Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

JJ, van wie heb jij al die Norge-spullen gehad?

De Shrekkaart is ook leuk zeg.

Ehh 10kg, nee nog niet het zijn er 8,9kg. (dus nog 1,1kg).

Weight Watchers, Wii-acitve/zumba en rennen met Evy. Dat laatste is nu even stop gezet. Gsiteren wel les1 gedaan maar knie zei al snel neeeeeee. Vandaag de fysio bellen.

Neferisis, dank je voor het compliment van de living.

tips om af te vallen: Let goed op je voeding, dus niet snoepen. Wel tussendoortjes zoals ontbijtkoek bv. Verder heb ik heel veel aan het Weight Watchers topic hier op het forum. Evy is een hardloopcoach, je kunt ook Renate Wennemars op je mp-3 zetten. Betere muziek heb ik gehoord.
Wii-active/zumba.... wow, dat moet ik hebben! Heb sinds kort de wii balance board en vind het geweldig! Mijn wii-leeftijd heb ik al 13 jaar naar beneden kunnen brengen in 10 dagen (Helaas nog niet in kilo's terug te zien, maar ja, het begin is er). Nu moet ik nog 7 jaar aftrainen om netjes 23 jaar oud te zijn hahahaha.

Maar vandaag ook al een half uur gesport met de balance board en een half uur met de gewone wii sports... Het is leuk! Nu snel douchen (je zweet er echt van!) en dan naar de stad om zowel een nieuwe tomtom als een nieuwe fotocamera te halen..... Beide apparaten zijn niet meer te maken!

Fijne postdag iedereen!
Steph, oh leuk zeg! Ik had 'vroeger' ook heel veel van die miniflesjes, allemaal weggegooid!

Neferisis, ik ben nog aan het twijfelen tussen 2 masters. Eigenlijk is er zoveel wat me aanspreekt... Maar vandaag maar eens echt de knoop doorhakken.

Welkom terug, Alynia!

JJ, je moet even langs de B.lokker gaan! Dvd's van de smurfen zijn daar in de aanbieding. Wat leuk, een kaart van Shrek!

De postbode is nog niet geweest, ik wacht rustig af. Maar jeetje, wat is het warm vandaag zeg! Ik ga er maar even van genieten, want de voorspellingen zijn niet echt gunstig. Vrijdag ga ik op vakantie, hopelijk draaien de voorspellingen nog een beetje (positief) bij. Voor het eerst sinds een jaar of 5 blijf ik in Nederland..
JJ, je leeftijd naar beneden brengen op de Wii is leuk hé. Maar van wie heb jij die Noorwegen spullen????

Juuf, postbode is hier ook nog niet geweest.
Even een tussenstop: net 10 kaarten in de bus gevonden! Snel registreren en dan terug in mijn luie stoel in de tuin. Ik doe vandaag niks meer!
Postbode is geweest: 0 kaarten. Wel mijn bestelling van bol binnen: dvd voor m'n vriend en de dvd/cd van Guus!

Mooie vangst Neferisis, 10 kaarten. Hoe doe je dat? Heb je een kaartenlokker bij je brievenbus hangen ofzo?

Ik ga nog even lekker de zon in en dan straks koken voor m'n vriend. Ik ben absoluut geen kooktalent, dus het zal mij benieuwen. Oh ja, in juli was mijn brievenbus 2 keer happy....
Juuf, Neferisis is ook op vakantie geweest. Staat direkt op actief uiteraard. Ja zo wilt het wel lukken.

Troost je, postbode was hier ook kaartenloos.
@ Neferisis, ja de kaarten waren gratis alleen 1 bepaalde kaart 'het oog' is dus een betaalde kaart. Die kon ik dus niet bestellen. Ik denk dat ik het volgende maand bijbestel met mijn volgende ronde gratis kaarten.

En wat leuk dat je mij ging zoeken, maar klopt dat mijn nickname niet hetzelfde is als hier. Misschien maak ik het later wel een keer bekend. Of dat ik een kaart van/voor 1 van jullie mag krijgen/verzenden.

Ik kreeg een adres van een jongetje van 2 uit China voor animatiekaarten, dus ik lekker vroeg de deur uit met de bedoeling om echt maar 1 kaart te kopen. Jullie raden het al: Ook extra kaarten meegenomen. Een paar leuke bij Xenos en een paar met landschap van Friesland bij de Primera. Net postzegels besteld bij postzegelsmetkorting dus aan mijn investering ligt het in ieder geval niet. Laat de eerste kaart maar komen...
La-lady, lekker shoppen is dat.

Niet iedereen heeft dezelfde nick hier als bij postcrossing.
Ik heb straks de Flow gekocht, is toch wel leuk.

Ligaa en Kozoo zijn jullie erop geabonneerd?
ik ga morgen maar weer eens naar het postkantoor om postzegels te halen. Kan ik daarna weer op dé knop drukken. Ik heb op dit moment 0 kaarten onderweg (de laatste hurray die ik kreeg was leeg ).

Tine: beterschap. Wat balen dat die wond zo langzaam hersteld.

Steph: wauw, bijna 10 kg.

Ik ga zo even naar je bank en schilderij zoeken...

Welkom La-lady en Fiet

Welkom terug van vakantie Neferisis.

JJ: veel plezier en goede reis!!!!

En wie had nou ook al weer dat rare vodje gekregen??? ik had 'm mooi niet geregistreerd en 'm linea recta de prullenbak in gesmeten...
Snjókorn falla, á allt og alla
Twee kaarten beschreven: paarden voor Rusland en een lief beest voor een Amsterdamse postcrosser.

@Fiet > en hoe vaak heb je gespiekt? In het begin moet je echt over een lange adem beschikken.

@Alynia > hoeveel kaarten heb je onderweg?

@Steph > ik heb geen mp-3 of 4. Ik draai nog gewoon elpees... Geintje, ik ben van allerlei superhifi snufjes voorzien (manlief is een liefhebber), maar van een ding met oorpluggen krijg ik acuut jeuk. Ik heb een meter kookboeken met allerlei caloriearme recepten, ook een stuk of vijf van de WW. Ik ben gelukkig geen snoeper. Mijn zwakke schakel is beweging. Ik heb al jaren een abonnement op de sportschool, maar ik vind er niets aan. Ik moet iets vinden waar ik wel enthousiast voor raak.

@Juuf > al uit de knoop? En nog iets lekkers op tafel gezet of is de liefde nu over?

Ik heb alvast patent aangevraagd op de kaartenlokker.

Het weer loopt deze week wel iets terug, maar de zon verdwijnt niet uit het land. In welke regio ga je vakantie vieren?

@La-lady > het was me nog nooit opgevallen dat je voor die oogkaart moest betalen, het enige exemplaar van de hele serie.

Het lukt mij ook niet om maar met 1 kaartje uit een winkel thuis te komen. Friese landschappen; is er weer een noordeling in ons midden terecht gekomen?

@Snjokorn > was jij er ook even tussenuit? Vakantie of sollicitatiegesprekken wellicht? Balen van die lege hurray, jammer dat er geen sancties op staan.
Goedemorgen,

Neferisis: wat fijn dat je zoveeel kaarten op je mat vond gisteren. Zaten er een paar mooie exemplaren tussen?

Juuf: Die aanbieding was me inderdaad ook al opgevallen van de Blokker Maar wil nu nog even mn centjes bewaren voor de vakantie haha.

Snjo: je gaat dus ook weer lekker kaarten aanvragen, gezellig!

Tine: Hoe issie, meis?!

Gisteren had ik 2 leuke kaarten in de bus liggen, 1 mooie olifantenkaart uit Duitsland en 1 getekende funny Buddha uit Rusland.
@Neferisis: veel te vaak! Wat duurt wachten dan lang zeg, ik voel me net een klein kind dat bijna jarig is . Gelukkig is het rustig op mijn werk, ik hoop alleen dat er nog geen alarmbellen zijn gaan rinkelen bij de IT-afdeling wegens overdadig internetgemisbruik

Ben trouwens benieuwd (enigzins op de zaken vooruitlopend ) wat jullie met jullie ontvangen kaarten doen? In albums, dozen, worden er muren mee behangen? Het lijkt me eigenlijk wel leuk om ergens in huis een muur om te dopen tot reuzeprikbord. Eens kijken of vriendlief dat ook kan waarderen.

En misschien eerst eens even rustig de post afwachten.
Sunlight over me no matter what I do
Neferisis, heb je een Wii/playstation nummer zoveel oid in huis? Zeker de Wii heeft leuke beweegspellen, niet de sport alleen (is leuk ja maar daar verbrandt je geen ruk op). Anders, je weet me te wonen voor een proef (ik heb veel ervan).

Ik ben WEL een snoeper, zit in de familie en dat is waar, maar nu kan ik het goed laten.

Snjokorn, bedankt voor het compliment.

Fiet, je kunt een foto-insteekalbum kopen maar daar passen niet alle kaarten in. Of je kunt in je profiel zetten: I would like postcards size 10x15.

Ik heb ze in een ordner, Hema, en fotohoezen, ook Hema, zitten. Niet geordnerd maar op datum aangekomen.

Verder heb ik een hanger aan de kamerdeur waar ik mijn meest favoriete kaarten in hem hangen.

(ps mijn postcrossingnaam is ...) Als je hier erop reageerd dan haal ik de naam weg.
Fiet, succes met wachten.
Ooh leuk Steph! Ga ik je straks even opzoeken!
@Fiet > dochter (bij vlagen postcrosser) heeft met haar kaarten een collage op de slaapkamerdeur gemaakt. Ik heb een groot memobord in de keuken waar ik steeds wisselende collecties in thema/kleur op maak. En ik heb ook nog een kaartenwaaier op mijn bureau staan. De rest zit in een doos. De echt lelijke kaarten, vodjes gaan naar mijn vader voor de postzegels, mag eigenlijk niet volgens Steph ;).

@JJ > er zat van alles tussen, o.a. mooie Russische kunst en een IJslands landschap (van een Amerikaanse), maar ook een kaarten die mij totaal niet aanspreken (Las Vegas). Ik moet de meesten nog uploaden.
La-lady, meer dan 1 kaart kopen... dat zijn de eerste tekenen van een pc-verslaving.

Steph, veel plezier met de Flow. Ik vind dat altijd zo'n onhandig blad om te lezen, zo stug.

Snjo, misschien bedoelde je mij? Ik heb een kaart ontvangen met een vrouw die opgehangen werd... Heb 'm wel geregistreerd maar niets in de hurray gezet.

Neferisis, mijn vriend was zeer verrast en heeft heerlijk gegeten. En ja, ik ben er uit wat ik ga doen. Zet het hier liever niet neer, maar heb er onwijs veel zin in! Ik ga vakantievieren op een van de mooiste plekjes in Nederland, namelijk ergens in Zeeland.

JJ, groot gelijk. Je hebt trouwens ook een Smurfen-app he? Zeeeer verslavend.

Fiet, ik had ze eerst in een bewaardoos zitten maar dat werd zo onoverzichtelijk en alles lag door elkaar (ik heb 2 profielen ). Nu heb ik ze in foto-albums zitten en de kaarten die daar niet inpassen zitten in een plakboek. Succes met wachten!

Hier is de postbode nog niet geweest, dus ik wacht rustig af wat hij me brengt. Jammer dat de zon zich nog niet echt laat zien, al is het wel erg benauwd. Wat een ontzettend lelijk kledingstuk heeft die vrouw hier naast aan trouwens. Lijkt wel alsof ze er zelf een stuk uitgeknipt heeft. Sorry als ik hier iemand mee beledig.
Neferisis, ik doe zulke erge vodjes ook naar mijn vader voor de postzegels hoor.

Juuf, Flow is idd stug om te lezen. Maar staan leuke maakdingen in.
Juuf: ja inderdaad. Jouw kaart bedoelde ik (had 3 pagina's gelezen en kan niet alles onthouden). Veel plezier op je vakantieadres!!! ik ben het met je eens over het kledingstuk (zou zo uit startrek kunnen komen)

Neferisis: die amerikaanse stuurde mij een pb-tje dat ze jou een kaartje uit IJsland had gestuurd

Fiet: ik heb mijn kaarten in fotohoesjes in een ordner zitten.
quote:juuf schreef op 03 augustus 2011 @ 10:24:

JJ, groot gelijk. Je hebt trouwens ook een Smurfen-app he? Zeeeer verslavend.

[/s]Een Smurfen-app?? Ik denk niet dat ik dat heb, want wat is het?
quote:Jokejacket schreef op 03 augustus 2011 @ 16:53:

[...]

Een Smurfen-app?? Ik denk niet dat ik dat heb, want wat is het? Hahaha, dat is een app voor op de telefoon. Maar dat heb je dan waarschijnlijk niet nee. Ik heb het ook snel weer verwijderd...
2 kaartjes in de bus vandaag. Eentje uit Noorwegen en een uit Duitsland (had er 55 dagen over gedaan) van een PC-meeting.

Heb net even 3 adressen aangevraagd (en vraag er vanavond nog 2 aan, kijken of ik dan andere/spannende landen krijg )... Finland, Rusland (Siberië om precies te zijn) en Taiwan.
Hier nog geen kaartjes, maar wel 2 hurrays, waarvan een hele leuke en lange uit Nederland. Ga zo gelijk nog een berichtje terug sturen!

Ondertussen ook nog een schaap met 3 poten naar wit-Rusland op de bus gedaan. Wat is dit toch leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven