Correcte spelling op dit forum

09-08-2011 13:07 738 berichten
In de categorie 'hoe moet het toch allemaal met dit forum?!', dit topic, aangezien het een ander topic nogal begon te vervuilen;

hoe zit het met spelling, en correct Nederlands? Mag er iets van gezegd worden als iemand totaal onleesbaar voor de dag komt, of moeten we accepteren dat sommige mensen gewoon weinig waarde hechten aan leestekens, spelling en grammatica?

Is het een kwestie van niet kunnen, of laksheid?

Hoe belangrijk is een correcte post kunnen typen, en maakt het iemand dom als diegene er in faalt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moeten we dit verplicht stellen op het forum
I am surrounded by morons
quote:groentsoep2 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:31:

Ik vind de sfeer hier ook een beetje miezerig. Dacht dat het over Taal ging (een favoriet onderwerp van mij), maar nee het gaat over Iris. Ik ben dan ook weer weg... zo interessant vind ik Iris nou ook weer niet.

Je weet niet wat je mist meid .

Maar het is al weer klaar hoor.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 09 augustus 2011 @ 18:33:

[...]

Wij hadden een juf die we "zoef-zoef" noemden ipv Juf de Haas.Arme juf(frouw).
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:32:

[...]

Kun jij het verschil in geslacht zien bij vliegjes dan? Ik ben nog net geen insectenfluisteraar, dus helaas nee .
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 18:36:

[...]

Arme juf(frouw).Waarom is het eigenlijk juffrouw en niet jufvrouw?
I am surrounded by morons
quote:missverrektekoekwaus schreef op 09 augustus 2011 @ 18:32:

[...]

We hebben het toch ook over taal nu?Klopt. Internet is een beetje traag hier vandaag
quote:Twisted schreef op 09 augustus 2011 @ 18:37:

[...]

Waarom is het eigenlijk juffrouw en niet jufvrouw?

Ja dat heb ik me ook al afgevraagd.

Zeggen jullie ook buufvrouw ipv buurvrouw?

[...]

Waarom is het eigenlijk juffrouw en niet jufvrouw? Vertel!
Juffrouw en meneer of meester is het toch?

Eigenlijk best gek ja, een juffrouw is toch ongetrouwd? Hoe heet dan een ongetrouwde meneer?
Nee, dit is fraai:

afgunst
quote:chrissiy schreef op 09 augustus 2011 @ 18:44:

Nee, dit is fraai:

afgunst
Is een goede Twisted! Geen idee.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 09 augustus 2011 @ 18:43:

Eigenlijk best gek ja, een juffrouw is toch ongetrouwd? Hoe heet dan een ongetrouwde meneer?Nee, dat is toch een mejuffrouw?
quote:chrissiy schreef op 09 augustus 2011 @ 18:44:

Nee, dit is fraai:

afgunstOMG, wat dom van die journalist zeg. Leest niemand dat dan na vraag je je dan af.

Eigenlijk best gek ja, een juffrouw is toch ongetrouwd? Hoe heet dan een ongetrouwde meneer?Een knaap?

[...]

Waarom is het eigenlijk juffrouw en niet jufvrouw?

Geen idee. Waarschijnlijk een gevalletje taalverloedering van twee eeuwen her, waar wij ons dus niet meer aan irriteren (sic ).

Ik zou het trouwens wel een oplossing vinden: jufvrouw en jufman. Ik vind dat "meester" altijd zo onaangenaam klinken... beetje male chauvinist pig (sorry wist daar zo gauw geen passende Nederlandse uitdrukking voor).

Eigenlijk best gek ja, een juffrouw is toch ongetrouwd? Hoe heet dan een ongetrouwde meneer?

Dat is een mejuffrouw, maar dat hoor je nooit meer. De Engelsen doen het nog steeds met Miss en Mrs.

Gek dat er voor een man geen onderscheid wordt gemaakt.
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:49:

[...]

Dat is een mejuffrouw, maar dat hoor je nooit meer. De Engelsen doen het nog steeds met Miss en Mrs.

Soms nog in formulieren, maar dat wordt steeds minder.
quote:groentsoep2 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:48:

[...]

Geen idee. Waarschijnlijk een gevalletje taalverloedering van twee eeuwen her, waar wij ons dus niet meer aan irriteren (sic ).

Dan is hun zeggen over 2 eeuwen ook doodnormaal vrees ik .
quote:groentsoep2 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:48:

[...]

Ik zou het trouwens wel een oplossing vinden: jufvrouw en jufman. Ik vind dat "meester" altijd zo onaangenaam klinken... beetje male chauvinist pig (sorry wist daar zo gauw geen passende Nederlandse uitdrukking voor).

Met "meester" heb ik persoonlijk dan weer heel andere connotaties

Oplossing is i.m.o. trouwens leraar en lerares. Maar om daar nou aanspreektitels van de maken...
@Iris: das wel gek ja. Misschien dat een vrouw pas een vrouw is als ze eens goed is geneukt, en een man genoeg heeft aan de aanwezigheid van al dan niet slap zaad om als zodanig aangemerkt te mogen worden.
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:50:

[...]

Dan is hun zeggen over 2 eeuwen ook doodnormaal vrees ik .Mijn vrees is de jouwe, maar gelukkig ben ik dan al lang dood .
quote:iris1969 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:49:

[...]

Gek dat er voor een man geen onderscheid wordt gemaakt.Dat onderscheid is er wel hoor: jongeheer. Maar dat is nog eerder in onbruik geraakt als mejuffrouw. Misschien wel omdat bij de overgang van mejuffrouw naar mevrouw de dame in kwestie nogal wat zeggenschap verloor vroeger, en bij de overgang van jongeheer naar meneer dat voor de heer in kwestie nauwelijks consequenties had (behalve legaal van bil gaan). Het onderscheid was dan ook minder belangrijk.
Godfrietvanbouillon *stampvoet* wat flauhauw dat deze discussie is gevoerd terwijl ik op mijn werk zat en niet kon forummen....
quote:Veronicas schreef op 09 augustus 2011 @ 18:53:

[...]

Dat onderscheid is er wel hoor: jongeheer. Maar dat is nog eerder in onbruik geraakt als mejuffrouw. Misschien wel omdat bij de overgang van mejuffrouw naar mevrouw de dame in kwestie nogal wat zeggenschap verloor vroeger, en bij de overgang van jongeheer naar meneer dat voor de heer in kwestie nauwelijks consequenties had (behalve legaal van bil gaan). Het onderscheid was dan ook minder belangrijk.Ik heb bij 'jongeheer' dan weer hele andere associaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven