je overhouden :D Succes met de laatste daagjes!

Dank voor de lijst!

Stereogram, het lijkt me enorm leuk om een x bij mee te gaan. Bij mijn zusjes geprobeerd, maar je komt er niet tussen. Is echt zo'n hecht ouder clubje die zichzelf voorop zetten bij die activiteiten. Jammer is dat. Is dat bij jou op school ook zo?

Poezels, fijn dat de bolide het nog doet! Druk aan het sleutelen al?

Ligaa, balen die lege hurray. Wordt ik ook altijd een beetje narrig van. Kleine moeite om even wat neer te zetten zeg. Snap dat je even een zomerbreak doet. Moet wel leuk blijven. Anders ga je er echt van balen. Zou jammer zijn. Fijn dat je wel gezellig hier blijf! Ik heb ook een keer een swap verzoek gekregen. Beetje plakkerig type die niet alleen postzegels wilde likken. Heel attent briefje terug gestuurd.

Anita, gelukkig alles weer rustig met de kleine dame? Macau, wat leuk! Bij mij is het allemaal vrij gangbaar heb ik het idee. Maar goed, ik doe nog te kort mee natuurlijk ;)

Neferisis, wat een leuk idee! Zou ik echt grappig vinden, die standaards erbij. Hebben nu een muur die we helemaal vol willen hangen. Aan een lijst hangen een aantal lijnen en daar klemmen we alle kaarten aan vast met magneten. voor nu is dat nog voldoende ruimte en een erg leuk gezicht.

Kende dat BF ook niet... Ik zou een Italiaans stukje tekst toch door translate moeten gooien. Krijg je natuurlijk de meest kromme zinnen van, maar ook leuk. Staan af en toe ook op profielen, lachen is dat!

Slimme dochter heb jij! Moet heerlijk zijn als je zo relaxed bent, als je zoiets groots moet doen.

Leoloco, wat balen dat jij ook steeds lege hurrays krijgt! Gelukkig komt daar nu verandering in. Heb het ook wel eens gehad dat er achteraf toch nog een gezellig comment kwam. Én dat ie favoriet gemaakt werd. Dat maakt een hoop goed!

Kaatje, benieuwd wie de gelukkige is :D

Cpt welkom (lange naam, doe de korte versie als het mag :P)

Dat wachten is inderdaad heel erg. Duurt eindeloos. Vind ik soms nog trouwens. Nu is de hele handel onderweg naar verre bestemmingen en dan is het weer even afzien. Al weer een poosje niets gehad, tot vandaag. Hoop dat je snel wat ontvangt.

JJ geniet van die laatste dag!!! Hierna ben je er heerlijk vanaf. Succes!!

Kozoo, genoten van je fuifje? Ennuh... is ie nu weg?

Noa_lynn, hoe is het?
noa78 wijzigde dit bericht op 15-06-2011 22:53
Reden: te vroeg verstuurd..
% gewijzigd
Leuk om jullie verhalen te lezen! Bij mij zijn ze dinsdag echt op de post gegaan. Vijf tegelijk dus, de max

Krijg je eigenlijk een berichtje als je kaart is aangekomen en iemand m geregistreerd heeft?
Oh en mijn naam mogen jullie naar hartelust afkorten hoor, gebeurt in het echte leven ook, ben het gewend
Cpt dat is zo'n hurray. In de meeste gevallen staat er dan nog een bedankje in. En dan mag je dus weer een nieuw adresje aanvragen. Erg leuk!

Voorbeeld:

Hurray: The postcard NL- 1111111 to Pino in Sesamstraat has arrived! It reached its destination in 2 days after traveling 99 km!
Ghehe leuk hoor! Ik ben hier veels te ongeduldig voor merk ik al wel

*wacht rustig af*
Kaatje, kun je een naam geven? Via onze hyves?
De buit bestond gisteren uit zes stuks, in alle soorten en maten.

@Anita > samen brownies maken is veel gezelliger dan een grote mond krijgen. :D

Is de schutting netjes geworden?

@Kaatje > hint? Hoe is het met de strijd tegen de kilo's?

@Stereo > dochter heeft in groep 3 het hele testtraject doorlopen. Is inderdaad hoogbegaafd, haar broer idem dito.

Ik had echt geen idee wat een kussenblad was, ben inmiddels een stuk wijzer. Mijn leermomentje voor vandaag.

@Juuf > nog gefeliciteerd met jouw paps! Ik hoop dat vandaag de bus weer vol ligt met post voor jou.

@Steph > een maatje kleiner en ook nog een bikini gescoord! Helemaal top! Wat is het volgende doel?

@JJ > vandaag is het dan zover! Ga je nog iets leuks doen na het inleveren van jouw levenswerk?

@CaptainO > naar welke landen heb je kaarten onderweg? Een gokje: Finland, Rusland, USA, Taiwan en Duitsland?

Net twee kaartjes beschreven: eentje met klederdracht voor Japan en typografie naar de Oekraïne. Naar het laatste adres heeft dochter ook al eens post mogen sturen.
Neferisis, dat is ook toevallig dat je dochter ook naar die persoon ooit een kaart heeft gestuurd.

Het volgende doel voor mij is ehhh dat die 9 in een 8 veranderd.
@ steph, ik heb geen hyves.

@ neferisis: de strijd tegen de kilo's gaat door, ik was van het weekend (zaterdag weegdag) 100 gram aangekomen, grr. Maar ga gewoon door. Zulke momenten zullen wel vaker komen.

Hint:

het is iemand die al heeeeeeel veel kaartjes heeft gehad en geschreven (oh, als het inderdaad maar een forummer is )

Ik heb overigens nog een hurray gehad, heb nu 300 verstuurde kaarten en mag er 14 onderweg hebben (die ik nu ook onderweg heb, hehehe...)
Hier gelukkig geen kaarten in de bus!

De post die wel gekomen was, was kleddernat. Het heeft hier flink geregend vandaag!

Zoo kaatje je gaat lekker met 14 onderweg! O ik ben toch zoo benieuwd wie de ontvanger X is! Ik kan het niet zijn.

Ik ben inmiddels weer een vrouw geworden op viva
Kaatje, oké we zien wel wie het is......En je 300ste alweer, lekker 14 onderweg. Het gewicht kan ook vocht zijn hoor. Maandelijks een probleem.

Ligaa, gelukkig geen kaarten???? Vanwege de regen of omdat je op inactive staat?

7kaarten hier in de bus, ik kon alleen niet USA registreren omdat het nummer niet klopte.
Steph ik bedoelde natuurlijk omdat het regende. Zo zonde als de kaarten doorweekt zijn!

Morgen ontvang ik graag weer kaarten
Blegh even over gewicht en vocht, ben echt flauw van dikke nek, zit nu weer aan de cortisteroiden (hormonen bedoe ik) en lange tijd prednison gebruikt. Dus dik gezicht en nek. Ipv dat mensen die ik een tijd niet heb gezien vragen : ben je afgevallen? (immers 10 kg) zeggen ze: goh wat ben je aangekomen of ben jij de zus van ligaa?

En om helemaal off topic te gaan. Ik heb vegetarische curry met champignons en broccoli gegeten. En jullie?
Hier was het ovenpasta Ligaa.

Vandaag een drukke dag gehad, veel op school van dochter bezig geweest.

Vanmorgen de laatste prijzen gehaald en vanmiddag werden alle kostuums gepast en goedgekeurd.

Was alleen de tiara vergeten maar die breng ik daar maandag wel even in de klas.

Vanavond nog vergadering, dus mijn vrije dag is wel besteed geweest.

Vandaag geen kaarten wel 1 hurray uit Rusland en het kaartje is ook favoriet gemaakt.

Sorry voor de ego-post, maar druk druk druk!
Ik ben sinds kort weer gestart met postcrossing! Ik was een tijdje gestopt omdat het wat duur werd en ik er wel even klaar mee was, maar nu vol enthousiasme weer kaarten aan het versturen! Kan niet wachten tot ze aankomen en er ook kaartjes mijn kant uitkomen!

Ik woon in Groningen en heb vandaag mijn kaartjes als vanouds gescoord bij de witte boekhandel en ''t kaartje" in de oosterstraat. Zijn er hier Groningers die nog meer leuke adresjes weten voor kaartjes? Ben benieuwd!

Kozoo, ik vind het ontzettend leuk om je hier te treffen! Nog steeds enthousiast aan het postcrossen zo te lezen! Nu denk jij: wie ben jij nu weer??? Dat klopt, ik schrijf tegenwoordig onder een andere nick. Maar als ik zeg dat ik degene ben die je de tip ooit gaf om te gaan postcrossen weet je dan wie ik ben?

Happy postcrossing!
quote:Zazana1985 schreef op 15 juni 2011 @ 11:50:

Ik heb via de hyves de meest recente adressen/verjaardaglijst verstuurd. Ivm privacy staan hier alleen actieve leden op, en gooi ik ook steeds mensen eraf (zowel van hyves als van de adressenlijst) die niet meer actief zijn of dit hebben aangegeven.Thanks voor de lijst!
Hallo Zenga,

dit staat op het forum over Groningen

Groningen: 'n Kaartje, Oosterstraat 12

Groningen: Totaal Gemak, Zuiderdiep 53

Groningen: sigarenwinkeltje tegen over de Aa-Kerk (vanaf vismarkt centrum uit, aan rechterkant van Aa-kerk blijven, dan zit ie op een hoekje aan de rechterzijde van de straat). Groningen-ansichten voor maar 35 eurocent

Groningen: Boekenvoordeel, Vismarkt 19 (kaartjes van Groningen voor ¤ 0,35)

Groningen: Boekhandel Boomker & Savenije, Zwanestraat 41/43

Groningen: Kunsthandel Verkerke, Zwanestraat 13

Groningen: Boekhandel Van der Velde, A-kerkhof 45-47 Vandervelde.nl

Groningen: Bruna, Helperplein 11 (leuke Groningen kaartjes, 4 stuks naar keuze voor ¤ 1,50)

Groningen: Boekhandel Edzes, Nieuweweg 5

Groningen: De Slegte, Heerestraat 33 (25 postkaarten voor ¤ 3,99 met zwart-wit ansichten uit vervlogen tijden)

Groningen: Jumbo Euroborg, Boumaboulevard 525 (kaarten met groeten en liefs uit Groningen met diverse afbeeldingen (geen plaatjes van stad of ommeland).

Groningen: Stripmuseum, Westerhaven 71 (kaarten van striphelden)
Nou welkom terug dan maar, denk ik, Zenga?

Balen is dat he, Ligaa...
Das een mooi lijstje ligaa, dank je! Maar er is een apart forum over Groningen? Bedoel je dan het forum van postcrossing zelf?

Dank je Janna_!

Oh en hier kip saté met rijst.

Krijg zojuist een hurray binnen. Beetje jammer dat het een lege is :(

Gisteren een hurray uit Australië. Nieuwe kaartje gaat naar Rusland.

Zenga, welkom (terug). Altijd fijn om iemand uit het noorden des Nederland te treffen.

Ik ben niet helemaal fit dus ik heb niet gegeten en ga nu mijn bedje weer in. Fijne avond!
hoihoi,

Kennen jullie mij nog. Ik had even een pc-dipje maar daar ben ik bijna uit. Heb nu 6 kaarten onderweg en mag er dus nog 7 schrijven, ga ik morgen maar weer eens doen. Heb het virus denk weer te pakken en zal me hier dus ook vaker laten zien.
Zenga, ik bedoelde inderdaad het officiele forum.

Poezels sterkte

dankje Janna het is inderdaad balen...
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 18-06-2011 12:57
Reden: geheim
% gewijzigd
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven