Vaderdag

19-06-2011 11:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van deze dag ? En vieren jullie dit ?

Ik vind het persoonlijk echt nergens op slaan en eigenlijk vind ik het alleen leuk als je kleine kinderen hebt die dan vol trots een mooie tekening op school maken en dit aan papa geven. Het is gewoon een commercieel feestje eigenlijk als je het zo bekijkt. Maak me er verder niet druk om ofzo maar ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Ieder jaar rond vaderdag en rond moederdag is er een topic over de zin en onzin van vader en moederdag.

Als je geen vader meer hebt of geen contact meer hebt met je vader, dan zijn dit soort dagen altijd extra moeilijk; voor al diegene een dikke

Bij ons doen we alleen een ontbijtje, een klein cadeautje en een knutsel van de kinderen.
Helemaal met je eens C.

Het vervelende is wel dat we het met z'n allen in stand houden en ik mij dus verplicht voel om mijn pa van 58 jaar te gaan bezoeken op deze dag.... terwijl ik nu liever diep onder de dekens zou liggen want oh oh oh wat is het een but weer.
quote:zomersevlaflip schreef op 19 juni 2011 @ 11:16:

Helemaal met je eens C.

Het vervelende is wel dat we het met z'n allen in stand houden en ik mij dus verplicht voel om mijn pa van 58 jaar te gaan bezoeken op deze dag.... terwijl ik nu liever diep onder de dekens zou liggen want oh oh oh wat is het een but weer.

Gelukkig is mijn pa een weekend weg met vrienden en tja de schoonfamilie verwacht eigenlijk ook dat we komen maar m'n zoontje ( 4 jaar ) is nu heerlijk aan het Just Dancen op de Wii dus ze hebben pech, misschien vanavond hoor

@ramiaatje: Ik ben nog niet zo lang actief hier op de site dus wist niet dat dit ieder jaar zo is. Maar ook een knuffel van mij voor de mensen die geen vader meer hebben..
ik heb anders geen vader meer en het boeit me geen reet. Moederdag doe ik ook niet aan. Tot eind basisschool is dit leuk, daarna redelijk overbodig en commercieel.
Mijn ouders hebben vader- en moederdag gelukkig afgeschaft toen we niet meer de basisschoolleeftijd hadden. Mijn schoonouders verwachtten ons altijd met vader- en moederdag (en als we niet konden moesten we het later 'inhalen') maar ook daar hebben we het weten af te schaffen. Dan ga ik liever een keertje extra tussendoor langs met een bos bloemen. Voor kleine kinderen vind ik het leuk, maar daarna vind ik 't alleen nog maar een stomme verplichting.
Mijn moeder zei altijd al 'als je per sé iets wilt doen, koop dan de week er na een bos bloemen, dan zijn ze de helft goedkoper...'.

Commerciële onzindagen dus, ik laat mijn vader buiten vaderdag om genoeg weten hoe blij ik met hem ben. Gelukkig denkt hij er net zo over, en gaan we allebei onze eigen dag vandaag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Weet je, mijn man zegt ook al het is hier iedere dag vader en moederdag, als mijn zoontje vol trots met een tekening of werkje van school thuis komt en zegt dat het voor papa en of mama is dan is dat toch helemaal geweldig ? waarom altijd zo speciaal alleen op de dag dat het vader en of moederdag is ...
Hmm, bij mij ligt er emotionele druk. Ik weet dat mijn moeder zwaar (heel zwaar) teleurgesteld zou zijn als we zo'n bezoekje zouden overslaan. Dat 'mag' alleen bij hele grote overmacht.

Dus we komen braaf opdraven, en ach, dan is het ook altijd weer leuk om elkaar te zien.
Ik vind het altijd leuk om mijn schoonouders te zien dus als vaderdag een extra bezoekje betekent, gezellig. Echter mijn jongste is ziek dus we zitten het hele weekend al binnen.

Mijn eigen vader woont te ver om er zo heen te gaan. En nu met zieke dochter is dat sowieso geen optie.

Gelukkig hebben zowel mijn eigen vader als mijn schoonouders er geen moeite mee als we niet komen.
Ik vind het altijd leuk om mijn schoonouders te zien dus als vaderdag een extra bezoekje betekent, gezellig. Echter mijn jongste is ziek dus we zitten het hele weekend al binnen.

Mijn eigen vader woont te ver om er zo heen te gaan. En nu met zieke dochter is dat sowieso geen optie.

Gelukkig hebben zowel mijn eigen vader als mijn schoonouders er geen moeite mee als we niet komen.
Mijn vader heeft liever dat ik langskom als ik langswil komen en hem een kadootje geef als ik iets voor hem zie dan dat dingen moeten en ik ben daar blij om. Het lijkt mij heel erg als mijn dochter later uit huis is en ze zich verplicht voelt om bij mij langs te komen.
Ik doe elk jaar altijd enorm mijn best om vaderdag te negeren, wordt er altijd een beetje verdrietig van omdat ik er dan weer lekker mee geconfronteerd word dat ik geen vader meer heb. Hij is intussen al weer 10 jaar geleden plotseling overleden, maar met zijn verjaardag, sterfdag en vaderdag heb ik er nog wel wat moeite mee.
Semper ubi sub ubi
Als je je ouders er noiu gelukkig mee maakt als zij daar zoveel belang aan hechten, wat is er dan mis om daar een keer in mee te moeten gaan? Het is maar hoe positief of negatief je iets wil benaderen.

Wat ik NIET doe, is er veel geld aan uitgeven. Dit is ook de regel voor mijn kinderen. Ik wil nog steeds alleen een leuke tekening of een mooi werkje en hooguit een fles bodylotion of zo. Dit is een dag voor waardering en niet voor dure cadeaus.
Ik zou dit weekend eigenlijk bij mijn ouders langs gaan, maar door een hersenschudding durf ik de reis niet aan en zit ik dus thuis. Ik heb mijn vader wel aan de telefoon gehad vanochtend, al ging dat niet over vaderdag maar over mijn herstel en een dvd die ik hem had geleend, die hij net had gekeken. Pas toen we ophingen, herinnerde ik me dat het vaderdag is vandaag. Ach, het zal ook wel. Ik weet dat hij er ook niet echt iets om geeft.
quote:rozenstruikje schreef op 19 juni 2011 @ 11:47:

Als je je ouders er noiu gelukkig mee maakt als zij daar zoveel belang aan hechten, wat is er dan mis om daar een keer in mee te moeten gaan? Het is maar hoe positief of negatief je iets wil benaderen.

Wat ik NIET doe, is er veel geld aan uitgeven. Dit is ook de regel voor mijn kinderen. Ik wil nog steeds alleen een leuke tekening of een mooi werkje en hooguit een fles bodylotion of zo. Dit is een dag voor waardering en niet voor dure cadeaus.

Mijn ouders maak je er gelukkig mee als je komt wanneer je wilt komen en je een kado koopt wanneer je dat wilt kopen. het hoeft voor hun niet speciaal op dit soort dagen..

Alsof het specialer is als je op dit soort dagen langs gaat dan een dag eerder of later..
X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven