Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

quote:steph schreef op 20 juni 2011 @ 08:45:

Terug naar postcrossing, ik ga in augustus misschien naar een meeting!!

Wordt die meeting in Den Haag gehouden toevallig .

Van het official pcforum willen ze daar een meeting houden, daar wil ik zelf heen.

Pas was dr 1 in Leiden en heb ik gewoon gemist terwijl ik wel extra oplette of dr daar 1 zou zijn.

Ik ga deze week waarschijnlijk naar het boekenfestijn in Apeldoorn, voor het eerst en in mn eentje..

Moet ik nog ergens opletten, las dat ze kaarten hebben..
Juist die meeting. Moet wel vroeg vertrekken omdat ik via nijmege-utrecht moet gaan. Ik wilde via Venlo maar die gaat maar ééns in de twee uur. Nog even met vriend erover hebben of ik ga.
quote:steph schreef op 20 juni 2011 @ 11:40:

Juist die meeting. Moet wel vroeg vertrekken omdat ik via nijmege-utrecht moet gaan. Ik wilde via Venlo maar die gaat maar ééns in de twee uur. Nog even met vriend erover hebben of ik ga.

Dat is wel aardig vroeg ja..

Hier vandaan ben ik in 45 minuten in Den Haag.

Zowel met de trein als met de auto, alleen parkeerkosten moet ik dan nog uitzoeken.. P&R zou leuk zijn.

Ik moet nog even kijken of ik vrij kan krijgen, vanwege alle vakanties.. zelf heb ik nu vakantie.
Noa, ik heb er van genoten. Wat gaaf, Hong Kong als PC-land!

Neferisis, wat een gaaf pakket uit Duitsland zeg. En wat leuk, die tocht in Lelijke Eendjes. Jullie hadden vast veel bekijks?

Kozoo, jaaa vrijdag was DE dag..

Janna, Steph en Anita, bedankt!

Anita, jij bent dus al weer lekker druk voor school? Welke musical gaan ze opvoeren?

Dammes, welkom terug.

Welkom Drakenvrouw!

Stereo, bedankt! Dat hoop ik ook.. Jammer dat je weinig pc-nieuws hebt.

Ligaa, 100 kaarten? Daar ben je wel even druk mee geweest... Ik ga ook ieder jaar naar het boekenfestijn, maar dan in Apeldoorn. En over die pen van Idrukker, die heb ik de laatste 2 pakketjes ook niet ontvangen.

Dat kleurboek lijkt me erg leuk, maar ik heb ook ooit een WTJ gekocht en daar doe ik ook weinig mee. Alhoewel ik 'inkleuren' wel erg leuk vind.... Hmmmm!

Vandaag nog geen PC-nieuws helaas. Volgens mij mag ik nog wel wat adressen aanvragen, zo maar eens naar kijken.
Juuf, als je van inkleuren houdt moet je eens bij mandala's kijken op google en dan op afbeeldingen. Ik ben nu, vanochtend begonnen, met een tweede bezig.

Terug naar het onderwerp, twee officials in de brievenbus. Duitsland en England.
Steph, mandala's ken ik en vind ik geweldig om in te kleuren. Ik gebruik ze ook vaak in de klas. Maar bedankt voor je tip, lief!

Joehoe, net toch nog 2 kaartjes ontvangen en 2 Hurray's!
ben ook weer aanwezig na 2 weken heerlijk vakantie gevierd te hebben.

Ik heb alleen de laatste pagina gelezen (sorry, heb ook een reallife)...

en welkom voor de nieuwe en teruggekeerde forummers.

Ik had nog maar 1 kaartje onderweg (en nog 3 expired maar daar zal ik het maar niet over hebben) en die is inmiddels aangekomen. Ook had ik 3 kaartjes in de bus. Moet ze nog wel even registreren.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik zit nog steeds braaf de brievenbus te checken, maar tot op heden nog geen kaartje voor mij. Wel een nieuw adres aangevraagd: Israël! Leuk zeg. Heb ff opgezocht waar het precies ligt deze Postcrosser wilde graag gebouwen dus dat kwam goed uit, ik had een stapeltje van die toeristische kaarten gekocht.

Ik zie dat jullie wel heel erg jullie best doen om een echt leuk passend kaartje te vinden. Ik doe mijn best, maar ik ga ook niet stad en land afzoeken. Is dat erg? Is dat tegen de Postcrossing spirit? (Ik probeer het wel hoor...)
Hihi, as we speak komt er een Hurray binnen van mijn USA-kaartje. Heel verhaal, hartstikke leuk!
Snjokorn, welkom terug! Hoe vond je je vakantie?

Captain, bij postcrossing is het niet verplicht om een kaart uit te zoeken naar de wensen van de profielen, sommige postcrossers sturen maar 1 type kaart. Alles kan, alles mag :-), ik denk dat het ook uitmaakt hoe leuk je het zelf vind (om de juiste kaart te vinden). Ik beleef daar soms meer plezier aan dan het ontvangen en steek er dan ook tijd en geld in.

Mandalas zijn ook leuk om in te kleuren juuf en steph! Heb er zelf ook een kleurboek van.

Iemand nog tips waar ik (goedkoop) potloden/stiften/wasco kan kopen?

juuf nog adressen aangevraagd? Koop je doorgaans veel op het boekenfestijn?

leoloco, inmiddels pc nieuws?

Hier geen kaarten, wel 2 vermiste kaarten (1 naar duitsland, 1 naar Nederland) travellen al 4 weken, waren echt mooie kaarten! baal! Ik stuur er later wel nieuwe achteraan.
Zowaar een kaart op maandag, weliswaar een zozootje. Enkele hurrays ontvangen, o.a. van een medeforumster...

De nieuwe plaatjes gaan naar een Zeeuwse (landschap), een Britse (spiritueel strand) en een veeleisende Chileen (goedkope cityview).

@Steph > er bestaan ook postkaartboeken van mandala's die je nog moet inkleuren, of ben je juist daarmee bezig?

Op welke datum is die meeting in Den Haag?

@Poezels > ik heb wel jarenlang in R5's en Clio's rond gereden, zou ik zo weer doen. Rij nu in de grote broer, een Espace. Ben een echte Renault fan. En een trouwe Nikon fan. Maar je weet wat ze zeggen: het gaat niet om het merk, het gaat erom wie de camera vast houdt...

@Ligaa > kleuren is heel rustgevend. Mandala's ontwerpen daarentegen kan soms heel frustrerend zijn (ik ben geen ster met passers).

Leuke bestelling bij Bol! Ik had nog nooit van die Schotse serie gehoord, maar het lijkt mij een boeiend kostuumstuk. Ik zag dat je nog aardig wat delen kunt aanschaffen.

Doen, die fiets! Veel beter voor je lijf dan hardlopen of de sportschool!

Ik heb laatst een doos met 48 prima potloden bij het Kruidvat op de kop getikt. Je zou ook eens bij de Action kunnen kijken.

@Noa-lynn > geniet van je vakantie! Een dagje boekenfestijn lijkt mij een prima invulling. Stoer om alleen op pad te gaan.

@Juuf > zeker hadden we bekijks in ons autootje met picknickmand achterop. Helemaal toen wij al rijdend het dak probeerden dicht te doen toen het plotseling begon te regenen. Lukt echt niet met tegenwind.

@Snjokorn > fijn dat je er weer bent! Heb je een memorabele vakantie gehad? Je was toch naar Zwitserland en Italië afgereisd?

@CaptainO > ik reis niet stad en land af voor kaarten, maar ik kijk wel altijd rond als ik op pad ben met gezin of voor mijn werk. Ik shop voornamelijk op het web.
Geen pc nieuws hier!

Snjokorn, welkom terug! Fijne vakantie gehad?

C_O, ik probeer wel altijd een passend kaartje uit te zoeken. Vind ik wel zo leuk

Neferisis, bedankt voor de informatie. Ga het nodig hebben.

Vanavond stond ik stil op een druk kruispunt. Best ff spannend maar ik ben er veilig weggekomen. Koppeling heeft geen druk meer dus het is afgelopen. Ben naar garage gesleept (1 sleeptouw geknapt...oeps ) en morgen maar ff horen. Ondertussen druk aan het kijken naar een nieuwe auto!
@Poezels > tip: als je aan gezinsuitbreiding denkt, koop dan een vijfdeurs auto. Niets zo irritant dan gewriemel met een Maxicosi via opgeklapte passagiersstoel naar de achterbank. De extra kosten zijn het gemak absoluut waard!
Snjokorn, welkom terug van vakantie. Was het leuk geweest en heb je mooi weer gehad?

Ligaa, HEMA is daar de winkel voor of Action.

Neferisis, ik heb mandala's uitgeprint dus nee geen kaarten. Ik niet dat die bestonden.

Datum is 27augustus of kijk even op het forum daar.
quote:neferisis schreef op 20 juni 2011 @ 23:53:

Op welke datum is die meeting in Den Haag?

27 augustus Meeting Den Haag

@Noa-lynn > geniet van je vakantie! Een dagje boekenfestijn lijkt mij een prima invulling. Stoer om alleen op pad te gaan.

Dankje.. Als ik deze weken ergens heen wil zal ik het alleen moeten aanpakken of mn zus moeten vragen maar die is niet van de boeken e.d. .

Inmiddels ben ik het wel gewend.

Ik ben ook aan het kijken om in mn eentje in september naar de zeelandmeeting te gaan .

Maar 150 km rijden heen en ook weer 150 km terug .

Ligaa, ja zeker weer pc nieuws! Gisteren drie hurrays! Dus vanochtend weer drie kaartjes op de bus gedaan. Een naar China, een naar Japan en een naar de VS.

Gelukkig vroegen ze alledrie om kaartjes van mijn stad/omgeving/natuur etc, dus heb mijn toeristische molen/amsterdam kaartjes weer kunnen gebruiken.

Snjokorn, leuke vakantie gehad?

Poezels, vervelend van je auto! Hopelijk is ie snel weer gerepareerd (en voor een leuke prijs). ;)

C_O, ik vind het ook leuk om mijn best te doen om een leuk kaartje voor iemand uit te zoeken, maar tegelijkertijd wil ik ook graag het kaartje snel sturen nadat ik het adres heb aangevraagd. Dan ga ik dus niet weer helemaal de stad in en alle winkels af om een bepaald kaartje te vinden. Maar als ik eenmaal op kaartenjacht ben, dan koop ik wel veel verschillende.. met de wensen die ik tot nu toe ben tegengekomen in mijn achterhoofd.

Ik ga morgen trouwens op vakantie, voor twee weekjes naar Portugal. Ik heb het ook al op mn PC-profiel gezet, dan weten de mensen die mij eventueel een kaartje sturen dat ik erniet ben om ze te registreren.

Dus, tot over twee weekjes!
@Leoloco > heel veel plezier in Portugal, geniet van de zon, cultuur en de keuken! Ook hier kan je je slag slaan voor kaarten.
Leoloco, veel plezier in Portugal. Je had beter je profiel op inactief kunnen zetten. En shop ze.
Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ben uiteindelijk niet naar Italie gegaan maar heb Bern bezocht. Wát een leuke oude binnenstad is dat zeg!! Heb me heel erg ingehouden met kaartjes kopen... Het weer was wel ok, niet fantastisch zonnig maar dat vond ik eigenlijk niet zo erg. Lekker kunnen wandelen en 1,5 dag rustig aan gedaan in en rond het huis vanwege de wolken/regen (ook wel een mooi gezicht hoor, over het dal uitkijken en de wolken het dal in zien komen onder je...)

Leoloco: fijne vakantie

Poezels: ik ben het helemaal met Neferisis eens, als je voor een nieuwe auto gaat, kijk naar een 5-deurs, stukken handiger (niet alleen voor maxicosies).

C_O : ik heb een voorraadje (met de nadruk op je) kaarten en zoek daar eentje uit dat (het dichtst) bij het profiel past. Als ik geen goed kaartje heb... jammer dan, ik ga geen extra rondje door de stad voor 1 kaart.

Vanmiddag maar wél even nieuwe kaarten kopen (en postzegels), dan kan ik vanavond weer op dé knop drukken.
Snjo, fijn dat je hebt genoten van je vakantie. Waar mogen je nieuwe kaarten naar toe?

CO, ik heb een doos vol kaarten dus meestal zit er wel iets passends tussen. Mocht dat niet zo zijn en ik heb genoeg tijd en zin dan ga ik op pad voor een toch nog passend kaartje, zo niet dan krijgt hij/zij een goed alternatief.

Ligaa, mijn kaartjes mogen naar Rusland, Duitsland, Oekraïne, Litouwen en Slovenië. Ik ga straks bijpassende kaarten uitzoeken. Ja ik koop ontzettend veel op het boekenfestijn, waarvan 2/3 aan kinderboeken! Vorig jaar heb ik zelfs mijn pinpas thuis gelaten en alleen contant geld meegenomen, voor m'n eigen veiligheid. Normaal gesproken ga ik met een vriendin, dit jaar met mijn vriend... dan let ik meestal beter op wat ik uitgeef.

Neferisis, klinkt goed... postkaartboeken van mandala's!

Poezels, jeetje.. dat klinkt best gevaarlijk!

Leo, fijne vakantie!

Vandaag geen kaarten ontvangen, wel 3 Hoera's!
woehoe, vandaag 5 kaarten gekregen!!

En een hele sneue hurray, van een vent uit Duitsland met een eisenpakket van hier tot tokio, en ik had hem een I-drukker gestuurd (van iets waar hij wel van hield).

Krijg ik een lege hurray, en vervolgens een pissig persoonlijk bericht dat hij mij ''unfair'' vindt, omdat hij geen free/ad cards wilde ontvangen, en ik heb dat zelf ook in mijn profiel staan, dusja, ik was een oneerlijk persoon die de leukigheid uit postcrossing haalde
Ik kom alleen even zeggen dat ik een leuke kaart uit Belarus heb ontvangen.

Ben verder ontzettend moe.

Gisteren lag ik al om 8 uur in mijn bed en nu ben ik net thuis van mijn werk.

Ga lekker even op de bank naast mijn man en zoon ( jaja die is ook nog wakker en heeft geen zin in zijn bed)
Hallo

Nog even over dat kleurboek. Ik heb hem vandaag ontvangen. Steph je vroeg of het alleen dierentekeningen zijn, maar er zijn dus ook tekeningen van mensen.

En het was een hele verrassing, want het is een boek met luikjes.

(doet me denken aan de dribbel boekjes van vroeger)

quote:juuf schreef op 21 juni 2011 @ 18:43:

Snjo, fijn dat je hebt genoten van je vakantie. Waar mogen je nieuwe kaarten naar toe?

Tskk hadden ze helemaal geen leuke kaarten bij de boekwinkel (alsof het vakantieseizoen nog niet begonnen is, erg weinig keus). Heb dus geen kaartjes gekocht en ook geen postzegels met als gevolg dat ik vandaag níet op de knop mocht drukken. Morgen maar even naar het postkantoor (zijn de kaarten wel duurder maar er is veel meer keus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven