Correcte spelling op dit forum

09-08-2011 13:07 738 berichten
In de categorie 'hoe moet het toch allemaal met dit forum?!', dit topic, aangezien het een ander topic nogal begon te vervuilen;

hoe zit het met spelling, en correct Nederlands? Mag er iets van gezegd worden als iemand totaal onleesbaar voor de dag komt, of moeten we accepteren dat sommige mensen gewoon weinig waarde hechten aan leestekens, spelling en grammatica?

Is het een kwestie van niet kunnen, of laksheid?

Hoe belangrijk is een correcte post kunnen typen, en maakt het iemand dom als diegene er in faalt?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2011 @ 16:27:

[...]

Geen idee wat connotatie is, maar volgens mij ben ik het met je eens.

Dit zegt wiki: (die legt het mooier uit dan ik zou kunnen)

De connotatie ('bijklank, ondertoon, bijbetekenis, gevoelswaarde') van een woord of kleine woordgroep is de ermee verbonden voorstelling (vooronderstelling), vaak van emotionele aard, buiten de eigenlijke betekenis van het woord ofwel denotatie
quote:Damaris schreef op 09 augustus 2011 @ 16:27:

[...]

Och, dat is ook zo een dooddoener

I know, die was ook expres

En ik ben dol op afko's

BFF, JWZ, CUL8er, lol, idd, itt, enz, etc,

Very Cherry kortte mij eens af tot Y'tje. Vond hem wel mooi
"BFF, JWZ, CUL8er"

En wat moge dat betekenen? Die anderen snap ik nog.
Best Friend Forever

Je Weet Zelf

See you later

Ik was ook heel laat hoor, met al deze hippe dingen. Op het conservatorium geleerd van mijn jonge klasgenootjes.
En natuurlijk NTB!!!1
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:27:

[...]

FV en Iris geven aan dat het geen waardeoordeel is als ze dat zeggen, dus dat is dan zo (neem ik aan)

Verder vind ik alles best, zolang iedereen een beetje probeert rekening met elkaar te houden en respectvol is. En het liefst Trekkie, maar dat gaat nooit gebeuren vrees ik.

Precies, ik zie alle milieu's graag met al hun voors en tegens. Wil je ook horen hoe ik de adel zie of de nouveau riche?

(en ik ben een Trekkie )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2011 @ 16:24:

Wat is die fascinatie ( of afschuw ) voor lagere milieus toch bij sommige forummers?

Dan is er ergens in je leven toch iets niet helemaal goed gegaan.Wat een vreemde conclusie is dat zeg. Zo vol waarde-oordelen.
Wat betreft afkortingen e.d.: ik vind het Viva jargon erg grappig, dus ik neem "klussen voor een beeb met mijn hussie" op de koop toe .
quote:Murdoch schreef op 09 augustus 2011 @ 13:12:

[...]

Daar leg ik me helemaal bij neder.Ja, vooral de vragen over wat voor cadeau te kopen voor een verjaardag....
quote:Chipper schreef op 09 augustus 2011 @ 16:41:

[...]

Ja, vooral de vragen over wat voor cadeau te kopen voor een verjaardag....Of is het kado?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2011 @ 16:23:

[...]

Er is niets mis met afkortingen, zeker niet van een naam. Maar hoe lullig klinkt het als ik morgen een komkommer een komkom noem en een aardbei een aard? Waarom zou je dat wel doen met koffie en knoflook?

Erger ik me ook dood aan, dat klinkt misschien nog wel dommer dan Tokkie taal, vooral omdat het altijd uit de mond van wat ik dan in mijn hoofd "lekkere gekke Viva-vrouwen" noem, komt.
Am Yisrael Chai!
Maar je mag een accent toch wel lelijk vinden? Of ben je dan ook asociaal? Ik vind niet dat Limburgers minderwaardig of dom zijn, ik vind het alleen een vervelend accent om naar te moeten luisteren.
@FV, en dan heb ik toch weer het idee dat jij aan de hand van hoe iemand spreekt/schrijft ook nog een oordeel hebt over hoe intelligent ze zijn. Dom is nu eenmaal een waardeoordeel mbt intelligentie.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 16:46:

Maar je mag een accent toch wel lelijk vinden? Of ben je dan ook asociaal? Ik vind niet dat Limburgers minderwaardig of dom zijn, ik vind het alleen een vervelend accent om naar te moeten luisteren.

Dat heb ik met Amsterdams, Haags en Utrechts. Erg lelijk.

Twents en Drents vind ik vooral onverstaanbaar.

Limburgs vind ik wel OK.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 16:46:

Maar je mag een accent toch wel lelijk vinden? Of ben je dan ook asociaal? Ik vind niet dat Limburgers minderwaardig of dom zijn, ik vind het alleen een vervelend accent om naar te moeten luisteren.Ik vind eigenlijk alleen Amsterdams of Rotterdams te pruimen, de rest vind ik lelijk. En sommige accenten versta ik ook écht niet, vooral die uit het hoge Noorden. Ik snap ook nooit waarom ze op tv dan een zogenaamde Tokkie of een allochtoon wel ondertitelen, maar heel veel andere accenten niet. Ik versta echt heel veel mensen uit Nederland echt totaal niet.
Am Yisrael Chai!
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:49:

@FV, en dan heb ik toch weer het idee dat jij aan de hand van hoe iemand spreekt/schrijft ook nog een oordeel hebt over hoe intelligent ze zijn. Dom is nu eenmaal een waardeoordeel mbt intelligentie.Dat is inderdaad vaak het geval, maar een domme doos kan voor mij ook een intelligent iemand zijn die hele domme dingen doet of zegt, bijv. over buitenlanders of over de regering.
Ik vind Amsterdams en Utrechts vre-se-lijk.
quote:Ste_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:25:

[...]

Maar daar hebben we het hier toch niet over? En toch ook niet over of ze hier welkom zijn of niet?Als iedereen zou vallen over mijn fouten ipv het "probleem" dan zou ik me niet welkom voelen.
quote:fashionvictim schreef op 09 augustus 2011 @ 16:45:

[...]

Erger ik me ook dood aan, dat klinkt misschien nog wel dommer dan Tokkie taal, vooral omdat het altijd uit de mond van wat ik dan in mijn hoofd "lekkere gekke Viva-vrouwen" noem, komt.

En kan iemand me vertellen wat een Trekkie is, als ik dat al wil weten?
Ik vind de meeste accenten grappig of zelfs aantrekkelijk trouwens. In het echte Oosten van het land praten ze fantastisch.. ik was vroeger verliefd op een jongen alleen omdat hij zo praatte
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 16:57:

Ik vind de meeste accenten grappig of zelfs aantrekkelijk trouwens. In het echte Oosten van het land praten ze fantastisch.. ik was vroeger verliefd op een jongen alleen omdat hij zo praatte Dan moet je hier zijn
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:49:

@FV, en dan heb ik toch weer het idee dat jij aan de hand van hoe iemand spreekt/schrijft ook nog een oordeel hebt over hoe intelligent ze zijn. Dom is nu eenmaal een waardeoordeel mbt intelligentie.

Ja, dat heb ik ook, maar dat hangt niet samen met milieu. Zo'n lekkere gekke Viva vrouw die infantiele woorden bezigt omdat het zo lekker spontaan klinkt, dan vraag ik me echt af of je expres over wil komen alsof je IQ even hoog als je schoenmaat is.

En dat denk ik idd ook van breezertaal, als je "me sgatje" schrijft en dan zegt "ja, dat vinnik nou eenmaal leuk" terwijl een blinde nog kan zien dat het er spuuglelijk en oerdom uitziet, tja, dan vind ik dat best dom inderdaad.

Ik vind het een beetje in dezelfde categorie vallen als expres jezelf heel lelijk maken en dan beledigd zijn als mensen je ook lelijk vinden. Duh, dat doe je dan toch zelf?
Am Yisrael Chai!
quote:Damaris schreef op 09 augustus 2011 @ 16:57:

[...]

En kan iemand me vertellen wat een Trekkie is, als ik dat al wil weten? Je mag kiezen; iemand die hand- en spandiensten verleent, iemand met een fascinatie voor trekdrop of iemand die helemaal lijp is van Star Trek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind Amsterdams geweldig en Utrechts afschuwelijk.

Plat Amsterdams kan ik me om bescheuran.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 augustus 2011 @ 16:55:

[...]

Jij bent zo - onbedoeld - grappig.

Aha de dubbele als je geen argumenten meer hebt. ik had hem al een tijdje gemist.

Is het geen waarde-oordeel dan om te zeggen dat er bij iemand iets mis is gegaan? Of was het gewoon een sneer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven