warme hapjes
zaterdag 12 januari 2013 om 08:21
Thai apero. Dat zijn filodeeghapjes gevuld met garnalen en met allerlei thaise smaken. Die ik heb komt van de Delhaize (B), maar bij de AH hebben ze ook diverse hapjes zowel voor in de oven als voor in de frituur. Ook mini saucijzen, ham/kaashapjes e.d.
En verder natuurlijk indische balletjes voor in de magnetron.
En verder natuurlijk indische balletjes voor in de magnetron.
zaterdag 12 januari 2013 om 09:21
Koud:
Mozzarella bolletje met rauwe ham en daaronder een gedroogd tomaatje op een saté prikker.
Romaatjes door de helft, blokje witte of feta kaas tussen en dit op een prikker steken
Pikante makreelmouse (de vis, sambal, mayonaise en kruiden pureren) op stokbrood
Warm:
Enpenada met gehakt, ui, tomatenpuree en veel kruiden
Tilapia met rauwe ham omhullen en even in de oven
Mozzarella bolletje met rauwe ham en daaronder een gedroogd tomaatje op een saté prikker.
Romaatjes door de helft, blokje witte of feta kaas tussen en dit op een prikker steken
Pikante makreelmouse (de vis, sambal, mayonaise en kruiden pureren) op stokbrood
Warm:
Enpenada met gehakt, ui, tomatenpuree en veel kruiden
Tilapia met rauwe ham omhullen en even in de oven
zaterdag 12 januari 2013 om 15:01
2 warme tips;
- snel en makkelijk = camembert in zo'n houten doosje, bovenste kapje eraf snijden, beetje kruiden (tijm & honing bv.) erop doen, in de oven laten smelten in z'n houten bakje (zonder plastic omhulsel natuurlijk!) en dan serveren met groente (bleekselderij!, komkommer, reepjes wortel) en stokbrood/soepstengels om erin te dippen. Makkie en heerlijk!
- port salut flapjes = port salut in blokjes snijden, stukjes (rode) paprika en ringetjes bosui, mengen met wat peper en evt. zout, plakjes bladerdeeg in vieren snijden, lepeltje port salut mengsel op elk plakje leggen en schuin dichtvouwen. Bestrijken met wat ei, beetje paneermeel en paprikapoeder eroverheen strooien en 15 min. in de oven bakken (ca. 200 graden dacht ik). Beetje bewerkelijker receptje, maar zoooo lekker! Hier steeds een succes!
2 koude tips;
- zelf guacamole maken van avocado en serveren met nacho's, mmmmm!
- zelf tapenade/pesto maken en serveren met groente (die toch al op tafel staat voor de warme camembertdip..) en broodjes
1 warm/koud (wat is het eigenlijk.. ik denk toch koud..)
- papadums bakken in olie (iig te koop bij Wereldwinkels) en serveren met chutney, ook erg makkelijk en smakelijk!
Gezellig feestje alvast En ja.. ook ik heb nu zin in wat lekkers...
- snel en makkelijk = camembert in zo'n houten doosje, bovenste kapje eraf snijden, beetje kruiden (tijm & honing bv.) erop doen, in de oven laten smelten in z'n houten bakje (zonder plastic omhulsel natuurlijk!) en dan serveren met groente (bleekselderij!, komkommer, reepjes wortel) en stokbrood/soepstengels om erin te dippen. Makkie en heerlijk!
- port salut flapjes = port salut in blokjes snijden, stukjes (rode) paprika en ringetjes bosui, mengen met wat peper en evt. zout, plakjes bladerdeeg in vieren snijden, lepeltje port salut mengsel op elk plakje leggen en schuin dichtvouwen. Bestrijken met wat ei, beetje paneermeel en paprikapoeder eroverheen strooien en 15 min. in de oven bakken (ca. 200 graden dacht ik). Beetje bewerkelijker receptje, maar zoooo lekker! Hier steeds een succes!
2 koude tips;
- zelf guacamole maken van avocado en serveren met nacho's, mmmmm!
- zelf tapenade/pesto maken en serveren met groente (die toch al op tafel staat voor de warme camembertdip..) en broodjes
1 warm/koud (wat is het eigenlijk.. ik denk toch koud..)
- papadums bakken in olie (iig te koop bij Wereldwinkels) en serveren met chutney, ook erg makkelijk en smakelijk!
Gezellig feestje alvast En ja.. ook ik heb nu zin in wat lekkers...
Het leven is te kort om er niet van te genieten.