Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
, Lil sounds good my dear.

Geniet van je vrijdag!

Koffie!
Koffie op deze in suupstad wat mistige zaterdagmorgen.

Hoe zou het met onze vakantiegangers zijn?

Lil heerlijk om al je mensen weer onder hetzelfde dak te hebben?

Bloes gisteren weer puppycursus gehad, ging het goed?

Voel je je alweer wat beter?

Missis nu ook vrij toch? Leuke dingen aan het doen?

Ik doe vandaag een dagje suupstad, kat hier heeft aandacht ook nodig. En de koningin ook, die komt zo lunchen.

Morgen dan weer naar woonstek tot en met maandagmiddag. En ik heb besloten mezelf vanaf woensdagavond twee vrije dagen te geven. Woonstekomgeving ontdekken op de fiets en ook een beetje opruimen daar want zaterdag komen broer en schone zus weer terug.

En het weer schijnt eind volgende week ook weer mooier te worden. Zin in dus
Up.

En ik zit weer pop de woosntek, heerlijk rustig middagje hier in de zon. Morgen vanuit hier werken en dan weer terug naar suupstad.

Hoe is het jet de rest?
Goed! Weekend weer aan meer kindjes kunnen ruiken (met meteen ook alle geruziedonder van dien, stelletje mormels ), vanochtend dan eens even Gareel-testdraaien met alleen Dot, die door GG werd gebracht dus ik zit, o wonder! nog in een ochtendjas. Overweeg om straks even een rondje te rennen eerst, van dat ik met mezelf heb afgesproken om sportgehalte weer wat op te krikken, maar vind dat nu nog, zo in badjas en met kopje koffie en forum open en zo, wat heel gewaagd.

Vanmiddag Zoon weer, morgen weer Dochter op de gebruikelijke schema's en we're back in business.

Hoe was de Koninklijke Lunch, Suup? Ik mis Kjong op forum * sip *.
Mogguh!

Koffie op de Broerstek? Mooi uitzicht, Suup!

De hooikoortsachtige klachten komen mogelijk door Ambrosia. Psies: die plant waar vorig jaar de hele natie tegen streed omdat ie tot oktober bloeit en veel van de hooikoorts-gevoeligen klachten bezorgt. Bij de drogist heb ik pilletjes en neusspray gehaald "Luffeel" en braaf gedaan wat er op de verpakking stond en waarempel: ik voel me een stuk beter! Aanrader dus voor de snifsnuffers onder ons.

Ik ben gisteren dus niet meer naar Suup geweest: een vriendin kwam lunchen en we zijn met camera's en Pup naar het bos gegaan. Dat was heel erg leuk!

Nu weer aan de slag, roepen jullie de butler? Of is die ook Shakespeare voor ontbijt?
Goede tip Bloes, ik ga het ook eens onderzoeken.

Yup koffie op de broerstek, buiten ontbeten. Netvers eitje bij de buren gehaald voor de lunch. Nu zit ik tegen mijn zin in binnen, maar er moet ook gewerkt worden en laptop buiten gaat niet goed samen met de zon.

Koninklijke lunch was gezellig. Na mijn minitrip Duitsland had ik Kjnog niet meer gezien dus bijpraten was even nodig. Waarschijnlijk komen ze me donderdagavond en vrijdag op de broerstek gezelschap houden. Kjongen heeft nog een week vrij en Kjong vermoedde dat Chip op donderdag wel afgedraaid zou zijn van eerste week school.

Had ik net een leuk flirtgesprek met een leuke (dacht ik) conducteur. Lekker ding maar wel direct aansturen op afspraak. Of heb je iemand vroeg hij en jullie raden het al hij wel dus toen ik de tegenvraag stelde. Gelijk afgekapt uiteraard. Eikel.
Koffie!
~neemt de koffie dankbaar aan ~

Bah, stomme flirtconducteur. Snel laten wegfluiten.

Hier deel 2 Gareel, met nu ook Zoon weer bijtijds naar school. Leuke moeder van leuk Zoonvriendje weer gezien, dat is dan wel weer gezellig En wat wordt mijn jongetje groot - nog maar 3 jaar lagere school! Hij heeft alweer een hele leuke juf dit jaar, lekker gepokt en gemazeld al jaren op school, tikkie streng en met bak humor, daar gaat hij veel aan hebben. Zoon moet je bij kop en kont pakken, anders gebeurt er niks dan kletserij en giebelen (van wie hééft ie dat toch...). En je moet er ook lief en gezellig bij kunnen zijn, want het is nog wel een jonkie en hij heeft erg behoefte aan regelmatig aai over de bol. Als het niet zo totaal not meer done was bij die jongens van (bijna) 9, zou hij het liefst nog bij juf op schoot zitten denk ik

Afijn, kortom, ik zag hem die klas weer ingaan en met z'n vriendjes kletsen en ze horen nu echt bij de groteren op school en het gaat zo hard allemaal. En terwijl ik dit tik, staat er naast mijn laptop een fotootje van toen ze 'm de allereerste ochtend héél vroeg weer bij mij brachten (nadat hij de hele nacht de babykamer bij elkaar had gejammerd) en hij tegen me aan meteen in diepe slaap viel. Met nog een rare plek op zijn hoofd van dat vacuumgeval. En een klein dopneusje. En zo lief. Zucht.

Goed, afijn, goed: aan de slag maar weer voordat ik helemaal blijf hangen in de Nostalgia
Eh, dubbel is wat veel.
Of dubbellekker!
Je neemt me de woorden uit de mond Toet

Zeg las ik nou in de kroeg dat je een leuke vrijgezel in de aanbieding hebt.....*kijkt nonchalant*

Lil zo klinkt gareel best wel fijn, hoe is het met de jetlag van GG? Nog steeds zo handig?

Lekker werkdagje vandaag, met name veel overleg en werk/bijpraatlunch. Mijn stukje taart zullen we maar zeggen. Morgen nog zo'n dag alleen zonder lunchafspraak en dan even twee dagen min of meer vrij op de woonstek en met koninklijk bezoek. Leukleuk.

Nu in stamkroeg voor een overleg en daarna hapje eten.
Ja, hoe zit dat Lil: een vrijgezel? En hoe is het met de Gitarist eigenlijk?
De vrijgezel was van Toet niet van Lil.

Zo koffie en een nieuwe werkdag!
Ik ben niet helemaal helder, sorry. Koppijn, snot en tranen. Homeopathie werkt dus niet helemaal zoals ik hoopte.

Wat ga je doen vandaag Suup?
*doet de butler een verpleegsterpakje aan*

Balen Bloes.

Ik heb werkafspraken en vertrek eind van de middag naar broerstek.
Potverdrie, zit ik in boemel richting broerstek, loopt dezelfde conducteur (van die flirtactie maandag) op de trein. Hij heeft me nog niet gezien geloof ik.
Is vast z'n vaste rondje om de kerk. Is de Koningin nu bij jou?

Gitarist: gaat het goed mee. Speelt zich een versuffing in diverse bandjes. Hoe het met de dames gaat weet ik niet zo goed, hij begint er niet over als we elkaar spreken, en ik vraag er ook eigenlijk niet zo naar.

Sjemig, ik voel dat Gareel wel hoor, de hele week al uiterlijk half 7 m'n nest uit en meteen volop in actie, pufpuf. (Ik ben een watje, ik weet het, maar ik vind alles voor 7en eigenlijk echt onleefbaar)
De koningin is onderweg en verwacht ik met een uurtje.

Het weer is nog niet echt je van het, maar ik hoef helemaal niets en dat is fijn!

Gareel sucks lil.
*zwaait de Kasteeldeur open en kwakt haar koffers in een hoek*

Ik ben er weer! Vakantie was tof, veel gedaan, veel gezien en totaal niet uitgerust maar het was leuk. Nu vakantiewasjes doen, boodschappen en heerlijk crashen op mijn eigenste bank! Bijlezen doe ik later!
~klopt de kussens op van de Darly-divan en zet nog een sloot koffie~

Fijn dat je er weer bent! Lang leve de social media, zodat we nog wat updates kregen.

Haha Suup, wat zei de conducteur? Of was hij te druk met kaartjes knippen?

Sjeumig. Het regent hier nogal en ik moet nog naar buiten met de pup. Ehm, even wachten tot het minder wordt dus.

Opa Bloes was hier net. De dokter heeft verder onderzoek gedaan en het is "slechts" gluten-allergie. Coeliakie dus. Hij wilde eerst de voorraad brood uit de vriezer opeten want het was toch zonde om dat weg te gooien. Tuurlijk joh, dan eet je het toch op? Paar weken beroerd zijn kan er nog wel bij... Hij brengt dus morgen het resterende brood, gaat op zoek naar glutenvrij brood bij de bakker (dat is duur! een piepklein broodje kost 5 euro!) en gaat op mijn aanraden op zoek naar een broodbakmasjien en bakmeel. Ook gaat hij zich aanmelden bij een patiëntenvereniging want daar schijnt hij goede tips te kunnen krijgen. Goed bezig dus, die ouwe.

Onmisbare Buuv heeft vandaag de eerste bestraling gehad. Ben benieuwd hoe het was.
Och die opa Bloes Hij blijft wel goed in character, die man

Buuv nog gesproken?

D! Welkom terug, fijn dat je er weer bent en dat het leuk was! Rust hier maar lekker uit

Suup en De Koningin nog in diepe rust op Woonstek? Lijkt me goeie stek voor 's avonds nog met een (paar) wijntje(s)
*zet het terras klaar voor alle Kasteelvrouwen, die met een boekje en een verse sap in de zin willen*
Lekker Bloes!

Ben weer terug in suupstad, maar nu is de zon er nog niet, jammer.

Lekkere dagen op de broerstek gehad met vanaf donderdag de koningin en haar gevolg. Chipita vond het allemaal wel spannend, slapen op eenbroerstek. Kjongen, is helemaal verliefd geworden op de kano, hij was er niet uit te krijgen. En Kjong en ik hebben heerlijk rustig gelaveerd tussen buiten en bank.

Nu is de broerstek weer bewoond door de oorspronkelijke bewoners.

Bloes, gaat het goed met puppencursus en de pup?

Dit weekend weer de bloesjes terug toch?

Darly, lukt het weer landen na de vakantie?

MisSis, hoe is het met jou? Mis je hier.

Is er nou feest volgende week?

En is Mims al terg van vakantie?

*doet nog rondje sap en koffie en gaat aan de zaterdag beginnen*
Ik begin heel langzaam weer te landen :-) Ben nog steeds super moe maar zo rustig aan begin ik me weer te realiseren dat Het Gareel op me staat te wachten. Maar nog even niet hoor, ik begin dinsdag pas weer met werken.

Ik las je posts over de pup, Bloes. Komt goed hoor, tis een kind dat aan het kijken is waar de grenzen liggen en op welke manieren ze allemaal aandacht kan krijgen. Gewoon doen wat je met een kind ook zou doen: duidelijk maken wat wel en niet kan en af en toe een beetje tough love :-)

*gaat boodschappen doen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven