Bloempap

18-09-2011 15:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door een ander topic: ik ben gék op bloempap. Liefst van Friesche Vlag. Maar dat spul wordt niet verkocht in het Brabantse land, in elk geval niet in de stad waar ik woon.

In Drente hadden ze het een jaar geleden nog wel. In Rotterdam 10 jaar geleden ook. Wie weet het meest zuidelijke plekje in NL waar dit spul nog te koop is?

Bloempap

Totaal aantal stemmen: 22

Lekker! (27%)
Niet te (vr)eten (23%)
Wat is dat? (41%)
Maak je toch zeker zelf! (9%)
Ik ken het helemaal niet.

Ga het nu even googlen
Het gras aan de overkant is niet groen.
het klinkt vies ...
Lammetjespap! Met stroop.

Was er dol op vroeger.

Volgens mij maakte mijn moeder het zelf?
Gevonden:

60 Gr. Bloem

1 liter karnemelk

Zout

De bloem in een beetje karnemelk op laag vuur aanmaken, zodat er geen klonten ontstaan. Daarna de rest van de karnemelk erbij en 5 minuten doorkoken. De bloem moet gaar worden. Zout naar smaak toevoegen.
Heerlijk, dacht dat iedereen dat wel zou kennen, en overal verkrijgbaar. Maar goed, in brabant kan ik me er bij nader inzien wel wat bij voorstellen. Dat is campinaland. Mijn neef (boer) weigert alles te eten wat niet van campina is.
Here I am - now what are your other two wishes...
Patchouli, heb je er 'geen vel' garantie bij?

Anyway bedankt voor het recept, kan altijd nog van pas komen.
quote:patchouli_ schreef op 18 september 2011 @ 16:04:

Gevonden:

60 Gr. Bloem

1 liter karnemelk

Zout

De bloem in een beetje karnemelk op laag vuur aanmaken, zodat er geen klonten ontstaan. Daarna de rest van de karnemelk erbij en 5 minuten doorkoken. De bloem moet gaar worden. Zout naar smaak toevoegen.

Mijn moeder maakte lammetjespap met gewone melk en niet met karnemelk. En de zout deed ze er ook niet in.

Ik vond het afschuwelijk smerig. Wij aten het als avondeten.

(Mijn moeder was zo'n slechte kookster... We aten alleen maar smerige dingen als broodpap, lammetjespap, macaronipap en rijstepap als avondeten. Gruwel gruwel gruwel...! )
Heb het volgens mij nog nooit gegeten, moet wel elke week 2 a 3 bekers van dat spul voor mn oma halen haha. Wat gek eigenlijk, ik dacht dat zoiets door het hele land wel te krijgen is
hier in de provincie utrecht is het gewoon verkrijgbaar bij elke supermarkt! heeerlijk met stroop erin...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:waranaka schreef op 18 september 2011 @ 16:24:

(Mijn moeder was zo'n slechte kookster... We aten alleen maar smerige dingen als broodpap, lammetjespap, macaronipap en rijstepap als avondeten. Gruwel gruwel gruwel...! )

Misschien om budgettaire redenen?

Bloempap...al heel lang niet meer gegeten, vond het vroeger wel lekker
eet je die bloempap dan warm of koud?

ik lust alle ingrediënten, dus wil het best eens proberen
quote:Xander68 schreef op 18 september 2011 @ 16:34:

[...]

Misschien om budgettaire redenen?[...]

Om allerlei redenen, maar vooral omdat ze niet kon koken en daar ook geen tijd of moeite in wilde steken.

Maar goed, je kunt dus goed groot worden op lammetjespap
quote:Yamuna schreef op 18 september 2011 @ 17:03:

eet je die bloempap dan warm of koud?

ik lust alle ingrediënten, dus wil het best eens proberen Kan zowel warm als koud. Geef mij maar koude bloempap
Er is toch een verschil tussen karnemelkse bloempap en bloempap?

Bloempap is toch niet zuur, of wel?
Bij ons thuis werd het als toetje gegeten. M'n ouders en oudste broers waren er gek op en m'n jongste broertje en ik konden er letterlijk wel van kotsen!!! :puke:
Ik eet het koud, Yamuna. Nooit warm geprobeerd.
quote:ShamRock schreef op 18 september 2011 @ 16:10:

Heerlijk, dacht dat iedereen dat wel zou kennen, en overal verkrijgbaar. Maar goed, in brabant kan ik me er bij nader inzien wel wat bij voorstellen. Dat is campinaland. Mijn neef (boer) weigert alles te eten wat niet van campina is.Hij weet dat Friesland Foods (waar Friesche Vlag van was en deels nog steeds van is) inmiddels is gefuseerd met Campina?
De bloempap van Friesche vlag is trouwens gemaakt met karnemelk en tarwebloem. Zitten verder geen andere ingredienten in.
quote:ShamRock schreef op 18 september 2011 @ 16:10:

Heerlijk, dacht dat iedereen dat wel zou kennen, en overal verkrijgbaar. Maar goed, in brabant kan ik me er bij nader inzien wel wat bij voorstellen. Dat is campinaland. Mijn neef (boer) weigert alles te eten wat niet van campina is.Aandelen in FrieslandCampina?
Ja lekker bloempap met stroop.

met een dikke lepel van deze

jeugdsentiment, wie mocht de lepel met stroop aflikken!
In Groningen is het bij iedere supermarkt nog te koop volgens mij, ik koop het nog af en toe.
quote:_nut_ schreef op 18 september 2011 @ 17:37:

In Groningen is het bij iedere supermarkt nog te koop volgens mij, ik koop het nog af en toe.Is ook lekker dicht bij Brabant
Zelf maken, maar niet met karnemelk. Mijn moeder maakte het vroeger wel als toetje, net als karnemelksepap, maar dat vond ik vies. Lammetjespap daarentegen vond ik heerlijk.

Hm, als manlief weer eens niet thuis eet ga ik het voor mezelf maken als toetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven