Correcte spelling op dit forum

09-08-2011 13:07 738 berichten
In de categorie 'hoe moet het toch allemaal met dit forum?!', dit topic, aangezien het een ander topic nogal begon te vervuilen;

hoe zit het met spelling, en correct Nederlands? Mag er iets van gezegd worden als iemand totaal onleesbaar voor de dag komt, of moeten we accepteren dat sommige mensen gewoon weinig waarde hechten aan leestekens, spelling en grammatica?

Is het een kwestie van niet kunnen, of laksheid?

Hoe belangrijk is een correcte post kunnen typen, en maakt het iemand dom als diegene er in faalt?
Alle reacties Link kopieren
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 17:27:

FV volgens mij hebben wij echt een ander idee bij dom.

Ik vind dom echt als iemand een soort achterlijke gladiool is , iemand op wie ik neerkijk (ja , ik geef hierbij idd toe dat ik neerkijk op mensen) neo nazi's ofzo. die vind ik dom.

Ik ga nu echt naar de Aldi Ik kijk daar idd ook een beetje op neer. Een volwassen vrouw die praat alsof ze in de zandbak thuishoort, daar kijk ik idd stiekem wel enigszins op neer. Of op zo'n straatmadrijn die dan met zo'n vet Marokkaans accent staat te slettebakken, dan denk ik altijd "oh god, je zal zo'n dochter hebben".
Am Yisrael Chai!
quote:Ste_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:25:

[...]

Maar daar hebben we het hier toch niet over? En toch ook niet over of ze hier welkom zijn of niet?

Huh het gaat toch over correct nederlands?

Een vriendin van mij durft niet goed te sms-en omdat ze soms wat schrijffouten maakt (ze woont pas 8 jaar in Nederland).

Zij zou hier waarschijnlijk niet op het forum durven schrijven.

Nee hoor ik stoor me niet aan spelfouten of het moet expres gedaan worden.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 17:29:

Iris, het zou je sieren als je soms uit je eigen wereld stapt en probeert in te zien dat wat jij lelijk vindt door niet iedereen lelijk gevonden wordt. Jij wijst het per definitie af.

Ik kan sommige punkers of goths heel mooi vinden en ze besteden volgens mij meer aandacht aan hun uiterlijk dan de gemiddelde persoon. Het is niet mijn stijl, maar om dan te stellen dat ze zichzelf lelijker maken..Dat heb ik ook. Bij sommigen staan veel tatoeages erg goed, maar bij de ander staat het voor geen meter. Je moet er het uiterlijk voor hebben. Ach, en zolang ze maar goed kunnen spellen, vind ik het al gauw goed. (ik blijf nog steeds bij het onderwerp, )
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:31:

[...]

Precies, bij films als Turbo Kids en series als Oh, Oh Cherso zie je dat deze domheid ook verheerlijkt wordt.

Ik vind dit kwalijk, niet omdat ze uit een bepaald milieu komen, maar omdat ze dom ondoordacht gedrag vertonen en het nu helden zijn.Helden ?
quote:fashionvictim schreef op 09 augustus 2011 @ 17:28:

Ook zo erg: van die oerhollandse kids, die dan in de trein of tram zitten te praten alsof ze zo uit het Rif gebergte of de rimboe in Suriname ontsnapt zijn.

Van die hoogblonde dellen die dan denken dat dat ze aantrekkelijker maakt, of van die hoogblonde knulletjes die dan denken dat ze daarmee ineens op straat stoer zijn.Respect weet je .

Ook zo erg: van die oerhollandse kids, die dan in de trein of tram zitten te praten alsof ze zo uit het Rif gebergte of de rimboe in Suriname ontsnapt zijn.

Van die hoogblonde dellen die dan denken dat dat ze aantrekkelijker maakt, of van die hoogblonde knulletjes die dan denken dat ze daarmee ineens op straat stoer zijn.

Ach, dat is de leeftijd. Als ze er maar weer overheen groeien.

Ik had laatst een gesprek met een meiske uit mijn team. Ze kreeg op d'r kop van me. Keurige meid van een jaar of 21. Studeert. Wordt ze boos op me en er kwam me opeens toch zo'n Mocro-flavour accent uit, niet normaal.
quote:jansenenjanssens schreef op 09 augustus 2011 @ 17:29:

Verder snap ik niet waarom er nou weer ruzie is om/met Iris. Was dat niet al 100x uitgepraat ofzo? Ik gok dat een kumbayaa plaatje niet zal helpen?

Ik ook niet, maar een Kumbayaa is altijd leuk .

Iris, ik ken je amper hoor en ik vind je in sommige opzichten echt heel slim. En toch, ik zie heel vaak voorbij komen dat jij met mensen in de clinch ligt, dan moet je toch wel eens bij je zelf gaan nadenken welk deel daarvan bij jou ligt? Alleen maar zeggen dat je het zelf ook niet snapt wanneer er 'weer ruzie is om/met Iris' getuigt ook niet echt van zelf inzicht.Ik lig maar met een paar mensen in de clinch en nee daarom ga ik niet bij mezelf te raden. En daar laat ik het bij.
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:32:

[...]

Respect weet je .En dat uit jouw mond
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 16:26:

Mijn connotatie bij welkom weten is dat je niet iemand gaat afbranden op spelfouten en daar meteen conclusies aan verbindt over het intellect van die persoon.

Maar goed, dat ben ik dan he.

Zo denk ik er ook over!

Niet te snel zijn met conclusies trekken.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 17:29:

Iris, het zou je sieren als je soms uit je eigen wereld stapt en probeert in te zien dat wat jij lelijk vindt door niet iedereen lelijk gevonden wordt. Jij wijst het per definitie af.

Ik kan sommige punkers of goths heel mooi vinden en ze besteden volgens mij meer aandacht aan hun uiterlijk dan de gemiddelde persoon. Het is niet mijn stijl, maar om dan te stellen dat ze zichzelf lelijker maken..Ik vraag het toch, dan stap ik toch uit mijn eigen wereld of niet dan?
Maar je kunt het toch gewoon vragen zonder er meteen een waardeoordeel als lelijker aan te hangen? Nu is het meer een bevestiging van je eigen idee. Een vraag werkt het beste als hij open is, dan kan iemand zich ook niet aangevallen voelen.
quote:Chantalo1984 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:32:

[...]

Helden ? Ja echt, ze zijn zeer populair.
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:32:

[...]

Respect weet je .Zo, loop jij achter :D
quote:nikki_28 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:31:

[...]

Huh het gaat toch over correct nederlands?

Een vriendin van mij durft niet goed te sms-en omdat ze soms wat schrijffouten maakt (ze woont pas 8 jaar in Nederland).

Zij zou hier waarschijnlijk niet op het forum durven schrijven.

Nee hoor ik stoor me niet aan spelfouten of het moet expres gedaan worden.

Heel verstandig, want ze wordt tot aan de grond toe afgebrand.

Nee hoor, voor buitenlanders die nog niet zo goed Nederlands spreken ben ik mild. Ik help zelfs buitenlanders om de Nederlandse taal onder de knie te krijgen.
quote:sito1970 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:36:

[...]

Heel verstandig, want ze wordt tot aan de grond toe afgebrand.

Nee hoor, voor buitenlanders die nog niet zo goed Nederlands spreken ben ik mild. Ik help zelfs buitenlanders om de Nederlandse taal onder de knie te krijgen.Buitenlanders? Dus jij gaat elke week naar het buitenland om daar mensen te helpen Nederlands te leren?
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 17:36:

Maar je kunt het toch gewoon vragen zonder er meteen een waardeoordeel als lelijker aan te hangen? Nu is het meer een bevestiging van je eigen idee. Een vraag werkt het beste als hij open is, dan kan iemand zich ook niet aangevallen voelen.Nee, er hangt geen waarde-oordeel aan, ik weet bijv. van Punkers dat ze bepaalde doemgedachten over de maatschappij hebben en daar passen ze hun uiterlijk op aan. Dit gaat dus niet over schoonheid.
Moeten ze dat dan van te voren melden?

Zelfs voor mn engelse vrienden die hier wonen blijft nederlands een moeilijke taal.

Van die hoogblonde dellen die dan denken dat dat ze aantrekkelijker maakt, of van die hoogblonde knulletjes die dan denken dat ze daarmee ineens op straat stoer zijn.Vreselijk om zo je afkomst te verloochenen als oerHollander.
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 17:38:

[...]

Buitenlanders? Dus jij gaat elke week naar het buitenland om daar mensen te helpen Nederlands te leren?Voor buitenlanders hoef je niet naar het buitenland. Je snapt heus wel wat ik bedoel.
Nu we toch bezig zijn:

Ik ben Maleficent, en geen Maleficient.

Dank u
Grief is just love with nowhere to go
Waarom noem je het dan lelijker? Jij bent toch echt zelf degene die daarover begint.

Daarnaast ken ik ook een hoop mensen waarbij dat helemaal niet zo is.. Maar ik krijg bij jou altijd het idee dat jij mensen erg in hokjes probeert te stoppen, als één punker zo doet doen ze het allemaal.
quote:jansenenjanssens schreef op 09 augustus 2011 @ 17:37:

[...]

Nou, ik lees anders. En deze post getuigt wederom van weinig zelfinzicht, jammer want ik vind je hierdoor een stuk minder intelligent dan ik dacht dat je was.Deze discussie is gesloten Jansen. Sorry.
quote:jansenenjanssens schreef op 09 augustus 2011 @ 17:36:

[...]

Zo, loop jij achter :DWat is nu het gangbare lingo?
quote:Maleficent schreef op 09 augustus 2011 @ 17:40:

Nu we toch bezig zijn:

Ik ben Maleficent, en geen Maleficient.

Dank uMisschien bedoelen ze het als compliment? Hoe is het met je baby?
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:38:

[...]

Nee, er hangt geen waarde-oordeel aan, ik weet bijv. van Punkers dat ze bepaalde doemgedachten over de maatschappij hebben en daar passen ze hun uiterlijk op aan. Dit gaat dus niet over schoonheid.Ach welnee, punk is tegenwoordig een fashion statement. Vroegâh toen stonden die hanenkammen op je hoofd en veiligheidsspelden door je oor nog ergens voor. Het uiterlijk was niet representatief voor die doemgedachten (want de jaren 80 stonden bol van het doemdenken, in alle milieus). Het uiterlijk beeldde letterlijk het afzetten tegen de maatschappij en de gevestigde orde uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven