Opname

31-12-2018 09:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Volgende week word ik opgenomen, maar ik weet niet wat ik met 1 van mijn katten moet doen. Het is namelijk nog een kitten van 8,5 maand. Er komt wel elke dag iemand om ze eten te geven, maar ik vind haar eigenlijk te klein voor zo weinig aandacht.
Weet iemand wat ik kan doen? Ik zit er heel erg mee.

Liefs julia
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
31-12-2018 10:25
Ik weet niet of dit op korte termijn kan, maar je kan het allicht proberen, en anders heb je meteen een oplossing voor een eventuele vakantie.
Je kunt via onderstaande link een oppas in jou huis krijgen, zodat je kat niet alleen hoeft te zijn.

https://www.holidaylink.com/vakantieopp ... oppas.html
Kijk eens naar deze link!
Want ik zie hier oppassers tussen staan die voor jou prima geschikt kunnen zijn!
S-Meds schreef:
31-12-2018 11:16
als je niemand kan vinden die in je huis kan wonen probeer dan de katten tijdelijk onder te brengen. 2,5 maand kan inderdaad niet.
Katten zijn toch sterker gehecht aan hun eigen woonplek dan aan hun mens? In opvang krijgen ze te maken met een hoop andere gestresseerde dieren.

En iemand in je huis laten wonen die je niet kent geeft de TO wellicht meer stress.
Liezze schreef:
31-12-2018 11:16
Kijk eens naar deze link!
Want ik zie hier oppassers tussen staan die voor jou prima geschikt kunnen zijn!
voor 2,5 maand moet je iemand in huis hebben of de katten tijdelijk herplaatsen.
redbulletje schreef:
31-12-2018 11:18
Katten zijn toch sterker gehecht aan hun eigen woonplek dan aan hun mens? In opvang krijgen ze te maken met een hoop andere gestresseerde dieren.

En iemand in je huis laten wonen die je niet kent geeft de TO wellicht meer stress.
De meeste katten zijn inderdaad liever thuis alleen maakt het nogal wat uit wat voor katten het zijn. Sommige raskatten hechten zich nml meer aan mensen dan aan de omgeving.
Een kat 2.5 mnd thuislaten zonder aandacht is echter wel heel lang.

To, is het niet zo dat je in de weekenden naar huis mag/moet?
Alle reacties Link kopieren
Onze kat heeft zich echt wel gehecht aan ons. Als we op vakantie zijn, heeft ze heimwee. Ze kruipt dan weg en wil niet eten. Zodra we weer binnen stappen is ze weer als vanouds.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-12-2018 11:18
Katten zijn toch sterker gehecht aan hun eigen woonplek dan aan hun mens? In opvang krijgen ze te maken met een hoop andere gestresseerde dieren.

En iemand in je huis laten wonen die je niet kent geeft de TO wellicht meer stress.
Hangt van de kat af. Een niet zo sociale buitenkat die alleen thuis even komt eten hecht waarschijnlijk meer aan zijn territorium. Dan nog zou ik 2.5 maand te lang vinden.

'Normale' sociale katten die gewend zijn om aandacht te krijgen hebben dat ook nodig. Mijn eigen katten komen na een dag werken al spinnend aanrennen naar de deur als je thuiskomt. En nee, niet vanwege eten want daar hebben ze onbeperkt toegang tot. Ze komen echt om aandacht vragen, op schoot liggen, bij je in de buurt zijn, etc. Langer dan een weekend alleen zonder gezelschap is dan gewoon echt heel zielig.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
31-12-2018 10:58
En je hebt geen geld om ze naar een pension te brengen?
Als de inentingen niet op orde zijn dan kunnen ze daar ook niet terecht op korte termijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Pension is hartstikke duur. Wij betaalden 2 jaar geleden al 10.25 voor 1 kat per dag. Reken maar uit hoe duur 3 katten voor 10 weken kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet al bijna huilen als ik een week op vakantie ga en mijn katten achter moet laten, ik vind het zo zielig, degene die ze verzorgt stuurt altijd foto's, en dan zie ik aan ze dat ze niet blij zijn.

Kun je niet iemand vinden die eenzaam is en een tijdje gezellig bij ze wil wonen?
Oproep plaatsen in krantje, supermarkt, marktplaats.
MissMaran schreef:
31-12-2018 13:40
Ik moet al bijna huilen als ik een week op vakantie ga en mijn katten achter moet laten, ik vind het zo zielig, degene die ze verzorgt stuurt altijd foto's, en dan zie ik aan ze dat ze niet blij zijn.

Kun je niet iemand vinden die eenzaam is en een tijdje gezellig bij ze wil wonen?
Oproep plaatsen in krantje, supermarkt, marktplaats.
Maar je vertrouwt toch niet maar zo iemand? Dan zou ik het toch echt via een (erkende) organisatie doen. Bovendien is het ook erg kort dag om zoiets te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind 2 1.2 maanden erg lang.
Heb je geen pubers in je omgeving (neefje, nichtje, buurkinderen) die gek op dieren zijn?
Dan kunnen die een paar dagen per week na school bij jou in huis studeren, chillen en met de katten spelen.
Geef je ze een leuk bedragje voor, kunnen ze lekker wat bijverdienen.

Ik ben geneigd te zeggen, als je in mijn buurt woont wil ik wel af en toe gaan.
Maar ik ben ook een vreemde voor je, als ik in jouw schoenen stond zou ik daar dan toch huiverig voor zijn.
Moeilijke situatie, Julia.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
31-12-2018 13:45
Maar je vertrouwt toch niet maar zo iemand? Dan zou ik het toch echt via een (erkende) organisatie doen. Bovendien is het ook erg kort dag om zoiets te regelen.
Ja, dan moet je wel een goed gevoel bij iemand hebben.
Een jonge studente (meisje) zou niet gek zijn.
Ik ga mijn link nog een keer plaatsen, want ik zie op deze site echt wel mogelijkheden om een oppas in huis te halen.

https://www.holidaylink.com/vakantieopp ... ties).html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven