Auto op de trein in Oostenrijk??

10-07-2007 20:13 4 berichten
Ik ga dit weekend op vakantie naar Italie, en reis via Oostenrijk, vignet, hesje alles heb ik al aan gedacht. maar nu zei iemand ineens dat je sommige stukken niet kunt rijden omdat je met de auto op een trein zou moeten. Dit is me niet geheel duidelijk.

Misschien heeft iemand er ervaring mee of weet of ik hier mee te maken ga krijgen.

Ik rij van Munchen(Duitsland) naar Salzburg-> Villach->Udine (Italie) dat is de A10 in Oostenrijk(Tauern-route) Ik weet wel dat er een aantal tunnels zei, maar nam aan dat het volledig autosnelweg is.

Hopelijk kan iemand het me vertellen??
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je hoeft niet op de autotrein. Die rijdt tussen Böckstein en Mallnitz en is een alternatief voor de Tauernautobahn (A10). De rit duurt een kwartiertje of zo en kost, volgens mij, 17 euro per enkele reis. De trein gaat minstens 1x per uur. Je hoeft niet te reserveren.

Voor de Tauernautobahn betaal je tol, iets van 4 of 5 euro per enkele reis.

Maar je kunt dus gewoon de A10 volgen met de auto, zonder trein.
..
bedankt voor je snelle reactie, dan ga ik gewoon met de tauerntunnel(pas op tegenliggers) dat zag ik toevallig op de site van de ANWB.

Die paar euries tol zijn dan toch betaalbaarder en gaat sneller!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op dit moment zeker wel de trein nemen: er wordt gewerkt aan de tunnel, en dan heb je grote kans uren in de file te staan. Ik las ook vanmorgen in de krant dat er gisteren mensen de halve nacht stil hebben gestaan, omdat er ook nog een ongeluk was gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven