Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Gisteren, behalve verjaardagskaarten, ook nog mooie PC kaarten ontvangen, geen hurrays.

@Stereogram > Kazachstan heb ik ook een keer op het lijstje staan. Een leuk profiel?

Zoons verjaardag werd gevierd met een uitgebreide lunch met vrienden. Als je 13 wordt wil je geen partijtje meer geven. :D Het was in ieder geval reuze gezellig.

@Anita > hangt de lasso weer aan de kapstok? Wat een muts op het postkantoor.

@Juuf > heerlijk als je zo gewaardeerd wordt. Wat jammer dat je nog geen uitzicht hebt op een baan op korte termijn. Veel plezier met je WTJ!

@Snjokorn > nee toch, overweeg jij nu ook al een zomerstop? :( Het wordt hier straks wel heel stil....

@Poezels > succes met alle drukte deze week en die mooie zaterdag wil ik ook wel.

@Kozoo > kan je dan misschien ook zonnig en droog weer bestellen voor morgenmiddag, dan heb ik onze jaarlijkse bedrijfsbbq. ;D

@Steph > aktief vrouwke, goed hoor!

@Leoloco > wat een leuke thuiskomst met zoveel kaarten op de mat.

@Noa-lynn > heb jij zulke korte beentjes? ;) Fijn zo'n groot bed, kun je lekker dwars slapen.

Ik ben dol op katten, maar gebruikte vroeger wel een supersoaker als de kat van de buren in onze zandbak dook. Rondstruinen in mijn tuin vond ik niet erg, maar de zandbak was verboden terrein.

Straks weer eens declarabele uren maken, ik loop nogal achter door alle festiviteiten.
Neferisis, het hele pakket weer netjes teruggebracht naar de kostuumverhuur hoor.

Gezellig zo'n tafel vol vrienden van zoon.

Hier vandaag twee kaarten.

1 uit Engeland en 1 uit USA.
Hoihoi!

Neferisis, dat klinkt als een geslaagd feest voor een 13jarige! Het meisje uit Kazachstan had geen heel bijzondere wensen maar dat nemen we dan maar voor lief!

Anita, hoeveel kaarten had je dan dat ze dat weigerde? Raar hoor, volgens mij hoort dat gewoon bij haar werk!

Steph, handig een sportadviseur hier! Ik ben vandaag voor een intake bij de sportschool geweest, trouwens. Er mogen wel wat stereoGRAMMEN vanaf.

Ligaa, leuk dat je zo enthousiast aan het kleuren bent. Kom je ook je kunstwerken hier showen?

Kozoo, wat balen van die lege profielen. Het zou toch verboden moeten worden! Wel fijn dat je iemand blij kan maken met een kaart uit z'n favorieten.

Leoloco, leuk om op die manier dan weer iemand van 'vroeger' te 'ontmoeten'!

Hier geen kaarten in de brievenbus, wel een paar kaarten op de bus kunnen doen. Nederland, Finland en Montenegro. Zo heb je tijden geen bijzondere landen, zo heb je er 2 binnen 2 dagen!
Ga je lachen hoor, het waren wel 7 enveloppen.

De rest is voor op het dorp of in de buurt van mijn werk dus daar breng ik ze zelf even.

Ik weet dus uit ervaring dat het een paar minuutjes duurt.

En om het nog erger te maken, het was de eigenaresse van de winkel waarin dit postagentschap zit.

Wel ontzettend leuk dat je weer een bijzondere erbij hebt zeg!
Leuk al die berichten van jullie!

Ik had gisteren een kaart uit Singapore en daarvoor wit rusland (weet niet of ik dat al gezegd had). Vandaag een hurray voor mijn kaart naar tsjechië. Nu mag ik er weer een sturen jippie!
Nou ja, 7 enveloppen! Inderdaad lachwekkend! En erg klantvriendelijk, zeker als het de eigenaresse is!

Hier bij de infobalie/postzegelverkooppunt in de supermarkt had ik ook een keer iets raars. Ik vroeg of ze postzegels van 2 cent hadden om bij te frankeren. Dat hadden ze niet, maar ze konden wel frankeerstickers meegeven met een waarde van 2 cent. Die zaten echter niet op een velletje, maar die moest ik dan maar zo meenemen. Ik zag mij al over straat gaan met aan iedere vinger een frankeersticker van 2 cent!

Captain, wat leuk, een kaart uit Singapore! Best een bijzonder land ook, ik heb nog maar kort geleden mijn eerste kaart daarvandaan gekregen.
oeps, ik wilde iets wijzigen, en niet mezelf quoten!
Ik vond het inderdaad ook leuk stereogram!

Mijn volgende kaart gaat naar Letland. Leuk!
Hahaha, dat van die twee centen zegels ken ik.

Wij kunnen ze dus niet bestellen (achterlijk eigenlijk als je de functie van postkantoor over moet nemen, maar ja).

Ik adviseer mensen dan meestal als ze de kaart geschreven hebben terug te komen.

Maar ik bewaar ook wel de stukken papier waar afprijsstickers opzitten zodat ik ze daar op kan plakken voor de klant.

Kan die thuis zo op de envelop.
quote:neferisis schreef op 07 juli 2011 @ 12:42:

@Noa-lynn > heb jij zulke korte beentjes? ;) Fijn zo'n groot bed, kun je lekker dwars slapen.

Ik ben dol op katten, maar gebruikte vroeger wel een supersoaker als de kat van de buren in onze zandbak dook. Rondstruinen in mijn tuin vond ik niet erg, maar de zandbak was verboden terrein.

Mijn bed is best wel een beetje hoog.. de kat kijkt nu ook steeds hoe die het beste kan springen op het bed.

Haha zoiets deed de buurjongen van 4 gisteren ook.
quote:snjokorn schreef op 06 juli 2011 @ 10:46:

Lekker is dat he Noa_lynn dat jullie nu gewoon allebei genoeg ruimte hebben op bed (spreek uit ervaring).

Dat maffe beest komt gewoon nog steeds dicht tegen mij aan liggen terwijl we toch echt heel wat meer ruimte hebben nu .

Ik lig nu wel heerlijk asociaal midden op..
Stereogram, grammen dat zijn er niet zoveel hoor (of waren het onsjes? haal ik altijd door elkaar).

Één kaart uit Florida hier. Vandaag gewerkt en daarna, dacht ik in de hottub te gaan, dus niet. Hij moest worden schoongemaakt, zwommen allemaal beessies in. Wat raar is want er gaat cloor genoeg in, elke week. Dus heeft vriend hem schoongemaakt, en na het eten konden we erin. Heerlijk.
Hm, dat is wel bijzonder, een hottub als aquarium, Steph. Nee, er moeten inderdaad wel wat KiloGrammen af....Fijn dat jullie (na de schoonmaakactie van je vriend) weer heerlijk in de hottub konden!
Ik kreeg vandaag een kaart met wasberen erop, schattig, maar niet echt aansluitend op mijn profiel. Toen ik de kaart geregistreerd had verscheen er een heel andere afbeelding op het scherm. Foutje van de afzendster. Ergens anders op de wereld verbaast zich een andere PC-er over een kunstkaart. :D

@Stereo > Montenegro, wow!

@CaptainO > leuke landen komen bij jou voorbij!

@Anita > bij mijn postagentschap hebben ze wel 2 cent zegels.

@Noa-lynn > met een supersoaker in mijn handen voel ik me ook weer vier jaar oud.

@Steph > jakkes, de enige beessies die ik in mijn tobbe wil zien zijn badeendjes.
quote:neferisis schreef op 07 juli 2011 @ 21:56:

@Noa-lynn > met een supersoaker in mijn handen voel ik me ook weer vier jaar oud.

En terecht... even terug naar toen we zelf 4 waren en de ramen van de buren nat spuiten , ookal roept mamma nog zo hard dat dat echt niet mag.

Ontopic, heb vandaag ook nog 10 kaarten geschreven en gepost en 1 leuke kaart uit China ontvangen .
m'n kaartje naar Rusland is aangekomen ...

Toch maar weer even op de knop drukken *wil ook een spannend/apart land*

Het zijn er 3 geworden........ Wit Rusland, Taiwan en Duitsland (maar wel met een mooi nummer: 12100)
Snjókorn falla, á allt og alla
Ja, ik heb het topic teruggevonden. (staat natuurlijk onder favorieten)

Ik heb geen pc nieuws, zou er nog een kaart naar mij onderweg zijn? Ik heb nog wel 1 onderweg en 1 expired (niet aangekomen, al gevraagd), die laatste zal ik nog een keer op kunnen sturen.

Ik ben nu even in mijn eigen huis, maar ben de laatste tijd en komende tijd bij mijn ouders, want moeders is geopereerd en heeft hulp nodig en zorg nu voor het huishouden etc.

Zelf ook een beetje ziek. Zonet weer een heleboel haar uit mijn hoofd gevallen, ben er zo klaar mee, ik stop met die medicijnen. Je begint het nu echt te zien (kale plekken).

Kleurboek: In de flow stonden allemaal tips over hoe je verschillende technieken toe kan passen om je tekeningen mooier te maken en dat ben ik nu aan het oefenen, en als ik heeel goed ben zal ik eens iets inscannen.
Wat is het stil hier! Is iedereen hard aan het werk of leuke dingen aan het doen?

Ligaa, beterschap voor jou en je moeder! Lief dat je naar je ouders gaat om haar te verzorgen! Wonen er ook nog broers of zussen thuis die een handje helpen? (Of wonen ze in de buurt en helpen ze mee; dat kan natuurlijk ook)

Ik kijk uit naar je kunstwerken!

Snjokorn, mooi rond getal bij jouw ID-code!

Noa-lynn, jij hebt een lekker stapeltje geschreven. Waren het leuke profielen?

Neferisis, wel grappig, 2 verwisselde kaarten! Was het een mooie kaart die je nu misgelopen bent? Ik heb 1 keer per ongeluk 2 afbeeldingen van kaarten verwisseld bij het scannen/uploaden. Diegenen hebben dus wel een passende kaart ontvangen, maar de eerste van de 2 heeft een ander plaatje op zijn postcardwall. Toen ik bij de hurray zag dat het de verkeerde afbeelding was kon ik het nog gauw aanpassen bij de andere kaart. Ook heb ik een berichtje gestuurd over de verkeerde scan, zodat diegene de afbeelding kon verwijderen of opnieuw scannen, maar dat heeft hij niet gedaan.

Hier een goede postcrossingdag. 2 hurrays, dus 2 kaarten op de bus gedaan (NL en China). En 4 officials in de bus, de meeste leuk/mooi! Ook nog een vakantiekaart van iemand en een geboortekaartje. Leuk!
quote:stereogram schreef op 08 juli 2011 @ 16:52:

Noa-lynn, jij hebt een lekker stapeltje geschreven. Waren het leuke profielen?

Het waren best leuke profielen, zaten ook kaarten voor een RR bij.

Vandaag ook weer 10 kaarten geschreven en 6 nieuwe adressen aangevraagd, die schrijf ik vanavond of uiterlijk zondag.

Heb ook weer kaartjes besteld bij ArtUnlimited, doe mee met een RR in de groep hartjes maar had geen kaarten met hartjes meer.. mooi excuus .

Ook meteen een passend kaartje voor de 6maanden RR besteld voor iemand.

Ik ben weer volop aant postcrossen, heb alleen mn accounts even op inactief gezet.
Hier geen pc-nieuws.

Maar na nog een ochtendje gewerkt te hebben nu wel vakantie!!!!

Noa-Lynn, lekker aan het schrijven hoor!!
Snojkorn, leuk getal (vermelden ze dat ook op het ijsland topic?).

Ligaa, sterkte voor jullie Lief dat je meehelpt bij je ouders thuis.

Stereogram, wij waren vandaag in een kleine dierentuin hier in de omgeving een heeeele mooie. De dieren hadden er echter vandaag geen zin in, bijna niet zichtbaar en die we zagen daar was geen actie. Een onstsnapte Maki gezien en dat maar direkt gemeld. En een baby nijlpaard(je) gezien leuk.

Vandaag een leuke dolphijnenkaart uit Duitsland en een expired ja die in Nederland. Dat is irritant zeg.
Anita, wanneeer gaan jullie ongeveer?
quote:steph schreef op 08 juli 2011 @ 21:47:

Anita, wanneeer gaan jullie ongeveer?

We vieren eerst nog even thuis wat vakantie.

Man werkt nog gewoon.

Ik denk dat ik weet welke kleine dierentuin je bent geweest.

In O

Of zit ik ernaast?
Hallo lieve allemaal!

Het spijt me dat ik jullie zo verwaarloosd heb, dat was niet mn bedoeling maar het ging allemaal even anders dan dat de planning was. Voor degene die mij een kaartje hebben gestuurd en berichtjes op hyves, bedankt meiden dat deed me goed! De operatie is goed verlopen, ik mocht de volgende dag gewoon naar huis. Had wel veel pijn maar dat hoorde er bij. De eerste nacht heb ik in mn eigen huisje geslapen en dat ging redelijk. De dag erna ben ik naar mn ouders gegaan, ik kreeg zon pijn vooral aan de wond waar het poortje, maarja zoals gezegd het hoorde erbij. De pijn nam niet af dus ik ben maar bij mn ouders gebleven, ik kon niet eens zelf mn bed uitkomen of normaal opstaan van de bank. Heb een aantal keer gebeld of dat wel goed was maar het moest allemaal over gaan. Toen ik voor het eerst een stuk ging wandelen ben ik daarna als een blok in slaap gevallen. Toen ik wakker werd, was alles vies, mn wond was open gesprongen. Bij het kleinste beetje druk stroomde de viezigheid eruit. Het was savonds dus hup naar de huisartsenpost, daar had ik al 39.0 koorts dus hup naar de EHBO. Daar hebben ze de hechtinge eruit gehaald en alle troep eruit gehaald. Moest wel blijven, heb vervolgens 9 dagen in het ziekenhuis gelegen met een bacteriele infectie op mn wond. Er is nog heel veel bende uit gekomen, de wond werd 3 keer op een dag gespoeld en ik lag 7 dagen aan een antbiotica infuus. Sinds donderdag ben ik weer thuis en nu weer een beetje in het land van de levenden. Slik nog steeds antibiotica en mn wond word door de thuis zorg 3 keer op een dag gespoeld. Zit dus nog steeds met een groot gapend gat in mn buik. Over anderhalve week moet ik terug komen in het ziekenhuis en dan bepalen ze of hij dicht mag groeien... Zo dat was mijn ellende van de afgelopen weken. Het postcrossen heeft stil gelegen, maar ik heb zin om weer te beginnen net als taartjes maken, mn handen jeuken gewoon. Ik zal zo eens bij lezen hoe het met jullie gaat. Heb jullie wel gemist hoor! Ben nu nog wel 2 weken thuis denk ik, dus genoeg tijd om te forummen:)
Tine,

Wat een narigheid zeg! Ik maakte me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen om je, dus ik vind het fijn om weer wat van je te horen/lezen! Maar je hoeft je natuurlijk helemaal niet te verontschuldigen voor het 'verwaarlozen' van ons. Ik hoop voor je dat het vanaf nu de goede kant opgaat! Je klinkt zelf al heel positief met je zin in postcrossen en taarten bakken, knap hoor!

Steph, wat leuk dat je naar de dierentuin was! Jonge dieren zijn altijd zo leuk! Jammer dat de dieren niet echt actief waren (behalve de ontsnapte maki). Ik ga binnenkort waarschijnlijk een keer 's avonds naar een dierentuin, dan schijnen de dieren wat actiever te zijn dan overdag. De dierentuin is een paar avonden in de zomer geopend. Als ik dan niet op vakantie ben (de plannen daarvoor liggen nog niet vast) lijkt dat me wel heel leuk!

Anita, heerlijk, bij jullie ook vakantie! Geniet ervan!

Noa_lynn, fijn dat je weer zoveel plezier aan postcrossen beleeft! En dat je hier er gezellig over komt kletsen, natuurlijk!

Fijn weekend, allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven