Tapas

15-03-2013 20:23 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een etentje binnenkort overweeg ik tapas te maken. We proberen met vrienden elke keer iets anders te doen, thema tapas deze keer lijkt me wel erg leuk. Haal ik me nu enorm veel op de hals of zijn er redelijk simpele recepten die ik kan maken? (Waarvan al een deel in de middag of zelfs een dag eerder)



En, hoe maak ik er wel een etentje van in de vorm van verschillende gangen? Zijn daar bij de tapas maaltijd 'regels' voor?

Het is overigens niet de bedoeling kant en klare producten op tafel te zetten ;)
Alle reacties Link kopieren
Het idee is idd wel om iets "echts" op tafel te zetten, dus als ik een tapas menu maak moeten het wel echte tapas zijn. Overigens ben ik dan wel te lui om zelf ook de aioli en pesto te gaan maken, die koop ik wel bij een speciaalzaakje.
Alle reacties Link kopieren
Doe je ook een echt Spaans toetje? Op de site van tapas-restaurants kun je wel wat ideeen opdoen.

De Gall en Gall heeft wel lekkere betaalbare Rioja's.
Alle reacties Link kopieren
Mmmm nog niet over het toetje nagedacht eigenlijk, thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Voel me een beetje een sukkel,

maar wat zijn/is boerentapa`s?
Alle reacties Link kopieren
quote:plurque schreef op 16 maart 2013 @ 15:24:

Voel me een beetje een sukkel,

maar wat zijn/is boerentapa`s?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
O, da`s een schaal hapjes die rondgaat bij verjaardagen van je ouders enzo.



Lijkt trouwens niet op de tapas die in in Spanje heb gegeten.
Alle reacties Link kopieren
heeft ook niks met tapas te maken.

t is een running gag, komt hier vandaan:

http://mobiel.viva.nl/forum/list_message/13850399
.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere verschillende plakken spaanse ham

Gefrituurde briepuntjes

Spaanse hamburgertjes

Iets met champignons
Heb je nou al genoeg ideeen moppie? Anders spit ik mijn (uit het Spaans vertaalde) tapaskookboekje nog eens door voor je.
Alle reacties Link kopieren
Nou Mop, dankzij jou gisteren inderdaad tapas wezen eten met vrienden. Heeeeerlijk was het.

O.a queso de cabra, wat standaard op menu's staat, maar die van gisteren was errug lekker:

Met honing, noten en gedroogde vruchten.

Misschien iets voor je lijstje, want gemakkelijk te maken?
quote:moppie0407 schreef op 16 maart 2013 @ 12:44:

Het idee is idd wel om iets "echts" op tafel te zetten, dus als ik een tapas menu maak moeten het wel echte tapas zijn. Overigens ben ik dan wel te lui om zelf ook de aioli en pesto te gaan maken, die koop ik wel bij een speciaalzaakje.

Maar pesto is toch ook geen tapa?

Da's Italiaans
Alle reacties Link kopieren
Wij maken vaak dit: aardappelschijfjes in ronde ovenvorm. Uien en paar teentjes knoflook over heen en dan overgieten met geklutste eieren en een heel klein beetje zout. Uur in de oven op niet te hoge temperatuur. Dat is lauw ook lekker! Kom even niet op de naam. Maar staat bij tapas restaurants altijd op de kaart. Olijven en een flinke groene salade. Plakjes Spaanse worst en gehaktballetjes in tomaten saus. Champignons bakken met wat kruiden en wat stokbrood met allioli Ja het is wel wat meer werk dan boerenkool met worst. Maar ik vind het wel leuk om te koken, dus ik vind dat niet erg. Als je echt met veel mensen wilt doen zou ik denk aanvullen met wat hapjes uit de supermarkt. De grote AH heeft best lekkere tapas hapjes!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik dankzij jullie een lekker menu!



Wil het een beetje in delen op tafel zetten, te beginnen met gazpacho en daarna een klein schaaltje carpaccio met rucola.



Erbij op tafel vast brood met aioli, salade en stengels met serano ham.



Verder;

Empanada's met salami

Kikspiesjes met honing mosterd

Spaanse gehaktballetjes

Spaanse tortilla

Bruchetta tomaat

Knoflook garnalen

Geitenkaas met drupje honing en rauwe ham

Aubergine met mozzarella en spek op een spiesje

Meloen met seranoham

Patatas bravas

Champignons in knoflookroomsaus

En misschien als ik zin heb om ook de frituur erbij te doen dan gefrituurde kip met honing (volgens mij is dat niet helemaal echt tapas, maar wel heel lekker )

Sangria erbij en als toetje een stukje ijstaart en dan koffie met brownie.



Mijn god, wat een calorieën bom wordt dit....
Alle reacties Link kopieren
Wel errug lekker :-)



Stuur nog even jouw adres door?!
Alle reacties Link kopieren




Volgens mij is dit ook een mooie mix van dingen die ik ' smiddags en savonds kan maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven