Duitse wasmachine?
dinsdag 4 december 2018 om 10:35
Ik heb een duitse wasmachine en ik begrijp er weinig van. Er staan een aantal verschillende wasprogramma’s op. Kan iemand mij helpen de goede te kiezen voor de bonte was? Programma’s met hun fucnties zijn:
wolle (wol, duhh) koud en 30 graden
feinwasche 30 en 40 graden
pflegeleicht 30, 40 en 60 graden
kochwäsche 30, 40, 60, 60E en 95 graden
Alvast bedankt!
Arno
wolle (wol, duhh) koud en 30 graden
feinwasche 30 en 40 graden
pflegeleicht 30, 40 en 60 graden
kochwäsche 30, 40, 60, 60E en 95 graden
Alvast bedankt!
Arno
dinsdag 4 december 2018 om 10:53
feinwasche is voor kwetsbare stoffen, die centrifugeert denk ik minder hard.
Pflegeleicht is voor synthetische stoffen (geen idee wat dat verder inhoudt voor wat het programma doet)
Kochwasche is kookwas, en ik vind het dan ook volstrekt onlogisch dat die op minder dan 95 graden kan.
Maar ik zou dan voor die laatste gaan, op 40 of 60 graden (afhankelijk van wat je wast). Of voor pflegeleicht als er idd veel synthetisch spul tussen zit.
Pflegeleicht is voor synthetische stoffen (geen idee wat dat verder inhoudt voor wat het programma doet)
Kochwasche is kookwas, en ik vind het dan ook volstrekt onlogisch dat die op minder dan 95 graden kan.
Maar ik zou dan voor die laatste gaan, op 40 of 60 graden (afhankelijk van wat je wast). Of voor pflegeleicht als er idd veel synthetisch spul tussen zit.
dinsdag 4 december 2018 om 10:55
feinwasche is de fijne was, dus waarschijnlijk minder centrifugeren en wat korter
pflegeleicht zal lichte vervuiling zijn, dus zeg maar je gewone was, misschien niet volledige toeren centrifugeren
kochwasse is denk ik het langste programma met de verschillende bijbehorende temperaturen en de meeste toeren centrifugeren
kochwasse zou ik gebruiken voor beddengoed, handdoeken en ondergoed en keukendoeken evt. misschien de spijkerbroeken
pflegeleicht voor blousen, truien, overhemden, topjes, rokjes
feinwasche waar je de fijne was voor gebruikt, dus delicate stofjes of dure lingerie
pflegeleicht zal lichte vervuiling zijn, dus zeg maar je gewone was, misschien niet volledige toeren centrifugeren
kochwasse is denk ik het langste programma met de verschillende bijbehorende temperaturen en de meeste toeren centrifugeren
kochwasse zou ik gebruiken voor beddengoed, handdoeken en ondergoed en keukendoeken evt. misschien de spijkerbroeken
pflegeleicht voor blousen, truien, overhemden, topjes, rokjes
feinwasche waar je de fijne was voor gebruikt, dus delicate stofjes of dure lingerie
dinsdag 4 december 2018 om 12:17
Pflegeleicht heeft niks met de vervuiling te maken, maar is idd bedoeld voor de bonte was. De programmas die ninanoname zal gebruiken als het haar wasmachine was is idd de juiste manier, maar als je edn jeansprogramma hebt zal ik die ook gebruiken voor je spijkerbroeken ipv de kochwäsche ivm het aantal toeren centrifugeren.