Noodweer!

28-06-2011 07:41 1257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!

De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.

Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?

Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!

Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!

Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
Gerommel, donkere wolken..grijs en wat regen in 010
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 28 juni 2011 @ 09:30:

[...]

Nav jouw post toch nog even naar buiten gelopen, dubbel check. Zie in het westen ook wat donkers, maar waar zie jij groen?

Edit: Jij ziet geen groen, Oriane ziet groenGeen groene lucht hier nee! Maar wel wat donkerder richting Steentjeskerk / PSV stadion... ( en dat zou het westen moeten zijn )
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 28 juni 2011 @ 09:33:

Heb je een vriendschapsverzoek verstuurd, kan ik je dan daarna een bericht sturen?Als de techniek van Viva meewerkt wel
Ik blaas die rot omweer richting rotterdam hoor, pff ik vind dit zo eng !

1x mee gemaakt dat bij de buren de bliksem insloeg via het zolder raam waardoor de zolder affikte en sindsdien zooooo bang, tis knetter warm hier binnen maar ik zet echt geen raam of iets open brrrr
Doen jullie ook dingen als geen tv aan als het onweert en zo? Of is dat iets wat van "vroegah" is? Blijkbaar houdt wel half NL z'n pc aan zo te zien, dat kan dus geen kwaad als het dondert en bliksemt........?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 juni 2011 @ 09:34:

[...]

Geen groene lucht hier nee! Maar wel wat donkerder richting Steentjeskerk / PSV stadion... ( en dat zou het westen moeten zijn )Ik woon een stukje verder naar boven op de kaart, PSV stadion ligt voor mij onder in het westen zeg maar Philips is voor mij het directere westen. En ik zie daar ook donkergrijs, maar volgens buienradar gebeurt er hier niks. As usual
quote:tristan19 schreef op 28 juni 2011 @ 09:34:

[...]

En het ruikt dan ook zo heerlijk buiten Ja, inderdaad!! Ruikt dan lekker fris.
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 28 juni 2011 @ 09:30:

[...]

Nav jouw post toch nog even naar buiten gelopen, dubbel check. Zie in het westen ook wat donkers, maar waar zie jij groen?

Edit: Jij ziet geen groen, Oriane ziet groenSta hier op het dak(terras) en dus vrij hoog. Groene zweem is kijkend in de richting van Haarlem.
quote:sweetfirefly schreef op 28 juni 2011 @ 09:37:

Doen jullie ook dingen als geen tv aan als het onweert en zo? Of is dat iets wat van "vroegah" is? Blijkbaar houdt wel half NL z'n pc aan zo te zien, dat kan dus geen kwaad als het dondert en bliksemt........?Ik hou normaal gewoon alles aan, maar hier waren net wel de stoppen door geslagen dus hier staat nu alles uit .. Zit nu ook op het laatste beetje van me batterij van de laptop
Oh ik moet nog vliegen (vanaf maastrichr) vanavond. Ben niet zo zeer bang om te vliegen maar wel dat ie niet gaat, wil op vakantie!
quote:iry schreef op 28 juni 2011 @ 09:34:

[...]

Als de techniek van Viva meewerkt wel Als diezelfde techniek nou nog een keer meewerkt, heb je een bericht

Doen jullie ook dingen als geen tv aan als het onweert en zo? Of is dat iets wat van "vroegah" is? Blijkbaar houdt wel half NL z'n pc aan zo te zien, dat kan dus geen kwaad als het dondert en bliksemt........?Alleen als het echt hard onweert wil ik nog wel eens mijn pc uitzetten, maar nu valt het nog wel mee. Gelukkig maar, want ik ben eigenlijk doodsbang voor onweer. En dan vooral voor de knal, terwijl ik ook wel weet dat de flits gevaarlijk is en de knal niet.

Doen jullie ook dingen als geen tv aan als het onweert en zo? Of is dat iets wat van "vroegah" is? Blijkbaar houdt wel half NL z'n pc aan zo te zien, dat kan dus geen kwaad als het dondert en bliksemt........?Mijn man ging net de deur uit en zei dat ik alle stekkers eruit moet trekken. Geen idee of dit nog actueel is. Ik weet nog wel dat mijn ouders dat vroeger altijd deden.
Ik heb wel de stekker van de TV en PC eruit gehaald, zit nu op de batterij van m'n laptop, je bent een schijterd of niet hoor!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 28 juni 2011 @ 09:31:

En wie voorspelt toch aldoor die tweede nog ergere vlaag?

Volgens buienradar komt alleen deze golf over en dan ff niets en dan een gewone grijze wolk waar het wel uit regent maar gee rode plekken.

Euh, het journaal, en de buienradar (als je hem iets groter trekt dan enkel nederland ...)

"De buien kunnen lokaal veel neerslag veroorzaken. Tijdens onweersbuien kan het komen tot enkele honderden ontladingen binnen vijf minuten. Er zijn winduitschieters mogelijk tot 100 kilometer per uur en er is kans op hagel.

In de middag volgt een tweede, veel actiever front. NS heeft de dienstregeling vanmiddag aangepast en vraagt reizigers teketekst goed in de gaten te houden. De ANWB waarschuwt voor een mogelijk zware avondspits. In Zeeland zetten sommige fruittelers vanmorgen vroeg in hagelkanonnen aan. Die moeten het fruit beschermen tegen hagelstenen"
Jaaaa! In 076 schijnt de zon weer, na die Ene, Hele Grote Druppel.
Uitzetten helpt toch helemaal niks? Als je je apparatuur wilt beschermen bij inslag moet je de stekkers eruit halen inderdaad.
Mijn macbookje is volledig opgeladen, dus de komende 4 uur zonder stroom vermaak ik me nog wel!
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 28 juni 2011 @ 09:39:

[...]

Als diezelfde techniek nou nog een keer meewerkt, heb je een bericht

Krijg idd een mail dat ik bericht heb maar als ik er op klik krijg ik een melding dat ik nog geen vrienden met Iry ben en of ik haar een uitnodiging wil sturen

Dus hier eindigt de medewerking van de techniek
Ik heb geen laptop en zit gewoon achter de computer. Dus als jullie morgen in de krant lezen vrouw geroosterd tijdens forummen dan ben ik dat
075 - grijze lucht, maar het is echt heel lekker buiten, beter uit te houden in de tuin dan gisteren! Heb de planten nog maar even geen water gegeven, want het ruikt alsof het binnen nu en een uurtje gaat plenzen.
Wat eten we vanavond?
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 28 juni 2011 @ 09:37:

[...]

Ik woon een stukje verder naar boven op de kaart, PSV stadion ligt voor mij onder in het westen zeg maar Philips is voor mij het directere westen. En ik zie daar ook donkergrijs, maar volgens buienradar gebeurt er hier niks. As usual

Werk in Veldhoven, nog niks aan de hand hier, alleen daalt de temperatuur al een beetje.

Gelukkig hoef ik niet over de Kennedylaan naar huis!
Huts!
Onweer en regen, Rotterdam.
verba volant, scripta manent.
Hm, het begint hier (nog steeds 040) nu toch ook aardig te betrekken. Maar aangezien het nog steeds 28 graden im Schatten is, vind ik dat ik gewoon Bounty-ijsjes mag eten

Waterlily, vluchten worden niet snel geannuleerd, dan moet het echt bar en boos zijn. En dan worden ze in eerste instantie altijd vertraagd, tot het wat opklaart. Normale en flinke regen zorgen enkel voor turbulentie, en dat is niks vreemds. En neem van mij aan, als een vlucht gecancelled wordt, dan wilde je daar ook niet op zitten.
quote:iry schreef op 28 juni 2011 @ 09:42:

[...]

Krijg idd een mail dat ik bericht heb maar als ik er op klik krijg ik een melding dat ik nog geen vrienden met Iry ben en of ik haar een uitnodiging wil sturen

Dus hier eindigt de medewerking van de techniek

Hahaha! Stuur me anders even een mail op ti-ta-tuttebelle@hotmail.com

Bella, ik vind jouw nick en avatar altijd zo leuk! Wat grappig dat je hier in de buurt zit.

En ik ga die Kennedylaan nu toch echt eens even streetviewen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven