Waarschuwing Vivasite;

16-09-2011 12:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg deze waarschuwing als ik op de Vivasite wil komen, is er dan nog iets wat ik het beste kan doen?

WAARSCHUWING; HIER KLOPT IETS NIET!

forum.viva.nl bevat inhoud van ad.bannerconnect.net, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.

Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.

We hebben ad.bannerconnect.net al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op ad.bannerconnect.net zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Na lekker dan. Scan er over heen gooien? Ik ga het ook even doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn computer is zo erg dat ie de boel platgooit soms als ik hier kom. Heel raar. Het zit ergens in mijn firewall en heeft iets van doen met de advertenties / popups. Maar wat ben ik nog niet achter.

Het is wel super vervelend.
Ik heb het niet bij deze site maar laatst bij een site van een hotel en nu.nl. Maar je weet natuurlijk nooit wat er achter de schermen gebeurd. Vind het maar vaag dat niet iedereen dan zo'n melding krijgt en kan me niet voorstellen dat de sites moedwillig zulke 'gevaarlijke' dingen op de site zetten.
Dit hebben inmiddels alle sites van Sanoma, al meerdere maanden btw.

Ik heb het ook en hetzelfde als Maya.

Er zit ergens een hardnekkig virus dat dat veroorzaakt.
quote:closednote schreef op 16 september 2011 @ 12:52:

Ik heb het niet bij deze site maar laatst bij een site van een hotel en nu.nl. Nu.nl is ook van Sanoma, net zoals Viva dat is...
Die waarschuwing lijkt me verborgen reclame.
ook dat nog.
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 september 2011 @ 12:42:

Ik krijg deze waarschuwing als ik op de Vivasite wil komen, is er dan nog iets wat ik het beste kan doen?

Niet naar de Viva site gaan?
quote:MEFS schreef op 16 september 2011 @ 12:58:

Die waarschuwing lijkt me verborgen reclame.

Dat is het niet. T is denk ik een waarschuwing van google. (bij MV)

Die shutdown is iig geen reclame
wel aso van viva/sanoma...
quote:Francesco schreef op 16 september 2011 @ 12:59:

[...]

Niet naar de Viva site gaan?Alsof dat een optie is.
quote:emaille schreef op 16 september 2011 @ 13:02:

[...]

Alsof dat een optie is.
Je kan ook naar firefox overstappen.
quote:Francesco schreef op 16 september 2011 @ 12:59:

[...]

Niet naar de Viva site gaan?

Hoe moest ik jullie dan waarschuwen?

Ik had al Viva gemaild met "spoedvraag" en rood uitroepteken maar hoorde niets van ze dus dacht, dan waarschuw ik jullie zelf wel even.

Ik heb nu een scan lopen of ik een virus ervan heb gekregen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De mobiele versie van het forum doet het ook op je gewone pc. Helemaal geen pop-ups en andere toeters en bellen. Vind ik soms wel zo lekker.
quote:yette schreef op 16 september 2011 @ 13:06:

De mobiele versie van het forum doet het ook op je gewone pc. Helemaal geen pop-ups en andere toeters en bellen. Vind ik soms wel zo lekker.Ik heb geen mobiel waar ik mee kan internetten. Dus ik moet wel alles ondergaan .
Lees het nog even goed MV
Lezen MV.

Je kan ook op je pc op de mobiele site.
Dit heb ik niet.. maar de advertenties komen wel plots door mijn addblocker heen!

Gewoon op mijn link klikken, MV.
quote:yette schreef op 16 september 2011 @ 13:17:

Gewoon op mijn link klikken, MV.Dat kan natuurlijk ook
Het zal wel een tracking cookie zijn. Dan wordt bijgehouden van welke site je komt, en naar welke site je toegaat. I.v.m. privacy omstreden, maar op zich niet schadelijk.

Ik laat mijn pc elke dag scannen, maar een virus heb ik niet.
Mijn laptop geeft met een grondige scan ook geen virus aan, maar ik heb op de Sanoma sites dikwijls extra pagina's die openen met malware er in.
Beste forummers,

Hartelijk dank voor de meldingen.

Wij hebben de waarschwuwing die jullie ontvangen gemeld bij de afdeling die hierover gaat. Het is nog onduidelijk waar deze melding vandaan komt, maar er wordt hard aan gewerkt om dit uit te zoeken.

Jullie kunnen ons daarbij helpen door de waarschuwing die je krijgt te melden, voorzien van screenshots en URL. Ook horen we graag welke browser je gebruikt.

Je computer loopt geen gevaar zolang je niet op de aangeboden link klikt.

Zodra we meer weten, zullen we dit melden.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven