Dordogne: tips?

27-06-2011 20:05 48 berichten
Volgende week ga ik met mijn vriend op vakantie in de Dordogne - Frankrijk. Beiden zijn we daar nog nooit geweest.

Heeft iemand tips qua bezienswaardigheden, leuke wandelroutes, steden etc?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Potver ik wil ook weer...
Monpazier is ook een leuk dorp.
Leuk, wij gaan bijna ieder jaar naar de Dordogne, mijn schoonouders hebben een vakantiehuisje in de buurt van Limeuil(heel leuk) en Tremolat. Na al die jaren nog steeds niet uitgekeken. Perigueux en Bergerac zijn leuk om een dagje naar toe te gaan, Bergerac vind ik leuker. Die hoek waar Castelnaud en Marqueyssac is ook leuk en Limoge is ook een leuke stad, mooi park ligt daar om te wandelen. Le Bugue is ook leuk om even mee te pikken misschien als je ergens naar onderweg bent.
quote:Ska schreef op 27 juni 2011 @ 21:13:

Leuk, wij gaan bijna ieder jaar naar de Dordogne, mijn schoonouders hebben een vakantiehuisje in de buurt van Limeuil(heel leuk) en Tremolat. Na al die jaren nog steeds niet uitgekeken. Perigueux en Bergerac zijn leuk om een dagje naar toe te gaan, Bergerac vind ik leuker. Die hoek waar Castelnaud en Marqueyssac is ook leuk en Limoge is ook een leuke stad, mooi park ligt daar om te wandelen. Le Bugue is ook leuk om even mee te pikken misschien als je ergens naar onderweg bent.Ik zit nu even te kijken op google maps en zie dat er hij Limoge twee nationale parken liggen om te wandelen, bedoel je dat? En welke dan: ten westen ligt het park Périgord-Limousin en ten oosten de Millevaches en Limousin
Iets verder maar zeker een aanrader

Rocamadour
quote:_lupine_ schreef op 27 juni 2011 @ 21:23:

[...]

Ik zit nu even te kijken op google maps en zie dat er hij Limoge twee nationale parken liggen om te wandelen, bedoel je dat? En welke dan: ten westen ligt het park Périgord-Limousin en ten oosten de Millevaches en LimousinIk bedoel een soort stadspark, maar ik het probeer op te zoeken, denk ik dat ik Jardin de L'Eveche bedoel, erg groot park waar je lekker kunt wandelen, waar heel veel mooie hoekjes en rustplekken zijn, we kwamen er bij toeval bij uit omdat we naar de kathedraal wilden gaan kijken.
Camping Bel ombrage, vlakbij Castelnaud. Leuke camping, mooi sanitair en zwembad, aan een riviertje met niet teveel poespas.

Vorig jaar geweest, zou er zo weer heen! Sarlat is super mooi, kanoen op de Dordogne is leuk, verder zijn er zoveel mooie plaatsjes en kastelen.
Dank voor het meedenken allemaal!

Ik ben nu al jullie tips aan het googelen en bedenkt me nu ook: zijn er ook naast de do's ook dont's?
Ik heb geen bezienswaardigheid gezien in de Dordogne die tegen viel. Wel dingen die ik graag nog had willen zien maar te weinig tijd helaas.
Leuk topic, wij gaan over een paar weken ook voor het eerst naar de Dordogne (Belves - Le Moulin de la Pique). Wij gaan met 3 jongens (5//5/7 jaar).
Sarlat is terrible al die nederlanders........
Joepie dordogne! Wij gaan over 4 weken weer! Naar camping la riviere in Les Eyzies. Leuke regio. Veel te doen en te zien.

Chateaux Milandes (van Josephine Baker) is leuk. Voor de kinderen Tamnies (is een meertje met zandstrandje). Verder zijn eigenlijk alle dorpjes wel leuk. Wel erg toeristisch overal. Als je daar niet van houdt heb je een probleem.

Kanoën op de rivier de Dordogne: doen! (zie je veel kastelen). Wij hebben weleens op de rivier de Vezère gekano-d (?) maar dat is veel saaier (groene oevers)
Weet je wat je ook kunt doen?

Ga naar http://www.vakantie-dordogne.info/ en daar vind je heel veel info over de Dordogne.

De webmaster die al van 1976 regelmatig in de Dordogne komt.
Padirac heb ik opgeslagen! Wauw, die grotten zien er geweldig uit!
Die grotten zijn ook geweldig! Maar nogmaals, zorg dat je echt vroeg bent, want de rij kan uren duren.

Tamies klinkt ook leuk, dat ga ik eens opzoeken
Iemand nog tips over een camping in de dordogne met een zwembad interessant voor een elf jarige (niet echt mini zwembad alleen) en andere dingen leuk voor kinderen in die leeftijd (boeken dr leeftijdgenootjes gezinnen?) bedankt alvast
Leuk topic, al is het wat ouder.

@Jennie2, mocht je hier nog kijken: hoe is Le moulin de la Pique bevallen? Die hebben wij ook op het oog....
je moet zeker een dagje bastides in zuiden van de dordogne inlassen, schitterend mooie dorpjes en tussenin een kasteeltje meepikken, een van de allermooiste is chateau de biron. je kan een dagtrip maken issigeac, beaumont, monpazier en dan eindigen met chateau de biron (afstand tussen elk plaatsje ongeveer 15 km). ook erg mooi is de wijnroute rondom bergerac, met natuurlijk stops om te proeven, de wijnroute kaart krijg je gratis in het wijnmuseum in bergerac (recht tegenover de parking aan het water (dordogne) in bergerac.

Bergerac zelf is ook de moeite waard, leuk provinciestadje met erg mooi oud gedeelte.

heel veel plezier in een van de mooiste streken van frankrijk
Sterre! Het was zoooo geweldig, dat we dit jaar zelfs drie weken gaan!
Jopje, www.lecapeyrou.nl

Hebben wij een week met onze kinderen gestaan. Er waren veel gezinnen met kinderen van alle leeftijden. Geen entertainment, wel veel groepen jeugd die zich prima vermaakten bij de tafeltennistafel en het zwembad.
Leuk topic, ook al is het niet zo recent meer de tips blijven bruikbaar. Ik zoek vooral leuke tips voor het noorden van de Dordogne. Dus kom maar op.
Camping capeyrou in beynac Dordogne. Safaritent voor 450 per week
quote:sosofie schreef op 01 februari 2015 @ 21:32:

Camping capeyrou in beynac Dordogne. Safaritent voor 450 per weekNa vier jaar zal TO wel een leuke stek gevonden hebben.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven