fluoxetine

14-09-2011 19:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik zou graag advies willen hebben over het volgende!

Ik slikt sinds 5 maanden weer 20 mg fluoxetine (2 jaar eerder ook al gebruikt ivm angststoornis)

Nu slik ik sinds anderhalf week 30 mg en het lijkt wel of mijn bijwerkingen weer erger worden!

je zou denken dat als je verhoogd het niet zolang duurt voordat het werkt? Of kan dat evengoed weer een paar weken duren? Dus ook de bijwerking?

Dus mijn vraag is eigenlijk of een verhoging van 20 na 30 ook weer in het begin erger kan worden en vooral hoelang dit duurt???

Ik kan hier ook niks over op internet vinden.
Elke keer als ik verhoogde met mijn AD (andere dan jij, citalopram, maar is ook AD *AntiDepressiva*), kreeg ik enorme last van bijwerkingen. Mij klinkt het dus niet gek.

Vervelend is het wel
En duurde het dan evengoed weer een paar weken?

Dus dat het ook weer erger werd?

Bedankt voor je reactie!
Ik zou dit gewoon even bij de arts checken als ik jou was!

Die heeft vast meer informatie hierover, plus dat het ook nooit kwaad kan als hij/zij op de hoogte is en hij/zij je dan ook gerust kan stellen
Ja duurde ook weer een tijdje. Bel morgen even je huisarts, die kan je idd geruststellen
Ik zie dat het laatste bericht omtrent fluoxetine in 2011 is geplaatst, dus ik stel even opnieuw een vraag.

Ik heb fluoxetine vd psychiater gekregen omdat ik steeds zo moe ben en nare gedachtes had; maar na 3 tabletten ging ik me echt een zombie voelen, voelde echt bijna niks meer, duizeligheid, kon niet meer goed plassen en ging er wazig van zien. Mijn vraag is nu gaat dit over, hebben mensen hier ervaring met fluoxetine? Ik hoorde ook dat er fluoride in zit, lijkt me niet echt gezond? Ik heb nu geen vierde tablet meer genomen, durf het niet aan eigenlijk.

Ik heb het in 2007 ook een keer geslikt maar toen had ik in het begin oxazepam erbij dus volgens mij merkte ik die bijwerkingen niet heel erg.
hoi ikhouvanzomer,

ik zit momenteel ook in opbouw van AD, geen fluoxetine weliswaar maar Escitalopram. En ik voel me momenteel ook echt behoorlijk shit (angstig) en in dubio of ik het wel door wil zetten. Zit op 2,5 week dus ik probeer het nog uit te zingen tot er hopelijk wat resultaat is over een week of wat...

De bijwerkingen die je noemt hoor je wel vaker en trekken meestal wel weg met een week, of 2.

misschien is beginnen met een half tabletje een oplossing of idd ondersteunen met oxazepam de eerste weken, ik zou je psych vandaag even bellen!

superveel sterkte!!
Nee geen oxa, daar ben ik wel eens verslaafd aan geweest (en ik ben nu al zo moe) ;)

Jij ook heel veel sterkte.

Ik heb geen nr van de psychiater hoor dat gaat allemaal via de huisarts volgens mij , heb nu niet gebeld, gisterenavond toch weer een fluoxetine ingenomen want ik lag gewoon klaarwakker in bed en voelde me erg rot.
aja, ik wil zelf ook geen benzo´s erbij. Dan doen we het op will power!

zet hem op!
maar als je je zo rot blijft voelen: beginnen met 1 pil kan best pittig zijn voor veel mensen. Je bent wel sneller op werkzame dosis dus dat is wel weer prettig. maar zelf begon ik met 1/4, na 2 dagen 1/2 en na 2 weken pas naar 1.
o echt? Hmm dat heeft de psychiater bij mij niet gezegd. Dus meteen beginnen met een hele..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven