Duitse wasmachine?

04-12-2018 10:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een duitse wasmachine en ik begrijp er weinig van. Er staan een aantal verschillende wasprogramma’s op. Kan iemand mij helpen de goede te kiezen voor de bonte was? Programma’s met hun fucnties zijn:
wolle (wol, duhh) koud en 30 graden
feinwasche 30 en 40 graden
pflegeleicht 30, 40 en 60 graden
kochwäsche 30, 40, 60, 60E en 95 graden

Alvast bedankt!

Arno
Alle reacties Link kopieren
feinwasche is voor kwetsbare stoffen, die centrifugeert denk ik minder hard.
Pflegeleicht is voor synthetische stoffen (geen idee wat dat verder inhoudt voor wat het programma doet)
Kochwasche is kookwas, en ik vind het dan ook volstrekt onlogisch dat die op minder dan 95 graden kan.
Maar ik zou dan voor die laatste gaan, op 40 of 60 graden (afhankelijk van wat je wast). Of voor pflegeleicht als er idd veel synthetisch spul tussen zit.
feinwasche is de fijne was, dus waarschijnlijk minder centrifugeren en wat korter
pflegeleicht zal lichte vervuiling zijn, dus zeg maar je gewone was, misschien niet volledige toeren centrifugeren
kochwasse is denk ik het langste programma met de verschillende bijbehorende temperaturen en de meeste toeren centrifugeren

kochwasse zou ik gebruiken voor beddengoed, handdoeken en ondergoed en keukendoeken evt. misschien de spijkerbroeken

pflegeleicht voor blousen, truien, overhemden, topjes, rokjes
feinwasche waar je de fijne was voor gebruikt, dus delicate stofjes of dure lingerie
Alle reacties Link kopieren
Zijn niet zo heel belangrijk kies programma die was schoon krijgt net juiste temperatuur en dat is de juiste.

Was hier ook een programma een temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Pflegeleicht heeft niks met de vervuiling te maken, maar is idd bedoeld voor de bonte was. De programmas die ninanoname zal gebruiken als het haar wasmachine was is idd de juiste manier, maar als je edn jeansprogramma hebt zal ik die ook gebruiken voor je spijkerbroeken ipv de kochwäsche ivm het aantal toeren centrifugeren.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie reacties! De wasmachine is direct een stuk beter te begrijpen ;).

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven