Bezemtopic nr. 11

04-07-2011 12:52 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer aan een nieuw bezemtopic toe. Nummer elf alweer. Een gekkengetal. We bezemen dus gewoon verder. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee.

Hier staat Bezemtopic nr. 10

Coe. Is het een idee om zo'n grote bagagedrager voor op haar fiets te monteren? Je weet wel die bakkers vroeger hadden. Ze zijn weer heel erg in en het zijn joekels. Volgens mij hebben ze die bij de Action.
Ja dat plan had ik ook Zoebie,maar dat wil ze niet...(nu heeft ze nog niet heel veel te willen hoor dus als het niet anders kan dan doen we dat.)

Ik heb dat ook op mijn fiets maar vind het wel erg vervelend sturen.

Fietstas voor achterop had ik ook nog,maar daar paste de tas ook niet in.

Wat moeten ze veel meenemen zeg!!Arme ruggetjes van de brugpiepers.
Mijn Troela haar tas past wel onder de snelbinders, maar dat komt omdat zij wat dat betreft misschien een handiger formaat heeft?

Heeft jou brugmug dochter een rugzak? Die zijn toch wat compacter (dus dikker) dan een rechthoekige.

Maar zwaar was ie wel, al was ie gisteren zwaarder dan vandaag.

Ik heb haar vandaag trouwens niet zien vertrekken want ik mocht uitslapen. En dat heb ik dan ook dankbaar gedaan tot ik wakker werd van mijn Oudste die thuis kwam van een vroege dienst.... Om 12 uur dus... .

Ach, ik was er duidelijk aan toe .

Goed van je Mamzie, weer aan de studie!

En natuurlijk ook goed van jou Gelf.

Ik vind dat echt zo knap, ik zou dat dus echt niet kunnen, terug de schoolbanken in...

Mamz, wat had je allemaal gekocht bij Ikea, was ik nog nieuwsgierig naar.

Misten er nog steeds dingen in huis na de verhuizing?

En hoe staat het er voor met de 'andere' plannen?

Zoeb, hoe gaat het nu op je werk?

Nu eerst even 'ontbijten'
Gold,ze heeft ook een rechthoekige (wilde een plaatje plakken maar kan hem niet vinden)

Vroegah...hadden wij 2 van die stieken als snelbinder,nu zijn het 3 dunnere stieken.

Ik had al bedacht dat ik er 1 kapot knip en die aan de andere 2 maak zodat die langer worden.

Oudste moet vandaag tot 18.00u naar school,vanaf half 5 mogen de ouders komen om kennis te maken met de mentor en de andere klasgenoten.

Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen uitslapen!!

Ik ga alvast koken,hoef ik het straks alleen nog op te warmen en kan Uk gewoon op tijd in bad en naar bed.

Aardappels,snijbonen,zelfgemaakte appelmoes en een slavink.
Coe je kunt ook losse snelbinders kopen. Die haakt ze dan om haar drager. In alle maten hebben ze die. Leuk om kennis te maken met de mentor. Dat hadden wij vroeger niet. Leerde je ze kennen op de 1e ouderavond.

Ik ben overgestapt van huisarts. Ik heb niks met die groepspraktijk. Ze vragen niet eens hoe het gaat als je belt voor medicijnen. Ook niet toen Jan nog ziek was. Nog niet één huisbezoekje kon ervan af. En dan heb je een man met kanker.

Ik heb wel even mijn medisch dossier gelezen, (en die van Jan) maar er stond niets in wat ik al niet wist. Ik heb ooit eens een cursus medische terminologie gedaan en die kwam nu goed van pas. Ik wist van de meeste termen nog wat ze ermee bedoelden. Ik kon de enveloppen met moeite open maken. Ze waren driedubbel met plakband dichtgeplakt. Alsof ik het niet mocht lezen. Ja duh, dacht het wel hé. Haha, ik zei tegen die assistente van de nieuwe ha toen ik ze bracht dat ik ze wel had opengemaakt.
Ja Coe, zo'n losse spin (althans, zo noemden wij dat). Ik zou niet aan die snelbinders kaan knippen.

Je hebt groot gelijk Zoeb, overstappen van huisarts. Je moet je toch voor 100% goed voelen bij je huisarts. Ik vind het ook wel schandalig dat hij niet één keer op huisbezoek is geweest bijv toen je man ziek was.

Eignelijk twijfel ik ook wel een beetje. Mijn HA is ontzettend lief hoor, maar dan kom ik bij hem met specifieke klachten, bijv die buikpijnen, maar als ik dan vernoem dat ik ook steeds zo vreselijk veel rug- en spierpijn heb dan schenkt ie daar verder geen aandacht aan.

Terwijl ik dus nu daardoor naar de osteopaat ga. Daar moet ik dan zelf achteraan.

Vanavond heb ik borrel met collega's. Een beetje ter afscheid van de overgeplaatste collega en welkom van de nieuwe TL. Wordt vast weer gezellig.
Ja zo'n spin hadden ze in ons durpke niet,dus daar ga ik morgen voor naar de grote stad

Past het dan nog niet dan een rek voorop de fiets maar zonder krat.

Zoeb,schandalig dat zo'n huisarts dan niet een keer langs komt.

Ik vind dat met die recepten herhalen ook maar raar hoor,ik kan ook blijven bellen voor pillen en geen mens die er naar vraagt.

Je kan zo zelf een apotheek beginnen

Gold,ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de osteopaat.Volgens mij heb je zelf snel genoeg door of het je helpt.Ik hoop het in ieder geval voor je!

Veel plezier met de borrel.

Het kennismaken viel een beetje tegen,heel druk met 300 mensen in een kleine hal,en zo'n 40 mensen voor de neus van de mentor.Over 2 weken is er al een ouderavond waar je dus echt kennis kan maken.

En toen we terug kwamen bij de bus,zat er een flinke deuk/kras op

En geen briefje natuurlijk!!!Kan me daar zo boos over maken,je geeft het op aan de verzekering en klaar.Nu zitten wij met de brokken!

Vanmiddag ook nog de fiets opgehaald en rekening aan school gegeven,die regelen het verder.Al met al is dat dus wel nog goed geregeld.
Fijn om te lezen dat jullie toch ook gewoon de dingen doen als ze moeten gebeuren en niet volgens een ´rooster´, ik ben dus helemaal niet zo ontaard als ik dacht

Gold, lekker dat je zolang geslapen hebt, had je vast ff nodig.

Coe, wat balen van die deuk in de bus zeg. Ik snap dat ook nooit, als je zoiets doet stop je toch ff een briefje onder de ruitenwisser...

De katjes hebben na gisteren bedacht dat de kokosmat een hele goede WC is Een nieuwe kokosmat moet er toch komen maar hoe leer ik ze dit nu weer af?

Verder zijn ze vooral erg grappig en lief hoor maar dit is wel ff shit, letterlijk!!
Oudste heeft tot nu toe zijn spullen nog in een rugzak kwijtgekund. Moet ook wel, want een mountainbike, zonder bagagedragers dus. Hij heeft wel geklaagd over de zwaarte van de tas tussen de lessen door, ondanks dat hij zijn kluisje gebruikte. En hij was niet helemaal waus van zijn wiskundeleraar.

Gelfling, het schijnt dat je dan de kattenbak op die kokosmat moet zetten, en als ze dan eenmaal gewend zijn, de kattenbak steeds wat verder van die plek af zetten.

Goldie, het is al heel lang geleden dat ik bij Ikea was. Daar heb ik boekenrekken vandaan gehaald die onder Oudste's bed niet pasten en nu in de woonkamer staan. Geen idee wat je bedoelt met 'andere plannen'. Als het gaat om mijn huis verder opknappen: helaas is behalve de woonkamer de rest nog steeds hopeloos. Ik heb wel muurverf staan.
Moggu..
Als er een nieuwe mat ligt doen ze het denk ik niet meer Gelf. Die lucht die nu in je kokosmat zit zet aan om hem als kattenbak te gebruiken. Je zult het ding echt buiten moeten gooien.

Succes met je baby's. Siep wordt woensdag gesteriliseerd.

Ik ga werken. Blugh. Tot straks.
Werk ze Zoebie.Zo te lezen heb je er niet echt zin in vandaag.Kan het me goed voorstellen met die teringleidinggevende
Mogguh

Vandaag is het eindelijk weer eens gelukt om de heren op tijd naar school te krijgen. Ik zoek nog naar een methode om 1 à 2 van hen zover te krijgen dat ze zélf opstaan in plaats van na tig keer roepen (waar ik zelf dan weer zo duf van word dat ik niet wil opstaan).

Vandaag:

Studeren

Afwas

Was (opvouwen zou ook een heldendaad zijn inmiddels)

Muis naar baritonles, voor het eerst.
Mamz,hier is het opstaan ook een kleine ramp,behalve in het weekend want dan zijn ze uit zichzelf vroeg wakker

Bij middelste moet ik echt schudden,trek dan het dekbed van hem af en doe de gordijnen en ramen open.

Ul til ik tegenwoordig naar beneden en dan wordt ie op de bank verder wakker.

Oudste staat zelf op,die hoef ik niet te roepen.

Loodgieter is net geweest voor een nieuwe wc-bril en de stucadoor is naar de slaapkamers komen kijken,2e week van oktober worden die helemaal opnieuw gestuct en kan ik daarna mooi de muren verven.Joepie!!
Mogguh..

Oeps Mamzie, toen ik het had over Ikea richtte ik me eigenlijk tegen MissM.

Foutje, bedaaankt.

Borrel gisteren was gezellig, ik heb echt leuke collega's.

Ik denk dan ook dat ik er maar van uit ga dat ik in oktober best wel een contractverlenging wil .

Vandaag in huis een beetje rommelen, wat opruimen in de kledingkast (ik heb Goldman zo ver dat ie al zijn T-shirts een keer aanpast, zodat de te kleine en versleten exemplaren in de kliko kunnen.

En ik wil vanmiddag even langs bij mijn vader, dat is alweer veel te lang geleden en ik hoorde van mijn zus dat hij een eenzame indruk op haar maakte...
Dat is geen leuk nieuws van je vader Goldie!

Is het iemand die er in zijn eentje wel op uit trekt of is hij liever thuis?Hier in het bejaardentehuis mogen mensen die daar niet mee wonen meedoen aan allerlei activiteiten die ze organiseren.

Zo komen de mensen die alleen wonen toch in contact met andere ouderen.

Jij kan hem vast wel opfleuren vandaag!
Da's lief Coe.

Toch had ie me vanmiddag niet nodig, hij had andere plannen.

Ik hoor dat hij er regelmatig op uit gaat, maar wel altijd alleen (zo liep hij afgelopen weekend met zijn ziel onder zijn arm op de plaatselijke braderie). Ik denk dat de muren thuis een beetje op hem af komen.

Hier in het bejaardentehuis wordt ook veel georganiseer maar hij is niet het type om naar zo'n ouderenactiviteit te gaan.

We hebben nu wel voor morgenmiddag afgesproken.

Ik vraag me af hoe Fuss zich houdt....
Zou Fus niet in een gat vallen na de begrafenis of de crematie? Ik had dat wel. Ik hoop dat nu de familie ook nog veel bij elkaar komt. Fuske nog maar een .

Gold mijn moeder wilde dat ook nooit. Naar het ouderencentrum voor wat leuke activiteiten. Maar nu ze eenmaal daar is geweest vind ze het hardstikke gezellig. Vind het ook heel wat voor je vader.

Ik ben belaagd door de muggen gisteravond bij Nienke op het kerkhof. Ik heb op één been al 36 dikke bulten zitten. En ik ben er nooit allergisch voor geweest. Jan trok me wel weg gisteravond, want mijn benen zaten opeens vol met muggen en ik voelde hier en daar wel steken, maar niet dat het er zoveel waren. En sinds vanmorgen jeuken ze als de ziekte. Het ziet er ook niet uit. Als het morgen nog zo erg is, wordt het meteen al een bezoekje aan mijn nieuwe HA.

En ik maar denken dat de beesten hier vlooien zouden hebben, maar die heb ik helemaal nagekeken en die hebben helemaal niets. Ze zijn er ook voor gedruppeld.

Op Internet zag ik plaatjes van allergische reacties op muggensteken en dat is het dus. Brr.
Zoeb,heb je ceterizine in huis?Oudste is hier ook allergisch en slikt zo'n pilletje tegen de jeuk en dat het geen grote blaren met vocht en pus wordt.

Je hebt er geen recept voor nodig.

Wat bij Oudste ook wel eens hielp waren compressen met azijn.

Hoop dat je er snel van verlost bent!
Nee Coe die heb ik niet in huis. Ik bel straks even de HA. voor zalf met corti. Dat is het enige wat helpt geloof ik.
Mogguh

Vandaag:

Niet te veel achter de computer

Afwas

Wasvouwen

Bij prachtig weer te vervangen door zwembad, dat volgens mij nog open is.
Zal wel plan B zijn geworden he Mazie?

Zou een beetje balen zijn als de zwembaden nu (al) dicht bleken.

Ik ben druk met voorbereiding van vertrek morgenochtend.

Ik ben redelijk 'bij' met de was.

Er is gestofzuigd en de frietpan is schoon en voorzien van nieuwe olie.

Plantjes hebben water gekregen.

Goldman heeft de auto's gewassen.

Straks mijn vadertje op de koffie en vanavond nog even bij vriendin langs en koffertjes inpakken.

Als jullie mij hier net meer zien: Tot volgende week!!!!

(i-pad gaat mee hoor, dus misschien log ik nog wel een keer in )

Voor Fuss nog een extra
Gold een hele fijne vakantie. Geniet ervan.

Plan B lijkt me heerlijk Mamz. Lekker poedelen. Stel je voor als heel september zo wordt. Heerlijk zou dat zijn.

ik mag geen Cortizalf. Strookt niet met de medicijnen die ik slik.

Helaas. Dus ik ben douchen en amandelolie aan het smeren. Dat is het enige wat een paar uur helpt.
Moggu...:)

Vandaag is Uk vrij(maandag ook) dus een lang weekend!

Eerst boodschappen gedaan voor vriend,daarna voor onszelf en nog even de Ikea binnen gelopen.

Uk vond het leuk daar in de ballenbak.

Zoeb,hoe is het met de bulten?Hopelijk niet al te erg!

Gold,veel plezier!!Geniet ervan

Mamz,misschien tot straks in het zwembad,even kijken of er nog iemand mee wil.

Voor de rest een dikke en voor Fuss zoveel als ze wilt.
Het schijnt zondag weer pietjesweer te worden. Vandaag heb ik dus meegepikt (afwas is gedaan) en morgen met de kinderen nog eens. Maandag is het hondenzwemmen en daarna is het bad weer dicht. Dan moeten we elkaar ontmoeten bij de Meren, Coe .We hebben buurtje gewisseld vandaag

Zoeb, hoop dat de bulten snel minder worden.

Goldie, je bent gewoon goed in huishouden Geniet van je weekend!

Fuss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven