Tapas
vrijdag 15 maart 2013 om 20:23
Voor een etentje binnenkort overweeg ik tapas te maken. We proberen met vrienden elke keer iets anders te doen, thema tapas deze keer lijkt me wel erg leuk. Haal ik me nu enorm veel op de hals of zijn er redelijk simpele recepten die ik kan maken? (Waarvan al een deel in de middag of zelfs een dag eerder)
En, hoe maak ik er wel een etentje van in de vorm van verschillende gangen? Zijn daar bij de tapas maaltijd 'regels' voor?
Het is overigens niet de bedoeling kant en klare producten op tafel te zetten
En, hoe maak ik er wel een etentje van in de vorm van verschillende gangen? Zijn daar bij de tapas maaltijd 'regels' voor?
Het is overigens niet de bedoeling kant en klare producten op tafel te zetten
zaterdag 16 maart 2013 om 15:53
zaterdag 16 maart 2013 om 16:39
heeft ook niks met tapas te maken.
t is een running gag, komt hier vandaan:
http://mobiel.viva.nl/forum/list_message/13850399
t is een running gag, komt hier vandaan:
http://mobiel.viva.nl/forum/list_message/13850399
.
zondag 17 maart 2013 om 14:16
zondag 17 maart 2013 om 17:21
quote:moppie0407 schreef op 16 maart 2013 @ 12:44:
Het idee is idd wel om iets "echts" op tafel te zetten, dus als ik een tapas menu maak moeten het wel echte tapas zijn. Overigens ben ik dan wel te lui om zelf ook de aioli en pesto te gaan maken, die koop ik wel bij een speciaalzaakje.
Maar pesto is toch ook geen tapa?
Da's Italiaans
Het idee is idd wel om iets "echts" op tafel te zetten, dus als ik een tapas menu maak moeten het wel echte tapas zijn. Overigens ben ik dan wel te lui om zelf ook de aioli en pesto te gaan maken, die koop ik wel bij een speciaalzaakje.
Maar pesto is toch ook geen tapa?
Da's Italiaans
zondag 17 maart 2013 om 17:37
Wij maken vaak dit: aardappelschijfjes in ronde ovenvorm. Uien en paar teentjes knoflook over heen en dan overgieten met geklutste eieren en een heel klein beetje zout. Uur in de oven op niet te hoge temperatuur. Dat is lauw ook lekker! Kom even niet op de naam. Maar staat bij tapas restaurants altijd op de kaart. Olijven en een flinke groene salade. Plakjes Spaanse worst en gehaktballetjes in tomaten saus. Champignons bakken met wat kruiden en wat stokbrood met allioli Ja het is wel wat meer werk dan boerenkool met worst. Maar ik vind het wel leuk om te koken, dus ik vind dat niet erg. Als je echt met veel mensen wilt doen zou ik denk aanvullen met wat hapjes uit de supermarkt. De grote AH heeft best lekkere tapas hapjes!
maandag 18 maart 2013 om 19:28
Volgens mij heb ik dankzij jullie een lekker menu!
Wil het een beetje in delen op tafel zetten, te beginnen met gazpacho en daarna een klein schaaltje carpaccio met rucola.
Erbij op tafel vast brood met aioli, salade en stengels met serano ham.
Verder;
Empanada's met salami
Kikspiesjes met honing mosterd
Spaanse gehaktballetjes
Spaanse tortilla
Bruchetta tomaat
Knoflook garnalen
Geitenkaas met drupje honing en rauwe ham
Aubergine met mozzarella en spek op een spiesje
Meloen met seranoham
Patatas bravas
Champignons in knoflookroomsaus
En misschien als ik zin heb om ook de frituur erbij te doen dan gefrituurde kip met honing (volgens mij is dat niet helemaal echt tapas, maar wel heel lekker )
Sangria erbij en als toetje een stukje ijstaart en dan koffie met brownie.
Mijn god, wat een calorieën bom wordt dit....
Wil het een beetje in delen op tafel zetten, te beginnen met gazpacho en daarna een klein schaaltje carpaccio met rucola.
Erbij op tafel vast brood met aioli, salade en stengels met serano ham.
Verder;
Empanada's met salami
Kikspiesjes met honing mosterd
Spaanse gehaktballetjes
Spaanse tortilla
Bruchetta tomaat
Knoflook garnalen
Geitenkaas met drupje honing en rauwe ham
Aubergine met mozzarella en spek op een spiesje
Meloen met seranoham
Patatas bravas
Champignons in knoflookroomsaus
En misschien als ik zin heb om ook de frituur erbij te doen dan gefrituurde kip met honing (volgens mij is dat niet helemaal echt tapas, maar wel heel lekker )
Sangria erbij en als toetje een stukje ijstaart en dan koffie met brownie.
Mijn god, wat een calorieën bom wordt dit....