Elkaars mail lezen
donderdag 15 september 2011 om 11:35
Vorige week stuurde ik een vriendin een mailtje. Hierin stond ook een flauw ons-kent-ons-meiden-onder-elkaar-grapje. Nu heeft haar man die mail geopend en is heel boos geworden. Los van het feit dat hij een droogkloot is, stond ik ervan te kijken dat hij zomaar haar mail opent. Rondje bij mijn vriendinnen leert dat dat helemaal niet zo ongebruikelijk is. Man en ik openen elkaars mail niet. Niet omdat we iets voor elkaar te verbergen hebben, maar omdat sommige dingen gewoon niet voor elkaar bedoeld zijn. Hoe werkt het bij jullie?
donderdag 15 september 2011 om 12:38
quote:Oriane schreef op 15 september 2011 @ 12:03:
Als ik in de auto zit en hij ziet dat er voor mij een boete binnenkomt (enveloppe makkelijk te herkennen) en hij heeft me aan de telefoon, dan mag ie die voor me openmaken .. Andersom ook. Ofwel de CJIB post is openbaar tussen ons tweeen en er is niks leukers dan elkaar bellen om te vertellen dat de ander een boete heeft gehad....Geen beter vermaak dan leedvermaak?
Als ik in de auto zit en hij ziet dat er voor mij een boete binnenkomt (enveloppe makkelijk te herkennen) en hij heeft me aan de telefoon, dan mag ie die voor me openmaken .. Andersom ook. Ofwel de CJIB post is openbaar tussen ons tweeen en er is niks leukers dan elkaar bellen om te vertellen dat de ander een boete heeft gehad....Geen beter vermaak dan leedvermaak?
donderdag 15 september 2011 om 12:41
Wij lezen elkaars mail niet uit respect voor de afzender. Die mailt namelijk naar een van ons en het is dus persoonlijk. Misschien blijkt dat de inhoud best openbaar gemaakt kan worden naar de ander toe maar dat weet je natuurlijk pas nadat je het mailtje heb gelezen.
Ik heb een werkmail en privemail. Man ook. Op de PC in de huiskamer kan ik in zin privemail aangezien outlook op betreffende PC zijn email is en hij heeft het niet beveiligd. Andersom zou hij in mijn privemail kunnen via mijn laptop aangezien het wachtwoord opgeslagen staat. Dat doen we echter nooit.
Post maak ik wel open als het op zijn naam staat en als het gaat om bankafschriften en rekeningen. Prive post zou ik weer niet open maken.
Ik heb een werkmail en privemail. Man ook. Op de PC in de huiskamer kan ik in zin privemail aangezien outlook op betreffende PC zijn email is en hij heeft het niet beveiligd. Andersom zou hij in mijn privemail kunnen via mijn laptop aangezien het wachtwoord opgeslagen staat. Dat doen we echter nooit.
Post maak ik wel open als het op zijn naam staat en als het gaat om bankafschriften en rekeningen. Prive post zou ik weer niet open maken.
donderdag 15 september 2011 om 13:00
Nee, we lezen elkaars mail niet. Ik wil niet weten wat hij met z'n vrienden bespreekt, dat is zijn priveleven, en hij hoeft niet te weten wat ik met mijn vriendinnen bespreek, dat is ook prive. Verder staan er op mijn mail werkafspraken, die zijn niet interessant voor mijn vriend.
Als de partner van een vriendin alles zou lezen, dan zou ik geen persoonlijke mails meer naar haar sturen. Dat gaat hem toch niets aan?
Als de partner van een vriendin alles zou lezen, dan zou ik geen persoonlijke mails meer naar haar sturen. Dat gaat hem toch niets aan?
donderdag 15 september 2011 om 13:02
mijn vriend is digibeet en dyslectisch, hij zal niet snel voor zijn plezier de e-mails van mijn zussen/vriendinnen lezen (altijd lekker lappen tekst)
Wel heb ik ook nog naast onze gezamelijke een hotmail adres. Ik krijg mail die je leest voor geld en dat zou onze gezamelijke ernorm vervuilen en ik bestel best veel on line en laat de bevestigingen en rekeningen hiervan ook naar mijn hotmail adres gaan, er zit best vaak een bestelling tussen met een verrassing voor hem of voor de kinderen.
Verder maken wij elkaars post ook niet open en check ik nooit zijn telefoon e.d.
Wel heb ik ook nog naast onze gezamelijke een hotmail adres. Ik krijg mail die je leest voor geld en dat zou onze gezamelijke ernorm vervuilen en ik bestel best veel on line en laat de bevestigingen en rekeningen hiervan ook naar mijn hotmail adres gaan, er zit best vaak een bestelling tussen met een verrassing voor hem of voor de kinderen.
Verder maken wij elkaars post ook niet open en check ik nooit zijn telefoon e.d.
donderdag 15 september 2011 om 13:21
eigenlijk te zot voor woorden maar je ontvangt volgens mij een cent per mail die je opent (verwijst door naar website). Ik zal geen namen noemen maar ik doe dit via een paar van die websites en liet mij vorige keer toch leuk 150 euro uitkeren.
je moet je maar vervelen zeg maar want het duurt natuurlijk een oneindigheid voor die 150 euro......
Je kunt meer verdienen als je meedoet aan enquetes en noem maar op maar dat doe ik niet.
Ik kreeg het ooit door van een collega en als je besluit dat het onzinnig is, heb je al een leuk bedragje en denk je, ach......
je moet je maar vervelen zeg maar want het duurt natuurlijk een oneindigheid voor die 150 euro......
Je kunt meer verdienen als je meedoet aan enquetes en noem maar op maar dat doe ik niet.
Ik kreeg het ooit door van een collega en als je besluit dat het onzinnig is, heb je al een leuk bedragje en denk je, ach......
donderdag 15 september 2011 om 15:07
Ik heb geen relatie momenteel maar ik zou het zeker niet op prijs stellen als mijn vriend zomaar mijn mail zou lezen. Niet omdat ik iets zou willen verbergen, als ik iets nodig heb dan zou ik zou bellen of hij even in wil loggen, maar gewoon uit principe. Juist om dingen zoals in de OP te voorkomen.
Een vriendin van me zat bijvoorbeeld een poos in het buitenland en ik mailde haar hele verhalen over hoe het er hier in Nederland aan toe ging. Ook strubbelingen met scharrels etc. Dingen die we normaal gesproken ook irl zouden bespreken. Als ik toen een relatie had gehad waren zulke dingen ook geheid ter sprake komen in die mails. Had mijn vriend niet hoeven zien. Net als dat de dingen die zij daar had beleeft en aan mij schreef hem niets aangaan.
Daarnaast heb ik vrijwel alle mails bewaard sinds ik het e-mail adres heb. Dus ook van exen en dates. Dat is verleden tijd en heeft niets met hem te maken maar hoeft hij ook niet in te spitten.
Vind ik overigens hetzelfde met mijn mobiele telefoon. Zoek een nummer op, bel iemand even als de zijne leeg is, maar ga niet mijn foto's/smsjes bekijken zonder dit even te vragen.
Een vriendin van me zat bijvoorbeeld een poos in het buitenland en ik mailde haar hele verhalen over hoe het er hier in Nederland aan toe ging. Ook strubbelingen met scharrels etc. Dingen die we normaal gesproken ook irl zouden bespreken. Als ik toen een relatie had gehad waren zulke dingen ook geheid ter sprake komen in die mails. Had mijn vriend niet hoeven zien. Net als dat de dingen die zij daar had beleeft en aan mij schreef hem niets aangaan.
Daarnaast heb ik vrijwel alle mails bewaard sinds ik het e-mail adres heb. Dus ook van exen en dates. Dat is verleden tijd en heeft niets met hem te maken maar hoeft hij ook niet in te spitten.
Vind ik overigens hetzelfde met mijn mobiele telefoon. Zoek een nummer op, bel iemand even als de zijne leeg is, maar ga niet mijn foto's/smsjes bekijken zonder dit even te vragen.
donderdag 15 september 2011 om 15:07
vrijdag 16 september 2011 om 14:46
Ik lees andermans mail niet. Ik zit weleens achter de laptop van mijn vader. Ook dan lees ik zijn mail niet, ook al is het kwestie van even Windows Mail openen. De enige uitzondering is, wanneer hij expliciet vraagt dat programma te openen en een specifieke mail te lezen. Dan lees ik alleen die mail, en verder niet.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 16 september 2011 om 15:08
maandag 10 oktober 2011 om 00:36
quote:saeva schreef op 15 september 2011 @ 13:45:
Wij lezen elkaars mail niet. Niet omdat het geheim is, maar omdat, gewoon, omdat.
Mijn mail is mijn mail. Zijn mail is de zijne. Kan niet echt een reden vinden waarom het is zoals het is.
Bij ons ook zo, maar dan precies andersom
De post wordt opengemaakt door diegene die het van de mat af pakt, ingeacht de naam die er op staat. Daar letten we niet eens op!
Wij lezen elkaars mail niet. Niet omdat het geheim is, maar omdat, gewoon, omdat.
Mijn mail is mijn mail. Zijn mail is de zijne. Kan niet echt een reden vinden waarom het is zoals het is.
Bij ons ook zo, maar dan precies andersom
De post wordt opengemaakt door diegene die het van de mat af pakt, ingeacht de naam die er op staat. Daar letten we niet eens op!
maandag 10 oktober 2011 om 10:06
Ik mag gewoon de mail van mijn vriend lezen.
Hij vraagt vaker wel, en heb ik nog mail.
Waarop ik bijna altijd antwoord, weet ik niet heb ik niet bekeken.
Dus dan gaat hij zelf maar kijken, of open ik de mail even voor hem, zodat ik kan zeggen of er mail voor hem is of niet.
De post haal ik meestal uit de brievenbus, en ik maak gewoon alle post open. Of er nou mijn naam of de naam van mijn vriend op staat.
Geen geheimen voor elkaar hier.
Hij vraagt vaker wel, en heb ik nog mail.
Waarop ik bijna altijd antwoord, weet ik niet heb ik niet bekeken.
Dus dan gaat hij zelf maar kijken, of open ik de mail even voor hem, zodat ik kan zeggen of er mail voor hem is of niet.
De post haal ik meestal uit de brievenbus, en ik maak gewoon alle post open. Of er nou mijn naam of de naam van mijn vriend op staat.
Geen geheimen voor elkaar hier.