Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Lekker forummen vandaag voor jou!

Ik ben aan het werk, maar dat houdt me niet tegen

Wat ik allemaal mee neem.....

Ik heb nieuwe schoenen voor V gekocht. Echt goeie schoenen. En heb nog een Manchester United shirt voor hem gekocht. En nog wat voor zijn playstation.

En cadeautjes voor de baby van zijn zus. Alhoewel V nog steeds een anti roze campagne voert, trek ik me daar niks van aan en heb wel roze gekocht.

En hij heeft ook een cadeautje voor mij gekocht, een nieuwe telefoon! Die van mij is echt af.

Ik heb er zin in. Nog maar 5 nachtjes.

En een rechtstreekse vlucht! Ben benieuwd hoe Wizzair me gaat bevallen.
Ik ben blij voor je! Ben ook benieuwd naar je ervaring met Wizzair. Moet wel hartstikke snel gaan, toch?

Speelt V. voetbal op zijn PS?
Het is een rechstreekse vlucht, dus zal zeker een stuk sneller gaan. Ik vlieg om 16.45 uur en kom om 20.50 uur aan.

Das inclusief een uur tijdsverschil, dus het is 3 uur vliegen.

Ik dacht dat het korter was, maar blijkbaar dus niet.

Wel vlieg ik vanaf Luton, en das is voor mij niet echt dichtbij, maar goed. Is een uur met de bus vanaf Marble Arch.

Heathrow is voor mij veel dichterbij.

Of V voetbal speelt op zijn Playstation weet ik niet.

Hij mag van mij geen Playstation spelen als ik er ben.

Ha ha

Hij speelt maar lekker met mij, veel leuker!
Mijn man speelt voetbal op de PS, vandaar...............
DOet V vast ook wel. Maar ik vind het verschrikkelijk, vandaar dat hij het niet speelt als ik er ben.
Ik vond het eerst ook verschrikkelijk, maar ben er aan gewend geraakt. Ps en mannen is een apart verhaal.

Nog 2 nachtjes vivagirl, lekkerrrr Ik zou zo met je meegaan...

pozdrav!
Ja, nog 2 nachtjes!!!!

Koffer is al ingepakt en we gaan leuke dingen doen, hij wil alleen niet vertellen wat.

Hij mag net zoveel PS spelen als hij wil, maar niet als ik er ben, en dat doet hij ook niet. Dan zit ik daar bij, terwijl hij domme spelletjes aan het spelen is. Als we gaan samenwonen is het een ander verhaal, maar niet als ik er voor een paar dagen ben.

Jij lekker gewerkt?

Mijn werkweek begint weer, maar het is maar een kort weekje!

Pozdrav!
Misschien ga jullie dan deze keer maar Matka? Daar wilde je toch de laatste keer heen? Of naar ...Ohrid!

Is je koffer niet te zwaar???

Ik heb deze week alleen woensdag vrij en dan het komende weekend natuurlijk. Ik geniet nu van mijn maandagmorgen thuis!
We zijn vorige keer wel in Matka geweest, maar we hebben niet alles kunnen zien. Dus wie weet gaan we terug.

Ik hoop niet dat mijn koffer te zwaar wordt. Maar ik denk dat ik echt zijn schoenen aan ga doen.

Ik neem alleen handbagage mee, en mag dus 10 kilo, das weinig.

Ik doe ook mijn zomer jas en ga zwaar spul in mijn jaszakken doen.

Tja, dat mag, dus dat ga ik doen.

Geniet lekker van je vrije tijd.
Ik denk dat jullie naar Ohrid gaan... Bij ons wordt het niets dit jaar. Heb al een deel van mijn dienstrooster gezien...knudde met een rietje.. ben ik wel teleurgesteld.

Vandaag ga ik her erover hebben..

Heb je dezelfde maat schoenen ...

Nog 1 nacht!
Nog 1 nachtje! Wat ben je toch lief, dat je zo met mee leeft!

Nee, wij hebben niet dezelfde maat schoenen, hij heeft maat 46!!!!

Ja, mischien gaan we wel naar Ohrid.

Maar denk het niet, want dat is nog best ver van waar hij woont.

we zullen zien.
Hoi,

heb nu lekker vrij en luister naar servische popmuziek van mijn kollegaatje.

Ik zie je al lopen met maat46 hihihihi. Dan word je zeker gecontroleerd aan de douane.

Als je naar Ohrid gaat..ben ik echt jaloers! Ik krijg mijn vakantie niet zoals ik het wil
Door de douane ga ik gewoon in mijn eigen kleren. Daarna doe ik de schoenen aan, plus broek, plus jas.

Zo stap ik het vliegtuig in. En dan doe ik het weer uit.

Ik neem aan dat ze pas de gate mijn koffer controleren.

Mischien moet ik hier een topic over openen.

Ik ga nu twijfelen.

Ik denk echt niet dat we naar Ohrid gaan! Te ver.

Maar ooit treffen wij elkaar daar!

Geniet lekker van je biertje en de muziek!
Lieve Viev, vandaag is de dag dat je naar je vriend mag. Misschien ben je al weg, maar ik wens je veel plezier en tijd om plannen te maken voor de toekomst.

Geniet ervan!! Quality time!
Laatste berichtje!

Ik vlieg om 16.45 uur!!!!!!!
**
Wanneer ben je er weer?
Ik ben er weer!!!!!!!!!!

Zo geweldig leuk gehad, uitgebreid verslag op ons andere forum.

Wat is Macedonie toch een geweldig mooi land.

En lieve mensen.

En heerlijk eten.

En 1 hele lekkere man en die is van mij!!!!!!

Ha ha.

Hoe is het met jou?

Lekker van het zonnetje aan het genieten?
@ vivagirl. Fijn dat het weer zo geweldig was. Hoe beviel wizzair?

Ik ben eindelijk klaar met mijn scriptie en kan me dus wat op devakantie gaan oriënteren. Ik heb daarvoor al de bradt reisgids gekocht.

Maar ik heb nog een vraagje. Ik ben allergisch voor noten (geen pinda allergie, dus ik ga niet dood als ik er eentje eet en ik eet wel dingen die sporen van noten kunnen bevatten (staat bijna overal op), maar ik krijg dus wel een dikke keel etc)

Is een van jullie het Macedonisch machtig en zouden jullie misschien: Ik ben allergisch voor (wal- en pecan) noten. Zitten er noten in dit gerecht? kunnen vertalen of een andere geschikte zin? (voor turkije had iemand Pas op! vertaald omdat ze daar wat nonchalant kunnen zijn, "er zit toch maar een klein beetje in" etc)
Wizzair beviel erg goed.

Goedkoop, op tijd, vriendelijk personeel. En Nederlandse piloten!!!

Wel erg heftige turbulentie gehad op de terug weg. Zo erg, dat iedereen in het vliegtuig even een gilletje gaf en we elkaar allemaal aan zaten te kijken en een beetje zenuwachtig te lachen naar elkaar.

Je vakantie komt al dichterbij, Borderwalk! Spannend!!!

Het is er op het moment bloedje heet, niet lekker meer.

Ik ben het Macedonisch niet machtig genoeg om dit te vertalen, maar Google Translate is er erg goed, en ze spreken ook wel goed Engels in de toeristische gebieden.

Ik ben ook eigenlijk nog nooit noten tegen gekomen in het eten. O wacht, in de toetjes wel! Baklave e.d., zelfde als in Turkije.
Fijn dat je er weer bent, viev!

Ben benieuwd!

Veel plezier met de voorbereiding borderwalk! Waar ga je precies heen en wat wil je doen??
Ik ga deze excursiereis maken eind juli. (http://www.corendon.nl/ex ... nie/ohrid/macedonie/hotel)

Normaal ben ik niet zo van het georganiseerd en boek ik een losse vlucht en een aantal hostels, maar ik ben heel druk geweest met m'n scriptie en dit leek me wel ontspannen, ook omdat ik in mijn eentje reis. Met dit pakket kan ik ook nog twee dagen mijn eigen plan trekken en 's avonds lekker uit eten gaan.
Als je een rondreis gaat maken, heb je een reisleider en die kan je helpen met het vertalen. Dat zal geen probleem zijn.

Mooie reis!
Heel erg leuk, borderwalk. Ik hoop dat je verslag gaat doen, als je terugbent!

Ik weet zeker dat het een fantastische vakantie wordt, geniet ervan!
Goedemorgen! Ben al weer wakker. Lekker geslapen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven