Per ongeluk zwanger, wie is de vader?

20-05-2011 20:50 1194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bezwijk op dit moment zowat aan een panic-attack.

5 minuten geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Dit is absoluut niet de bedoeling. Wat het nog erger maakt is dat ik niet weet wie de vader is. Ik heb ook geen idee hoelang ik al zwanger ben, aangezien ik de pil altijd doorslik en mijn laatste menstruatie al een paar maanden geleden heeft plaatsgevonden.

Ik ben 24 jaar en heb geen relatie. Mijn vrijgezelle studentenleven is al een tijdje erg wild en ik heb meerdere bedpartners in korte tijd gehad. Ik slik al jaren trouw de pil, maar blijkbaar is er iets misgegaan.

Weet nu echt even niet wat ik moet doen. Het liefst zou ik een ticket boeken naar ver weg, verdwijnen en nooit meer terugkomen, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik ben dol op kinderen en wil ze heel graag, maar niet nu.. en niet op deze manier. Een kind moet toch op zijn minst kunnen weten wie de vader is?! Wat voel ik me dom dom dom!! Stomme trut die ik ben..

Heb het nog niet aan iemand verteld, ook niet dat ik me zorgen maakte. Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? En die mannen..wat ga ik zeggen? Een aantal ken ik goed en kom ik regelmatig tegen. Ik zie het al voor me: Hoi ja hoe is het? Goh ehh ik moet wat vertellen.. ik ben zwanger en jij zou wel eens de vader kunnen zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.

Abortus is niet echt een optie, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. En wat ik me net bedenk, ik heb al die tijd gewoon alcohol gebruikt en zelfs laatst nog xtc, wat heb ik dat kind aangedaan?!

Wat een zooitje heb ik ervan gemaakt, ik kan wel janken.

Ik moest mijn verhaal even kwijt om niet gillend gek te worden. Dit was het wel even.

Nu maar naar vriendin één om het te gaan vertellen.

(Ik zet het er maar even onder: ik ben gaan testen omdat ik al een paar weken menstruatie achtige kramp in mijn onderbuik heb, dacht eerst aan een soa dus heb me laten testen (dit doe ik sowieso zeer regelmatig) maar dat was het niet, dus toen een zwangerschapstest gedaan.)
quote:himareable schreef op 10 juli 2011 @ 17:15:

Hoi misspoes, ik denk dat ik alleen bevallen toch ook niet zie zitten, wat je zegt, morele steun betekent veel. Ben inmiddels ook wel echt gewend aan het idee om met deze man een kindje te krijgen dus kan me beter voorstellen dat hij erbij is.

Ja, de 25ste weer een echo. Het maakt me niet zoveel uit of ik weet of het een jongetje of meisje wordt. Als het toevallig te zien is op de echo prima, zo niet, ook goed, dus ik wacht het gewoon af. Zelf heb ik al een tijd dromen over een jongetje, maar we zullen het zien binnenkort of over een paar maanden.

De vader maakt het ook niet uit of we het wel of niet weten. Wat wel grappig is is dat hij dit weekend twee keer over een meisje als baby heeft gedroomd, dus een van ons heeft een waardeloos voorspellend vermogen Hahaha, maar de ander dus een zeer goed voorspellend vermogen (of gewoon veel geluk )
Sorry, staan wat kromme zinnen in, heb 2 peuters aan m', been hangen .
Dat schiet lekker op, Himareable!

Ik zou er inderdaad voor kiezen om de vader er wèl bij te laten zijn. Niet omdat hij het verdient heeft, maar gewoon, omdat het ook zijn kind is. Als je eenmaal bezig bent, zal het je ook niet zoveel meer uitmaken waar hij nou precies zit. Het zal gewoon fijn zijn om hem erbij te hebben, zeker omdat je anders de eerste uren helemaal in je uppie zit. Bovendien is het zo'n bijzondere ervaring, beetje jammer als je achteraf bedenkt dat hij er best bij had kunnen zijn.

Over klein wonen en een kind: je hebt hangwiegjes die boven je bed kunnen hangen. Ideaal, hoef je er 's nachts ook niet echt uit. Later kan je een ledikantje aanschaffen dat tevens als box dienst kan doen.

Ik nam mijn oudste wel eens mee naar mijn werk, waar hij een veilig plekje onder een tafel had. Eerst had ik er een ouderwetse kinderwagenbak, later een speelkleed, met wat hangende speeltjes aan de onderkant van de tafel.
@merell, dank voor je verhaal, fijn om te horen dat dat allemaal goed is gekomen! Ik hoop dat het bij mij ook allemaal goedkomt. Met de vader heb ik geen relatie, maar hoop dat onze verstandhouding altijd goed blijft. Oh en je verhaal is helder hoor

@belle, bedankt voor je aanbod! Heb een kleinere maat, maar misschien verandert dat nog wel, dan laat ik het horen

@misspoes, ja precies, we gaan het zien haha
Hoi yette, bedankt voor je advies, is ook wel bijzonder inderdaad, en inderdaad ook wel heel waardevol als hij erbij is. Ik ga het er met hem over hebben

En hangwiegjes, nog nooit van gehoord! Nu wordt dat alleen wel lastig, het plafond is maar twee meter hoog in mijn huis, zou even moeten kijken of een hangwiegje dan past. Misschien wel als ik het bed tijdelijk weghaal en het matras op de grond leg. Ik denk er over na

Het fijne aan onze situatie is dat we niet op dezelfde dagen college hebben waardoor we elkaar kunnen afwisselen. En heb met de studieadviseur besproken dat de baby tijdens dagen dat het niet anders kan mee kan naar college. Mijn jaargenoten zagen daar ook geen bezwaar tegen, mits ik even wegloop als er gehuild wordt ;) Weer zo'n voordeel van een kleine en intieme universiteit
Hima ,ontzettend goed hoe jij met deze situatie waarin je beland bent bent omgegaan! Respect!

En wat fijn dat je updates geeft !

Ik vind je een fantastisch mens!

Ik wens je een goede zwangerschap toe!
Wat fijn dat je je zo goed voelt, en heerlijk dat je al een buikje krijgt.

Ik zou wel overwegen de vader bij de bevalling te laten zijn, zowel voor hem als voor jou. Maar je moet natuurlijk doen wat jij prettig vindt.

Ik sluit me overigens helemaal aan bij de laatste post van tibor
Ah tibor (en noodles) wat lief! Hartstikke dankjewel!
Zij kregen ook pas een relatie toen hun kindje een half jaar was :-), daarom wilde ze hem niet bij de bevalling.
Himareable,

Ik heb alles gelezen wat je hebt gepost en ik heb echt respect voor hoe kalm je onder deze situatie bent gebleven.

Ben wel bang dat je alles een beetje romantiseert en dat als het kind er straks is en je eventueel gaat samen wonen met de vader van het kind, het dan enorm tegenvalt. Want het is echt niet niks! Ook in zo'n kleine woonruimte. Op die manier heb je toch bijna geen privacy en komen er snel irritaties lijkt me. Ook omdat je eigenlijk geen relatie met deze persoon in kwestie hebt. Ook de kosten. Een kind is toch ontzettend duur per maand. Bij jullie hoeft dat natuurlijk allemaal niet te gebeuren. Maar als ik er aan denk dat me dat zelf te wachten stond, zou ik daar niet echt vrolijk van worden.

Sterkte met alles!
Jeetje Hima,

wat goed om je updates te lezen! Ben je er al uit over de poes, ik zat me zo te irriteren op je vorige topic dat ik niet meer verder heb gelezen!
This is not kosher!
Himeable: respect voor hoe je een en ander aanpakt, maar ik denk ook dat je een beetje romantiseert. Een baby mee naar college nemen is niet heel verstandig, domweg omdat je je niet goed kunt concentreren met je kind in de buurt. Je bent er maar half bij.

Verder, succes met alles.
Haha Wellhello, ja haha ik houd de poes natuurlijk gewoon! Het was even een hersenspinsel dat dwars zat en zat er zo in mijn maag dat ik besloot het te posten, wat een slechte beslissing was dat zeg.. ;)

@merell, wat mooi ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan.

En lichtpuntjes, ik snap je bezorgdheid. Hoe het hier overkomt is inderdaad allemaal positief, maar natuurlijk denk ik hier over na en vraag ik advies aan anderen. Met de vader praat ik vaak over hoe we dit voor ons zien. Wat je zegt over nadeel van kleine ruimte klopt natuurlijk. Met mijn ex heb ik hier ook een tijd gewoond, wat goed ging tenzij we behoefte hadden aan eigen ruimte, dan zit je hier niet goed. We zijn ook om ons heen aan het kijken voor iets groters via via of via de woningbouw. We hebben wat vrienden in kraakpanden met veel ruimte, maar dat lijkt me ook niet ideaal met een baby en de huidige wetgeving.

Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven en voor het merendeel katoenen luiers te gaan gebruiken (tenzij we de deur uit moeten), dat scheelt een hoop in de kosten. Mocht dit allemaal niet lukken dan wordt het wel even lastig. Heb momenteel een fijn bijbaantje waar ik prima kan blijven werken en waar ik evt. meer kan gaan werken, en voor de vader geldt hetzelfde. Niet dat we het breed zullen hebben, maar ik denk dat het wel moet lukken als we ons maandinkomen bij elkaar leggen, we hebben het al uitgebreid gehad over onze inkomsten en uitgaven. Er zijn een hoop dingen waar we nog niet helemaal over uit zijn. Gelukkig hebben we (als de baby niet te vroeg komt) tot begin december om hier over na te denken en constructies voor in elkaar te knutselen.
@Marahbloem, ik snap wel dat dat niet het meest ideaal is, maar waarschijnlijk de meest haalbare oplossing waar ik me het fijnst bij voel. Natuurlijk werkt dit voor geen meter als de baby heel veel huilt, en dan zal ik mijn plannen heus wel bijstellen en op zoek gaan naar een andere oplossing. Maar mocht het een rustig baby'tje zijn zie ik het probleem niet. Is al eerder voorgekomen op mijn universiteit, gaf geen problemen.

Ik heb veel ideeën over hoe ik denk dat het goed is en hoe ik het graag zou willen, maar ik begrijp wel dat als dit in de praktijk niet blijkt te werken ik op zoek moet gaan naar andere manieren. Alleen dat is iets waar nu nog zo weinig over te zeggen is. Natuurlijk denk ik hier wel van te voren over na en maak ik zo goed als kan back-up plannen, maar het is alleen maar afwachten hoe het zich ontwikkelt en hoe het gaat als de baby er eenmaal is.
Ook met een rustige baby is het niet handig hoor. Mijn kind is ook heel erg rustig, huilt misschien 5 minuten per week ofzo, maar je bent toch altijd met je aandacht bij je kind. En echt rustig liggen in een wagen doen ze alleen de eerste maanden. Daarna moeten ze ge-entertaind worden.

Concentreren lukt dan gewoonweg niet. Kan je kind niet naar opvang?

Verder klopt het dat het afwachten is tot je kind er is en vooral wat het met je doet. Dat kun je vantevoren al helemaal niet inschatten. Met name emotioneel zal het veel met je doen, waar je je nu niet eens iets bij voor kunt stellen.

Ik hoop dat de verstandhouding met vader goed blijft. Maken jullie een ouderschapsplan of iets in die richting? Erkent hij het kind? Gedeeld ouderlijk gezag>?
Hoe we het precies gaan doen weten we nog niet, hij erkent het kind in ieder geval wel. We willen alles het liefst gaan doen zoals het zou gaan als we een relatie zouden hebben, maar of dit praktisch haalbaar is moet nog blijken. We hebben natuurlijk verder niets op papier staan, en ik ben nog advies aan het inwinnen over wat in welke situatie het meest verstandig is.

Het gaat vooral om de eerste maanden het kind meenemen naar college, sowieso niet als het al een paar maanden oud is, dat had ik er alleen niet bij gezet. Er zit hier een goede opvang in de buurt waar mijn oppaskindjes ook heen gaan, maar ik heb liever niet dat mijn kleine, weerloze baby'tje daar hele dagen heen moet en buiten dat is de wachtlijst daar erg lang. Ben ook aan het kijken voor een oppasmoeder o.i.d. maar ik doe nog rustig aan met zoeken.

Desnoods kan ik me het tweede semester uitschrijven en een jaar later de draad weer oppakken. Dan kan ik in die tijd mijn scriptie schrijven en hoef ik daarna alleen nog wat kleine vakken te volgen. Dan loop ik nog wel wat meer vertraging op wat met huidige kabinetsbesluiten ook al niet fijn is, maar het is een uiterste oplossing.
He Hima net alles gelezen en respect hoor, hoe jij en de as vader alles goed besproken hebben!

Fijn te horen dat alles goed gaat en dat jullie zo positief zijn.

Lichtpuntjes, natuurlijk zal het niet allemaal makkelijk zijn straks, maar moet zeggen dat jij het ook wel erg zwaar ziet!

As vader heeft nog steeds zn eigen studentenflat dus wellicht dat ze tussendoor even lucht kunnen nemen en niet alle dagen bij elkaar hoeven te zijn als de kleine er straks is.

En een kind duur per maand? Ik vind het wel meevallen!

Duurste is de kinderopvang en dat heeft TO niet nodig, ze kunnen elkaar afwisselen met de zorg.

Kleertjes hoeven niet duur te zijn, en qua voeding is alleen de flesvoeding wat duurder, maar ook daar is vast overheen te komen, zeker als TO eerst borstvoeding gaat geven.
Ik heb je topic in het begin gevolgd en heb net weer bijgelezen. Ik vind het superstoer dat je hebt gekozen om je kindje te houden en ook echt fantastisch dat de vader zo reageert. Al met al gaat het jullie echt wel lukken, er zijn zoveel kinderen die in veel slechtere omstandigheden ter wereld komen.

V.w.b. de yoga/gym, ik ben er ook helemaal niet van, en heb de yoga-oefeningen uiteindelijk ook verder nooit meer gebruikt, maar het leuke is wel dat je allemaal mensen uit je omgeving ontmoet die ook zwanger zijn/een jong kind hebben. Ik was net verhuisd en heb inmiddels (dochter is 9 mnd) nog steeds regelmatig contact met de yogadames. Vooral in het begin is het fijn om te kunnen vergelijken en met gelijkgestemden over je baby te leuteren. Dus alleen daarom zou ik wel een paar lesjes volgen. Overigens kreeg ik het cursusgeld ook terug van de verzekering - tip
Net zoals odi heb ik je topic in het begin gevolgd. Net al je updates en de reacties van de laaste maand gelezen.

Gelukkig dat jullie zoveel kunnen afwisselen,

Een baby mee de collegezaal in lijkt me vervelend, het leidt af. Maar daar zijn ook verschillende opties voor.

naast dat je het college misschien thuis kan doen/bijhouden (als het toch maar een enkele keer voorkomt...)

Een andere optie is; bij mij op de uni is er een kinderopvang voor docenten en studenten (geen idee hoeveel (en of)dit (iets) kost). Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt.

Daarnaast heb ik zelf vanaf een jaar of 6 (toen mijn broertje nog ongeveer 1 was) een hele lieve oppasmoeder/oma gehad dat is ook altijd nog een optie.

Wat betreft de yoga, inderdaad lijkt het mensen ontmoeten me het belangrijkste punt, dan kun je ervaringen en later ook kinderen uitwisselen.

Heb je al nagedacht over een buggy/draagdoek? (kwam een discussie hierover op een ander topic tegen en dacht misschien goed om je te tippen)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hi Hima,

ik had eerder al een reactie getypt, maar toen werd ik 't forum afgegooid wegens onderhoud, dus hier poging 2

Hoewel ik eerder wel gereageerd heb, ben ik nu vooral een meelezer. Ik vind het heel knap hoe je alles op de rails hebt gekregen en ben benieuwd hoe je je nu voelt. Heb je een leuke vakantie gehad, ondanks dat ie heel anders was dan je had verwacht? En heb je al nieuwe kleding nodig? Heel veel succes!
Nog nieuws Hima? Ik hoop dat alles goed gaat met je
Ik ben er weer

Was onverwacht op een klein reisje gegaan.

Kraaltje1, ik ga er ook van uit dat het wel goed komt qua financien, we kunnen een hoop dingen overnemen van mensen om ons heen, dus dat is fijn.

Odi, ik volg al 'gewone' yoga, en over een paar weekjes ga ik wat lesjes zwangerschapsyoga volgen. Lijkt me ook inderdaad wel leuk om wat aanstaande moeders uit mijn omgeving te ontmoeten

Neweve, mijn universiteit is maar klein, kinderopvang of thuis colleges volgen is er niet bij helaas. Ben wel viavia langzaam op zoek naar een oppasmoeder in de buurt, kreeg deze tip vaker dus ben daar nu mee bezig. En zo lang het lukt wil ik mijn kindje graag in de draagdoek zo dicht mogelijk bij me houden, en daarna zie ik wel.

Supersoulfighter, bedankt voor je reacties hoor en leuk dat je meeleest. Alles gaat goed hier, voel me nog steeds prima! Vakantie was onverwacht maar heerlijk. Merk eigenlijk niet echt dat er iets anders is, al moet ik natuurlijk wel een beetje opletten, bijvoorbeeld op wat ik eet en drink. Geen kraanwater in Oost-Europa terwijl ik dat eerder wel deed bijvoorbeeld Maar dat zijn kleine dingetjes die weinig moeite kosten. Ik heb geluk dat alles zo voorspoedig gaat dat ik kan blijven doen wat ik wil. Ik heb inmiddels wel wat andere kleding gekocht, moet wel want mijn eigen kleding past bijna allemaal niet meer.

En ik voel de baby nu dagelijks bewegen, wat een heerlijk gevoel is dat zeg Maakt me continue blij!

We zijn ook begonnen met nadenken over namen, en dat gaat vrij voorspoedig, nog maar een top 3 voor beide geslachten waar we uit moeten komen. Geslacht is nog onbekend, kindje geeft niets prijs ;) maar dat maakt echt niets uit.

Dit was het weer eventjes. Geniet van het lekkere weer allemaal!
Wat een heerlijk topic om te lezen, vind het echt mooi om te zien hoe jullie er mee omgaan! Ik hoop dat de zwangerschap zo voorspoedig blijft lopen en wens jullie alle goeds..
Leuk dat je weer een update hebt gegeven. Ik lees nog steeds met plezier mee en ik wens je alle succes en geluk.
Himareable, leuk om weer een update te lezen! Heb je qua draagdoek ons draagdoekentopic al ontdekt?

Ik blijf ook meelezen, vind dit zo'n fijn topic om te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven