dekbed.

26-11-2018 14:39 23 berichten
Hallo allen,

De winter staat weer voor de deur en ik merk dat ik toe ben aan een nieuw dekbed.
Nou lees ik van alles over polydaun en thinsulate, geen verstand van dus.
Ik slaap 365 dagen per jaar met het raam open, dus het dekbed moet wel een beetje warm zijn zodat ik niet lig te vernikkelen.
Ik wil geen dons of wol, want ik was mijn dekbed met enige regelmaat.
Hebben jullie een advies voor me?
Afgelopen zomer heb ik een bamboo dekbed aangeschaft en in de zomer was dat verkoelend terwijl het nu nog steeds warm genoeg is.
Kan ook gewoon in de wasmachine en droger
Bull, bamboe is te koud voor de winter, daarom verkopen ze ze ook als zomerdekbedden.

Ik zoek iets dat lekker warm is maar niet zweet. Onder dons zweet ik me ongans.
Zal aan de overgang liggen wellicht maar ik heb het nog steeds zeer aangenaam onder m'n bamboodekbed en m'n allseason dons ligt nog gewoon in de dekenkist.
slaap jij met het raam open?
Nope, die gaat in deze tijd van het jaar op tijd dicht. Maar ik heb geen verwarming aan dus de temperatuur is vaak maar 15-16 graden.
https://www.pillowsonline.nl/a-54270891 ... ta-dekbed/

Dit dekbed heb ik al jaren bevalt me prima, ik zweet er niet onder wat ik meestal met synthetisch wel heb. Alleen als ik ziek ben, ;-).

Ik slaap ook met raam open. Als het kouder wordt heb ik aan de wintervariant voldoende. Wordt het echt koud kan zomer en winter ook nog asn elkaar gekoppeld worden. Dekbedden kunnen in de wasmachine.
Een yumeko dekbed :heart:
Nemaìn’ schreef:
26-11-2018 15:24
Een yumeko dekbed :heart:
Is te warm voor mij, maar ze zijn wel heel mooi.
Tessa44- schreef:
26-11-2018 15:23
https://www.pillowsonline.nl/a-54270891 ... ta-dekbed/

Dit dekbed heb ik al jaren bevalt me prima, ik zweet er niet onder wat ik meestal met synthetisch wel heb. Alleen als ik ziek ben, ;-).

Ik slaap ook met raam open. Als het kouder wordt heb ik aan de wintervariant voldoende. Wordt het echt koud kan zomer en winter ook nog asn elkaar gekoppeld worden. Dekbedden kunnen in de wasmachine.
Lijkt me een goed dekbed. Zal eens verder kijken, want mijn maat is achter jouw link niet meer verkrijgbaar.
Cateautje schreef:
26-11-2018 15:47
Lijkt me een goed dekbed. Zal eens verder kijken, want mijn maat is achter jouw link niet meer verkrijgbaar.
De eerste link die ik vond met merknaam van het dekbed heb ik gebruikt om hier te plaatsen. Ik denk dat ik het dekbed ongeveer 10 jaar heb, indertijd in een beddenspeciaalzaak gekocht, het was toen nieuw. (De vulling of soort dekbed bedoel ik, logisch dat het dekbed nieuw was 😜) ik heb de lange maat 140-220 een Hema dekbedhoes van 140-200/220 past er prima omheen.
Tessa44- schreef:
26-11-2018 16:50
De eerste link die ik vond met merknaam van het dekbed heb ik gebruikt om hier te plaatsen. Ik denk dat ik het dekbed ongeveer 10 jaar heb, indertijd in een beddenspeciaalzaak gekocht, het was toen nieuw. ik heb de lange maat 140-220 een Hema dekbedhoes van 140-200/220 past er prima omheen.
Als ik een dekbed koop van 220 lang, dan moet ik al mijn hoezen vervangen. Dat is wel een dingetje.
Nemaìn’ schreef:
26-11-2018 15:24
Een yumeko dekbed :heart:
En bedankt... ik googlen nu wil ik zo’n mooi dekbedovertrek van dat merk... 😉
Cateautje schreef:
26-11-2018 16:51
Als ik een dekbed koop van 220 lang, dan moet ik al mijn hoezen vervangen. Dat is wel een dingetje.
Ja dat snap ik, ik heb indertijd gedaan omdat mijn man bijna 2 meter is en hij iedere x onder de 2 meter dekbedden met zijn voeten bloot lag, ik heb die maat ook niet nodig voor mijzelf. 😊
Nou, het wordt van de week weer 10 graden in de nacht, dus ik hoef me niet te haasten. Ik denk dat ik de stad inga om te kijken voor een dekbed, dan kan ik ook gelijk voelen of het me bevalt.
Tessa44- schreef:
26-11-2018 16:52
En bedankt... ik googlen nu wil ik zo’n mooi dekbedovertrek van dat merk... 😉
Ik heb hem ook door een tip niet maar echt, hij is het geld waard. Ik heb niet de 4 seizoenen, maar de herfst en die was van de zomer heerlijk koel en nu heerlijk warm.
Nemaìn’ schreef:
26-11-2018 17:27
Ik heb hem ook door een tip niet maar echt, hij is het geld waard. Ik heb niet de 4 seizoenen, maar de herfst en die was van de zomer heerlijk koel en nu heerlijk warm.
Ik zie niet echt in hoe een 4-seizoenen dekbed van €1300,- zijn geld waard kan zijn :@@: je ligt eronder en het is warm genoeg. Dat doet die van mij van de Ikea van €150,- ook. Waar zit dan dat verschil van €1150,- in dat het het waard is?
Ik heb een vierseizoenendekbed van snoozing graz. Echt de beste koop ooit. Heerlijk warm.
Nou dames, ik heb het over een goedkopere boeg gegooid en het superdeluxe synthetische dekbed gekocht bij de Hema. Het was 70 euro en met 20% korting zit ik aan de 56 euro en dat vind ik weer eens meer dan zat.
Het dekbed heeft een katoensatijnen tijk en het is gevuld met vezels. Het heeft warmteklasse 2 en dat is de op één na hoogste warmteklasse, dus ik lig er straks lekker warmpjes bij.
De reviews zijn lovend, dus ik vind het wel goed zo.


Bedankt voor het meedenken.
Oehhh, dat dekbed is het mooiste dat ik ooit heb gehad. Het is wit katoensatijn met ingeweefde strepen en wat ik er ook zo fijn aan vind is dat hij wat zwaarder is dan het dekbed dat ik nu wegdoe. Hij voelt ook aan als dons en is heel soepel.
Heb net mijn bed opgemaakt en ik denk dat ik maar na Sesamstraat ga slapen. Net zoals vroeger. :-D
Wat fijn cateautje, veel plezier ermee en slaap lekker voor straks. :sheep:
Dankje Tessa. :)

Word toch wel een uur of 1 hoor, zo nieuwsgierig ben ik nou ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven