Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Even ons topic weer in het zicht zetten.

Ik heb drie fraaie kaarten ontvangen, helemaal Nef. Ook een stel hurrays ontvangen, er liggen ansichten klaar voor Spanje (Pippi L.), China (Hollands) en Zuid-Afrika (Nouvelles I.).

@Noa-lynn > misschien dat ik naar de Haagse meeting ga. Wanneer en waar is die Zeeland meeting? Kan je dan niet beter een trein pakken?

@Snjokorn > Bern is inderdaad erg mooi. Heb je bergwandelingen gemaakt? Succes bij het postkantoor.

@Juuf > hoe sjouw je al die boeken mee, in een trolley?

@Kaatje > wat een pietlut, die Duitser.

Leuk lila streepje in je haar!

@Anita > de laatste (school)weken zijn vaak zo hectisch, ren jezelf niet voorbij!

@Ligaa > wat een enig kleurboek, ik ben gek op flapjesboeken.

Nu snel even muziek oefenen. De proefwerkweken zijn begonnen en dan wordt hier 's middags en 's avonds moeders "herrie" niet op prijs gesteld...
Goedemorgen!

5-deur auto, staat genoteerd. Heb ik nu ook en is inderdaad wel makkelijker. Reparatie huidige: 480 euro. Au. Maar ja, is niet anders. Nu ben ik met het OV, ik vind het vreselijk.

Snjokorn, fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad!

Juuf, qua gevaarlijk viel het wel mee hoor. Alleen tegemoet komend verkeer was ff spannend, maar ik heb gelijk de waarschuwingsverlichting aangezet. En verschillende heren kwamen de dame in nood redden

Kaatje, wat een zielige reactie van de man uit Duitsland. Hij moet niet zo zeuren.

Anita, vervelend dat je zo moe bent. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen.

neferisis, veel plezier met muziek oefenen!

Ik heb ook twee kaarten ontvangen gisteren. Een hele mooie van een walvis uit Rusland. En een basic kaartje uit Colorado. Stond wel op de achterkant dat ze geen Marilyn Monroe kaartje kon vinden.

Mijn kaartje naar Den Haag is aangekomen. Lange hurray met waarom ze hem gisteren niet had geregistreerd. (druk aan het klussen in nieuwe huisje blijkbaar) wel grappig om te lezen

Nieuwe kaartje mag naar Latvia! Nieuw land voor mij
Poezels & Neferisis:

Ik stond gisteren echt op het punt om een kaart te gaan kopen en nogmaals op te sturen naar hem, met een pittige tekst erop. Maar mijn vriend zei: laat die sneue vent lekker gaarkoken in zijn sop.

Hij heeft overigens ook de foto van de kaart (die ik al ge upload had) verwijderd. zo enorm triest he.
Kaatje, ik snap het denk ik niet goed.

Want zoals je het nu uitlegt begrijp ik best dat die Duitser ontstemd is.

Hij geeft aan ik houd niet van adcards, jij geeft dit zelf ook aan in je profiel, je stuurt toch een adcard en nu vind hij dat niet leuk.

Afgezien van het feit dat je niemand kan dwingen om GEEN adcard te sturen, begrijp ik niet waarom je hem deze kaart hebt gestuurd.
Omdat het een Idrukker was van iets waar hij wel van hield, tja, als ik geen kaarten heb die voldoen (en waar voor betaald is ) dan kies ik liever iets wat wel bij het profiel past en van Idrukker afkomt, dan maar gewoon een loze kaart sturen met iets wat diegene perse niet wil.

Wat is het probleem? Het was een mooie kaart, van die oude Nederlandse steden. Dat hij dan weet dat ie van Idrukker afkomt, tja.
Ik zou nooit kaarten sturen met reclametekst op de voorkant erop. Dat vind ik pas sneu. maar voor zover ik weet gebruikt 99% van de mensen hier ook kaarten van Idrukker, en daar zitten gewoon hele mooie tussen. Ik krijg ook geregeld ''ad cards'' maar dan wel met een onderwerp erop dat ik leuk vind. So what, ik ben er dan toch blij mee.
Kaatje, bedankt voor je uitleg.

Ik heb zijn profiel bekeken, en zijn eisen vallen me erg mee. Waarchijnlijk heeft hij te hoge verwachtingen en dan is het logisch dat hij teleurgesteld raakt, ook als de kaart (van R'dam) in onze ogen leuk is.

Ik ga hier op in omdat deze postcrosser (en zijn reactie) door jou sneu wordt genoemd , ik vind het hard om zo over een ander (praktisch vreemde) te oordelen. vandaar dat ik er meer over wilde weten.
Mja, ik ben tuurlijk ook weleens teleurgesteld als er een kaart van een autoreclame in de bus ligt, maarja. Wat doe je eraan? Ik ga in ieder geval de ontvanger niet zo'n stom bericht sturen, dat die het plezier voor iedereen weghaalt, dat diegene ''unfair'' is etc.

Ik probeer namelijk altijd een leuke kaart voor iemand uit te zoeken. Maar als ik die niet heb, dan zoek ik gewoon iets uit wat er in de buurt komt.
Klinkt leuk Snjokorn en Bern ook superstad.

Kaatje, nou ja zeg slecht mens dat je bent. Dat doe je toch niet *gniffel*. Wel 5kaarten dus je bent toch een goed persoon. Maar ik snap wel waarom je zo'n kaart hebt gestuurd. Ik heb vorig jaar die van het wk gestuurd omdat die persoon én van voetballen én van vlaggen hield. Ik kreeg een hele vrolijke hurray terug, het kan dus wel.

Ligaa, ziet er leuk uit. Dadelijk eens in het verlanglijstje zetten, waar we om de zoveel tijd eens wat van kopen.

En ik heb 5kaarten zojuist in de bus gekregen.
ik heb er weer 2 gehad! en vandaag ook nog 2 hurray's
Hallo allemaal.

Hier ben ik weer even.

Voel me vandaag zeker beter dan gisteren.

Kaatje, ik gebruik ook wel i-drukker kaarten hoor.

Zeker die van de Rotterdam serie vind ik erg mooi.

Misschien had meneer gewoon zijn dag niet moet je maar denken.

Hier vandaag geen kaarten bij de post en ook geen hurrays.

Mijn kaarten willen niet zo opschieten,

Kaartje naar het hoge noorden is ook al een 9 tal dagen onderweg en de mevrouw is al iets van 20 dagen niet online geweest.

En ik heb Taiwan en China ertussen zitten en ook Usa doet er lang over.

Maar gelukkig mocht ik er nog eentje van mezelf (wil me er aan houden dat ik er max 10 onderweg mag hebben al ik mag ik er 14 ofzo) en kan nu weer Rusland aan mijn lijstje toevoegen.

Dat kaartje is trouwens een groeten uit Holland I-drukker geworden nu we het toch over i-drukker hadden net.

Fijne avond allemaal.
Jaaaaaaa heb nieuwe kaarten gekocht (en postzegels) en heb weer op dé knop gedrukt... Mijn 6 kaarten gaan naar Europa; Rusland, Nederland, Wit-Rusland, Duitsland, Italië en Tsjechië. Alleen de laatste had niet echt een leuk profiel.
Snjókorn falla, á allt og alla
Neee, we stonden op pagina3.

Snjokorn, eindelijk zeg.
Op 3 nog wel, Aaagggghhhh!!!!

Heb geen pc-nieuws hier.

Wel wakker geworden met een zere keel.

Hoop dat zo de postbode-mevrouw nog langs komt.
Hallo! Ik kreeg gisteren de grutto's binnen, mooie grote zegels.

Plus een kaart van een tempel met een stempel met het adres van de verzender. Ik ga de kaart zo dadelijk registreren.

Zojuist even bij de hema krijtjes en potloden gekocht en wat spullen van lage ronde prijzen.
Lekker geshopt dus Ligaa.

Kom ook graag bij de hema moet ik zeggen.

Hier bracht postbode-mevrouw helaas geen kaarten.

Ik loop er ook maar 3 achter.

Wel de tv-gids en het sporttijdschrift van mijn man.
Gisteren vier kaarten ontvangen, een bonte mix, waardering van 6 tot 9 punten. Bij twee kaartje ontbrak een praatje, heel jammer.

@Poezels > ai, dat is een hard gelach voor de portemonnaie!

Een nieuw land is altijd weer een feestje. :D

@Kaatje > ik zal zelf niet snel een AD-kaart sturen, maar die Rotterdammers van I-Drukker vind ik wel mooi. Ik heb zelf wel eens een exemplaar gehad die ik bij mijn favo's heb gezet. Het gaat mij om het plaatje en het praatje, niet of degene die de kaart verstuurt er de buidel voor hoeven trekken.

@Anita > jakkes, keelpijn. En ook nog eens geen post. Verder alles onder controle?

@Snjokorn > is de vakantiewas weer opgeruimd? Alle kaarten gepost?

@Ligaa > gisteren ook grutto's ontvangen en nog een R'dams setje I-drukkers. Ik loop de Hema altijd even binnen als ik in ons centrum kom.

Net tussen de plensbuien door kaarten op de bus gedaan: een Nouvelles I. naar DL, een uil naar Finland, een zwart/wit naar Utrecht en een locomotief naar Frankrijk.
Neferisis: kaartjes zijn gepost maar de was hangt nog lekker aan/op het rek (heb ik geen last van ). Moet ook nog het een en ander aan kleine troep opruimen (m'n rugzak bijvoorbeeld).... gisteren was het gewoon veelste lekker op het balkon dus heb ik daar in de zon gelegen.

Ik ben benieuwd hoelang ik op kaartjes moet wachten. Ik sta op 233/233 (en nu dus 6 onderweg dus eigenlijk 239/233).
Snjókorn falla, á allt og alla
Hier weer 3 nieuwe adressen aangevraagd; Belarus, Finland en Brazilie. Overigens is mijn kaart naar Canada al 3 weken onderweg :(
Ligaa,lekker shoppen dus bij de hema.

Snjokorn, als je op 233/233 staat sta je niet eigenlijk op 239/233 omdat die laatste 6 nog niet geregistreerd staan dus die tellen niet!!!

Hehe, hardloopprogramma staat eindelijk op de mp3. Na de zumbalessen ga ik in de zomer hardlopen met Evy, leuk vrouw tot nu toe.

On-topic, postbode komt hier altijd laat.
Een verzopen postbesteller, maar mijn drie kaarten werden wel droog afgeleverd. Er was ook nog een TNT envelop met een bestelling: de setjes kaarten/zegels van Jetses leesplank en de Apenheul.
Neferisis, wat een aardige postbesteller (wat is dat eingelijk een postbesteller?).

Twee kaarten hier, het was droog, uit Polen en Finland. Leuke kaarten en een leuk verhaal erop.

Morgen ga ik Burgers zoo even leegkopen.
Nog geen kaarten ontvangen hier, wel weer twee verstuurd (of had ik dat al gezegd?) naar Israël en naar Japan.

Wat is dat idrukker waar ik jullie over hoor? De website lijkt te mooi om waar te zijn...
En een postbesteller, da's toch een Belgische postbode?
Captian, kijk gewoon eens bij idrukker. Een aantal keer per dag kun je er gratis ansichtkaarten krijgen. Zodra er staat kosten 4,50 dan moet je stoppen. Geheel ongevaarlijk kan ik uit ervaring zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven