Samenwonen HELP!!
woensdag 13 februari 2019 om 20:42
Heey, Ik ben nieuw hier hihi.
Om te beginnen mijn moeder verhuist ongeveer over een half jaar naar het buitenland, dit wilt zij al erg lang en heb toen vaak aangegeven dat ik niet meewilde etc. Nu ben ik dus bijna 18 en ik blijf gewoon in dit huis wonen, het is een koophuis. Alleen begon mijn vriend waar ik dan op dat moment 1,5 jaar mee ga dat hij graag bij mij wilt intrekken! Ik schrok hier heel erg van en heb hem ook wel gezegt dat ik het allemaal een beetje ‘eng’ vind. Hij begrijpt dit en vind het zelf ook spannend maar zegt dat dit echt een geweldige kans is en dat het 3 kanten op kan gaan.
1. Het gaat super goed.
2. We hebben af en toe een dingetje en hij kan weer een paar dagen naar zijn ouders. (Hij woont in de buurt.)
3. We komen erachter dat we misschien toch niet voor elkaar gemaakt zijn.
Voor dat laatste ben ik dus een beetje bang, want dat je op je 18 en 20 nog niet samen kan wonen omdat je dus nog erg jong bent maakt mij een beetje bang. Als je wat ouder bent heb je toch meer ervaring en weet je toch beter met bepaalde dingen om te gaan. Ik wil dus niet dat we ergens te vroeg aan beginnen wat er dan weer voorzorgt dat onze relatie eigenlijk aan zijn einde komt!
Ik wil dus heel graag weten wat zouden jullie doen of gedaan hebben! Moet ik deze kans met beide handen beetpakken er gewoon voor gaan, of beter nog even wachten?
Om te beginnen mijn moeder verhuist ongeveer over een half jaar naar het buitenland, dit wilt zij al erg lang en heb toen vaak aangegeven dat ik niet meewilde etc. Nu ben ik dus bijna 18 en ik blijf gewoon in dit huis wonen, het is een koophuis. Alleen begon mijn vriend waar ik dan op dat moment 1,5 jaar mee ga dat hij graag bij mij wilt intrekken! Ik schrok hier heel erg van en heb hem ook wel gezegt dat ik het allemaal een beetje ‘eng’ vind. Hij begrijpt dit en vind het zelf ook spannend maar zegt dat dit echt een geweldige kans is en dat het 3 kanten op kan gaan.
1. Het gaat super goed.
2. We hebben af en toe een dingetje en hij kan weer een paar dagen naar zijn ouders. (Hij woont in de buurt.)
3. We komen erachter dat we misschien toch niet voor elkaar gemaakt zijn.
Voor dat laatste ben ik dus een beetje bang, want dat je op je 18 en 20 nog niet samen kan wonen omdat je dus nog erg jong bent maakt mij een beetje bang. Als je wat ouder bent heb je toch meer ervaring en weet je toch beter met bepaalde dingen om te gaan. Ik wil dus niet dat we ergens te vroeg aan beginnen wat er dan weer voorzorgt dat onze relatie eigenlijk aan zijn einde komt!
Ik wil dus heel graag weten wat zouden jullie doen of gedaan hebben! Moet ik deze kans met beide handen beetpakken er gewoon voor gaan, of beter nog even wachten?
woensdag 13 februari 2019 om 22:20
Bij twijfel: niet doen.
Heb je er ook bij nagedacht dat gemeentebelastingen hoger uitvallen als je met twee mensen in een huis woont? Hebben jullie al bekeken wat de vaste lasten zijn, denk aan de VVE, verzekeringen: het gaat niet alleen om gas water en licht + huur.
Laat hem gewoon 'logeren' en zorg ervoor dat je niet aan het betalen bent terwijl hij lekker kan sparen of geld uitgeven aan wat hij leuk vindt.
Hebben jullie het daar al over gehad?
Heb je er ook bij nagedacht dat gemeentebelastingen hoger uitvallen als je met twee mensen in een huis woont? Hebben jullie al bekeken wat de vaste lasten zijn, denk aan de VVE, verzekeringen: het gaat niet alleen om gas water en licht + huur.
Laat hem gewoon 'logeren' en zorg ervoor dat je niet aan het betalen bent terwijl hij lekker kan sparen of geld uitgeven aan wat hij leuk vindt.
Hebben jullie het daar al over gehad?
woensdag 13 februari 2019 om 22:29
Niet doen!! Jij bent dan nog maar net 18. Dat is echt veel te jong voor zo'n grote stap. Leer eerst jezelf kennen en volwassen worden.
Samenwonen moet geleidelijk gaan. Niet nu opeens omdat jij een huis hebt!
Heerlijk dat jij opeens alle vrijheid hebt. Geniet daar zelf van.
En wat als het niet klikt? Dan kan jij hem er misschien niet zomaar uitzetten.
Samenwonen moet geleidelijk gaan. Niet nu opeens omdat jij een huis hebt!
Heerlijk dat jij opeens alle vrijheid hebt. Geniet daar zelf van.
En wat als het niet klikt? Dan kan jij hem er misschien niet zomaar uitzetten.
vrijdag 15 februari 2019 om 11:52
Haha super veel reacties!! Om even een paar vragen van sommigen te beantwoorden...
hij betaalt gewoon mee met alles wat we in huis moeten halen! Hij heeft ook aangeboden aan mijn moeder om haar geld te geven omdat hij toch daar intrekt zeg maar. Mijn moeder vind dat niet nodig maar hij wil dat wel graag! Hij woont dicht bij mij in de buurt dus de kans is aardig groot dat hij vaak komt logeren dan... tuurlijk lijkt het mij super leuk!! Maar ik schrok er heel erg van, ik verwachtte ook niet dat het van zijn kant zou komen zegmaar haha
hij betaalt gewoon mee met alles wat we in huis moeten halen! Hij heeft ook aangeboden aan mijn moeder om haar geld te geven omdat hij toch daar intrekt zeg maar. Mijn moeder vind dat niet nodig maar hij wil dat wel graag! Hij woont dicht bij mij in de buurt dus de kans is aardig groot dat hij vaak komt logeren dan... tuurlijk lijkt het mij super leuk!! Maar ik schrok er heel erg van, ik verwachtte ook niet dat het van zijn kant zou komen zegmaar haha