Correcte spelling op dit forum

09-08-2011 13:07 738 berichten
In de categorie 'hoe moet het toch allemaal met dit forum?!', dit topic, aangezien het een ander topic nogal begon te vervuilen;

hoe zit het met spelling, en correct Nederlands? Mag er iets van gezegd worden als iemand totaal onleesbaar voor de dag komt, of moeten we accepteren dat sommige mensen gewoon weinig waarde hechten aan leestekens, spelling en grammatica?

Is het een kwestie van niet kunnen, of laksheid?

Hoe belangrijk is een correcte post kunnen typen, en maakt het iemand dom als diegene er in faalt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 18:07:

[...]

Maar als YL erover begint en Iris neemt het over als ook haar standpunt dan maakt dat toch niet meer uit? Maar ik wil het ook best nog eens rechtstreeks tegen YL zeggen hoor, dat maakt me niet uit. Ze is er nu alleen niet volgens mij.Nee, die is naar de Aldi
quote:jansenenjanssens schreef op 09 augustus 2011 @ 18:05:

[...]

Het groepje? Mis ik iets?Al sinds jaar en dag schijnt er een groepje op Viva te zijn die de dienst uitmaakt. En alle mensen die tegen Iris zijn horen daar ook bij.

Niemand weet wie het nou precies zijn, ik weet alleen dat het enige groepje waar ik in zit de karavaan is. En dat is geen groepje maar een karavaan
quote:chrissiy schreef op 09 augustus 2011 @ 18:09:

[...]

Nee, die is naar de Aldi Met de bus.
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:08:

[...]

Ik vraag me dan af waarom je niks tegen YL zegt en wel tegen Iris.Omdat YL aangaf weg te gaan. Daarom eigenlijk. En ik las het ook als eerste bij Iris, blijkbaar heb ik over die andere post heen gelezen.
Als ik zeg: 'Ik kijk naar een bar slecht programma op Ned. 2'.

Is dat 'bar' dan dialect of kennen jullie dat? ';-)
Ik ken het, Zanne! Maar ja, misschien komen we uit dezelfde regio
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:13:

Als ik zeg: 'Ik kijk naar een bar slecht programma op Ned. 2'.

Is dat 'bar' dan dialect of kennen jullie dat? ';-)

Bar is volgens mij gewoon een correct nederlands woord voor "erg".

Barre omstandigheden, bijvoorbeeld.
quote:chrissiy schreef op 09 augustus 2011 @ 18:08:

[...]

Kijk, vind je best leuk lezen zo hier en daar in topics, maar ga me geen woorden in de mond leggen.Nee ik reageerde een beetje fel, sorry. Maar ik hoop dat je snapt dat altijd de zwarte piet toegespeeld krijgen terwijl mensen de helft niet weten ook heel vervelend is.
Waar kom jij vandaan dan Chrisiy?

Uut 't Noord'n?
Bar ken ik ook trouwens.

Ik ga eten koken!
quote:missverrektekoekwaus schreef op 09 augustus 2011 @ 18:14:

[...]

Bar is volgens mij gewoon een correct nederlands woord voor "erg".

Barre omstandigheden, bijvoorbeeld.Oke. In het Drents is het dan 'Dat is barre slecht'.
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 18:14:

[...]

Nee ik reageerde een beetje fel, sorry. Maar ik hoop dat je snapt dat altijd de zwarte piet toegespeeld krijgen terwijl mensen de helft niet weten ook heel vervelend is.

Dank, Soep. Ik heb over niemand een waardeoordeel gegeven, vind alleen de sfeer niet gezellig.

Verder he, vraag ik gewoon af of jullie elkaar in real life ook zo zouden behandelen. Vind ik een interessant vraagstuk.
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:16:

[...]

Oke. In het Drents is het dan 'Dat is barre slecht'. Dat is dan wel heul errug barre slecht
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:14:

Waar kom jij vandaan dan Chrisiy?

Uut 't Noord'n?Neen, 't Oosten. Blij van, schijnen de slimste mensen te wonen
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:16:

[...]

Oke. In het Drents is het dan 'Dat is barre slecht'. O, en jij?
Bar is volgens mij gewoon Nederlands, wellicht ietswat verouderd. Ik hou daar wel van die ouderwetse uitdrukkingen en ik gebruik ze zelf ook graag.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 09 augustus 2011 @ 18:18:

[...]

Dat is dan wel heul errug barre slecht

Dat weet ik

Sommige woorden gebruik ik soms en dan denk ik 'Is dat nou dialect of gewoon Nederlands?'

Maar 'bar' is dus gewoon een Nederlands woord.
O, en TSoep: zag je posting in de karavaan, niet doen! Zonde van de energie.
quote:chrissiy schreef op 09 augustus 2011 @ 18:19:

[...]

O, en jij?

Wat ik?

Ik kom uut Drente. Hoezo daaaaaan?
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:20:

[...]

Dat weet ik

Sommige woorden gebruik ik soms en dan denk ik 'Is dat nou dialect of gewoon Nederlands?'

Maar 'bar' is dus gewoon een Nederlands woord. Dat heb ik ook hoor. Ik zei laatst tegen een vriendin dat het "miezerde". Ze snapte echt niet wat ik bedoelde. Dus ik vermoed dat dit dialect is
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:21:

[...]

Wat ik?

Ik kom uut Drente. Hoezo daaaaaan?Ach, dacht: doe sociaal, stel de vraag ook aan jou.
Nee hoor, miezeren is een Nederlands woord
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:19:

Bar is volgens mij gewoon Nederlands, wellicht ietswat verouderd. Ik hou daar wel van die ouderwetse uitdrukkingen en ik gebruik ze zelf ook graag.Bar en boos
I am surrounded by morons
quote:Tomatensoep schreef op 09 augustus 2011 @ 18:09:

[...]

Al sinds jaar en dag schijnt er een groepje op Viva te zijn die de dienst uitmaakt. En alle mensen die tegen Iris zijn horen daar ook bij.

Niemand weet wie het nou precies zijn, ik weet alleen dat het enige groepje waar ik in zit de karavaan is. En dat is geen groepje maar een karavaan

Regelmatig wordt er aangegeven dat het met "de oude garde" zoveel leuker/beter was, dan ben je toch een soort van groepje?

Ik snap niet dat "een groepje" steeds als scheldwoord gezien wordt. Is "gelijkgestemden" beter?
quote:missverrektekoekwaus schreef op 09 augustus 2011 @ 18:21:

[...]

Dat heb ik ook hoor. Ik zei laatst tegen een vriendin dat het "miezerde". Ze snapte echt niet wat ik bedoelde. Dus ik vermoed dat dit dialect is

Volgens mij is miezeren een Nederlands woord. Fijne regen.

Ik dacht vroeger altijd dat 'niks' Drents was en 'niets' Nederlands. Maar toen zat ik nog op de basisschool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven