Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

De postbode was vandaag niet zo scheutig (de kaartenvanger stond vast niet goed in de wind) en bracht mij maar 1 kaartje. Ook een gezellige hurray in de mailbox. De nieuwe kaart (vintage) gaat richting Polen.

@Steph > geen moderne spelcomputer voorhanden in dit huishouden (man geeft niks om spelletjes), slechts een gamecube bij zoon. Ik ga maar weer eens een roeischema opstellen: met een Amy W. DVD aan een paar Bosbaantjes trekken. Man heeft een professioneel roeitrainapparaat voor de zeiltraining.

@Juuf > Zeeland is een heerlijke vakantieplek. Heb er heel wat zeilmijlen afgelegd. Wat voor culinairs had je jouw lief voorgezet?

En ik vind dat topje van de jongedame hiernaast ook niet mooi en bovendien slecht zitten.

De Flow heeft inderdaad stug papier, wel handig voor de knutselopdrachten.

@JJ > die Smurfen-app schijnt net zoiets als Farmville te zijn. Suf, volgens zoon .

@Snjokorn > fijn dat je vandaag weer PC post had. Stonden er veel namen op de meetingkaart?

Die Amerikaanse vroeg op haar kaart of ik IJsland ooit bezocht had en ik had vervolgens in mijn hurray gezet dat ik wel een Nederlandse/IJslandse postcrosser ontmoet had. Vandaar.

@Fiet > heb je alweer nieuwe adressen aangevraagd? En nu maar wachten op post...
Er staan 11 namen op de meetingkaart.
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn, leuk zo'n meetingkaart zeg. Noorwegen bij jouw er zolang over gedaan? Moest het vliegtuig om vliegen oid?

Ook geen kaarten hier ook twee hurray's. Wel erge korte.
Steph: Noorwegen was er na 7 dagen en Duitsland deed er 55 dagen over (postduiven gebruikt ofzo).

Ik heb m'n 3 kaartjes geschreven en zit nu de wijzers van de klok vooruit te kijken... ik wil wel weer eens een zuidamerikaans land ofzo.... (geen idee of het veel uitmaakt op welke tijd van de dag je op dé knop drukt)
Verkeerd gekeken.

Snjokorn.moet je gewoon bij What's happening
NEF: wat gezellig dat je er weer bent! :-)

Ik vond het idee van snjo een goede: eens op een later (ander) tijdstip dan normaal kaartjes aanvragen. Heb net 2 keer gedrukt, maar kreeg heel origineel; frankrijk en Belarus. FR vind ik leuk, belarus niet echt..

Ik ga ze morgen schrijven.

Superleuk trouwens dat je een meetingkaart kreeg snjo!

Steph ik heb idd een abbo op de flow. Gister kreeg ik de nieuwe in de bus

De afgelopen dagen heb ik 3 kaartjes gehad
Gister twee mwah kaarten gehad uit de Oekraine en China.

Voor de RR liefhebbers: kijken jullie even op Hyves? Dan kan ik m zsm gaan regelen, anders ben ik op vakantie!

Heb trouwens ook wat geschreven over de meet! Kom jij niet Nef?
Ik heb gewacht tot net over tienen (middernacht voor NL) en heb toen 2 x op de knop gedrukt......... USA (oke, da's in ieder geval wel naar het westen) en de volgende gaat naar NL... (niemand van hier volgens mij).
Nef heeft ook altijd bijzondere landen, volgens mij omdat ze 's nachts op de knoppen drukt Misschien moeten wij ook es opblijven tot 2/3 uur 's nachts en dan adressen aanvragen :P
@Zazana > ik heb een berichtje achtergelaten op Hyves.

@Snjokorn > ik heb na half twee 's nachts een adres aangevraagd: exotisch Finland. ;D

Het lijkt wel of PC wat stil ligt bij iedereen. Komt door de vakantieperiode? Hoe doe je dat eigenlijk als je zelf op vakantie gaat? Kaartjes registreren kan dan niet..

Hier dus geen PC nieuws helaas :(

@Zazana, ik vraag altijd 's nachts kaartjes aan maar ik heb weinig exotisch ertussen zitten.

@Neferisis, wat is je geheim?
Poezels, het ligt zeer zeker aan de vakantie. Nederland is bijna een week onderweg, WAAROM ZETTEN ZE HUN PROFIEL NIET OP INACTIVE? (sorry moest eruit).

Dus naar je profiel gaan en daar staat dan profile acive or inactive.

Snjokorn, ik vraag ze gewoon aan en soms zit zuid-afrika er dan bij.
Ik heb ook al Nederland 23 dagen onderweg!!! Ook zeker op vakantie gegaan en niet op inactive gezet. GRRRRR.
Goedesmiddags!

Hier 3 kaarten in de bus, 1 hele leuke uit Nederland en 2 mwah-mwahs uit Rusland en Oekraine..

Lieve meiden, ik maak me zorgen om Tine! Ze heeft helemaal niets meer laten weten!
Hoi ik heb even een vraagje; als jullie een weekje op vakantie gaan hoe lang vantevoren zetten jullie het profiel dan op inactief? Of laten jullie dat gewoon zo?

De score vandaag:

een official een multi view uit Duitsland, en als ik ergens niet van hou...

en 1 tag, een mooie kater.
Sunflowers, bij een weekje doe ik het niet. Als ik langer ga dan een week van te voren.

JJ, vaak komen uit die landen de mwah kaarten.

Tine, sms ik dadelijk.

Score hier, dankzij PostNL, een vodje (kan ze niets aan doen) uit Belarus.
De kaartenvanger staat kennelijk nog niet helemaal goed: 1 official (saaie cityview) en 1 bedankje (fraaie Klimt). De kaart naar Finland (papegaaien) zit in de bus.

@Poezels > ik zet mijn account op inactive als ik langer dan een week weg ga, al een dag of drie voor vertrek.

@JJ > ben ook benieuwd naar Tine, ze zat er flink doorheen (heel begrijpelijk) volgens mij.

@Sunflowers > als ik een week weg ga zet ik wel de optie voor kaarten uit NL op inactive.
*nog geen reactie van Tine*
Dames, ik wens jullie een fijne week met veel kaartjes! Ik ga een weekje op vakantie! Ik hoop dat dit overkomt want ik forum mobiel... Daaaag!
@Juuf > fijne vakantie!
Fijne vakantie, Juuf! :D
@Juuf.. Fijne vakantie!
Fijne vakantie Juuf.

Verder gaat er morgen ook iemand, naam zeg ik niet. En ik ga dadelijk sporten.
Waarom zeg je de naam niet, Steph?!

IK GA MORGEN OP VAKANTIE! JIPPIE!!!!!!!!!!! :-D
Een kaart van mij naar de UK was al meer dan 30 dagen onderweg. De postcrosser was wel elke dag online, dus had ik haar een berichtje gestuurd. De kaart was nog niet binnen, maar ze registreerde de kaart alvast. Ik heb net toch maar een andere kaart voor haar geschreven.

Twee ongelooflijk leuke hurrays ontvangen, de nieuwe kaarten gaan naar Kroatië (koekjes) en Tsjechië (bier).

@JJ > volgens mij kan ik mijn ene kaart aan jou meegeven... ;D

Heb je al alles ingepakt? Ik wens je heel veel plezier en mooi weer daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven