Correcte spelling op dit forum

09-08-2011 13:07 738 berichten
In de categorie 'hoe moet het toch allemaal met dit forum?!', dit topic, aangezien het een ander topic nogal begon te vervuilen;

hoe zit het met spelling, en correct Nederlands? Mag er iets van gezegd worden als iemand totaal onleesbaar voor de dag komt, of moeten we accepteren dat sommige mensen gewoon weinig waarde hechten aan leestekens, spelling en grammatica?

Is het een kwestie van niet kunnen, of laksheid?

Hoe belangrijk is een correcte post kunnen typen, en maakt het iemand dom als diegene er in faalt?
Alle reacties Link kopieren
BGB het wordt nu ingewikkelder, kennelijk waren er geen ware betekenissen, maar allemaal vrije interpretaties van de betekenissen van woorden.

Wat is de ware definitie?
De OP gaat toch ook over correct Nederlands.

Ik geloof dat er mensen zijn die 1 accent als correct aanmerken, en de andere niet. Dat is toch zo'n beetje de discussie nu?
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:10:

BGB het wordt nu ingewikkelder, kennelijk waren er geen ware betekenissen, maar allemaal vrije interpretaties van de betekenissen van woorden.

Wat is de ware definitie?Eh..van welk woord? Van asociaal? Niet gericht zijn op het welzijn van anderen. Dat leerde ik tenminste zo'n 300 jaar geleden op de MAVO.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Damaris schreef op 09 augustus 2011 @ 16:06:

[...]

De hemel beware me! Wie verzint die dingen! Wie verzint zoiets! Maar je hebt toch heel veel NOD's per maand? Meer dan WODtjes, als het goed is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2011 @ 16:12:

[...]

Eh..van welk woord? Van asociaal? Niet gericht zijn op het welzijn van anderen. Dat leerde ik tenminste zo'n 300 jaar geleden op de MAVO.
quote:chrissiy schreef op 09 augustus 2011 @ 16:14:

[...]

Maar je hebt toch heel veel NOD's per maand? Meer dan WODtjes, als het goed is.Brrr. Brrrrrrrrrr.
Weet je waar ik me aan erger? Aan als die oerstomme afkortingen; dinnetje, knof, kof, vanaaf.

Te lui om te poepen, denk ik dan altijd.
quote:chrissiy schreef op 09 augustus 2011 @ 16:14:

[...]

Maar je hebt toch heel veel NOD's per maand? Meer dan WODtjes, als het goed is.

Ja maar het gaat om die dag dat je ongesteld hoort te worden. En je wilt dat je het niet wordt. Dus de naam is onderdeel van het wishfull thinking.

BGB mooie definitie Ben het met je eens !
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 15:56:

Jullie gaan het zo zwaar krijgen als ik ooit zwanger raak. Hubbie, beeb, ze liggen allemaal klaar hier die woorden voor gebruik in de toekomst

En Iris, ja echt, ik vind het echt raar om mensen te beoordelen op hun capaciteiten op de basis van hun accent.

Dialect is een ander verhaal, dan wordt het onbegrijpelijk voor de meerderheid van de bevolking, maar als iemand een accent heeft kun je diegene prima aannemen.Oh bedoel je alleen een accent? Dat vind ik prima, mits het verstaanbaar blijft.
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:16:

[...]

BGB mooie definitie :)!Zo stond het in mijn tijd in de Dikke van Dale.
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:16:

[...]

Ja maar het gaat om die dag dat je ongesteld hoort te worden. En je wilt dat je het niet wordt. Dus de naam is onderdeel van het wishfull thinking.

BGB mooie definitie Ben het met je eens ! Je legt het uit, het was een grapje Maar sweet!
Blijfgewoonbianca (durf niet meer af te korten ) wist je die definitie echt nog uit je hoofd? (of ben ik nu blond)
Als je zelf goed nederlands spreekt en schrijft dan begrijp je ook de topics met fouten.

Er zijn genoeg mensen die niet in Nederland op de lagere school hebben gezeten en wat problemen hebben.

Ook zij zijn op dit forum welkom.
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 16:17:

[...]

Oh bedoel je alleen een accent? Dat vind ik prima, mits het verstaanbaar blijft.Da's toch logisch? Ik bedoel , een dialect kan wel, als je iets doet wat alleen in jouw woonplaats ofzo van toepassing is? Maar zodra je iets landelijks wilt doen gaat het niet meer, dan begrijpen mensen je toch niet
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:20:

Blijfgewoonbianca (durf niet meer af te korten ) wist je die definitie echt nog uit je hoofd? (of ben ik nu blond)

Uit mijn hoofd, ja.

Sommige dingen blijven je hele leven lang hangen; doe je niets aan.
quote:nikki_28 schreef op 09 augustus 2011 @ 16:20:

Als je zelf goed nederlands spreekt en schrijft dan begrijp je ook de topics met fouten.

Er zijn genoeg mensen die niet in Nederland op de lagere school hebben gezeten en wat problemen hebben.

Ook zij zijn op dit forum welkom.

Natuurlijk zijn ze welkom (al lijkt het vaak van niet ), maar zijn er dan zoveel die hier geen lagere school hebben gehad?

Volgens mij is het eerder gemakzucht of iets wat in een bepaald milieu gangbaar is.
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:20:

Blijfgewoonbianca (durf niet meer af te korten ) Er is niets mis met afkortingen, zeker niet van een naam. Maar hoe lullig klinkt het als ik morgen een komkommer een komkom noem en een aardbei een aard? Waarom zou je dat wel doen met koffie en knoflook?
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:21:

[...]

Da's toch logisch? Ik bedoel , een dialect kan wel, als je iets doet wat alleen in jouw woonplaats ofzo van toepassing is? Maar zodra je iets landelijks wilt doen gaat het niet meer, dan begrijpen mensen je toch nietDan zijn we het eens, ik dacht zelf gelijk aan een minister president die klinkt als een Drentse boer van 80 .
quote:nikki_28 schreef op 09 augustus 2011 @ 16:20:

Ook zij zijn op dit forum welkom.Maar daar hebben we het hier toch niet over? En toch ook niet over of ze hier welkom zijn of niet?
Mijn connotatie bij welkom weten is dat je niet iemand gaat afbranden op spelfouten en daar meteen conclusies aan verbindt over het intellect van die persoon.

Maar goed, dat ben ik dan he.
Helemaal eensch met mijn tijdgenoot BGB. Die 'afko's' ergeren me vreselijk.
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:26:

Maar goed, dat ben ik dan he.Och, dat is ook zo een dooddoener
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2011 @ 16:24:

Wat is die fascinatie ( of afschuw ) voor lagere milieus toch bij sommige forummers?

Dan is er ergens in je leven toch iets niet helemaal goed gegaan.

FV en Iris geven aan dat het geen waardeoordeel is als ze dat zeggen, dus dat is dan zo (neem ik aan)

Verder vind ik alles best, zolang iedereen een beetje probeert rekening met elkaar te houden en respectvol is. En het liefst Trekkie, maar dat gaat nooit gebeuren vrees ik.
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:26:

Mijn connotatie bij welkom weten is dat je niet iemand gaat afbranden op spelfouten en daar meteen conclusies aan verbindt over het intellect van die persoon.

Maar goed, dat ben ik dan he.Geen idee wat connotatie is, maar volgens mij ben ik het met je eens.
Zolang ik begrijp wat de schrijver bedoelt, is het goed (genoeg). Kan ik er geen chocola van maken, dan niet.

Ik vind het niet nodig om iemand te wijzen op zijn/haar fouten, ik maak er zelf ook genoeg...
anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 09-08-2011 16:38
Reden: Verkeerde quote
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven