hapjes oudjaarsavond
zondag 25 december 2011 om 17:07
Volgende week vieren we oud en nieuw gezellig thuis. We willen, naast oliebollen wat er natuurlijk bijhoort, eens wat anders op tafel zetten dan de standaard toastjes etc.. Iemand tips? ik overweeg nog ons bezoek uit te nodigen voor een hapje te eten of een combi van lekker dingen op tafel, beetje tapas idee, maar dan meer wintersgetint zeg maar....
zondag 25 december 2011 om 17:15
Voor een feestje aankomende week, ga ik van die jaren '70 hapjes maken.. Augurk met boterhamworst, blokje kaas met zilverui, gevulde eieren.. je kent het wel. Altijd een doorslaand succes
Verder zou je zelf wraps kunnen maken, lekkere eigengemaakte salades (eieren, tonijn, kip)
Verder zou je zelf wraps kunnen maken, lekkere eigengemaakte salades (eieren, tonijn, kip)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 25 december 2011 om 17:57
zondag 25 december 2011 om 19:06
Zie je niets lekkers bij de tapas topics?
Je wilt een winters hapje? Gevulde champignons? Filodeegflapjes met kaas en champignons. Ik heb nog een lekker recept voor dronken paddenstoelen, alleen denk ik niet geschikt om een dag ervoor te maken.
Ik blijf quiches zooo lekker vinden, je kan ook mini quiches maken. Feestelijk vind ik een zelfgemaakte salade zoals zalm.
Ik weet niet zo goed wat je wilt met winterse hapjes. Iets met wild?
Je wilt een winters hapje? Gevulde champignons? Filodeegflapjes met kaas en champignons. Ik heb nog een lekker recept voor dronken paddenstoelen, alleen denk ik niet geschikt om een dag ervoor te maken.
Ik blijf quiches zooo lekker vinden, je kan ook mini quiches maken. Feestelijk vind ik een zelfgemaakte salade zoals zalm.
Ik weet niet zo goed wat je wilt met winterse hapjes. Iets met wild?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 25 december 2011 om 21:20
nee geen wild... dat vind ik meer voor een hoofdmaaltijd. Ik ga nog eens kijken bij het tapastopic, ik wist niet dat tie er was haha....
Dank je wel alvast...bladerdeeghapjes, ook even zoeken! We hebben sinds kort van die leuke minipannetjes van le creuset... wil daar ook wel iets van maken of een soepje....erbij. dank jullie wel alvast!
Dank je wel alvast...bladerdeeghapjes, ook even zoeken! We hebben sinds kort van die leuke minipannetjes van le creuset... wil daar ook wel iets van maken of een soepje....erbij. dank jullie wel alvast!
maandag 26 december 2011 om 00:48
Ik maak de kip bladerdeeghapjes van mv! (staan in deze pijler ergens, forum mobiel en zie het topic niet)
En verder nog iets van onderstaande hapjes
Bladerdeeg pittig gehakt
Bladerdeeg chocola (in mini cupcake vormpjes)
Bladerdeeg geitenkaas honing pijnboompitten
Geitenkaas met zongedroogde tomaat omwikkeld met parmaham
Gehaktballetjes met pittige tomatensaus
Gehaktballetje door midden met stukje ananas er tussen
Ham met monchou bieslook peper uitje augurkje klein gesneden
Gevulde eieren
Wrap zalm monchou
Wrap kipfilet kruidenkaas groene pesto
Wrap geitenkaas zongedroogde tomaat honing
Naja nog ff kijken verder
En verder nog iets van onderstaande hapjes
Bladerdeeg pittig gehakt
Bladerdeeg chocola (in mini cupcake vormpjes)
Bladerdeeg geitenkaas honing pijnboompitten
Geitenkaas met zongedroogde tomaat omwikkeld met parmaham
Gehaktballetjes met pittige tomatensaus
Gehaktballetje door midden met stukje ananas er tussen
Ham met monchou bieslook peper uitje augurkje klein gesneden
Gevulde eieren
Wrap zalm monchou
Wrap kipfilet kruidenkaas groene pesto
Wrap geitenkaas zongedroogde tomaat honing
Naja nog ff kijken verder
maandag 26 december 2011 om 00:52
Ik ga morgen hopelijk bijv. mini loempiaatjes maken met zoetzure saus en als vulling o.a. banaan. Dat is lekker bij die oliebollen en appelflappen. En dan maak je nog wat andere vullingen. Ik ga als het goed is morgen ook pangsit maken, als het allemaal lukt dan maak ik er een foto van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 26 december 2011 om 16:51
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 december 2011 @ 00:52:
Ik ga morgen hopelijk bijv. mini loempiaatjes maken met zoetzure saus en als vulling o.a. banaan. Dat is lekker bij die oliebollen en appelflappen. En dan maak je nog wat andere vullingen. Ik ga als het goed is morgen ook pangsit maken, als het allemaal lukt dan maak ik er een foto van.En graag het recept van de pangsit!
Ik ga morgen hopelijk bijv. mini loempiaatjes maken met zoetzure saus en als vulling o.a. banaan. Dat is lekker bij die oliebollen en appelflappen. En dan maak je nog wat andere vullingen. Ik ga als het goed is morgen ook pangsit maken, als het allemaal lukt dan maak ik er een foto van.En graag het recept van de pangsit!
dinsdag 27 december 2011 om 18:08
Ik maak vaak colakip drumsticks. Errug lekkerrrrrr!
Google colakip en NRC, dan vind je het recept meteen.
Verder doen wij met oud & nieuw altijd dat iedereen wat meeneemt. Meestal gaan mensen dan juist op dat ene gerechtje extra hun best doen. Daarnaast krijg je lekker allemaal verschillende dingen op tafel en heb je zelf geen kookstress.
Google colakip en NRC, dan vind je het recept meteen.
Verder doen wij met oud & nieuw altijd dat iedereen wat meeneemt. Meestal gaan mensen dan juist op dat ene gerechtje extra hun best doen. Daarnaast krijg je lekker allemaal verschillende dingen op tafel en heb je zelf geen kookstress.
dinsdag 27 december 2011 om 18:37
quote:sri schreef op 26 december 2011 @ 16:51:
[...]
En graag het recept van de pangsit!Ik moet het nog opschrijven. Zal even kijken of ik het morgen kan doen, moet ook nog de mini loempiaatjes met banaan en nog wat andere dingen opschrijven.
[...]
En graag het recept van de pangsit!Ik moet het nog opschrijven. Zal even kijken of ik het morgen kan doen, moet ook nog de mini loempiaatjes met banaan en nog wat andere dingen opschrijven.