Back to my roots : emigreren naar Curacao!!
zaterdag 16 september 2006 om 15:58
Beste mensen,
Ik weet dat er al een topic EMIGREREN bestaat, maar dat is al deel 8 en die mensen kennen elkaar door en door, dus ik dacht ik open gewoon een eigen topic.
De kogel is bij ons door de kerk.....na heel lang praten erover, informatie verzamelen, voor- en nadelen afwegen en vooral verlangen ernaar, hebben wij besloten om de gok te wagen. Wij gaan begin december emigreren naar Curacao.......Mijn man en ik en onze 2 zoontjes van 4 en bijna 3 jaar oud.
Wij vinden het zoooooo spannend en kunnen haast niet wachten tot het zover is.....we hebben het op het moment ongelooflijk druk met van alles en nog wat regelen. Zowel in Nederland als op Curacao....
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze stap al gezet hebben, of met de gedachte spelen om zo'n avontuur aan te gaan of mensen die ook minder leuke ervaringen hebben met het emigreren naar Curacao....
Ik hoop op veel (leuke) reacties....
Alvast bedankt voor het lezen en misschien ook reageren op mijn topic!
Groetjes,
Shayna:)
Ik weet dat er al een topic EMIGREREN bestaat, maar dat is al deel 8 en die mensen kennen elkaar door en door, dus ik dacht ik open gewoon een eigen topic.
De kogel is bij ons door de kerk.....na heel lang praten erover, informatie verzamelen, voor- en nadelen afwegen en vooral verlangen ernaar, hebben wij besloten om de gok te wagen. Wij gaan begin december emigreren naar Curacao.......Mijn man en ik en onze 2 zoontjes van 4 en bijna 3 jaar oud.
Wij vinden het zoooooo spannend en kunnen haast niet wachten tot het zover is.....we hebben het op het moment ongelooflijk druk met van alles en nog wat regelen. Zowel in Nederland als op Curacao....
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze stap al gezet hebben, of met de gedachte spelen om zo'n avontuur aan te gaan of mensen die ook minder leuke ervaringen hebben met het emigreren naar Curacao....
Ik hoop op veel (leuke) reacties....
Alvast bedankt voor het lezen en misschien ook reageren op mijn topic!
Groetjes,
Shayna:)
zondag 8 oktober 2006 om 21:27
quote:
Dus je wilt daarheen voor een half jaar, en dan terugkomen in Holland? Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken. (Zou wel vanzelfsprekend zijn aangezien we toch 1 koninkrijk zijn, maar helaas gaat niet alles zoals het zou moeten).
Haha die is wel lachen.....het is vast heel serieus bedoelt maar vond het wel grappig: Hij is bezig met Naturaliseren...dat vind ik een beetje klinken alsof hij een lenzenvloeistof of een injectienaald is. Wat een woorden toch he, tegenwoordig.
Hij is aan het naturaliseren ik vind het wel een leuke voor jorgen raymann in Raymann is laat om daar een grap over te maken...of Quintis naturaliseert.
Nou als je in Cura bent en je wilt door mij op de hoogte worden gehouden over dingetjes in Holland dan mag je mij mailen op miamiglow@europe.com
Je mag alles aan mij vragen hoor! ik kan over verschillende dingen iets melden: b.v. weer, concerten, nieuws, tv, muziek, trends etc.
Groetjes Sweetciara (of Sweetmacamba, wat jij wilt......).
Je haalt nu wat dingetjes door elkaar , of misschien ben ik niet erg duidelijk geweest..
Ik ga voor langere periode dan 6 maanden naar Curacao.. Mijn vriend is een cubaan maar woont op Curacao (zon 8 jaar) en mag dus naturaliseren. Daar is hij nu mee bezig (naja eigenlijk al 2jaar geloof ik)
Ik mag als toerist 6 maanden op curacao verblijven als ik geen verblijfsvergunning heb (van rechtswege toegelaten worden papiertje) dan moet ik na 6 maanden voor 24 uur van t eiland af en daarna weer terug..
Maarre ik ga er vanuit dat ik in 6 maanden tijd toch wel een redelijk baantje heb kunnen vinden..
Dus je wilt daarheen voor een half jaar, en dan terugkomen in Holland? Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken. (Zou wel vanzelfsprekend zijn aangezien we toch 1 koninkrijk zijn, maar helaas gaat niet alles zoals het zou moeten).
Haha die is wel lachen.....het is vast heel serieus bedoelt maar vond het wel grappig: Hij is bezig met Naturaliseren...dat vind ik een beetje klinken alsof hij een lenzenvloeistof of een injectienaald is. Wat een woorden toch he, tegenwoordig.
Hij is aan het naturaliseren ik vind het wel een leuke voor jorgen raymann in Raymann is laat om daar een grap over te maken...of Quintis naturaliseert.
Nou als je in Cura bent en je wilt door mij op de hoogte worden gehouden over dingetjes in Holland dan mag je mij mailen op miamiglow@europe.com
Je mag alles aan mij vragen hoor! ik kan over verschillende dingen iets melden: b.v. weer, concerten, nieuws, tv, muziek, trends etc.
Groetjes Sweetciara (of Sweetmacamba, wat jij wilt......).
Je haalt nu wat dingetjes door elkaar , of misschien ben ik niet erg duidelijk geweest..
Ik ga voor langere periode dan 6 maanden naar Curacao.. Mijn vriend is een cubaan maar woont op Curacao (zon 8 jaar) en mag dus naturaliseren. Daar is hij nu mee bezig (naja eigenlijk al 2jaar geloof ik)
Ik mag als toerist 6 maanden op curacao verblijven als ik geen verblijfsvergunning heb (van rechtswege toegelaten worden papiertje) dan moet ik na 6 maanden voor 24 uur van t eiland af en daarna weer terug..
Maarre ik ga er vanuit dat ik in 6 maanden tijd toch wel een redelijk baantje heb kunnen vinden..
maandag 9 oktober 2006 om 10:32
Liefs uit Curacao ik weet niet of je mijn berichtje had gelezen , zou jij mij even kunnen mailen ?
desertrose1979@hotmail.com
maandag 9 oktober 2006 om 13:50
Hi Hi,
Sorry voor de late reactie van mijn kant. Ik heb het zo druk op het moment. Maar ik stel al jullie reacties zeer zeker op prijs. Ik leer er heel veel van. Thanx! Ik heb het druk, maar het is geen stress-drukte wat ik ervaar. Ik ervaar het als avontuurlijk-druk.....ik heb erg veel zin in ......
Ons huis hier in Ned. staat nu vol dozen. Ik probeer zoveel mogelijk spullen mee te nemen. Wij hebben toch een container, of niet Shorty?:P
Documenten wil ik 2 weken voor vertrek ophalen, dan zijn ze niet zo oud voor als ik in Cur. aankom. Of is 2 weken voor vertrek te laat?
Shorty, ik zou graag wat info/tips over scholen en creches willen hebben. Onze oudste is nu 4 1/2 jr en zit in groep 1 en de jongste van ons wordt 3 jr. Dus wij moeten op zoek naar een school en een creche. Ik hoor dat Marnix te vergelijken is met Ned. scholen? Klopt dit? Hoe zit het met de creches. Betaalbaar? Hier zijn wij 900 euro p/m kwijt voor de jongste van ons voor 4 hele dagen. (Werkgeversbijdrage is maar 1/6 deel).
De kinderen mochten zelf hun speelgoed (goeie) inpakken. Zo worden ze ook een beetje erbij betrokken. Wij nemen al het goeie spul mee (ook lego's) en dan hebben zij daar ook wat vertrouwds vinden wij. Ook hun buitenspeelgoed gaat mee zoals de tractor en de fietsen....ze zijn inderdaad meer buiten dan binnen dan.
Aquarius, de tuinstoelen, parasol en kussens zijn ook al ingepakt. Bedankt voor de tip! Zelfs de bbq gaat mee. Ook mijn dekbedovertrekken heb ik ingepakt. Ik denk dat ik ze ook als gewone lakens kan gebruiken. Ik heb extra pinpassen aangevraagd.
Liefs-uit-Curacao en Desert Rose,
Ik ga ook pas solliciteren als ik daar ben. Ik heb me hier scheel gesolliciteerd, maar het heeft geen resultaten opgeleverd. Ik hoor idd van veel mensen dat het meer effect heeft als je daar bent. Dus dat ga ik doen.
Desert Rose succes, misschien komen we elkaar wel tegen met de Carnaval....
Liefs-uit-Curacao, veel plezier over 2 weken.....
Ik ga snel even verder, kom strax weer buurten....
groetjes,
Shayna:D
Sorry voor de late reactie van mijn kant. Ik heb het zo druk op het moment. Maar ik stel al jullie reacties zeer zeker op prijs. Ik leer er heel veel van. Thanx! Ik heb het druk, maar het is geen stress-drukte wat ik ervaar. Ik ervaar het als avontuurlijk-druk.....ik heb erg veel zin in ......
Ons huis hier in Ned. staat nu vol dozen. Ik probeer zoveel mogelijk spullen mee te nemen. Wij hebben toch een container, of niet Shorty?:P
Documenten wil ik 2 weken voor vertrek ophalen, dan zijn ze niet zo oud voor als ik in Cur. aankom. Of is 2 weken voor vertrek te laat?
Shorty, ik zou graag wat info/tips over scholen en creches willen hebben. Onze oudste is nu 4 1/2 jr en zit in groep 1 en de jongste van ons wordt 3 jr. Dus wij moeten op zoek naar een school en een creche. Ik hoor dat Marnix te vergelijken is met Ned. scholen? Klopt dit? Hoe zit het met de creches. Betaalbaar? Hier zijn wij 900 euro p/m kwijt voor de jongste van ons voor 4 hele dagen. (Werkgeversbijdrage is maar 1/6 deel).
De kinderen mochten zelf hun speelgoed (goeie) inpakken. Zo worden ze ook een beetje erbij betrokken. Wij nemen al het goeie spul mee (ook lego's) en dan hebben zij daar ook wat vertrouwds vinden wij. Ook hun buitenspeelgoed gaat mee zoals de tractor en de fietsen....ze zijn inderdaad meer buiten dan binnen dan.
Aquarius, de tuinstoelen, parasol en kussens zijn ook al ingepakt. Bedankt voor de tip! Zelfs de bbq gaat mee. Ook mijn dekbedovertrekken heb ik ingepakt. Ik denk dat ik ze ook als gewone lakens kan gebruiken. Ik heb extra pinpassen aangevraagd.
Liefs-uit-Curacao en Desert Rose,
Ik ga ook pas solliciteren als ik daar ben. Ik heb me hier scheel gesolliciteerd, maar het heeft geen resultaten opgeleverd. Ik hoor idd van veel mensen dat het meer effect heeft als je daar bent. Dus dat ga ik doen.
Desert Rose succes, misschien komen we elkaar wel tegen met de Carnaval....
Liefs-uit-Curacao, veel plezier over 2 weken.....
Ik ga snel even verder, kom strax weer buurten....
groetjes,
maandag 9 oktober 2006 om 15:30
Er zijn heel wat basisscholen op cur. Daartussen kun je kiezen voor bv een openbare, protestantse, katholiek, advent, zevendaags en nog 2 of prive scholen (betaal je ook voor)
Veelal zitten de nederlandse kinderen op de albert schweitzer, die zit in salina z/n. Het is ook school dat goed aangeschreven staat.
Dat is net zo als marnix (rio Canario z/n) een protestantse school.
Als nog meer wil weten over scholen? ik heb voor een stichting gewerkt waar ik alleen maar met (alle) scholen te maken had.
Veel plezier met inpakken!!!
Veelal zitten de nederlandse kinderen op de albert schweitzer, die zit in salina z/n. Het is ook school dat goed aangeschreven staat.
Dat is net zo als marnix (rio Canario z/n) een protestantse school.
Als nog meer wil weten over scholen? ik heb voor een stichting gewerkt waar ik alleen maar met (alle) scholen te maken had.
Veel plezier met inpakken!!!
maandag 9 oktober 2006 om 15:54
Hoi DesertRose,
....ik heb het verkeerd begrepen. Maar het zal ook leuk zijn om er lang te wonen denk ik. In ieder geval ben je met je grote liefde dus dat is altijd fijn.
Het aanbod om te mailen geldt nog steeds, dus als je wilt weten hoe het in Nederland gaat mail me dan maar!
Ook gaat natuurlijk het mooie weer je tegemoet komen, 'k zou wat dat betreft graag met je willen ruilen.
Wat lastig dat je vriend langzaam nautraliseert: ben benieuwd wat het probleem is. Of misschien zijn de verhoudingen tussen Cura en Cuba niet zo best?
Je gaat inderdaad veel onzekerheid tegemoet, maar in Nederland zijn er ook veel dingen niet zeker. Geniet er maar van!:D
Groeten van Sweetciara
....ik heb het verkeerd begrepen. Maar het zal ook leuk zijn om er lang te wonen denk ik. In ieder geval ben je met je grote liefde dus dat is altijd fijn.
Het aanbod om te mailen geldt nog steeds, dus als je wilt weten hoe het in Nederland gaat mail me dan maar!
Ook gaat natuurlijk het mooie weer je tegemoet komen, 'k zou wat dat betreft graag met je willen ruilen.
Wat lastig dat je vriend langzaam nautraliseert: ben benieuwd wat het probleem is. Of misschien zijn de verhoudingen tussen Cura en Cuba niet zo best?
Je gaat inderdaad veel onzekerheid tegemoet, maar in Nederland zijn er ook veel dingen niet zeker. Geniet er maar van!:D
Groeten van Sweetciara
maandag 9 oktober 2006 om 17:44
Hoi Shayna, Spannend he, zo komt he allemaal snel dichtbij.. Leuk, kan me nog zo herinneren dat ik in de troep zat om hierheen te gaan.. Ik zat het weekend nog te denken, wat ik zeker zou meenemen (nu je toch al een container hebt:-)) is je serviesgoed en bestek (als je een beetje goed spul hebt).. Alles is hier gewoon zo ontzettend duur, of valt na 1 keer afwassen uit elkaar.. Verder kan ik je voornamelijk tips geven over creches. De creches zijn hier goed betaalbaar, maar je krijgt verder ook geen vergoedingen (normaal). Mijn kinderen zitten inmiddels op een van de Nederlandse creches. De Vlieger (www.devliegernv.com). Ik vind die helemaal geweldig, heb er lange tijd over gedaan om het thuis erdoorheen te krijgen, want deze creche is bijna 2 x zo duur als de creche waar ze eerst opzaten. Wij betalen voor 2 kinderen momenteel ongeveer 1000 gulden per maand, en ze zitten er 5 dagen per week, de hele dag. (de vorige was in totaal 560 gulden voor een hele maand, alle dagen). Scholen kan ik misschien ook wel wat voor je betekenen.De toelatingseisen voor voornamelijk kleuterscholen (waar het hier om gaat) zijn heel strikt , je moet het juiste geloof hebben, en je moet dan ook nog in de juiste regio/wijk moet wonen om zelfs maar in aanmerking te komen op de lijst gezet te worden en er zijn voornamelijk scholen zijn waar alleen in papiamento les wordt gegeven (met voornamelijk Nederlands materiaal, wat heel verwarrend is voor de kinderen). Er liggen mensen 's nachts in een slaapzak voor de poort van een school als er inschrijvingen zijn om hun kind maar op een bepaalde school te krijgen en dan komen ze vaak ook nog op de wachtlijst. Albert Schweitzer is inderdaad een protestantse school.. en dat is een prima keus, maar je wordt alleen toegelaten daar als je ook daadwerkelijk protestant bent (aantoonbaar). Deze eisen gelden voornamelijk voor de kleuterscholen. Bij de meeste scholen werkt het namelijk zo dat broertjes en zusjes van kinderen die al leerling zijn voorrang hebben, en zo dus al veel plaatsen voordat de inschrijvingen beginnen vol zijn. En dan zijn er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (zeg 20) en dan krijgen ze 200 aanmeldingen, dus kunnen ze de eisen strikt houden.. Bij lagere scholen zijn meer plekken beschikbaar (grotere klassen), dus zullen ze de eisen minder streng handhaven, omdat ze meer plekken kunnen vullen. Als ik iemand vertel dat er duizenden restaurants op het eiland zijn, zou dat misschien kunnen kloppen, maar dan zeg ik niets over de kwaliteit ervan. In waarschijnlijk 800 van die restaurantjes zou ik zelf nooit gaan eten. Datzelfde geldt voor mij voor 80% van de scholen op Curaçao.. Mijn zoon is 2,5 jaar oud, het duurt nog 1,5 jaar vorodat hij naar een kleuterschool gaat, maar ik maak me nu al zorgen. Ik weet dat mij het nooit gaat lukken mijn zoon op een school te krijgen, die ik goed genoeg vind, dus dat zal bijna zeker een particuliere school moeten worden. (ik ben niet gelovig, en woon op Banda Bou) Daar zijn er veel van, en een paar daarvan staan zeer goed aangeschreven. Een normale particuliere school kost ongeveer 400 gulden per maand. Je hebt ook de dure Schroeder school (volledig Nederlands) (ongeveer 1000 gulden per maand) en de nog duurdere International school (ong. 20.000 per jaar;-))Dus voor een goed schooladvies zou ik moeten weten wat jullie geloof is, welke regio jullie willen gaan wonen, of je belangrijk vind dat er in het Nederlands les wordt gegeven (of in Papiamento). Verder wordt een verblijfsvergunning afgegeven door de Hoofd Plaatselijke Politie, dus daar moet je je melden voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. Als hij klaar is (je hoort een brief te krijgen, maar ik heb nog nooit gehoord dat die ooit door iemand ontvangen is, dus blijven bellen naar je contactpersoon daar), dan kun je hem ophalen op het postkantoor in Punda (zegel van 10 gulden niet vergeten!!). Met je verblijfsvergunning kun je je inschrijven bij de burgelijke stand. Je krijgt alleen je verblijfsvergunning mee als je bewijs van verzekering kan laten zien. Bij mij zat er 3 weken tussen mijn aanvraag en het ontvangen van mijn verblijfsvergunning, maar ik ben ook zeer vervelend geweest door elke maandag te bellen:-)Desert Rose.. JEetje, jij ook al naar Curacao!! Een baan vinden vanuit Nederland is inderdaad niet erg makkelijk.. Dat kun je beter vanuit hier doen.. mensen willen je toch zien. In de verzorging lijkt me meer dan genoeg te doen, dus dat zal het probleem niet zijn. Horeca is altijd plek. Wij hadden hier op kantoor een vacature, maar die is inmiddels bezet.. Als ik wat hoor, dan laat ik het je weten. Maar je zou eventueel kunnen proberen je verblijfsvergunning als partner van je vriend aan te vragen. Dat hij dus aangeeft voor de kosten van jouw levensonderhoud in te staan. Het grote nadeel is dan dat je eigenlijk niet een eigen verblijfsvergunning hebt, maar dus op die van hem staat.. Als hij wegvalt, ben jij illegaal.Je hebt een bureau hier op het eiland die zich bezig houdt met het aanvragen van de verblijfsvergunningen.. Misschien kun je daar iets vragen, http://www.dosmundos.an/En om deze opmerking van sweetcat moest ik erg lachen.. Alsof Curaçao ergens in de rimboe ligt, en dat er totaal geen kranten, internet, bioscoop, televisie of radio aanwezig is, dat we hier verstoken zijn van de hele wereld: quote: "Nou als je in Cura bent en je wilt door mij op de hoogte worden gehouden over dingetjes in Holland dan mag je mij mailen op miamiglow@europe.comJe mag alles aan mij vragen hoor! ik kan over verschillende dingen iets melden: b.v. weer, concerten, nieuws, tv, muziek, trends etc."Oke, genoeg gekletst, moet aan het werk:-)Groetjes, Shorty
maandag 9 oktober 2006 om 17:59
Het inleveren van je papieren is sinds januari veranderd. Je levert ze ook in bij het grote postkantoor in Punda en die zegel van 10 naf heb je niet meer nodig. Ik heb ong 5 mnd op me vergunning moeten wachten, met heel veel bellen geven moment dagelijks. Maar ze raakten spullen kwijt en waren aan het verhuizen naar het postkantoor.
Dat je moet kunnen aantonen van je geloof bij een school, klopt niet helemaal. Een oud collega van mij is katholiek en heeft zijn kinderen op de albert schweitserbasis. dus...wat waar is....ik weet niet...
De vlieger is idd erg goed, 2 kennisjes van mij werken daar!! en die zijn erg enthousiast
Dat je moet kunnen aantonen van je geloof bij een school, klopt niet helemaal. Een oud collega van mij is katholiek en heeft zijn kinderen op de albert schweitserbasis. dus...wat waar is....ik weet niet...
De vlieger is idd erg goed, 2 kennisjes van mij werken daar!! en die zijn erg enthousiast
maandag 9 oktober 2006 om 19:21
Zo zie je maar weer, het grootste probleem van emigreren naar de Antillen is dat iedereen (voordat je hier bent) alles anders verteld, en dat je echt altijd opnieuw het wiel moet uitvinden als je hier bent :-)En liefs-uit-curacao, zoals je kan lezen heb ik het over de eisen voornamelijk voor de kleuterschool. Voor de basisschool zijn zowieso veel meer plekken te vergeven (en meer keus in goede scholen) en kun je dus ook zonder aan alle eisen te voldoen gewoon op zo'n school komen. En natuurlijk geldt ook je netwerk hier.. Zodra je de directeur, of een belangrijk persoon binnen een school kent gelden de eisen ook niet meer.. Helaas ben ik niet zo belangrijk:-)Gelukkig zijn we het wel over de Vlieger eens:-) Vertel, wie ken je daar, en is er al over mijn kinderen geroddeld?? ;-)Groetjes
maandag 9 oktober 2006 om 20:47
dinsdag 10 oktober 2006 om 23:35
Heej Girlss
Tja druk bezig met de voorbereidingen , heb gebeld met de directeur van een groot bedrijf opt eiland.. Hij was wel enthousiast ondanks dat ik in de zorg had gewerkt.. Deze week of volgende week zu ik meer van hem horen..
Hij had t ok over Anders zet ik je gewoon voor 2 maanden proef ergens neer komt goed meisje dusse lekker positief .. Afwachten nu..
Ik als nederlander mag zowiezo 6 mnd op t eiland blijven als toerist , als ik in 6 mnd tijd nog geen werk heb (lijkt mij sterk btw) maar goed STELLLL dan kan ik idd dat proberen om via mijn vriend verblijfsvergunning te krijgen..
Ik heb wel alle papieren gedownload via antillenhuis.nl enzow en bewijs van goed gedrag moet ook ingevuld worden door t antillenhuis.
(maar dat kan alleen als ik werk heb gekregen terwijl ik in nl nog ben) anders moet dat allemaal op Curacao gebeuren.
In december'/januari wil ik alle papieren bij de gemeente halen , tis mij alleen nog niet echt duidelijk waar ik mijn geboorteakte moet ophalen .. Bij de gemeente waar ik ben geboren of bij de gemeente waar ik NU woon ..
ze mailen me maar niet terug hahaha ..
Voor mijn gevoel ben ik nu lekker op tijd er mee bezig .. Maar hoor van verschillende mensen dat ik mij druk maak om niets want op Cura doen ze niet zo stresserig .. daar komt t allemaal morgen of over 2 maanden wel haha .. Dat weet ik ook wel maar heb zoiets als ik in febr wegga wil ik de papieren mee hebben die ik moet hebben anders kan ik daar weer achter aan lopen vangen als ik op Cura ben ..
Tja druk bezig met de voorbereidingen , heb gebeld met de directeur van een groot bedrijf opt eiland.. Hij was wel enthousiast ondanks dat ik in de zorg had gewerkt.. Deze week of volgende week zu ik meer van hem horen..
Hij had t ok over Anders zet ik je gewoon voor 2 maanden proef ergens neer komt goed meisje dusse lekker positief .. Afwachten nu..
Ik als nederlander mag zowiezo 6 mnd op t eiland blijven als toerist , als ik in 6 mnd tijd nog geen werk heb (lijkt mij sterk btw) maar goed STELLLL dan kan ik idd dat proberen om via mijn vriend verblijfsvergunning te krijgen..
Ik heb wel alle papieren gedownload via antillenhuis.nl enzow en bewijs van goed gedrag moet ook ingevuld worden door t antillenhuis.
(maar dat kan alleen als ik werk heb gekregen terwijl ik in nl nog ben) anders moet dat allemaal op Curacao gebeuren.
In december'/januari wil ik alle papieren bij de gemeente halen , tis mij alleen nog niet echt duidelijk waar ik mijn geboorteakte moet ophalen .. Bij de gemeente waar ik ben geboren of bij de gemeente waar ik NU woon ..
ze mailen me maar niet terug hahaha ..
Voor mijn gevoel ben ik nu lekker op tijd er mee bezig .. Maar hoor van verschillende mensen dat ik mij druk maak om niets want op Cura doen ze niet zo stresserig .. daar komt t allemaal morgen of over 2 maanden wel haha .. Dat weet ik ook wel maar heb zoiets als ik in febr wegga wil ik de papieren mee hebben die ik moet hebben anders kan ik daar weer achter aan lopen vangen als ik op Cura ben ..
donderdag 12 oktober 2006 om 16:19
Hallo allemaal,
Hier een teken van leven van deze kant! hahaha.....
Het gaat goed, heb veel spullen weer ingepakt. Het servies, goed bestek, rijstkoker, waterkoker, goeie pannen en potten, keukengerei enz.
Ben dus nog altijd bezig met het inpakken.....
Desert Rose, zooo dat klinkt idd positief van de directeur die je gesproken hebt. Ik zou er wel bovenop blijven en niet laten verwateren. Contacten moet je warm houden, vooral daar moet je het van contacten hebben, dus hou het vast.....
Ik ben ook continu aan het netwerken vanuit hier. Wie weet levert het wat op voordat wij vertrekken, anders is er geen man overboord, we gaan het gewoon daar verder doen.
Vliegernv ziet er wel leuk uit en klinkt ook goed, maar ik vind het wel een beetje duur. Ik wil het toch wat goedkoper, vooral omdat ik nog niet weet wat ik daar ga verdienen. Heb me laten vertellen dat ik helemaal niet uit moet gaan van wat ik hier verdien.....ben benieuwd....
Groetjes,
Het gaat goed, heb veel spullen weer ingepakt. Het servies, goed bestek, rijstkoker, waterkoker, goeie pannen en potten, keukengerei enz.
Desert Rose, zooo dat klinkt idd positief van de directeur die je gesproken hebt. Ik zou er wel bovenop blijven en niet laten verwateren. Contacten moet je warm houden, vooral daar moet je het van contacten hebben, dus hou het vast.....
Ik ben ook continu aan het netwerken vanuit hier. Wie weet levert het wat op voordat wij vertrekken, anders is er geen man overboord, we gaan het gewoon daar verder doen.
Vliegernv ziet er wel leuk uit en klinkt ook goed, maar ik vind het wel een beetje duur. Ik wil het toch wat goedkoper, vooral omdat ik nog niet weet wat ik daar ga verdienen. Heb me laten vertellen dat ik helemaal niet uit moet gaan van wat ik hier verdien.....ben benieuwd....
Groetjes,
donderdag 12 oktober 2006 om 19:33
quote:Hallo allemaal,
Groetjes,
Shayna ... wanneer vertrek je precies ..
Wil je mij even mailen ??
Groetjes,
Shayna ... wanneer vertrek je precies ..
Wil je mij even mailen ??
donderdag 12 oktober 2006 om 22:29
je geboorteakte moet je halen bij de gemeente waar je geboren bent. dus als je nu in friesland woont en geboren bent in zeeland, zou je toch naar zeeland moeten.....helaas... maand is goed genoeg. er staat op waar en wanneer je geboren bent en wie je ouders zijn..
Ik had ook nog geen werk toen ik me VOG aanvraagde, en dat aanvragen (bij ambesade) heb ik 2 mnd voor vertrek gedaan. Ze hebben niks gevraagd daar over wat ik ga doen ofzo.
weet je zkr dat je 220 in je huis hebt? anders heb je aan je waterkoker niet veel...of hij moet ook 110 werken. Dat staat op de apparaten of de adapters...
Veel plezier met inpakken
nog 6 nachtjes slapen!!!!! en ik lig weer aan het zwembad onder de curacaose zon
liefs uit nederland
Ik had ook nog geen werk toen ik me VOG aanvraagde, en dat aanvragen (bij ambesade) heb ik 2 mnd voor vertrek gedaan. Ze hebben niks gevraagd daar over wat ik ga doen ofzo.
weet je zkr dat je 220 in je huis hebt? anders heb je aan je waterkoker niet veel...of hij moet ook 110 werken. Dat staat op de apparaten of de adapters...
nog 6 nachtjes slapen!!!!! en ik lig weer aan het zwembad onder de curacaose zon
liefs uit nederland
donderdag 12 oktober 2006 om 22:53
quote:
je geboorteakte moet je halen bij de gemeente waar je geboren bent. dus als je nu in friesland woont en geboren bent in zeeland, zou je toch naar zeeland moeten.....helaas... maand is goed genoeg. er staat op waar en wanneer je geboren bent en wie je ouders zijn..
liefs uit nederland
Je bent een toppertje met al je info !!
Maar ik haat je omdat je over 6 dagen in de zon ligt GRRR
( ik haat je niet hoor vind t superrrr voor je en ben gewoon errug jaloers)
Okeej ik ga komende week naar t gemeente huis want t schijndat je m daar ook kan aanvragen en dan ff naar t antillenhuis moet om m in te laten vullen of opsturen kan ook geloof ik ..
Geboorteakte is geen probleem de laatste 2 weken voor mijn vertrek naar curacao verblijf ik bij mijn ouders en daar moet ik toch die akte ophalen. Zoiets daar kan je toch gewoon op wachten ?
liefs uit nederland
Je bent een toppertje met al je info !!
Maar ik haat je omdat je over 6 dagen in de zon ligt GRRR

Okeej ik ga komende week naar t gemeente huis want t schijndat je m daar ook kan aanvragen en dan ff naar t antillenhuis moet om m in te laten vullen of opsturen kan ook geloof ik ..
Geboorteakte is geen probleem de laatste 2 weken voor mijn vertrek naar curacao verblijf ik bij mijn ouders en daar moet ik toch die akte ophalen. Zoiets daar kan je toch gewoon op wachten ?
zaterdag 14 oktober 2006 om 18:30
Hallo dames,
Fijn weekend allemaal!
Desert Rose, wij vertrekken 3 december a.s. Nog 6 weken! Da's wat anders dan 6 nachtjes van Liefs-uit-Curacao......Lekkere vooruitzichten voor jou Liefs-uit-Curacao.....geniet ervan! Wij volgen soon!!
Wij gaan in het gastenverblijf van mijn schoonouders verblijven, totdat ons eigen huis gebouwd is. Het kan nog ff duren dus, eer ik in mijn eigen paleisje rondloop. Maar het gastenverblijf van mijn schoonouders is best ruim en heeft alles erin wat je nodig hebt. Je kan daar zowel 110 als 220 gebruiken. Da's wel handig.....
Verder ben ik gewoon aan het aftellen......nog 16 dagen werken verdeeld over 5 weken....joepie.....
groetjes,
Shayna
Fijn weekend allemaal!
Desert Rose, wij vertrekken 3 december a.s. Nog 6 weken! Da's wat anders dan 6 nachtjes van Liefs-uit-Curacao......Lekkere vooruitzichten voor jou Liefs-uit-Curacao.....geniet ervan! Wij volgen soon!!
Wij gaan in het gastenverblijf van mijn schoonouders verblijven, totdat ons eigen huis gebouwd is. Het kan nog ff duren dus, eer ik in mijn eigen paleisje rondloop. Maar het gastenverblijf van mijn schoonouders is best ruim en heeft alles erin wat je nodig hebt. Je kan daar zowel 110 als 220 gebruiken. Da's wel handig.....
Verder ben ik gewoon aan het aftellen......nog 16 dagen werken verdeeld over 5 weken....joepie.....
groetjes,
Shayna
zaterdag 14 oktober 2006 om 23:27
Shayna .. lekker hoor 5 weken naja ... ik kom maar 9 weken later ofzow .. 16 febr...
Vandaag gesprek met mijn ouders gehad om wat dingen te regelen qua financien enzoww.. moet auto verkopen etc.. Maar goed mijn ouders helpen mij met t een en ander...
Ik maak mij wel druk over t feit ---> werken ...
Terwijl mijn vriend die op Cura woont helemaal niet zo moeilijk doet en aldoor zegt Dushiii je bent makambaaaa die hebben zooooo werk !!
En zo niet dan betaal ik je nieuwe broek en betaal ik je verzekering .. de schat !!
Naja we zien t wel ..
Vandaag gesprek met mijn ouders gehad om wat dingen te regelen qua financien enzoww.. moet auto verkopen etc.. Maar goed mijn ouders helpen mij met t een en ander...
Ik maak mij wel druk over t feit ---> werken ...
Terwijl mijn vriend die op Cura woont helemaal niet zo moeilijk doet en aldoor zegt Dushiii je bent makambaaaa die hebben zooooo werk !!
En zo niet dan betaal ik je nieuwe broek en betaal ik je verzekering .. de schat !!
Naja we zien t wel ..
maandag 16 oktober 2006 om 11:13
Hey Loulou, bedankt voor de tip over het onderwijs. Wij zullen zeker gaan genieten van dushi korsou, ik kan haast niet wachten tot het zover is.....alle zomerkleding zitten nu echt in de koffers......heerlijk die vooruitzichten....
DesertRose, je komt echt in de carnavalperiode aan op Curacao. Dat wordt echt feesten....gaaf hoor!!
Ik maak mij soms ook net als jij zorgen over het feit dat ik (nog) geen werk heb daar op Curacao. Ik ben gewend om te werken en onafhankelijk te zijn, dus dat zit me soms wel een beetje dwars. Maar ik geloof er wel heilig in dat het mij gaat lukken om strax een toffe baan te vinden daar. Dus daar put ik hoop uit.....dat geldt ook voor jou.....wij gaan het gewoon redden daar.....
En wat je vriend zegt over makamba en werk, misschien weet hij idd waar hij het over heeft en heb je strax een luxe positie in het uitkiezen van leuke banen.....ik zal voor ons duimen....
groetjes,
Shayna
DesertRose, je komt echt in de carnavalperiode aan op Curacao. Dat wordt echt feesten....gaaf hoor!!
Ik maak mij soms ook net als jij zorgen over het feit dat ik (nog) geen werk heb daar op Curacao. Ik ben gewend om te werken en onafhankelijk te zijn, dus dat zit me soms wel een beetje dwars. Maar ik geloof er wel heilig in dat het mij gaat lukken om strax een toffe baan te vinden daar. Dus daar put ik hoop uit.....dat geldt ook voor jou.....wij gaan het gewoon redden daar.....

En wat je vriend zegt over makamba en werk, misschien weet hij idd waar hij het over heeft en heb je strax een luxe positie in het uitkiezen van leuke banen.....ik zal voor ons duimen....
groetjes,
Shayna
maandag 16 oktober 2006 om 15:22
Liefs-uit-Curacao, meen je dat nou? Natuurlijk ben ik geinteresseerd. Alles is welkom en in de HRM zeker, dat is mijn ding.....laat gauw weten wat je voor me hebt.....ben erg benieuwd......en thanx alvast:D
DesertRose, we hebben nog niet alles in de container staan, maar als we zover zijn en er is nog ruimte over, dan ben je de eerste die het hoort:P...
We hebben nu de dingen die wij nu niet zo intensief gebruiken alvast ingepakt, maar we gaan ook onze koelkast, gasfornuis, wasmachine, bedden, kasten e.d. ook allemaal meenemen, en die worden pas op het laatste moment ingeladen, anders leven we die laatste paar weken wel heel erg onpraktisch met 2 kleine kids.....maar je hoort het zeker van me....als we ruimte over hebben is het geen probleem om wat spullen voor jou te verschepen....
groetjes,
maandag 16 oktober 2006 om 16:31
maandag 16 oktober 2006 om 17:43
Shayna wil je mij even mailen ? Wil je iets vragen maar wil dat niet doen hier op het forum.
woensdag 18 oktober 2006 om 13:51
Hoi Desert Rose, ik heb je inmiddels gemaild....
Waar wij gaan verblijven is er wel 220 voltage!! Gelukkig maar, want we nemen veel elektrisch spul mee.....
Mijn man gaat zijn eigen bedrijfje beginnen daar. Doet in de metaaltechniek, maakt hekwerken enz. Dus daar zit wel brood in.....
groetjes,
Shayna
Waar wij gaan verblijven is er wel 220 voltage!! Gelukkig maar, want we nemen veel elektrisch spul mee.....
Mijn man gaat zijn eigen bedrijfje beginnen daar. Doet in de metaaltechniek, maakt hekwerken enz. Dus daar zit wel brood in.....
groetjes,
Shayna