basilicum probleem
donderdag 12 december 2013 om 22:38
donderdag 12 december 2013 om 22:44
donderdag 12 december 2013 om 22:46
De basilicumplanten waar jij het over hebt, zijn bedoeld voor snelle consumptie. Het zijn kwetsbare, razendsnel opgekweekte kasplantjes die niks kunnen hebben en niet geschikt om lang goed te houden. Zeker niet in de winter.
Koop in de lente/zomer een plant bij de kweker of zaai zelf. Deze planten zijn veel sterker en hou je tot de herfst goed. Je kunt ze beter wel buiten zetten.
Koop in de lente/zomer een plant bij de kweker of zaai zelf. Deze planten zijn veel sterker en hou je tot de herfst goed. Je kunt ze beter wel buiten zetten.
vrijdag 13 december 2013 om 00:05
Mijn basilicumplantjes overleven alleen in de zomer. En dan staat hij in de vensterbank met gematigd zonlicht, wat dus ontbreekt in de winter.
Ik geef 'm om de paar dagen een flinke scheut water (eigenlijk als ik zie dat hij slapjes wordt).
Het is me al een paar keer overkomen dat hij zo lang bleef leven dat hij ging bloeien. Rare gewaarwording, bloemetjes in je basilicum
Ik geef 'm om de paar dagen een flinke scheut water (eigenlijk als ik zie dat hij slapjes wordt).
Het is me al een paar keer overkomen dat hij zo lang bleef leven dat hij ging bloeien. Rare gewaarwording, bloemetjes in je basilicum
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
vrijdag 13 december 2013 om 10:02
Ik heb al geruime tijd, zeker 6 maanden, een AH basilicumplantje in het keukenraam staan. En dat gaat prima. Zowel in de zomer als in de winter. In de winter staat er geen zon op het raam. In de zomer haal ik de plant uit het raam bij teveel zonneschijn.
Water geef ik op het schoteltje waar de plant op staat. Ik knip de plant regelmatig kort (voordat deze begint te bloeien) en geef regelmatig wat plantenvoeding.
Tijdens mijn vakantie had de plat een watertekort opgelopen. Ik heb de plant toen even in een bak met water gezet en wat wat plantenvoeding gegeven. Hij heeft het overleefd.
Water geef ik op het schoteltje waar de plant op staat. Ik knip de plant regelmatig kort (voordat deze begint te bloeien) en geef regelmatig wat plantenvoeding.
Tijdens mijn vakantie had de plat een watertekort opgelopen. Ik heb de plant toen even in een bak met water gezet en wat wat plantenvoeding gegeven. Hij heeft het overleefd.