Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Enne dank voor alle support
YW, lieve Suup, Yw!
En we doen weereen rondje koffie.

Op naar de tweede werkdag.
En de tweede dag is altijd gemakkelijker dan de eerste.

Vanmorgen begonnen met een rondje in het bos met de Pup. Je moet er vroeg voor opstaan (6.15u) maar je wordt er blij van! Pup danste om mijn benen heen van blijdschap, sprong zowat in de auto en heeft de hele wandeling om me heen gedarteld. Normaal doet MM dit altijd (en ik snal nu waarom ) maar die is een dagje in het buitenland. En dan is het fijn om te merken dat ze ook al zo goed naar mij luistert. Ze ging zelfs veel sneller in de bench dan bij MM gisterenavond. Kijk, my girl!

Kick ass Suup! Werk ze allemaal!

* gaat achter het bureau zitten voor de nodige tiepmeters te maken *
Oh, dat klinkt als een heerlijk ochtendritueel, Bloes (dit snap ik in ieder geval beter dan een vrijwillige chloorduik, ).

Wij waren vanmorgen ook al vroeg op. Om te schilderen.

Morgen komt Mopsey thuis van de vakantie bij haar vader, en ik had me in mijn hoofd gehaald dat ik dan perse haar nieuwe bedje af wilde hebben. Ze krijgt namelijk een hoogslaper, maar die zijn niet zo heel gemakkelijk te vinden in juniorformaat. Juniorbedjes zijn eigenlijk voor peuters natuurlijk, en maar weinig ouders willen hun peutertje ver van de vloer af laten slapen...

Hoe dan ook; bedje was gevonden, moesten het alleen nog lakken. En tja... daar liepen we vertraging op.

Brananas tilde daar niet zo zwaar aan, dan kreeg ze dat bedje iets later.

Ik daarentegen... ik stortte volledig in de hormonenstress. Bedje Moest Af! Anders was de verrassing lang zo leuk niet, en bovendien als Mopsey haar bedje nog niet had, kon Kleine Nas nog niet uit zijn ledikant en in Mopsey's oude bed, konden we nog niet beginnen aan Kleine Nas zijn nieuwe kamer, en dan liep de babykamer ook vertraging op....en kregen we die dus vast niet op tijd af en moesten we in de kraamtijd klussen. Boehoe. Oftewel; veel zwangere mutsen-gemiep vanwege een hoogslaper.

Het siert Brananas dat hij vanmorgen dus om half zes met een lakroller in de weer ging. En ik kreeg nog een knuffel ook!

Hoe dan ook; bedje staat te drogen, vanavond de aankleding en versiering, en dan ligt er morgenavond een gelukkig prinsesje te slapen. Fijn, fijn, fijn.
Wat wilde ik nou toch typen?
Woehaaaaaa (Hulde voor de Brananas!)

Ik vertelde vanochtend op de fiets aan Zoon dat Bloes wel eens geheel vrijwillig en blij in alle ijselijke vroegte in een zwembad springt, zijn ogen gingen op staar en hij sprak een langzaam en ongelovig "Tsssss - zoooooooheeeeeee, écht?!" . Ik denk dat het indruk maakte
* heeft net zulke grote ogen als Zoon* Huh? In een koud zwembad? 'S ochtends? "Tsssss - zoooooooheeeeeee, écht?!" *en voegt toe* Doe normaal :-S!

Bah tis maandag. Tis geen maandag, daweetik, maar het is mijn eerste werkdag van de week. Dus maandag. En dus bah. Hoe gaat je tweede werkdag Suup?

Ghegheghe die Brananas: wat een schat! Of nou ja, in ieder geval issie verstandig om de Toorn van De Zwangere Vrouw niet te ontketenen Een vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap regelmatig de volledige huisraad naar haar echtgenoot geslingerd :-)

Op hoeveel tiepmeters zitten we, Bloes?
Op anderhalve meter, als je het in uren telt. Ik moest nl op 10 uur bij de ambulante opvoedondersteuning zijn (waarom dat zo heet mag Joost weten want ambulant suggereert mi dat het op locatie is ipv op het kantoor. Maar ja.) en daarna even langs de telefoonwinkel want mijn nieuwe abo met internet heeft geen internet. Maar de Hi-meneer kon er ook niets op vinden. Weet je trouwens dat ze je ook begroeten in de winkel met HI?

Ook het kado voor het Onmisbare Buurjoch was er niet meer dus bij thuiskomst had ik nog maar weinig bereikt.

Oudste is weer thuis en had goddank vanmorgen de broodbakmachine aangezet. Ze nam nl twee vriendinnen van de nieuwe school mee (en wat een leuke grieten!) en dus is er nix meer over van het verse brood, een pak hagelslag bijna leeg en een pak optimel. Zo hee. Leuk dus, ze zitten nu te geiten op de kamer van Oudste en dat is maar goed ook want het zijn 3 stuiterballen bij elkaar en dat geeft wel wat onrust. Zeg maar.

*tikt verder*
Mogguh! Suup heeft niet eens tijd om de koffie klaar te zetten? Tsk!

Wees gerust, ik heb niet gezwommen vanmorgen. Ik was zo moe van gisteren (weer alleenmoederen is toch echt anders met een pup erbij) en blij dat MM er weer was.

* zet koffie neer en verdwijnt in het werkhok*
Mogguh meiden,

Dag twee voelde al stukken beter inderdaad.

En dag drie is er niet, want vandaag thuis aan het werk. Moet nog veel voor andere klanten doen, dus had aangegeven deze week maar drie dagen te kunnen werken.

Maar vandaag dus veel meters maken.

Bloes vroeg wandelen met de hond, klinkt ook mij stukken fijner in de oren dan vroeg zwemmen. Heeft oudste het naar haar zin op de nieuwe school?

Mims moest hard lachen om je verfverhaal. Wat een kanjer is Brananas toch.

Mops vandaag dus thuis, ben benieuwd hoe ze de kamer vindt.

Ok ik moet aan de slag, laters!
Dank voor de koffie Bloes!
Koffie!

En in gedachten bij Pimpel die vandaag afscheid van haar mama neemt.
~Mopsey-modus aan~

Mops kwam gisterenavond thuis, met een bleek bekkie en slaperig.

Even moest ze huilen, ze wilde handboeien want dan kon ze Mansey en mij weer aan elkaar vast maken, konden we niet bij elkaar weg en had ze haar pappa en mamma gewoon bij elkaar. Arm, lief meisje. Ze vindt het soms zo moeilijk, als ze bij de een is, mist ze de ander, en omgekeerd.

Dus getroost, geknuffeld, en gekoesterd. Dat deed wonderen.

Toen liep ze naar haar kamer, en de zon brak door. Wat was ze blij met haar bed! Zo trots, zo gelukkig. En liggend in haar bed mompelde ze; "Ik vind het toch niet meer zo heel erg dat jullie gescheiden zijn, mam...anders had ik Brananas niet gehad!"

(had zij Brananas niet gehad.... euhm... oke, ).

Maar haar bed sliep blijkbaar goed, ze is net wakker. Al beweert ze zelf dat ze allang wakker was, maar haar nieuwe bed, die veeeeeeel lekkerder lag dan de oude, niet uit wilde. Schatje.

Straks naar Pimpeltown. Mops moest even slikken dat ik vandaag al weer het grootste gedeelte van de dag weg moest, maar 'jij komt tenminste weer terug, mamma. De oma van Lotje niet en dat is veel erger. Arme Lotje en Pimpel.Ik snap het wel, hoor".

Wat worden kleine meisjes toch wijs!

(Gisteren was er op de EO een programma waar een jongen met Down op stap ging met een meisje met ap. Geboeid keek Mops toe. "Die jongen is groot van buiten en klein van binnen, en dat meisje is klein van buiten maar groot van binnen. Daarom kijkt iedereen naar haar. Maar klein van binnen zijn lijkt me toch nog moeilijker, denk ik, want dan kun je geen mamma worden, of juf, of echt over de dingen nadenken...").

~Mopsey-modus nooit meer uit, maar even een tandje lager gezet zodat de wereld weer uit meer dan mijn dochter bestaat~
Wat wilde ik nou toch typen?
Jouw dochter is aan alle kanten groot genoeg om een complete wereld mee te vullen. Kus!
Lieve wijze mops.

En arme Pimpel. Sterkte vandaag, allen, die erheen gaan.

In het kader van Klein Leed: mijn keelontsteking is weer terug, en with a vengeance. 6 dagen franse antibiotica was kennelijk niet genoeg, dus ik mag vanmiddag weer naar de huisarts. Tot die tijd heb ik gelukkig de franse pijnstillers nog. Dan doet slikken en ademen tenminste niet zo'n zeer.
Mooie Mops-woorden.

Aan iedereen gedacht vandaag.

Weekend nu op ene werkplek, nog werken voor andere werkplek en ook nog dingen voor stamkroeg. Tis best even vol zullen we maar zeggen.Bijna thuis, dan eerst maar even eten in de pan flikkeren en dan weer achter de pc.
Marge wat zei huisarts?

Balen dat keelontsteking weer terug is. en beterschap.
Huisarts zei dat ze het wat onwaarschijnlijk vond dat het weer een bacteriele keelontsteking was. Ik heb gezegd dat het op exact dezelfde manier verliep als de vorige en ik geen zin had om weer een nacht wakker te liggen.

Dus ik heb nieuwe AB. Maar alleen 'standaard' pijnstillers tegen de pijn. Dit is een erg gemene, kan ik je vertellen.
Had je nog wel wat Franse pijnstillers?

Balen mop en nogmaals sterkte.

Zo tussen wat facebookgetik door gedaan wat ik werktechnisch moest doen. Nu slapen.

Truste
Goeiemorgen!

Ik had nog wel franse pijnstillers, maar niet meer zoveel, dus ik ben er heel zuunig mee. Vannacht eentje genomen, en daardoor wel fijn geslapen.

De laatste 'weekdag' van de vakantie. Gek hoor, 6 weken alweer om. En tegelijkertijd is het al meteorologische herfst.
Het is goed dat je dat metereologisch er even bij zet, want een mens zou kunnen denken dat het al maanden herfst is. Hoewel vandaag en morgen dan weer even niet, heb ik begrepen. Moet me vandaag wel de tandjes werken (sorry, af en toe steekt de Hagenees in mij de kop weer op), maar morgen ga ik dan ook helemaal voluit in de ZON!!!

K*t van je keel, Marge, hoe is het nu?

B, ging goed je gesprek gisteren?

Zo, nog maar een ronde koffie, heb klote geslapen en voel me zo brak alsof ik anderhalve fles wijn soldaat heb gemaakt, in werkelijkheid niet één enkel glaasje. Het is níet eerlijk!
Is het niet al maanden herfst dan?

Ik werk gewoon ecen de tandjes met je mee Lil, sterkte.

En balen van slecht slapen.

En goed voornemen van morgen!
Oh en Bloes wat voor gesprek?

Werktrechnisch?

Tila nog laatste weekendje gareelvrij dus.

Hopelijk werkt de nederlandse AB en benje snel van de keelontsteking af.

Raar trouwens dat HA je niet zo serieus nam.

Over huisartsen gesproken, die van mij stopt ermee, kreeg gisteren een brief. Vind ik echt heel erg jammer, want ze is een hele fijne huisarts.
Koffie!

Beetje vroeg op voor de zaterdag, maar naar jarige schone zus.

D heb je dat gezien, heel slecht weer morgen :(. Laat even weten via mail of sms waarje ongeveer staat en op welke tijden niet dan zoek ik je even op morgen.

Fijne zaterdag meisjes.
Ja weet ik Suup, bah Ik sms je wel even waar ik ben morgen! Veel plezier bij schone zus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven