Kattenbakvulling
woensdag 7 november 2018 om 15:42
Wat voor kattenbak grind gebruiken jullie?
Ik heb al verschillende geprobeerd. Momenteel heb ik die van de lidl, opzich wel goed, qua geur. alleen moet wel keer op keer stofzuigen. Hij loopt erg uit, hele huis er onder. En bij mijn maine coon, blijft er gewoon tussen de nagels zitten en vacht. Dit zijn dan de fijne korrels.
Ik heb 3 katten. Ben op zoek naar goede grind, een beetje uitloop is niet erg. Maar liefst grove stukken en die je niet echt ruikt als ze hun behoefte hebben gedaan.
War voor soort gebruiken jullie?
Ik heb al verschillende geprobeerd. Momenteel heb ik die van de lidl, opzich wel goed, qua geur. alleen moet wel keer op keer stofzuigen. Hij loopt erg uit, hele huis er onder. En bij mijn maine coon, blijft er gewoon tussen de nagels zitten en vacht. Dit zijn dan de fijne korrels.
Ik heb 3 katten. Ben op zoek naar goede grind, een beetje uitloop is niet erg. Maar liefst grove stukken en die je niet echt ruikt als ze hun behoefte hebben gedaan.
War voor soort gebruiken jullie?
woensdag 7 november 2018 om 15:45
dat hou je toch, probeer eens een mat:
https://petsplace.nl/adori-kattenbakmat ... 1-pps.html
(zoiets)
ik vind de grote soorten (van die stukken hout etc) echt niet voldoende stank & vocht opnemen
https://petsplace.nl/adori-kattenbakmat ... 1-pps.html
(zoiets)
ik vind de grote soorten (van die stukken hout etc) echt niet voldoende stank & vocht opnemen
woensdag 7 november 2018 om 16:02
woensdag 7 november 2018 om 16:03
Ik heb ook een uitloop mat, en gebruik nu catsan grit, bevalt tot nu toe het beste. Wel uitloop, maar wel minder dan met andere grit.
Ik heb een tijdje van Tigorino gebruikt, die kloterde. Super veel uitloop en erg fijn allemaal, wel een lekkere geur. Nadeel was ook dat mijn kat altijd met zijn pootjes in het water speelt, dus hele klonten grit mee zeult. Rook wel heerlijk naar baby als ie daar uit kwam!
Heb vandaag een PeeWee eco nog wat gekocht (kattenbak), daar zag ik veel positieve berichten over in een FB groep. Maar die moet ik nog ontvangen/uittesten. Wel een prijzige bak trouwens. Daar schijnt een dubbele bodem in te zitten waardoor er meer plas weg loopt. Je doet er een soort houtkorrels in die dan weer verpulveren of iets. Ben benieuwd. Iemand hier toevallig ervaring met die peewee?
Ik heb een tijdje van Tigorino gebruikt, die kloterde. Super veel uitloop en erg fijn allemaal, wel een lekkere geur. Nadeel was ook dat mijn kat altijd met zijn pootjes in het water speelt, dus hele klonten grit mee zeult. Rook wel heerlijk naar baby als ie daar uit kwam!
Heb vandaag een PeeWee eco nog wat gekocht (kattenbak), daar zag ik veel positieve berichten over in een FB groep. Maar die moet ik nog ontvangen/uittesten. Wel een prijzige bak trouwens. Daar schijnt een dubbele bodem in te zitten waardoor er meer plas weg loopt. Je doet er een soort houtkorrels in die dan weer verpulveren of iets. Ben benieuwd. Iemand hier toevallig ervaring met die peewee?
woensdag 7 november 2018 om 16:03
Precies dit!
Behalve dat ik wel overal korrels vindt, maar mijn harige vriend komt met een soort tijgersprong uit de bak, terwijl hij in de lucht zijn poten schoon schudt… daar kan geen matje tegenop.
woensdag 7 november 2018 om 16:44
Die heb ik ook. En een extra grote bak met een vrij brede rand. Die van mij graven naar China als ze de kans krijgen dus er ligt altijd overal kattenbakvulling als je niet uitkijkt. Met die brede rand is het wat minder snel uit de bak.parachutes schreef: ↑07-11-2018 16:18AH eigen merk, klonterend. Zo’n doos van 6 liter. Echt ideaal! Goedkoop en ruikt helemaal niet. Ik heb ook een matje bij de kattenbak waar het meeste wel op blijft liggen![]()
Tjezus, wat vals
woensdag 7 november 2018 om 16:48
woensdag 7 november 2018 om 16:52
Hier gebruiken we gewoon Schep en Schoon van AH, kleine korreltjes die overal heen rollen.
Een ander soort tip: Wij zijn sinds kort overgestapt naar een kattenbak met boveningang. Deze is groot (we hebben een Ragdollkater die er goed inpast, al zit hij soms zo dat zijn kop er half uitsteekt) en er zit een raster bovenop. Als de kat uit de bak springt vallen er vanzelf meer korrels van de poten af. Helemaal korrelloos lukt nooit, maar wij zijn helemaal om! (Nu hebben wij maar 1 kat op dit moment, met drie katten heb je sowieso meer poetswerk)
Ik heb het over zo’n soort model:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/597290
Een ander soort tip: Wij zijn sinds kort overgestapt naar een kattenbak met boveningang. Deze is groot (we hebben een Ragdollkater die er goed inpast, al zit hij soms zo dat zijn kop er half uitsteekt) en er zit een raster bovenop. Als de kat uit de bak springt vallen er vanzelf meer korrels van de poten af. Helemaal korrelloos lukt nooit, maar wij zijn helemaal om! (Nu hebben wij maar 1 kat op dit moment, met drie katten heb je sowieso meer poetswerk)
Ik heb het over zo’n soort model:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/597290
woensdag 7 november 2018 om 16:54
stank voor dank?MevrouwJack schreef: ↑07-11-2018 16:45Dat silicaat heb ik geprobeerd, dat werd me niet in dank afgenomen.
woensdag 7 november 2018 om 17:33
Mag ik vragen wat voor kruimeldief je gebruikt? Vroeger (echt een jaar of 10 geleden denk ik) had ik er één maar die had echt totaal geen zuigkracht. Een kruimeldief lijkt me fijn voor die paar kattenbakkorrels die toch verspreid worden én voor het snel verwijderen kattenharen op de trap. Maar.. werkt het? Heb je er een die speciaal is voor dieren?vergrootglas schreef: ↑07-11-2018 17:20Ik gebruik Biokat groffe korrel.
Vlak bij de bak liggen nog wel korrels, daarvoor heb ik een kruimelzuiger.
Met die fijne korrels liggen de korrels zelfs op de bank.
woensdag 7 november 2018 om 17:34
MevrouwJack schreef: ↑07-11-2018 17:25Ze gingen ernaast zitten en naar me zitten staren.
WTF is dit?
woensdag 7 november 2018 om 17:37
Ik gebruik ook die van Lidl en heb ook last van die witte troepjes door het hele huis.
IK stoorde me daar ook heel erg aan en inmiddels 5 andere soorten (klontvormend van Zooplus) geprobeerd en ik kom toch weer terug op Lidl.
Die klontert erg goed en neem goed vieze geurtjes op.
Ik neem de losse korreltjes maar voor lief.
IK stoorde me daar ook heel erg aan en inmiddels 5 andere soorten (klontvormend van Zooplus) geprobeerd en ik kom toch weer terug op Lidl.
Die klontert erg goed en neem goed vieze geurtjes op.
Ik neem de losse korreltjes maar voor lief.