Aroma diffuser

22-02-2019 19:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen bekend met een aroma diffuser? Ik werk in de gehandicaptenzorg en een cliënt van mij heeft er 1 op zijn kamer. Ik vind het heerlijk ruiken die geurtjes die er in kunnen, het is alleen zo duur!! Die van mijn cliënt kost een 150 euro dacht ik. Op internet staan ook wel goedkope maar ik ben bang dat het dan misschien een miskoop is?

Heeft iemand tips welke diffuser goed en niet al te duur is? De aroma geurtjes van de tuinen vind ik erg fijn maar ook die zijn erg prijzig.
Ik heb er een bij Wish besteld, 15 euro en het is een prima ding. Doet wat hij moet doen. Ik koop de olie bij de eko winkel, die vind ik heerlijk ruiken. Zijn wel wat duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een bij holland en barrett gekocht ooit, je hebt ook betaalbare op bol.com
sommige hele goedkope, kunnen niet een hele ruimte vullen en zijn daarom niet zo handig
op bol.com en bij holland en barrett staat er geloof ik bij voor hoeveel m2 ze geschikt zijn

ik heb deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=014845
35 euro en werkt prima voor mijn woonkamer van 30 m2
Alle reacties Link kopieren
Koopjedeal.nl hebben er een paar. Prima en niet duur.
Ik krijg knallende hoofdpijn van die dingen.
En dat heb ik al wel van meer mensen gehoord.

Hou je er rekening mee dat straks de helft van je familie niet meer wil langskomen?
Heb je 150 euro of wat uitgegeven, komt er niemand ruiken ...
Alle reacties Link kopieren
Als je voor olie van goede kwaliteit gaat, valt het met die hoofdpijn wel mee. Beter nog - helemaal geen hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde als Pindakaas. Meestal gebruik ik pepermuntolie, maar ook wel allerlei andere geuren en soms mix ik er een paar.

Het grootste deel is toch water. Je moet er alleen aan denken dat je het zelf, net zoals met parfum, zelf op een gegeven moment (bijna) niet meer ruikt en daardoor de neiging krijgt er teveel olie in te doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
22-02-2019 20:08
Ik krijg knallende hoofdpijn van die dingen.
En dat heb ik al wel van meer mensen gehoord.

Hou je er rekening mee dat straks de helft van je familie niet meer wil langskomen?
Heb je 150 euro of wat uitgegeven, komt er niemand ruiken ...
misschien doen ze dan de verhouding niet helemaal goed...teveel etherische olie?
ik heb er nog nooit van gehoord, hoofdpijn door een diffuser
wel van de diffusers met een kaarsje erin, die vind ik ook niet prettig
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
22-02-2019 20:06
Ik heb er een bij holland en barrett gekocht ooit, je hebt ook betaalbare op bol.com
sommige hele goedkope, kunnen niet een hele ruimte vullen en zijn daarom niet zo handig
op bol.com en bij holland en barrett staat er geloof ik bij voor hoeveel m2 ze geschikt zijn

ik heb deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=014845
35 euro en werkt prima voor mijn woonkamer van 30 m2
Dankje! Ga morgen eens kijken. Deze winkel zit ook bij mij in de buurt. Koop je daar ook de geuren??, en hoeveel druppels moeten er i.n?
Pinda-Kaas schreef:
22-02-2019 20:06
Ik heb er een bij holland en barrett gekocht ooit, je hebt ook betaalbare op bol.com
sommige hele goedkope, kunnen niet een hele ruimte vullen en zijn daarom niet zo handig
op bol.com en bij holland en barrett staat er geloof ik bij voor hoeveel m2 ze geschikt zijn

ik heb deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=014845
35 euro en werkt prima voor mijn woonkamer van 30 m2
Weet je zeker dat het geen 30 kubieke meter is die er op de verpakking staat? Ik ben ook op zoek naar zo'n ding, heb deze ook gezien maar volgens mij is het niet de grondoppervlakte in vierkante meters maar als het bij jou voldoende is.. mijn kamer is wel wat groter maar scheelt niet zo heel veel.

Ik twijfel nu of ik een luchtbevochtiger (waar ook wat olie in kan evt) of een aroma-diffuser ga nemen. Mijn buuffie heeft deze op haar slaapkamer, ruikt heerlijk naar lavendel en ze slaapt er beter door. Ook fijn dat hij automatisch afslaat.

Van wierook en veel geurkaarsen krijg ik ook traanogen, jeuk en koppijn :)
Dit lijkt me een goede oplossing, ook fijn tegen droge lucht van de cv!
Alle reacties Link kopieren
Nee hij doet t prima met 30 m2, maar dan moet ie dus wel ergens in het midden van de kamer staan.

overigens ga ik voor de slaapkamer wel voor een luchtbevochtiger inderdaad, in de woonkamer is dit (voor mij) niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er geen hoofdpijn van maar vind het wel echt afschuwelijk. Snap de gedachte erachter ook niet. Zelf ruik je het al snel niet meer en ik neem aan dat je huis niet stinkt dus doe je het voor je bezoek. En die jaag je eerder weg dan dat ze blijven.
Pinda-Kaas schreef:
22-02-2019 21:09
Nee hij doet t prima met 30 m2, maar dan moet ie dus wel ergens in het midden van de kamer staan.

overigens ga ik voor de slaapkamer wel voor een luchtbevochtiger inderdaad, in de woonkamer is dit (voor mij) niet nodig
Ok bedankt! dan zet ik hem gewoon in de buurt van mijn bankstel in de woonkamer, ik wil gewoon een lekker geurtje om de eetlucht die er nu bv nog hangt weg te werken. Het ruikt nog steeds vaag naar de gebakken vis die mijn buren hebben gegeten, blegh!

In de slaapkamer heb ik geen planten, in de woonkamer wel dus ik denk dat ik dan juist een bevochtiger in de slaapkamer zet :)
Kan niet goed tegen droge lucht, en in de woonkamer spoei ik zovaak water dat het eigenlijk meer om een lekker geurtje gaat. Luchtbevochtigers gaan wel per kubieke meter en dan is eentje voor de slaapkamer een stuk goedkoper.

Trouwens, mijn buuffie heeft hem al best lang maar ruikt de lavendel om lekker te slapen wel degelijk!

Als je nog tips hebt voor lekkere geurtjes: gráág! Vind het best moeilijk kiezen en die flesjes zijn best prijzig zag ik. Maar wel zin om er morgen meteen één te halen, loop er al een poosje over te denken. Meteen een leuk klein lampje, die zocht ik nog voor een kastje midden in de kamer toevallig!
Alle reacties Link kopieren
bij holland en barett hebben ze heel vaak 2e artikel voor 1 euro op de etherische olie, dus ik wacht meestal op die aanbieding om weer nieuwe te kopen. Maar volgens mij loopt ie toevallig nu weer!

ik ga een beetje mee met de seizoenen, dus in de herfst en winter doe ik veel kruidnagel, kaneel, sinaasappel en met de kerst natuurlijk dennen ;)

in de lente/zomer meer dingen als lavendel, roos, rozemarijn, patchouli, jasmijn, citronella, sinaasappelbloesem

ik meng ook veel geuren, dus van 2 of drie verschillende wat druppeltjes
Pinda-Kaas schreef:
22-02-2019 21:38
bij holland en barett hebben ze heel vaak 2e artikel voor 1 euro op de etherische olie, dus ik wacht meestal op die aanbieding om weer nieuwe te kopen. Maar volgens mij loopt ie toevallig nu weer!

ik ga een beetje mee met de seizoenen, dus in de herfst en winter doe ik veel kruidnagel, kaneel, sinaasappel en met de kerst natuurlijk dennen ;)

in de lente/zomer meer dingen als lavendel, roos, rozemarijn, patchouli, jasmijn, citronella, sinaasappelbloesem

ik meng ook veel geuren, dus van 2 of drie verschillende wat druppeltjes
Dat klinkt top! Ik hou van bloemengeuren (en natuurlijk met kerst dennen hahaha) maar had meer naar de diffuser gekeken dan de luchtjes, ik zag met een half oog wel lavendel, eucalyptus en nog wat kruiden maar dacht: eigenlijk wel jammer dat ze geen fruitige/bloemengeurtjes hebben. Wel dus, nu wil ik hem helemaal hebben, was eigenlijk al verkocht toen ik hem zag staan bij de buurvrouw.
Die weet 100% zeker dat ze door de lavendelolie beter is gaan slapen.

En ik wordt altijd echt vrolijker van douchen als het met een lekker fruitig geurtje is, die van Treaclemoon bijv. Ruikt de badkamer nog een poosje heel lekker en dát wil ik nou ook in de kamer, tnx ik ga morgen even inslaan én mengen. Jasmijn, roos: lekker!

Edit: ja hoor, bij Holland & Barett loopt die actie nu, even gespiekt, tweede flesje voor een euro dus meteen maar 4 of 6 flesjes nemen :)
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 21:56
Reden: edit
5.14% gewijzigd
Ik maak al jaren gebruik van etherische oliën. Maar dan met zo'n keramisch brandertje met waxinelichtje. Jaren geleden al nieuwsgierig naar electrische diffuser. Veel te duur... Kom ik er op een gegeven moment een tegen bij de ACtion. Voor 8 klinkende euro's!!! En voor cheap spul toch vrij goed uitziend (maar natuurlijk niet te vergelijken met de hippe duurdere exemplaren). Ik dacht simpelweg, is het niks val ik me er totaal geen buil aan. Heb em nu al jaren, fantastisch ding. Oliën had ik al...
SadButTrue999 schreef:
22-02-2019 21:53
Dat klinkt top! Ik hou van bloemengeuren (en natuurlijk met kerst dennen hahaha) maar had meer naar de diffuser gekeken dan de luchtjes, ik zag met een half oog wel lavendel, eucalyptus en nog wat kruiden maar dacht: eigenlijk wel jammer dat ze geen fruitige/bloemengeurtjes hebben. Wel dus, nu wil ik hem helemaal hebben, was eigenlijk al verkocht toen ik hem zag staan bij de buurvrouw.
Die weet 100% zeker dat ze door de lavendelolie beter is gaan slapen.

En ik wordt altijd echt vrolijker van douchen als het met een lekker fruitig geurtje is, die van Treaclemoon bijv. Ruikt de badkamer nog een poosje heel lekker en dát wil ik nou ook in de kamer, tnx ik ga morgen even inslaan én mengen. Jasmijn, roos: lekker!

Edit: ja hoor, bij Holland & Barett loopt die actie nu, even gespiekt, tweede flesje voor een euro dus meteen maar 4 of 6 flesjes nemen :)
Ik las in een ander topic iets over vogeltjes, denk je eraan dat etherische olie niet goed is voor vogels, ook al is het verdund via een diffuser? Het zou zonde zijn als ze met de pootjes omhoog onder in de kooi liggen..
Frekkel schreef:
22-02-2019 22:06
Ik las in een ander topic iets over vogeltjes, denk je eraan dat etherische olie niet goed is voor vogels, ook al is het verdund via een diffuser? Het zou zonde zijn als ze met de pootjes omhoog onder in de kooi liggen..
O echt??? Nee, geen seconde aan gedacht!
Dan doe ik het niet, geen risico nemen.
En kookluchtjes zijn in de zomer geen ramp, gewoon ff raam open en het is zo weg maar als het zo koud is lucht ik 1x per dag even goed en hou verder alleen de luchtroosters open.

Dankjewel voor het meedenken, heb ik echt járenlang vogeltjes gehad, ook parkieten, een papegaai en dacht dat ik wel wist waar ze wel en niet tegenkunnen.. geen tocht bv, en gerookt wordt er hier niet: ik dacht alleen aan giftige planten en dat soort dingen. Blij dat te lezen (jammer ook wel haha) maar beter nu dan wanneer de vogeltjes er zijn en ik denk: wat doe ik toch verkeerd!?!? Ook namens de toekomstige vogeltjes: tnx!
SadButTrue999 schreef:
22-02-2019 22:26
O echt??? Nee, geen seconde aan gedacht!
Dan doe ik het niet, geen risico nemen.
En kookluchtjes zijn in de zomer geen ramp, gewoon ff raam open en het is zo weg maar als het zo koud is lucht ik 1x per dag even goed en hou verder alleen de luchtroosters open.

Dankjewel voor het meedenken, heb ik echt járenlang vogeltjes gehad, ook parkieten, een papegaai en dacht dat ik wel wist waar ze wel en niet tegenkunnen.. geen tocht bv, en gerookt wordt er hier niet: ik dacht alleen aan giftige planten en dat soort dingen. Blij dat te lezen (jammer ook wel haha) maar beter nu dan wanneer de vogeltjes er zijn en ik denk: wat doe ik toch verkeerd!?!? Ook namens de toekomstige vogeltjes: tnx!
Graag gedaan, wij hadden papegaaien en toen hield ik daar echt rekening mee. Net als met pannen met anti aanbaklaag, , deze zijn ook heel slecht, zeker de eerste paar dagen. Het gaat dan om de damp die er af komt. Google maar eens.
Frekkel schreef:
22-02-2019 22:30
Graag gedaan, wij hadden papegaaien en toen hield ik daar echt rekening mee. Net als met pannen met anti aanbaklaag, , deze zijn ook heel slecht, zeker de eerste paar dagen. Het gaat dan om de damp die er af komt. Google maar eens.
Ja, dat van die pannen wist ik dan weer wel! Goed idee -omdat het al lang geleden is dat ik de vogeltjes had- om gewoon nog even flink te googelen om mijn geheugen weer op te frissen.

Of nieuwe dingen te leren want al deden ze het altijd echt goed; wie weet zijn er toch dingen die ik domweg vergeten ben of toen nog niet wist.
Nu ik alles weer nieuw ga kopen zijn er mss ook miskopen die ik kan voorkomen, betere drinkfonteintjes e.d. die 15 jaar geleden (toen ben ik ermee gestopt) gewoon nog niet bestonden.
Voorkomt wellicht van die 'als ik dat had geweten had ik dat meteen gekocht' aankopen :-D
En even checken vwb schoonmaakmiddel: ik had toen vloerbedekking en nu een gladde vloer, maak schoon met superspul wat lekker fris ruikt maar wellicht denken de vogeltjes daar héél anders over..

Sorry, dit gaat niet over Aroma-diffusers TO, hoewel.. 'wanneer beter geen diffuser' is ook on-topic ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven