hapjes oudjaarsavond

25-12-2011 17:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week vieren we oud en nieuw gezellig thuis. We willen, naast oliebollen wat er natuurlijk bijhoort, eens wat anders op tafel zetten dan de standaard toastjes etc.. Iemand tips? ik overweeg nog ons bezoek uit te nodigen voor een hapje te eten of een combi van lekker dingen op tafel, beetje tapas idee, maar dan meer wintersgetint zeg maar....
quote:Missprincesa schreef op 27 december 2011 @ 21:05:

Champignons in bierbeslag frituren, sausje erbij... Heerlijk (en super makkelijk)

Idd lekker. Ik had het hier met zelfgemaakte remouiladesaus. Mmmm

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja kan wel ontelbare lekkere hapjes verzinnen. Empenada's met saus is ook lekker en kan je van te voren maken;

Het is mij niet zo duidelijk of het hapjes moeten zijn of echt dingen wat je kan eten als avondeten, een soort buffet ofzo.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik maak altijd gevulde eieren. Heel simpel recept.

- kook een aantal eieren hard (7-10 minuten)

- koel ze af in de koelkast en halveer ze

- haal de dooiers eruit en wrijf ze fijn met een vork of vijzel

- voeg peper, zout, maggi, mayo toe tot je een gladde dikke massa hebt

- spuit de gele massa in de lege eiwitten met een spuitzak, hoe mooier hoe lekkerder ze worden

- een peterselieblaadje er bovenop

- laat een paar uurtjes koelen maar niet te lang anders worden ze bruin.
O,gevulde eieren,heerlijk dat blijft 1 van mijn favorieten..
Al eens Tempura geprobeerd. Ik heb vanmiddag bij de appie 2 pakjes gehaald

Tempura is een Japans gerecht en tevens een manier van bereiden. Diverse ingrediënten worden in beslag gedoopt en kort gefrituurd. Oorspronkelijk was deze methode niet Japans, maar Portugees; het werd in Japan ingevoerd in de 16de eeuw.

Tempurabeslag bestaat uit een deel bloem, ijskoud water en (vaak) een ei; het wordt zeer kort gemengd zodat het gluten niet bindt tot een echt, samenhangend beslag (zoals brooddeeg of soesjesdeeg) en het ijskoude water zorgt ervoor dat het baksel krokant en luchtig wordt en minder vet opneemt. In dit beslag kunnen vervolgens allerlei soorten voedsel worden gefrituurd, van stukjes vlees en garnalen tot (min of meer vaste) groenten als groene asperge, broccoli en zoete aardappel.

Dus als je niets om oliebollen geeft is dit het alternatief om toch lekker te frituren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven