Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Is wel goed om te weten.....

Mijn ouders hebben ook een ID kaart, en als die ooit eens op bezoek komen in Macedonie, dan kunnen ze dus gewoon wat extra papierwerk in vullen.

Als je dat nou van te voren weet, dan geeft dat helemaal niet.

Ik heb nog nooit op Ohrid gevlogen, altijd op Skopje.

Ini-mini vliegveld, en je staat altijd wel even in de rij bij de paspoort controle en koffers duurt ook een eeuwigheid!
Kun je in Macedonië gewoon overal rondrijden als toerist zijnde met geel nummerbord?
Op welke manier bedoel je die vraag?

Wat betreft grens overgang en verzekeringen e.d. weet ik het niet.

Maar qua veiligheid is het absoluut geen probleem.
Ik bedoel dus qua veiligheid. Ik heb namelijk serieuze plannen om volgend jaar naar Griekenland te gaan met de auto.
Qua veiligheid geen probleem.

Zulke vriendelijke mensen, ze zijn dol op Nederlanders.

Hoe dan ook is het totaal geen criminaal land.

En je wilt dus helemaal door naar Griekenland?

Via de landen/steden die je eerder hebt genoemd? En dus een stukje Macedonie mee pakken?

Heerlijk!

Vanuit Macedonie ben je zo in Griekenland.

Wel zijn de wegen redelijk slecht in Macedonie, veel gaten in de weg enzo, dus je rijdt er wat langzamer.

Borden zijn in het crylisch en Engels, dus dat is makkelijk te lezen.

Ze hebben geen grote 4 baanswegen, mischien een paar rond Skopje, maar that's it.

Hou daar rekening mee.

Maar zeker doen!

Ligt er aan waar je het land binnen komt, maar je doet er z'on 5 a 6 uur over om het land van oost naar west door te rijden. En Macedonie is kleiner als Nederland.
Klopt ja, Griekenland zou de eindbestemming moeten worden, maar wil ook nog vrienden bezoeken in Skopje, en daar paar dagen blijven.
quote:sito1970 schreef op 04 augustus 2011 @ 14:17:

[...]

Bedankt, ziet er prachtig uit :-)

Enne...groene kaart heb je sowieso nodig als je naar het buitenland gaat.Bij ons moet MK er extra opstaan. (ADAC)
Staat op mijn Groene Kaart, heb al gecheckt, en in Servië is ie ook geldig. Scheelt weer een extra verzekering.
Hier is alles net even anders.

Goedemorgen Viev!

sito1970, als je erg sportief bent kijk hier

http://openwaterswimming.eu/node/2482

is volgend jaar weer.
Sportief ben ik wel, ik zwem ook graag, maar 30km is te veel van het goede. Maar bedankt dat je aan me gedacht hebt :-)
30km zwemmen?

Das wel heel veel!

Sito, je gaat gewoon een heerlijke roadtrip door Europa maken!

Neem je op terugweg een andere route? Om nog meer te zin?

Ik hou van road trips! Eigenlijk nog nooit in Europa gedaan.

Wel veel in Amerika en daar is het helemaal heerlijk, het rijdt daar makkelijk. Ooit van Florida naar Texas gereden.........
Ja, via Bulgarije, Roemenië, Moldavië, Oekraïne, Slowakije en Tsjechië weer terug naar huis. Uiteraard doe ik dit allemaal op mijn gemak.
Hoe lang trek je er in totaal voor uit?
quote:vivagirl schreef op 05 augustus 2011 @ 10:43:

Hoe lang trek je er in totaal voor uit?Paar weken. Heb in de zomervakantie zeeën van tijd, omdat ik dan nooit werk. Kan gerust 2 maanden wegblijven, bij wijze van.
O heerlijk!

Dat komt helemaal goed.

Lublijana werd eerder al genoemd, zou ik ook aanraden.

Ik ben alleen nog maar op het vliegveld geweest, maar vanuit de lucht ziet het er super mooi uit.
Lekker, hè? Alleen die voorpret is al heerlijk. Ga een heel mooie route uitstippelen, en stoppen waar het mooi is, veel foto's maken
[quote]sito1970 schreef op 05 augustus 2011 @ 12:01:

Lekker, hè? Alleen die voorpret is al heerlijk. Ga een heel mooie route uitstippelen, en stoppen waar het mooi is, veel foto's maken.

Mijn doel is Patras, wil daar een week blijven. Daarna richting BG. Wil het Rila-klooster weer zien, het kasteel van Dracula in Roemenië en Lviv in Oekraïne. Vind het allemaal wel mega-spannend, heb nog nooit zo'n reis gemaakt.
Gewoon doen die reis. Lijkt vaak spannender dan het is. Kom al heel wat jaren in het Oostblok en Zuidoost-Europa, nog nooit problemen gehad met een geel nummerbord.

Over een paar dagen vertrek ik weer

En wauw, die zwemwedstrijd. Misschien wat voor volgend jaar.
En waar gaat je reis dan naar toe?
Ik heb ooit een gekeken om iets in deze richting te doen, en dan met de trein.

Dan wilde ik in ST Petersburg beginnen, en dan de Balkan doen, en via Praag en Berlijk weer richting Nederland.

Maar is er niet van gekomen eigenlijk.

Maar nu kom 5 a 6 keer per jaar in Macedonie, is ook leuk!

Weltszmersch, waar gaat jouw reis naar toe?
*oeps, ging even wat mis met reageren*

Deze keer naar Bosnië, maar ongetwijfeld ook wat stukken van andere landen in de buurt. Heb een reismaatje die erg graag naar Plitvice in Kroatië wil. Als het qua tijd lukt gaan wij ook nog een stuk Macedonië / Montenegro doen, maar vast staat het niet.
anoniem_80436 wijzigde dit bericht op 05-08-2011 12:56
Reden: ging even iets mis
% gewijzigd
Bosnie ben ik nog nooit geweest.

Montenegro wel, ook erg mooi.
Ik heb alleen het grensgebied bij Bihać gezien, maar het smaakt naar meer. Sarajevo, Tjenti¨te en Srebrenica staan in ieder geval op het programma dit jaar.

Waar in Montenegro ben jij precies geweest? Nog tips ;)?
@sito;

Ljubljana is zeker een aanrader, leuke relaxte stad (eigenlijk bijna heel Slovenië wel, heb er een tijdje gewoond en heb daar echt een hele mooie tijd gehad).

Het Dracula kasteel in Roemenië (Bran noemen ze het daar vooral) vind ik persoonlijk niet zo geweldig, maar misschien komt dat meer omdat ik er te vaak geweest ben. (familie woont in de buurt) De afgelopen jaren is het nog al wat commerciëler geworden.
In Montenegro 'moet' je naar Kotor. Zo mooi.

En de binnenlanden zijn ook prachtig.

Ben je al eens in Macedonie geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven