Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

quote:Kozoo schreef op 21 juli 2011 @ 09:50:

Ik ben een beetje gefrustreerd. Ik hoor maar niks van "" hij"" terwijl ie wel terug is.... Stom toch....

Ga zo maar even adresje aanvragen, als troost

Hoe lang is tie al terug?

Misschien moet ie nog eventjes wennen aan het weer terug zijn voor hij iets laat weten aan jou.

Irritant is het wel als je graag iets hoort en al een paar weken elkaar niet gezien hebt.
Het kan niet met Ideal, maar je geeft aan dat je het geld vooraf wilt overmaken en dan wijst alles zich vanzelf. Kreeg vanmorgen al meteen een mail met de vraag of het klopte dat 1 order geannuleerd was enzo, heel netjes! Sorry als ik jullie te enthousiast heb gemaakt Ik ben heel blij dat ik per toeval op het adresje stuitte.
Het kaartenadresje was ik op het officiele forum al wel tegengekomen paar weken terug geloof ik maar heb me nog keurig ingehouden om iets te kopen.

De kaarten zijn echt mooi
Zo, lekker geschreven:

- Naar Duitsland gaat een Hello Kitty met taart

- Naar Amsterdam een Nouvelles Images met groene groentes

- Naar Frankrijk een bloemenkaart

- Naar Finland een Teddybear

- Naar China de dijk van het plaatsje Andijk

- Naar Wit-Rusland gaat een Gaudi-kunstwerk

- Naar Italie gaat een simpele Holandkaart (meneer had teveel eisen)

- Naar Canada gaat een autokaart

- naar Ukraine gaat een hemakaart met een knuffelhond op skateboard

- Daffy Duck gaat naar Tsjechie

- En naar Noorwegen gaat een zelfgevouwen envelop van de Gelaarsde Kat met daarin een kastelenkaart en een magneet van mijn city... Ze had zo'n aansprekend profiel, ik dacht: ik doe iets extra's...
Kozoo, hoelang is hij al terug? Misschien wasjes doen oid, maar ja een sms-je moet er wel vanaf kunnen.

Leuke site hé. Van de postcardstore heb ik er twee gehouden, konijn waar onze Bugs op lijkt (toen hij nog klein was) en een ijsbeer.

Zazana, is niet erg wat mij betreft. En wat een service zeg. Mmm, kan wel een keer snel een paypalaccount aanmaken. Dat is toch bijna hetzelfde als Ideal of moet ik daar met een creditcard betalen? Even googlen.

Edit: lijkt wel op Ideal als ik het lees.

JJ, jemig wat een geschrijf maar de mensen mogen blij zijn. Op eismeneer na misschien.
Vandaag een 3 hurrays!!! Mocht nu weer 1 kaart schrijven. Alle 6 de extra kaarten waren aangekomen. De hurrays waren uit Australie, Amerika en Spanje. Allemaal positief! De nieuwe kaart gaat naar Amerika een stadskaartje.Verder helemaal geen post vandaag:( Heb de cakejes verder afgemaakt, en die even weg gebracht, thuiszorg zit hier om de hoek. Maar valt dat nog tegen zeg. Kom nog elke keer thuis met wiebel benen.. Vanmiddag ook weer geslapen. Verder niet zo veel gedaan terwijl er nog wel een hoop gedaan moet worden, maar mn moeder komt morgen even helpen met de huishoudelijke klusjes enzo.. Tis een schat van een mama:)

Juuf, en en en? Een brievenbus vol?

Kozoo, wat jammer dat je hem nog niet gesproken hebt, hoop dat hij snel wat van zich laat horen. Wees sterk,laat de site je niet ompraten he;) Je kan het!! Ik geloof in je:)

Steph, kom gewoon gezellig helpen, je hoeft ze dan niet op te eten;) Doe ik ook niet ik geef ze gewoon weg haha. Wat leuk dat je een bedank kaartje gekregen hebt.

Zazana, wat een leuke kaarten site!! Heb er even rond gesnuffeld en heb me weten te bedwingen.. Heb net weer postzegels besteld en das altijd een rib uit mn lijf.

JJ, zo jij hebt weer een lading kaarten onderweg! Nu wachten tot ze aankomen!! En tot er weer leuke kaartjes bij jou aankomen! Ik heb de laatste tijd trouwens ook dat er opvallend veel kaartjes gefavoriet worden!

Ligaa, en en en?? Al overstag en toch gekeken?

Ik heb nu 216 verzonden kaarten en 208 ontvangen, loop dus nog wat achter. Daarbij heb ik nog 4 expired kaarten. Waarvan er nu 3 mensen toch weer actief aan postcrossen zijn. Ik heb ze allemaal al eens een berichtje gestuurd of mn kaart was aangekomen maar geen reactie. Wat zouden jullie doen? Nog eens sturen of gewoon laten zitten? Kaarten waren voor NL USA en DL.
Tine, als ik ze mail dan krijg ik zelden een reactie. Ook al zet ik erin of IK de juiste ID erop heb geschreven. Ik vrees niet aangekomen. Zelden stuur ik een resend. Misschien naar NL wel .

Nee, ik kom niet meehelpen want ik vrees dat ik dan toch snoep.
Wat een rust hier vanavond! Zijn jullie allemaal wat leuks aant doen of hangen jullie voor de tv? Ik heb vanavond nog even lekker op mn balkonnetje gezeten, het was zulk lekker weer vandaag. Maak me wel klein beetje zorgen om mn wond.. Ik heb van die speciale pleister voor erop maar heb nu net de 4e erop geplakt omdat de rest steeds drijfnat werd.. Wond vocht denk ik. Morgen toch maar even de thuiszorg bellen... Of anders de ha... Anders zit ik weer in het weekend en daar zit ik niet op te wachten... Vind het wel weer een beetje spooky hoor.. Wat als het weer niet goed is..
Tine, ik duim voor je dat het gewoon wondvocht is. Hopelijk kan de thuiszorg dat bevestigen.

Kreeg net een mailtje van postcrossing, vandaag een kaart gekregen met een verkeerd ID, dat die ID niet meer bestaat omdat de kaart langer dan een jaar onderweg was!

Het is een mooie kaart dus wil ik een bedankje sturen. Wat nu te doen?

Oja, ik heb tv/forum gekeken.
Tine, helaas weer niets vandaag. Vervelend dat je niet precies weet wat er nu met je wond is. Ik hoop voor je dat het inderdaad wondvocht is. Morgen maar snel de zorg inschakelen..

Ik heb vanavond een aantal tijdschriften gelezen. Heb nog een hele stapel te gaan! Verder geen pc nieuws.
Juuf, balen dat je weer niets hebt ontvangen. Wel heerlijk dat je zoveel tijdschriften hebt zeg.

Zojuist één hurray, Australië die er maar een week over heeft gedaan. Ook nog een pc-mail naar de persoon in NL gestuurd of ik niet het verkeerde ID erop heb gezet.
Mogguh meiden, nou heb net met de thuiszorg gebeld en die zeiden ook dat het waarschijnlijk wondvocht is. Ik moet het even aan kijken en anders het ziekenhuis bellen. Vannacht dreef mn pleister weer zowat van mn lijf af.. En nu als ik er op druk komt er nog vocht naar buiten.. Stom stom stom, maar ik zal het in de gaten houden en anders ga ik idd het ziekenhuis maar even bellen.. Ik word het zo zenuwachtige van....

Juuf o wat jammer dat je weer geen post had... Een troost.. ik had ook niets.

Steph, grappig ik had ook een kaart naar Australie die er maar een week over had gedaan!

Ik ga even douchen. Tot straks
Tine wel balen als je het niet helemaal zeker weet.

Twee kaarten waarvan ééntje weer een verkeerd ID had, heel netjes geschreven dus makkelijk te lezen. Kon helaas de datum op de zegel niet lezen dus heeft postcrossing ook wat te doen.
Heeft die aardige dame uit NL toch de kaart geregistreerd terwijl ze hem niet heeft ontvangen, heel lief maar dat hoefde niet van mij. Ik stuur haar een nieuwe op.
Gisteren 2 mooie kaarten gekregen, een van de Russische keuken en 1 van herfstappels uit de USA. Zelf gister weer drie kaarten verstuurd, Nouvelles Images naar de nr. 1 van Macedonie (nieuw land!), en een kat naar Belarus en strand naar Spanje.

Had vandaag de kaarten al binnen van Cardcetera, erg blij mee!!!!

Steph: Je kunt ook het geld overmaken naar het nr wat wordt aangegeven, en dan zodra t op hun rekening staat versturen ze de kaarten. Bij mij was dat blijkbaar dezelfde dag.

Tine: Kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt...Hoelang ga je het aankijken of heb je inmiddels het ziekenhuis al gebeld?
Zazana, dat gaat snel. Ik ga het morgen doen, kaarten uitzoeken en dan op hun bankrekening storten.
hoi meiden!

Hier ben ik ook weer eens, ben een weekje op Terschelling geweest!

Even wat reacties op de laatste pagina. Ik heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden...

Tine, hoe is het nu met je? En met de wond? Ik kom ook graag een keertje bij je cupcakes maken hoor!

Zazana, wat een leuke site! Ik ben bang dat ik daar zeer binnenkort ook een bestelling ga doen!

Steph, da's aardig van die Nederlandse vrouw. Dan zou ik inderdaad ook een nieuw kaartje sturen!

Juuf, lekker aan t genieten van je tijdschriften? Ik heb hier ook hele stapels die ik deze vakantie weg wil werken lezen.

JJ, jij hebt weer goed je best gedaan om veel postcrossers blij te maken!

Kozoo, heb je inmiddels iets van 'hem' gehoord? Stom, dat hij niet even iets laat weten! Was het troostadres leuk?

Bij thuiskomst van Terschelling vond ik 3 kaarten in mijn brievenbus en gisteren ook nog 4. Veel leuke kaarten!

Ook heel wat hurrays de afgelopen week. Ondanks dat ik vorige week wel de 6 extra adressen had aangevraagd en dus even geduld moest hebben tot ik weer een adres mocht aanvragen was dat al binnen een week zover. Gisteren zijn er 6 kaarten op de bus gegaan, naar NL, Japan, Frankrijk, USA, Finland en Italië.
Stereogram, welkom terug. En een fijne thuiskomst die kaarten in de brievenbus vinden.
Steph, dank je. Dat is zeker leuk! Vandaag 2 kaarten in de bus, 1 leuke en 1 niet zo leuke. Op de laatste wel een uitgebreid verhaal, dat ze zo blij was dat ze mijn profiel had gekregen omdat ik een van de leukste/aardigste personen van de wereld lijk. Uhmm, ja, natuurlijk. Verder nog een heel verhaal over relatieperikelen. Nou ja, fijn dat ze via een kaartje d'r hart kon luchten.

Hebben jullie nog iets leuks bij de post gekregen vandaag?
Haa, Stereogram, je moet die mevrouw gewoon geloven, jij bent toch ook één van de aardigste personen van de wereld!?!! Hoe heb je het op Terschelling gehad? Het weer werkte niet helemaal mee helaas!

Tine: Gedsie, wat naar allemaal. Ik denk aan jou hoor en duim nog steeds dat de wond zich goed gaat gedragen!

Hier 2 hurrays, uit Nederland en USA (geloof ik, weet niet eens meer zeker, tsjongejonge).. 1 kaart die gelijk 8x gefavoriet werd, terwijl ik hem niet super vond! Zoooo weird. Heb zelf al dagen geen kaarten meer gehad!
Steph, ja heerlijk zo'n lading tijdschriften. Het is echt een hele stapel, ik schat zo'n halve meter... Dat is snel naar Australie!

Tine, hoe is het nu met je wond? Maak me wel een beetje zorgen om je omdat je na gisterochtend na je 'tot straks' niet meer hier hebt gepost.

Helaas.. nog steeds geen kaarten ontvangen.

Hoi Stereo! Lekker bijgekomen op het eiland? Jeetje jij bent wel goed bezig met kaarten sturen en ontvangen, leuk hoor. Haha wat een werk he om zo'n stapel tijdschriften door te lezen. Ik was er de afgelopen maanden niet aan toe gekomen vanwege afstuderen en invallen en was van plan om ze deze zomer lekker in de tuin te lezen... Maar daar komt met dit herfstweer niet veel van, dan maar 's avonds in bed.

Helaas weer geen kaartjes ontvangen, wel 4 hurray's.
Stereo, je bent echt één van de leukste dames op de wereld.

JJ, verbaas jij je ook weleens dat mensen een kaart favoriet maken terwijl je denkt why?
quote:stereogram schreef op 23 juli 2011 @ 16:32:

Hebben jullie nog iets leuks bij de post gekregen vandaag?

Euhmm kaartjes.. .

Had via een topic op het officiele deel een stuk of 100 kaarten besteld van Holland en Amsterdam.

Kreeg ze gisteren binnen.. .
quote:noa_lynn schreef op 23 juli 2011 @ 17:55:

[...]

Euhmm kaartjes.. .

Had via een topic op het officiele deel een stuk of 100 kaarten besteld van Holland en Amsterdam.

Kreeg ze gisteren binnen.. . Dat zijn er veel. Have fun Noa_lynn.
Zooo, Noa-lynn, jij kan voorlopig weer vooruit!

Juuf, het is inderdaad wel een werk! Ik heb geloof ik tijdschriften liggen van een jaar, maar ik wil ze voor het eind van de zomervakantie echt weggewerkt hebben. Nou lees ik er niet alles uit, maar ik moet ze toch allemaal bekijken. (Nou ja, moet...Het moet van mezelf.) Het kaarten versturen en ontvangen gaat goed inderdaad, ik mag er intussen alweer 14 onderweg hebben.

JJ en Steph, ja laat ik die mevrouw maar geloven, die zal het wel weten!

Terschelling was erg leuk, en we hebben wel goed weer gehad! Maar een ochtendje regen, dus toen zijn we maar met de bus op pad gegaan in plaats van op de fiets. Verder best veel zon, af en toe een spatje regen. Zelfs nog een beetje verbrand!

Hier een enthousiaste hurray in m'n mailbox. Nieuwe adres is een stad hier dichtbij. Als het niet zo zou regenen zou ik de kaart misschien wel zelf gaan bezorgen op de fiets (het is ongeveer 5 km. fietsen), maar het ziet ernaar uit dat het morgen heel de dag regent. Waarschijnlijk dus gewoon maar in de brievenbus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven