Stedentrip Dublin

11-06-2007 16:19 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september ga ik een lang weekend op stedentrip naar Dublin. Wie is er al eens geweest en heeft nog tips of aanraders. Uiteraard heb ik me al wel een beetje ingelezen en wil ik in ieder geval naar de Guinness brouwerij  en de gevangenis en het Trinity college. Uiteraard zijn alle tips welkom, maar ik zoek juist ook een beetje de wat minder toeristische dingen.

Wie o Wie helpt mij de 4 dagen Dublin door??
Ik moet even denken wat de naam ook weer is, maar in Dublin zit de oudste kroeg. Leuk om er even eind van de middag een borreltje te drinken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je moet zeker op de hop on en hop off bus. Dan kom je o.a. bij Trinity college en de brouwerij.

Ik vond de gevangenis ook erg interessant (stopt de bus ook).

Verder ben ik er maar 1 dag geweest, dus heb ik geen kans gehad de stad uitgebreid te bekijken.

Veel plezier!
Bedankt Mylenevalerie en Vaika!

Volgens mij heb ik in ieder geval ergens gelezen dat de oudste kroeg zich naast mijn hostel bevindt op Merchants Quay. Gisteren nog even een boekje over Dublin doorgenomen, maar volgens mij is dit tripje nu al te kort om alles te kunnen zien!

Groetjes
I love Dublin!!

Ben r net weer geweest en kan niet wachten om weer te gaan!

Als je de tijd en zin hebt om iets anders dan de stad te zien is het leuk om naar Malahide the gaan (Malahide castle) of naar Howth. Beiden goed voor een halve dag en bereikbaar met de Dart.

En ga natuurlijk naar de pub!!! Temple bar zit er vol mee, maar is wel mega toeristisch..
Howth is een aanrader! Loop vooral langs de kliffen. Is ook een heel schattig kerkje om je voeten wat rust te geven na de klim.

Temple bar vind ik zelf niet leuk. Ik heb meer rondgehangen in echte Ierse pubs met het werkende volk dat er stoom af komt blazen. Temple bar zit vol met Amerikanen en Australiers. Tip: bestel geen vodka in een Ierse pub, dat nemen ze héél persoonlijk op:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven