Weblog Simcha

11-12-2006 11:25 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 2x een reactie geschreven maar bij plaatsing gaat het mis,het komt niet over:-((

Ze schrijft trowens leuke vlot lezende weblogs..ga zo door

Dan schrijf ik hetmaar hier als het op het weblog niet wil
quote:En dat is de drogreden van het hellend vlak. Al die dingen die jij noemt, worden niet gevraagd.

En wat doe je dan als die mensen zich wel melden? Als ze het ineens wel vragen? Ook maar rekening mee houden? Bovendien: mijn voorbeelden waren niet toevallig gekozen, maar uit de praktijk van haar weblog. Lees zelf maar mee:

Over taal en stijl:

Ik vind het alleen zo vreselijk jammer dat jullie zoveel taalfouten maken. Ik weet het, de massa valt nu over mij heen, maar het leest voor mij gewoon niet prettig. Komt dit omdat je het na het schrijven niet meer nakijkt of omdat je de fouten simpelweg niet ziet zelf?

Je stijl zou mijns inziens ook kunnen verbeteren, maar wie weet gebeurt dat nog in de toekomst.

Helma op Sprookje

Alles of iedereen zonder doel in een verhaal hoor je eigenlijk weg te laten.

Ambiance op Sprookje

Gekeken naar inhoud en stijl vind ik het een slecht stuk.

Nancy op Sprookje

Bovendien moet me ook even van het hart dat ik me kapot erger aan al die zinnetjes en opmerkinkjes tussen haakjes.

Nancy op Supernanny

De manier waarop ze dat vertolkt, stoort mij wel. Iemand anders zei het ook al voor mij, al die toegevoegde zinnetjes tussen haakjes bijvoorbeeld

Evidenza op Supernanny

Over dat je er niets over mag zeggen als je er geen ervaring mee hebt:

Ik vind het zoiezo vreselijk arrogant als mensen die zelf (nog) geen kinderen hebben (jongere broers en zussen en oppassen vanaf je 16e tellen helaas écht niet mee) zó'n uitgesproken mening hebben over 'de kinderen van tegenwoordig' en hoe 'goed opvoeden' eigenlijk hoort en wie er wel en geen kinderen 'mogen' krijgen.

Twinkle op Supernanny

Naar mijn mening is dit ook een heel erg staaltje van een veroordelend "beste stuurlui staan aan wal"-stukje.

Nancy op Supernanny

Dus Simcha, wordt gerust eerst zelf volwassen. En kom dan nog maar eens terug.

Kjong op supernanny

Over niets mogen zeggen over mensen die zich niet kunnen verdedigen

Ok, dit is de zwakste, maar ik vond dit en volgens mij is er wel meer:

Echt laag om mensen die je niet eens kent zo af te branden. Makkelijk hoor, vanachter je computer mensen afkraken.

Miriam op Supernanny,

Weliswaar gericht tegen Shrek, maar het geeft maar even aan dat er mensen zijn met die mening die meelezen.

Toch maar het kantklossen dan?
(Zeg Tril, ben jij De Keunigin ofzo.

Niet het verhaal uit z´n verband rukken of halve zinnen van me gebruiken hoor.)
quote:

(Zeg Tril, ben jij De Keunigin ofzo.

Niet het verhaal uit z´n verband rukken of halve zinnen van me gebruiken hoor.) Tril = Int = I = die man met die ingewikkelde naam = iets met een I en een tor = Intrilligator = Intriligator = ik, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Simcha zit er zeker niet tussen.

En ik gebruikte een hele zin van je, twee zelfs. :-). Wel uit zijn context gehaald, maar niet onjuist gebruikt in mijn betoog.

Vandaag zag ik nog een rapport waarin een artikel van mij werd aangehaald. Ze gebruikten een stukje waar het nou net niet om ging en waar het wel om ging werd genegeerd. Mega irritant. Uit zijn verband gerukt. En nog veel meer. Maar niet onjuist op de manier waarop zij het gebruikten. En dat maakte het eigenlijk alleen nog maar erger.
Sjee man! Wat een gezwets. Met jou kan je wel de oorlog winnen.

(Ik noem je al jaren tril, of triltor. Omdat je je elke keer zo ergert aan die dubbele L)
quote:

Sjee man! Wat een gezwets. Met jou kan je wel de oorlog winnen.

(Ik noem je al jaren tril, of triltor. Omdat je je elke keer zo ergert aan die dubbele L) Ik weet het Kjong, en ik erger me vooral aan die dubbel-l als me dat goed uitkomt :-)
quote:Juist een prinses zou naar de Koningin moeten luisteren. ;)

Present!

Hierbij bied ik  mezelf aan als weblogger. Ik heb uiteraard alles in me om pagina na pagina te vullen.

Forummer van het eerste uur

Rellen meegemaakt om U tegen te zeggen

Ook vele mooie dingen meegemaakt op het feaurum

Gescheiden na 22 jaar samen met ex

Een zeer afwisselend leven  met vele ups en vele downs 

OUDERE kinderen (weg met het jonge meisjesgelul!)

Onlangs verhuisd van het bruisende Enschede (vort met dat saaie voorspelbare Amsterdam) naar Diani, Kenya.

So tell me Sanne, wanneer beginnen de onderhandelingen? $$$$$ Zelfs voor niets gaat de Keniaanse zon op! (En die is mooi, dat kan ik jullie mededelen)

(Kjong, dear, morgen komt Yaszoon! Ik zeg het maar even hier want het kost me een eeuwigheid om hier wat te openen, dat is wel een fucking nadeel, het immer langzame internet en wanneer de stroom uitvalt is ook altijd weer een verrassing)
Gescheiden na 22 jaar samen met ex, dan ben je waarschijnlijk ouder dan 40 dus te oud voor een weblog bij Viva. :D
Zohee Yasmijn, mag ik vragen wat je in Kenya doet? Of is daar toevallig een topic over? :)
Ik vind de laastste weer zoooo zwak. Kjongen van 7 schrijft betere verhaaltjes.Eigenlijk wil ik niet meer reageren. Zelfs een negatieve reactie is het niet waard. Het is net of ze me door de eeuwige teleurstelling elke keer weer met zo'n slecht stukje in mijn ballen trapt.
Ik vind de laatste twee weblogjes zeker ook niet goed. Ze zou er zoveel meer van kunnen maken! Als de viva zegt dat de andere inzendingen voor een nieuwe weblogger minder waren als Simcha ben ik steeds minder geneigd dit te geloven. Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er niet nog ander talent tussen heeft gezeten wat uiteindelijk beter uit de verf had kunnen komen.

Het gaat me er niet om Simcha af te kraken. Haar onderwerpkeuze vind ik namelijk wel leuk maar sommige stukken lijken gewoonweg afgeraffeld. Alsof ze deze binnen een kwartier heeft opgesteld en meteen geplaatst.

Ze kan fouten wijzigen, leest ze dan haar stukjes na plaatsing niet even na? Dan haal je een foutje of zin die niet loopt er toch alsnog wel uit?

Anne is echt stukken beter. Met haar vind ik dan weer wel dat de viva een goede keuze heeft gemaakt. Zit ook wel eens een minder stuk tussen maar door de boot genomen zie je dat daar aan gewerkt is, aan die logjes.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:

Ik vind de laastste weer zoooo zwak. Kjongen van 7 schrijft betere verhaaltjes.

Eigenlijk wil ik niet meer reageren.

Zelfs een negatieve reactie is het niet waard. Het is net of ze me door de eeuwige teleurstelling elke keer weer met zo'n slecht stukje in mijn ballen trapt.

Kjong,

Kunt u niet gaan digidagboeken?

Ik ben serieus.
Popje, ik heb geen leven. Ik heb het forum. Dus mijn leven staat al op het forum.

Maar dank je voor het compliment.

(Tenminste... zo vat ik het op )
quote:

Kjong,

Ik ben serieus. Persephone,

kan jij niet gaan digidagboeken?

Ik ben ook serieus.

De wereld heeft iets aan jouw manier van tegen dingen aan kijken en je kan het nog goed opschrijven ook.
quote:

quote: persephone83 reageerde

Kjong,

Ik ben serieus. Persephone,

kan jij niet gaan digidagboeken?

Ik ben ook serieus.

De wereld heeft iets aan jouw manier van tegen dingen aan kijken en je kan het nog goed opschrijven ook. Nee ik ben nogal bang voor herkenning, om eerlijk te zijn. Plus dat i k mijn echte naam niet kan neerzetten, geen foto's kan hebben...Dus helaas;)

Ik pleit wel voor Kjong, nog steeds. Gewoon, omdat ze elk stupide onderwerp kan verrijken met haar schrijfstijl. Dusse Kjong, idd, een virtuele veer in je reet.
quote:

Nee ik ben nogal bang voor herkenning, om eerlijk te zijn. Plus dat i k mijn echte naam niet kan neerzetten, geen foto's kan hebben...Dus helaas;)

Ik pleit wel voor Kjong, nog steeds. Gewoon, omdat ze elk stupide onderwerp kan verrijken met haar schrijfstijl. Dusse Kjong, idd, een virtuele veer in je reet.Als DAT je bezwaar is kan je dat oplossen door gewoon met een anoniem account te gaan bloggen op punt.nl of web-log.nl of zo! Deed ik ook en ben er nooit op herkend.

Als er nog meer bezwaren zijn (geen tijd, geen zin), werkt dat mogelijk niet meer.
Sanne,

Het feit dat de bezoekersaantallen hoog zijn wil absoluut niks zeggen over de kwaliteit van de stukjes. Je hebt namelijk:

sensatiezoekers, die wel effe lekker willen rellen

gewoontekijkers, die alle digidagboeken afklikken, altijd

vriendinnetjes, die meer kijken of hun vriendinnetjes ook hebben gereageerd

en de hopenden, die hopen dat het ooit toch beter wordt en haar het voordeel van de twijfel gunnen.

natuurlijk zijn er ook mensen die het weblog helemaal geweldig vinden en elke dag smachtend wachten op een berichtje. Maar heus niet allemaal.

Ikzelf wordt vaak getriggerd door de topictitel, hoop dan dat er iets leuks staat, om weer van een koude kermis thuis te komen. Ik vind de stukjes vaak niet pakkend genoeg.
quote:

quote: persephone83 reageerde

Nee ik ben nogal bang voor herkenning, om eerlijk te zijn. Plus dat i k mijn echte naam niet kan neerzetten, geen foto's kan hebben...Dus helaas;)

Ik pleit wel voor Kjong, nog steeds. Gewoon, omdat ze elk stupide onderwerp kan verrijken met haar schrijfstijl. Dusse Kjong, idd, een virtuele veer in je reet.Als DAT je bezwaar is kan je dat oplossen door gewoon met een anoniem account te gaan bloggen op punt.nl of web-log.nl of zo! Deed ik ook en ben er nooit op herkend.

Als er nog meer bezwaren zijn (geen tijd, geen zin), werkt dat mogelijk niet meer. Ach so, beste Intril. Ik dacht voor Viva;)

Misschien dat ik nogeens een boek schrijf onder deze artiestennaam;)
quote:

Ach so, beste Intril. Ik dacht voor Viva;)

Misschien dat ik nogeens een boek schrijf onder deze artiestennaam;)Wel, ja, voor Viva zou natuurlijk het leukste zijn, zeg maar optie A, maar dat andere is een leuke optie B. Een boek schrijven is geen fun joh, heb ik al eens gedaan en is een echte afrader. Een baan bij een krant zou natuurlijk perfect zijn maar voor jou te laag betaald. Wat dacht je van de politiek?

Nou ja, af en toe stukjes op het Viva forum is ook al heel leuk :P
quote:Gescheiden na 22 jaar samen met ex, dan ben je waarschijnlijk ouder dan 40 dus te oud voor een weblog bij Viva. :D

Ja, aan de goede kant nog.

En het wemelt hier van de veertigers, moet je nagaan. Er wordt hier aan leeftijdsdiscriminatie gedaan, soo hee.
quote:Zohee Yasmijn, mag ik vragen wat je in Kenya doet? Of is daar toevallig een topic over? :)

O ja heaur, dat is overal terug te vinden, goed zoeken! Net zoals bij Kjong staat mijn leven op het feaurum.;) Ik denk inmiddels al zo'n 7 jaar.:P

Kjong, vrouw, how is life? Ben in NL! Op vakantie!
Nav het stuk 'supernanny'

Ik heb deze aflevering ook gezien. En als ik lees dat Simcha refereert naar de ouders in de aflevering met 'zwakbegaafden' en 'viswijf' kan ik eigenlijk niet anders dan het volledig met haar eens zijn!

Deze vrouw kon niet normaal praten met haar kinderen, gaf een zoon veel te weinig (psoitieve) aandacht, ze schreeuwden als speenvarkens en de moeder sloeg hem zelfs op het hoofd! (sorry,maar dan ben je toch niet helemaal 100% in mijn ogen).

Ik lees nergens dat Simcha ALLE moeders als slecht betiteld of voor wiswijf of zwakbegaafden uitmaakt. Ze heeft het specifiek over die ouders uit die aflevering en ik krijg het gevoel als ik een aantal post hier lees dat een aantal dat niet door heeft.

Verder las ik hier ergens dat mensen zonder kinderen geen recht van spreken hebben? Belachelijk...alsof mensen zonder kinderen nooit kinderen in de buurt hebben of zelfs belangrijker nog, GEEN mening mogen hebben over het opvoeden van kinderen!

Ook ik vind krijsende kinderen in een supermarkt of trein o.i.d. zwaar irritant, maar blame het de kinderen echt niet...de OUDERS wel!

Verder ben ik het helemaal met intrilligator eens!

Oh ja...moeders! Voel je niet zo aangevallen! Als je weet dat je een goeie moeder bent (en goeie moeders hebben heus weleens een uitval ofzo) dan hoef je je toch niet druk te maken om wat iemand schrijft, of wat iemands, algemene, mening is!

P.s. Ik vind Simcha's stukjes ook niet echt je-van-het, dus niet denken dat ik dit schrijf omdat ik 1 van haar vriendinnetjes of fans ben.;)
Perfectionisme is niet perfect...
Ik vond die termen gewoon respectloos. Ik heb de aflevering ook gezien, Die vrouw had een probleem. Maar om haar nu gelijk als 'viswijf' te bestempelen is niet nodig. Dat heb ik ook geschreven.

Ik ben het wel eens met wat je zegt over moeders die zich aangesproken voelen. Ik heb zelf geen kinderen, dus heb eigenlijk geen recht van spreken volgens sommige moeders. Maar ik zou me dus niet persoonlijk aangevallen voelen door dat stukje als ik ze wel zou hebben.
Een weblogger hoeft geen verantwoording aan de lezers af te leggen, alleen aan degene waarvoor hij of zij werkt. Een columnist die klachten van lezers krijgt zal echt in zijn volgende column niet milder zijn of anders gaan schrijven, dat is jezelf verloochenen. Als de lezer gaat bepalen hoe jij schrijft of jezelf verwoordt is de vrijheid van meningsuiting ernstig in het gedrang. Je mag er als lezer je mening over geven, maar niet verwachten dat de weblogger/columnist excuses gaat aanbieden of zijn woorden terugtrekt, dat zou in mijn ogen echt belachelijk zijn.
Nee hoor. Je mag helemaal je mening niet geven.

Je mag alleen jubelen.
Van mij mag ze iedereen afzeiken. Als het maar zonder spelfouten, stijlfouten en met interpunctie gebeurt.

Jammer dat dat niet zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven