Correcte spelling op dit forum

09-08-2011 13:07 738 berichten
In de categorie 'hoe moet het toch allemaal met dit forum?!', dit topic, aangezien het een ander topic nogal begon te vervuilen;

hoe zit het met spelling, en correct Nederlands? Mag er iets van gezegd worden als iemand totaal onleesbaar voor de dag komt, of moeten we accepteren dat sommige mensen gewoon weinig waarde hechten aan leestekens, spelling en grammatica?

Is het een kwestie van niet kunnen, of laksheid?

Hoe belangrijk is een correcte post kunnen typen, en maakt het iemand dom als diegene er in faalt?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:36:

[...]

Ja echt, ze zijn zeer populair.

Omdat iemand populair is wil dat niet gelijk zeggen dat het helden zijn.

Je weet wat een held is he ?
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:40:

[...]

Deze discussie is gesloten Jansen. Sorry.

Goed zo, Iris!

Ik ga even met het eten beginnen, anders zit ik hier over een uur nog. Het is ook zo gezellig als vrouwen onder elkaar
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 17:40:

Waarom noem je het dan lelijker? Jij bent toch echt zelf degene die daarover begint.

Daarnaast ken ik ook een hoop mensen waarbij dat helemaal niet zo is.. Maar ik krijg bij jou altijd het idee dat jij mensen erg in hokjes probeert te stoppen, als één punker zo doet doen ze het allemaal.

Maar dat is dus de gedachte erachter, dat ze zich lelijker maken, tegen het gangbare schoonheidsideaal ingaan en dat is dan Punk. Dat is dus niet de gedachtegang van 1 Punker.

Ik stop zeker mensen in hokjes, want we zijn helemaal niet zo uniek als we denken in vele dingen.
quote:jansenenjanssens schreef op 09 augustus 2011 @ 17:41:

[...]

Ach welnee, punk is tegenwoordig een fashion statement. Vroegâh toen stonden die hanenkammen op je hoofd en veiligheidsspelden door je oor nog ergens voor. Het uiterlijk was niet representatief voor die doemgedachten (want de jaren 80 stonden bol van het doemdenken, in alle milieus). Het uiterlijk beeldde letterlijk het afzetten tegen de maatschappij en de gevestigde orde uit.Precies, je o.a. afzetten tegen gangbare schoonheidsidealen, nu is deze gedachtengang inderdaad verwaterd geraakt.
quote:sito1970 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:42:

[...]

Goed zo, Iris!

Ik ga even met het eten beginnen, anders zit ik hier over een uur nog. Het is ook zo gezellig als vrouwen onder elkaar Eet ze meid!
quote:eleonora schreef op 09 augustus 2011 @ 17:46:

[...]

Eet ze meid!
quote:Chantalo1984 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:42:

[...]

Omdat iemand populair is wil dat niet gelijk zeggen dat het helden zijn.

Je weet wat een held is he ?Het zijn moderne hedendaagse helden van de jeugd, geen vaderlandstrijders. Dat lijkt me wel duidelijk.
Decadent als ik ben ga ik met bus naar aldi, sta bij halte. Volgens mij kwam dat punk en lelijk door posts van mij en fb over je anders kleden waarin ik zei dat anders als lelijk werd gezien. Dus ik begon geloof ik
quote:_yellowlove_ schreef op 09 augustus 2011 @ 17:47:

Decadent als ik ben ga ik met bus naar aldi, sta bij halte. Volgens mij kwam dat punk en lelijk door posts van mij en fb over je anders kleden waarin ik zei dat anders als lelijk werd gezien. Dus ik begon geloof ikDat lijkt vaak niet uit te maken.
Nou, nu geef je zelf toe dat ze dat tegenwoordig dus helemaal niet meer allemaal daarom doen maar gewoon omdat ze het mooi vinden. Of stoer.

En ieder mens is uniek. We hebben veel overeenkomsten, maar de beweegredenen kunnen heel anders zijn. Dat wéét je niet. En het stoort me als je er maar gewoon klakkeloos vanuit gaat dat iets zo is omdat het wel daarom zal zijn zonder dat aan de persoon in kwestie te vragen.
quote:sito1970 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:46:

[...]

quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:45:

[...]

Precies, je o.a. afzetten tegen gangbare schoonheidsidealen, nu is deze gedachtengang inderdaad verwaterd geraakt.Maar niet met de gedachte 'ik maak mezelf lelijk'. De gedachte was 'ik ben anders'.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 17:51:

Niet zo slachtofferig gaan doen nu zeg. Ik heb al maanden niks tegen je gezegd en me héél lang ingehouden en nu hoor ik meteen weer bij de mensen die iets tegen je hebben?Ik doe niet slachtofferig. FV post bijv. veel uitgesprokene dingen dan ik, maar daar wordt luchtig omheen gelezen en ik krijg het te horen. Dat stoort me.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 17:49:

Nou, nu geef je zelf toe dat ze dat tegenwoordig dus helemaal niet meer allemaal daarom doen maar gewoon omdat ze het mooi vinden. Of stoer.

Ik zeg dat deze gedachtengang verwaterd is geraakt, maar hij is er nog wel.

En ieder mens is uniek. We hebben veel overeenkomsten, maar de beweegredenen kunnen heel anders zijn. Dat wéét je niet. En het stoort me als je er maar gewoon klakkeloos vanuit gaat dat iets zo is omdat het wel daarom zal zijn zonder dat aan de persoon in kwestie te vragen.

We hebben allemaal zo onze gedachten en oordelen, jij net zo goed als ik. En dit zijn de mijne. Take it or leave it.
quote:jansenenjanssens schreef op 09 augustus 2011 @ 17:53:

[...]

Maar niet met de gedachte 'ik maak mezelf lelijk'. De gedachte was 'ik ben anders'.

Volgens mij was het beide, een afzetting tegen de gangbare schoonheidsidealen.

Maar we dwalen af. On topic maar weer.
Oh je hebt het alweer afgekapt zie ik.
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 17:53:

[...]

Ik doe niet slachtofferig. FV post bijv. veel uitgesprokene dingen dan ik, maar daar wordt luchtig omheen gelezen en ik krijg het te horen. Dat stoort me.

Jij schreef dat mensen lang niet zo uniek zijn als ze denken maar op dit forum bijvoorbeeld ben jij door jouw manier van tegen zaken aankijken en hoe je dat verwoordt best uniek hoor. En omdát je heel herkenbaar bent in je manier van posten en conclusies trekken, trek je de aandacht.

Dat is een van de nadelen van 'uniek' zijn. Dat je dan veel wind vangt, als hoge boom. FV krijgt ook regelmatig tegenwind trouwens.
* ik ben even naar de keuken, ben zo terug *

TS, de discussie is gesloten.
Het is weer gezéllig!
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 18:01:

[...]

Wie ben jij, mijn moeder?

Dacht het niet Iris. Zolang jij je zo gedraagt zul je het blijven horen.YL heeft wel een punt. Zij begon over dat lelijk- punk en jij gaat tekeer tegen Iris, maar niet tegen YL.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 18:02:

[...]

En dat is weer allemaal de schuld van het groepje zeker? Want Iris treft natuurlijk geen blaam, stel je voor zeg.Het groepje? Mis ik iets?
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:05:

[...]

YL heeft wel een punt. Zij begon over dat lelijk- punk en jij gaat tekeer tegen Iris, maar niet tegen YL.Maar als YL erover begint en Iris neemt het over als ook haar standpunt dan maakt dat toch niet meer uit? Maar ik wil het ook best nog eens rechtstreeks tegen YL zeggen hoor, dat maakt me niet uit. Ze is er nu alleen niet volgens mij.
quote:eleonora schreef op 09 augustus 2011 @ 17:59:

[...]

Jij schreef dat mensen lang niet zo uniek zijn als ze denken maar op dit forum bijvoorbeeld ben jij door jouw manier van tegen zaken aankijken en hoe je dat verwoordt best uniek hoor. En omdát je heel herkenbaar bent in je manier van posten en conclusies trekken, trek je de aandacht.

Dat is een van de nadelen van 'uniek' zijn. Dat je dan veel wind vangt, als hoge boom. FV krijgt ook regelmatig tegenwind trouwens.Precies, maar die heeft er kennelijk schijt aan. En ik wou dat Iris ook wat meer schijt heeft aan wat men van haar denkt. Ik zie haar nu steeds maar weer uitleggen.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 18:02:

[...]

En dat is weer allemaal de schuld van het groepje zeker? Want Iris treft natuurlijk geen blaam, stel je voor zeg.Kijk, vind je best leuk lezen zo hier en daar in topics, maar ga me geen woorden in de mond leggen.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 18:07:

[...]

Maar als YL erover begint en Iris neemt het over als ook haar standpunt dan maakt dat toch niet meer uit? Maar ik wil het ook best nog eens rechtstreeks tegen YL zeggen hoor, dat maakt me niet uit. Ze is er nu alleen niet volgens mij.Ik vraag me dan af waarom je niks tegen YL zegt en wel tegen Iris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven