Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

kumar is ook leuk!! En die tas is super stoer!!!!!!!
quote:tine2804 schreef op 11 augustus 2011 @ 19:51:

kumar is ook leuk!! En die tas is super stoer!!!!!!!Ik heb hem in Venlo gekocht maar die foto is van een online-winkel.
Steph, gaaf hoor, die tas!

Tine, ik weet even niet wie Michael is. Vorige week door mijn vakantie heb ik een week gemist en deze week ook een aantal keer, dus ik moet de mensen nog een beetje leren kennen. Sowieso vind ik George een schatje!

En als er steeds een beter aanbod komt, dan wacht ik gewoon op de volgende, of die erna, of die daarna! Ik ben erg benieuwd wat er de volgende keer komt! Dat aanbod moet namelijk vuvuzela's én Gordon overtreffen!

Noa_lynn, fijn dat mijn kaartje ook goed bij jou is aangekomen!
quote:tine2804 schreef op 11 augustus 2011 @ 19:11:

Noa-lynn, veel plezier met katjes kijken!!! Zal eens nadenken of ik al suggesties heb voor een naam:)

Hij is zo lief!

Zou Luca hm zomaar accepteren.. dat is mijn enige twijfel voor nu.

Heb wel een foto van hoe die nu is gekregen via mail.
2954! Nog maar 46!

@neferisis, kinderswap haha

@steph, nog gelukt met je jeans? Fijn dat het gelukt is met je jeans en tas! Gave tas trouwens! En kunnen we weer plaatjes plakken???

@tine, helaas nog steeds geen post, maar wel een hurray! Dus ik kan 1 kaartje meenemen naar meet

Noa-lynn, meestal wennen katten wel als je het wat met beleid doet. Of heb je een kat met karakter? Wel erg leuk zo'n kitten, fototjes?

Ik heb nogal een pisdag op mijn werk gehad dus in slecht hum. Ik ga lekker mn bedje in en morgen weer een nieuwe dag! Fijne avond allemaal!
Poezels, sinds vandaag mogen we weer plakken.
quote:poezels schreef op 11 augustus 2011 @ 22:09:

Noa-lynn, meestal wennen katten wel als je het wat met beleid doet. Of heb je een kat met karakter? Wel erg leuk zo'n kitten, fototjes?

Op de hyves staat 1 foto, heb een topic daar geopend voor een naam voor het kleine monster.

Luca is een heel speels beestje, wel gewend alle aandacht te krijgen of deze op te eisen.

Mijn gevoel zegt dat Luca het gaat accepteren, jammer dat je dr geen garanties voor krijgt.

Mocht Luca het niet accepteren moet ik een ander huis zoeken voor het beestje, ook al is het binnen een paar dagen/weken.

De mensen waar de kitten is zeggen letterlijk 'garantie tot de deur'.

Kwamen ook best zakelijk over en lieten het dochter afhandelen.
*poef*
Fijn dat we weer plaatjes kunnen plakken!!

Lief is ie zeg, Noa_Lynn!!
Wat een droppie Noa-Lynn!!

Voor een kitten is altijd wel een plekje te vinden, desnoods hier. Die twee van mij passen zich makkelijk aan ;) was hier eerst ook ff ruzie toen de tweede erbij kwam maar tegenwoordig is het dikke paniek als ze elkaar ff kwijt zijn.

Wel jammer dat het zo zakelijk moet, was het een onverwacht nestje voor deze mensen?

En fijn dat er weer plaatjes geplakt kunnen worden!! kan ik het mode topic weer ff bekijken
Mooie tas Steph!!
Noa_lynn: Toen ik mijn tweede kat kreeg was de ander 1,5 jaar oud. In het begin was het wel blazen maar ik heb kitten steeds bij de oudste gelegd als zij lag te slapen, konden ze rustig aan elkaar wennen. 't Is helemaal goed gekomen.

Steph: leuke tas!!
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:poezels schreef op 11 augustus 2011 @ 22:55:

Wat een droppie Noa-Lynn!!

Voor een kitten is altijd wel een plekje te vinden, desnoods hier. Die twee van mij passen zich makkelijk aan ;) was hier eerst ook ff ruzie toen de tweede erbij kwam maar tegenwoordig is het dikke paniek als ze elkaar ff kwijt zijn.

Wel jammer dat het zo zakelijk moet, was het een onverwacht nestje voor deze mensen?

Ik vermoed dat Luca het ook wel oke gaat vinden, heb in gedachten wel hoe ik het wil gaan aanpakken.

Hem betrekken bij de kitten, aandacht ieder apart geven en ook samen..

Hij is vooral gewend alleen mij te zien en daardoor zegt mijn moeder dat het misschien niet goed zal gaan met een kitten erbij.

Echt schuw is tie niet maar moest gewoon erg wennen als mijn ouders langskwamen, nu is tie de dikste vriendjes met ze en staat bij de open deur ze op te wachten.

Ze hebben 3 nestjes, verhaal erachter is dat ze alle 3 door de poezenpil heen zwanger zijn geworden.

2 dagen terug is het laatste nestje geboren.

Vind het erg toevallig dat het dan bij alle 3 tegelijk is gebeurd, het zakelijke gaf ook het gevoel dat ze er een handeltje van maken.
Alle drie tegelijk door de poezenpil heen?? Ben benieuwd of ze de poezenpil wel goed geven dan, erg toevallig. En fokkers zijn gewoon stom, snap ik niet. Er zijn zoveel dakloze kittens!

Ik heb de tweede eerst een paar dagen apart gehouden en een doek met zijn geur bij mijn andere neergelegd. Na dag of 3 eerste kennismaking en dat ging wel goed en twee weken later was het alleen nog maar spelen.

Alhoewel ze elkaar nu ook nog wel eens flink meppen. Rangorde wisselt steeds! Komt vast helemaal goed met Luca & kitten!!
Mijn moeder zei ook dat ik moest nadenken of ik wel bij zo'n ' handelaar' mn kitten vandaan wil.

Zelf vind ik de klik met de kitten belangrijker en die was er zeker weten wel.
Nou ja, jij niet dan wel een ander. Jij kan er natuurlijk weinig aan doen als ze fokken. Men zegt wel dat je het dan niet moet steunen maar dan worden er vaak veel minder leuke dingen gedaan met zo'n nestjes!

Als jij een goede klik hebt, gewoon doen! Wel ff goed na laten kijken door DA. Mijn witte is een geredde kat mét chronische niesziekte, blaasgruis & autistisch. Wel mijn 8 kilo schatje hoor (grote kat, zware botten, emotionele eter, is al 3 jaar op dieet
De reden dat ze, mocht de klik er met Luca niet zijn, de kitten niet terugnemen was ook dat ze hm dan niet zomaar konden herplaatsen, een kitten van een week of 9 vind eerder een nieuw plekje.

Mijn moeder staat denk er ook minder positief in vanwege het dorp waar het kitten vandaan komt, het pleeggezin van mn nichtjes woont daar ook.

Ik laat hm sowieso even checken, inentingen moet ie ook nog krijgen.

Mijn moeder heeft ook 2 katten en beide hebben iets waardoor ze ' lastig' zijn maar ze zou ze voor geen goud willen missen.

De een iets van niergruis en de ander reageert heel erg op spanningen en plast dan in huis en heeft nog wel eens zo ineens een wondje.

Luca is ook mijn knuffelbeertje in bed en echt mijn steun en toeverlaat.
Ik heb mijn kaarten voor de meet aangevraagd: Duitsland, Finland, USA, NL, Ierland, Polen en Zweden. Er zitten lastige profielen tussen, maar ik heb nog een dag om daar iets passends voor te vinden.

@Steph > coole tas! Ik vind Kumar ook een leuke naam voor een kater.

@Stereogram > hoeveel handenbindertjes zitten er straks in het lokaal? En heb je nog ondersteuning van een klassenassistent of RT-er/IB-er?

@Poezels > ik ben even klaar met het kinderswappen, ik probeer morgen een opdracht af te krijgen. Mijn kinderen weten dan dat moeder met Classic-FM op de achtergrond ongestoord een Appletje wil schillen.

Balen dat je een pisdag had, hopelijk klaar de lucht morgen weer op. Zaterdag wel je goede humeur meebrengen!

@Snjokorn >

@Noa-lynn > ik heb geen ervaring met het opvoeden van katten (alhoewel dochter af en toe flink kattig uit de hoek kan komen), maar wil best meedenken over namen.
Poezels kat te zware botten/emo eter Sorry vind het gewoon komisch dat een kat een emo eter kan zijn.

Noa: ik wist niet dat de poezenpil bestond. Jammer dat ik de poes niet heb kunnen zien.

Ik ga dadelijk naar de gewichtsconulente, IK BEN DE 10KG gepasseerd!!!!! En kaarten schrijven, adressen/postzegels/ID-nummers/namen staan erop. Nu het verhaaltje nog.
GO STEPH

10 kiloooooo goed zeg!!

Die tas is echt super

Als ik het allemaal zo lees komt er nog heel wat bij kijken, zo''n kitten in huis nemen. Wel superleuk Noa_lyn, kun je je daar even lekker op storten.

Ik ga straks/vandaag ook officials aanvragen voor morgen.
Even een snelle groet! Onverwacht nog even extra vakantie gehad. Ouders hadden nog wat vrije ruimte in hun vakantiehuisje. Heerlijk! En fijn om bij ze te kunnen zijn. Moeder blijft matig gaan, dus alle tijd is meegenomen. Schrijf van de week weer even langer.

Echt zo jammer dat ik niet mee kan met de meet! Had het heel erg graag willen mee maken. ( Gaat vast super gezellig worden!
Ooooh die tas is echt gaaf, waar heb je die vandaan?

@ Noa, wat een schattig poesje zeg. *Smelt*
Noa Noa, volgende keer beter. We gaan echt nog wel hoor.

Sunflowers, ik heb deze bij Geerlings in Venlo gekocht. Maar online kun je ze ook kopen, kijk eens bij posttassen (via google en dan afbeeldingen, ergens op pagina 3 staat hij).

Bedankt voor alle compimentjes bij de foto's op hyves.

Neferisis, gaaaaaf die kaart. Helemaal nieuw land voor mij Birma.

Ik had er nog eentje uit Belarus, getekend.......Had maar even netjes in de hurray gezet of ze mijn profiel had gelezen.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 12-08-2011 14:59
Reden: edit
% gewijzigd
Ik heb de adressen aangevraagd voor de kaarten die ik meeneem naar de meet: USA, Belarus, Rusland, Italie, Japan, Maleisie en Estland.

Dat wordt pijn aan de polsjes
Tine lieve meid ik ga je gelijk vertellen hoe het met me gaat.

Ik ben een week weggeweest en in het bos geleefd en dat was toch wel een aanslag op de darmontsteking. Ook al mijn migraine medicijnen opgemaakt, maar morgen ben ik fit genoeg.

Zazana, kan ik misschien drie plaatsen voor kaarten van jou krijgen. Steph heeft namelijk een limeit van 10 kaarten ingesteld, en ik heb er veertien klaarliggen. Mag ik dan aan iedereen die komt vragen wie nog 1 extra plekje over heeft.

Ik schrijf trouwens met een rode pen. Is dat goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven