Back to my roots : emigreren naar Curacao!!

16-09-2006 15:58 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik weet dat er al een topic EMIGREREN bestaat, maar dat is al deel 8 en die mensen kennen elkaar door en door, dus ik dacht ik open gewoon een eigen topic.

De kogel is bij ons door de kerk.....na heel lang praten erover, informatie verzamelen, voor- en nadelen afwegen en vooral verlangen ernaar, hebben wij besloten om de gok te wagen. Wij gaan begin december emigreren naar Curacao.......Mijn man en ik en onze 2 zoontjes van 4 en bijna 3 jaar oud.

Wij vinden het zoooooo spannend en kunnen haast niet wachten tot het zover is.....we hebben het op het moment ongelooflijk druk met van alles en nog wat regelen. Zowel in Nederland als op Curacao....

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze stap al gezet hebben, of met de gedachte spelen om zo'n avontuur aan te gaan of mensen die ook minder leuke ervaringen hebben met het emigreren naar Curacao....

Ik hoop op veel (leuke) reacties....

Alvast bedankt voor het lezen en misschien ook reageren op mijn topic!

Groetjes,

Shayna:)
Shayna.. Ik ben errug nieuwsgierig naar je verhalen.
Zooo papieren voor VOG zijn binnen.. Mijn vader gemachtigd om het aan te vragen. Ik kom eerste paar dagen niet meer in mijn geboorteplaats.

Hopelijk is t papier er voor ik naar Curacao vertrek.

Ik ga dus in de horeca werken eerst.. En van daaruit maar verder zien naar een andere job..

T begin is er en das wel t meest belangrijkste denk ik .. Heb er steeeeds meer zin in ..
leuk om te lezen dat het goed gaat!!!Ben er even niet op het net geweest, erg druk met school en thuis nog geen internet, maar wachten heb ik geleerd op curacao, heb geduld, haha!!! Ik wil je (sweet) veel succes wensen op je eerste werkdag!!!desert: bijna is het zover en ik wil ook mee!!!liefs uit hele winderige nederland!!!
Zooo alle papieren zijn gefaxt.. komende 2 weken uitzoeken wat mee moet en wat achter kan blijven bij mijn ouders op zolder.

Winterkleding maar wat wegdoen en wat bewaren voor als ik eens terug kom voor vakantie in NL

Verder neemt de spanning toe, het komt steeds dichterbij nog 16 nachtjes en dan zet ik voor de eerst komende tijd mijn voeten op Caribbisch grond.
oeeeee spannend!!!! hihi
Beste mensen,

Ik ben er wel, maar heb het heerlijk druk! Ja, ja, je leest het goed......heerlijk druk.....ik vind mijn nieuw leven hier op Curacao gewoon heerlijk......ik geniet iedere dag.......Op mijn werk is het geweldig......uitdagend werk en leuke collega's.....Ik had me echt niet anders kunnen wensen.....mijn kids hebben het enorm naar hun zin, zowel op school als op de creche/naschoolse opvang. Mijn man is wel even terug naar Nederland voor het afhandelen van de overname/waarneming van zijn bedrijf daar. Dus het enige minpuntje op het moment is het feit dat we hem ontzettend missen. Maar als hij straks terug is, dan is alles weer compleet!

Desert Rose, spannend zeg......misschien komen we elkaar tegen bij een Jump-up? Karnaval time is aangebroken hier......

Liefs, succes met je studie en kom vaker hier bij ons buurten...

Heel veel groetjes,

Shayna:D
Ik wil ook terug!!!! ;(   het sneeuwt hier heeeeeeel hard en nu heb ik koude voeten.  En ik zat van de week de carnaval foto's te bekijken en dat mis ik hier wel al die jump ins en jump ups enzo.....

Goed te lezen dat je het naar je zin hebt!!!

was ff kort maar ik heb eena fspraak en hier kun je niet te laat komen :P

liefs uit NL
Hallo mensen,

Alles goed daar in Holland? Hier is het een geweldige Karnavals sfeer.....echt toppie! Vandaag is het helaas afscheid van Karnaval nemen en morgen alweer aswoensdag........

Desert Rose, heb je Karnaval gevierd hier op Curacao?

Liefs, hoe ging het Karnaval vieren daar in Nederland? Anders dan hier he?

Hee groetjes en tot schrijfs,

Doe mij maar curacaose carnaval, dat is tenminste een leuk feestje. Wij zijn geen carnavalvierders, we kennen dat niet. En ik was gister in de stad (zwolle) ze waren druk aan het eieren gooien en polonaise aan het lopen en ze lopen in van die belachelijke pakjes (sorry carnaval vierders). nee niks voor mij, zet mij langs de optocht in curacao, juck vol met drank en eten, en maar dansen vanaf 12 uur smiddags tot laat in de avond. Heerlijk...... ik verlang er naar en heb de leukste verhalen gehoord van vriendinnetjes die nog op cur zijn...zucht.....

Ik heb mijn carnavals pakjes van vorig jaar in gelijst en op gehangen, nu kan ik er elke dag weer van genieten...

Veel plezier nog met de after party's

Desert.. ga jij ook niet al bijna of zit er inmiddels al?

liefs uit nederland
Hallo allemaal!

Ik ben net terug na 3 week Curacao, helaas.

Lekker hoor daar, wil ook wel weer terug.

Ik heb nu 3 week bij mijn schoonmoeder in huis gezeten, was verder prima hoor, maar je eigen plekje is dan ook wel fijn voor zo´n lange tijd.

Ik heb het carnaval ook meegemaakt, maar niet alles, ben nu 18 week zwanger en was toch regelmatig veel moe.

Het was echt super gezellig!!!!!!!

Ik zal over een aantal jaar ook wel voor de keuze staan om daar te gaan wonen want mijn vriend verlangt natuurlijk wel naar zijn eigen land terug.

Ik moet er echt wel goed over nadenken hoor en ook nog vaak die kant op om alles goed te zien en mee te maken maar als ik sommigen er over hoor om daar te gaan wonen, is het eigenlijk altijd positief!

Heerlijk weer daar, echt fantastisch.

O ja, Dessert Rose is 16 februari heen gegaan, ik heb haar helaas niet kunnen ontmoeten en ben ook erg nieuwschierig hoe het met haar is!!!!!
Echt superleuk om jullie verhalen te lezen. Ik krijg ook al helemaal zin om richting Curacao te gaan, al is het maar voor 12 dagen.

Vraagje: weten jullie m isschien een aantal autoverhuurbedrijven waar ik voor een leuke prijs een 6 persoons auto kan huren ?
Hey marleen

6 pers auto's zijn lastig, er zijn jeeps voor 6p.

Waarom geen 2 kleine yaris of susuki jimny (jeep), dan zijn jullie mobieler, als niet iedereen naar het zelfde wil.

budgetcars is een prima en betrouwbare autoverhuur bedrijf. Je kan nu al auto's reserveren op internet. Ze hebben verschillende plekken waar je auto's kan halen en brengen (brengen kan op andere plek dan je hebt opgehaald).

Als je nog meer vragen hebt......

Liefs uit Nederland
jajaja ik ben er nog en leef ook nog haha ..

16 febr ben ik hier aangekomen, eerst lekker 2 weken vakantie gevierd..

Daarna moest ik toch echt aan de bak.. werken .. WErk bevalt goed, heb het er erg naar mijn zin..

Sinds woensdag verhuisd naar een prachtig huis met 4 slaapkamers , badkamer , keuken etc etc..

Had gewoonweg geen tijd om teinternetten en had thuis ook geen internet.. Sinds woensdag eindelijk wel joeppppieeee...

Euh ik duik nu mijn bed in tis hier kwart voor 12 savonds...

Carnaval was leuk maar volgend jaar ga ik maar aan t strand liggen denk ik :P
Leuk dat je het naar je zin hebt!!!

Het zonnetje begint hier in NL nu ook lekker te schijnen, vandaag ruim 17 gr, hihi, heel fris vergeleken met Cur.

Geniet van je tijd op Cur

Liefs uit Nederland
hallo beste mensen,

ja ja, ik leef ook nog! Alleen een beetje druk.....nu eindelijk een paar dagen vrij, dus ook tijd om ff te surfen en jullie een update te geven.

Ik vind het geweldig hier! Geen moment spijt gehad van onze beslissing. Het gaat goed op mijn werk, echt hartstikke leuk. Onze kinderen willen geen nederlands meer spreken. Ze spreken vloeiend papiamento. Beter dan ik, ik spreek nog half ned. half papiamento.

Het is hier echt relaxx.....

Desert, het bevalt goed of niet? Hou het zo....

groetjes,

Hallo beste mensen,

Alles goed in Nederland? Hier gaat het ook lekker, wat is het leven toch heerlijk als je het naar je zin hebt.....

Liefs uit Ned. al een terrasje kunnen pikken of niet? stijgt de temperatuur al iets meer? Hier is het best droog, maar ik klaag niet hoor.

Lekker lang weekend nu. We gaan eindelijk wat leuks doen met het gezin. Met koninginnedag zijn veel dingen te beleven en op dag van de arbeid ook wel......

Dessert....ben je nog niet tegengekomen. Hoe is het met jou?

Luitjes, tot gauw.....

groetjes,

Shayna:P
Wat een ontzettend leuke en inspirirende verhalen......

Echt super. mjn vriend is ook geboren op Curacao en ik ben zelf Nederlandse.

Weet iemand hoe het zit met het vinden van een huis als wij zouden emigreren en of dat een beetje te doen is met de huurprijs. Wij hebben ons namelijk laten vertellen dat dat vrij ontbetaalbaar is.

En is het zo in mijn geval als Nederlandse dat ik verplicht ben om een baan te hebben voordat ik een verblijfsvergunning zou kunnen krijgen?

Ik hoor het graag van jullie ervaringsdeskundigen en wens jullie een zonovergoten dag. In Nederland doen we er ook aan mee vandaag

Lieve groeten*;
Het weer is veelste lekker hier... je er voor echt niet naar curacao... hihi

Lekker buiten zijn.... alleen ik heb veel huiswerk, dus ik kijk af en toe maar naar buiten... zucht... maar wel lekker slippertjes aan, rokje aan, hempje aan, teennageltjes lakken...

We hadden van het weekend een curacao reunie, was super gezellig!! ff alle curacao verhalen weer na beleven... zucht...

Ik ga nog ff van het mooie weer genieten en dan weer hard aan de slag (iets wat ik niet deed op cur)

Veel plezier nog!!!!

liefs uit NL
huisjes vinden is geen probleem!! via internet is er veel te vinden. Kan ook via via, zeker als je vriend er vandaan komt.

De huurprijzen zijn gelijk aan NL of iets lager, het ligt eraan waar je zit op het eiland en wat je wensen zijn.

liefs uit NL
Dankjewel voor je antwoord liefs-uit-caracao, ik heb gekeken maar kan zo snel geen sites vinden met huurhuizen eigenlijk, heb je misschien een suggestie voor me?

We zijn ons aan het orienteren. Ik werk momenteel bij een accountantskantoor en heb contact gehad via de mail met meerdere bedrijven die aangeven dat een baan het probleem niet zal gaan worden. Wel liggen de salarissen dus een stuk lager.

Het idee spreekt ons nog steeds ontzettend aan. Erg leuk om te lezen hoe jullie het leven daar ervaren........ik blijf jullie met veel plezier volgen
www.serucoral.com hier hebben wij gewoond, het beviel ons heel goed. Het is ong 15 20 rijden naar punda. We hebben dat via els van barneveld.

Ook heb je huizen op koraalspecht (vlakbij mambo), moet even na kijken hoe je die kan vinden.

salarissen van accountants zijn gelijk aan NL hoor, tenminste als je het goed aanpakt. Mijn vriend is accountant en had een expert contract kunnen regelen. Accountants zijn gewild ( senoir staff of hoger) en de grote kantoren in NL heb je daar ook, dus...

wij krijgen er ook nog vergoedingen bij!!!!

voor woonruimte kun je dat ook via zulke kantoren regelen.

Ik ga nog even zoeken naar tips voor huizen

liefs uit NL
haha was te snel   15 tot 20 minuten rijden...
HalloHallo!

Wij wonen sinds 11 december tot eind dit jaar ook op Seru Coral, en het bevalt ons inderdaad ook goed!

Wou dit alleen even zeggen ;)

Groetjes Ninu!
hihi toen is mijn vriend net teruggegaan naar NL, ik was in augustus al naar NL. Is het zwembad mooi geworden?
Leuk om te lezen al jullie reacties, ik krijg er een "zonnig"gevoel bij. Ik heb de site bekeken en het ziet er erg mooi uit.

Wij orienteren ons nog lekker verder en het ziet er positief uit allemaal.

Lieve groeten van mij:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven