printer advies
dinsdag 7 februari 2012 om 12:20
Ik heb naast een router (zie andere topic) ook een printer nodig.
Heb nooit een aangeschaft, printte altijd op mijn werk of bij familie/vrienden dingen uit.
Maar het wordt toch wel tijd om zelf een aan te schaffen.
Nu zie ik door de bomen het bos niet met die dingen, ik heb gewoon een simpele nodig die documenten kan printen, geen dure inktjet toestanden nodig heeft en liefst ook niet zo'n groot geval.
Iemand tips?
Heb nooit een aangeschaft, printte altijd op mijn werk of bij familie/vrienden dingen uit.
Maar het wordt toch wel tijd om zelf een aan te schaffen.
Nu zie ik door de bomen het bos niet met die dingen, ik heb gewoon een simpele nodig die documenten kan printen, geen dure inktjet toestanden nodig heeft en liefst ook niet zo'n groot geval.
Iemand tips?
dinsdag 7 februari 2012 om 12:39
Simpele printers zijn tegenwoordig praktisch wegwerp producten. Ik stel voor dat je er niet teveel over nadenkt en gewoon een simpele HP of zo pakt. Ze doen allemaal wat je wilt en dat is printen. Qua printers heb je ook een hoop fanboys. Sommige zweren bij 1 merk, maar het boeit allemaal helemaal niks als je gewoon alleen wat documentjes wilt printen
dinsdag 7 februari 2012 om 12:42
dinsdag 7 februari 2012 om 12:45
Wat bedoel je precies met "geen dure inkjet toestanden".
Als je geen inkjetprinter wilt, blijft over een laserprinter.
Dan moet je in plaats van inktcartridges, echter lasertoners kopen. Die zijn duurder. Maar zuiniger in gebruik.
Een kleurenlaserprinter is wel ook duurder in aanschaf. Maar ook zuiniger in gebruik, gaat langer mee.
Oftewel omgerekend op de lange termijn zou een laserprinter goedkoper of hetzelfde moeten zijn dan een inkjet, maar ik denk dat dit best wel per printer kan verschillen.
Als je geen zin hebt om dingen uit te zoeken zou ik gewoon een goedkope inkjetprinter kopen (zie printershop.nl) maar wél eerst ff kijken of ze in winkels (zoals MediaMarkt) ook goedkope cartridges voor die printer verkopen (i.p.v. alleen de cartridges van het officiele merk).
Overigens heb ik zelf zo'n all-in-one-geval, maar dat zou ik nu niet meer kopen. De scanner er van is namelijk kapot, dus nu zit ik met een printer die veel te groot is voor zijn functionaliteit.
Dan moet je in plaats van inktcartridges, echter lasertoners kopen. Die zijn duurder. Maar zuiniger in gebruik.
Een kleurenlaserprinter is wel ook duurder in aanschaf. Maar ook zuiniger in gebruik, gaat langer mee.
Oftewel omgerekend op de lange termijn zou een laserprinter goedkoper of hetzelfde moeten zijn dan een inkjet, maar ik denk dat dit best wel per printer kan verschillen.
Als je geen zin hebt om dingen uit te zoeken zou ik gewoon een goedkope inkjetprinter kopen (zie printershop.nl) maar wél eerst ff kijken of ze in winkels (zoals MediaMarkt) ook goedkope cartridges voor die printer verkopen (i.p.v. alleen de cartridges van het officiele merk).
Overigens heb ik zelf zo'n all-in-one-geval, maar dat zou ik nu niet meer kopen. De scanner er van is namelijk kapot, dus nu zit ik met een printer die veel te groot is voor zijn functionaliteit.
dinsdag 7 februari 2012 om 12:47
quote:bijenrompje schreef op 07 februari 2012 @ 12:42:
Hier staat een nieuwe van Canon, ik had achteraf wel graag een met kopieer/scanmogelijkheid gewild maar ach, dat is achteraf.
Een simpele goede printer hoeft niet duur te zijn (vanaf 100,- heb je een degelijke printer staan) alleen let wel goed op de inkt. Dit varieert namelijk nogal in de kosten.Ja dat bedoelde ik ook maarre... waar moet ik dan opletten precies qua inkt??
Hier staat een nieuwe van Canon, ik had achteraf wel graag een met kopieer/scanmogelijkheid gewild maar ach, dat is achteraf.
Een simpele goede printer hoeft niet duur te zijn (vanaf 100,- heb je een degelijke printer staan) alleen let wel goed op de inkt. Dit varieert namelijk nogal in de kosten.Ja dat bedoelde ik ook maarre... waar moet ik dan opletten precies qua inkt??
dinsdag 7 februari 2012 om 12:50
Dank je, ik denk dat een inkjetprinter voldoende is voor af&toe wat documenten afdrukken.
Ik had alleen gehoord dat de prijzen nogal varieren van inktcartridges, vandaar...
Ik bestel ze voor mijn werk eigenlijk altijd op 123inkt.nl..
quote:Friia schreef op 07 februari 2012 @ 12:45:
Ik had alleen gehoord dat de prijzen nogal varieren van inktcartridges, vandaar...
Ik bestel ze voor mijn werk eigenlijk altijd op 123inkt.nl..
quote:Friia schreef op 07 februari 2012 @ 12:45:
dinsdag 7 februari 2012 om 12:55
Ruby-Ann,
Ik zou, als je hem toch alleen incidenteel gebruikt gewoon een inkjet kopen, dan kan je via 123inkt of bijvoorbeeld de Hema of Bruna de goedkopere cartridges kopen, huismerk ipv de merkcartridges. Het kan dan zijn dat de kwaliteit van je printjes achteruit gaan, maar als jij het alleen wilt gebruiken voor documentjes is dit niet echt merkbaar (ik gebruik mijn printer voornamelijk voor foto's, dan merk je het wel).
Ik zou, als je hem toch alleen incidenteel gebruikt gewoon een inkjet kopen, dan kan je via 123inkt of bijvoorbeeld de Hema of Bruna de goedkopere cartridges kopen, huismerk ipv de merkcartridges. Het kan dan zijn dat de kwaliteit van je printjes achteruit gaan, maar als jij het alleen wilt gebruiken voor documentjes is dit niet echt merkbaar (ik gebruik mijn printer voornamelijk voor foto's, dan merk je het wel).
dinsdag 7 februari 2012 om 13:18
Let dan wel op of je merk printer navulcartrigdes kan hebben.
Wij hebben ook 'gewoon even' een printertje gekocht (Dell) waarbij je dus geen navul of goedkopere inkt kan gebruiken, deze moet je dus altijd bestellen via internet en voor de hoofdprijs (schijnt dat fabrikanten daar ook hun winst moeten halen, de printer is vaak bijna kostprijs, de inkt verdient dat terug)
Wij hebben ook 'gewoon even' een printertje gekocht (Dell) waarbij je dus geen navul of goedkopere inkt kan gebruiken, deze moet je dus altijd bestellen via internet en voor de hoofdprijs (schijnt dat fabrikanten daar ook hun winst moeten halen, de printer is vaak bijna kostprijs, de inkt verdient dat terug)
dinsdag 7 februari 2012 om 14:17
Ik heb laatst weer een canon gekocht.
De MP495 nadat mn vorige canon na 7 jaar ermee was opgehouden. Ik heb een scanner en kopieerding ineen en ben daar echt heel blij mee.
Scanner gebruik ik voor ziektenkosten en kopieer ook nog vrij veel.
De inkt gaat ook lang mee vind ik en ik moet redelijk wat printen voor school.
De MP495 nadat mn vorige canon na 7 jaar ermee was opgehouden. Ik heb een scanner en kopieerding ineen en ben daar echt heel blij mee.
Scanner gebruik ik voor ziektenkosten en kopieer ook nog vrij veel.
De inkt gaat ook lang mee vind ik en ik moet redelijk wat printen voor school.
dinsdag 7 februari 2012 om 14:28
quote:bijenrompje schreef op 07 februari 2012 @ 12:42:
Een simpele goede printer hoeft niet duur te zijn (vanaf 100,- heb je een degelijke printer staan) alleen let wel goed op de inkt. Dit varieert namelijk nogal in de kosten.
Gewoon alleen printen moet wel voor een stuk minder dan 100,- euro kunnen hoor! Voor die prijs heb je een redelijke all-in-one.
Hier kun je prijzen vergelijken:
http://www.beslist.nl/pro ... inters/?sortby=popularity
Voor 30,- euro heb je al een Canon of een HP. Ik zou wel even in de winkel (of via het net) de prijzen vergelijken van de cartridges. Dat kan echt enorm uitmaken. En zoals al eerder genoemd: zijn er ook huismerken van verkrijgbaar.
Succes!
Een simpele goede printer hoeft niet duur te zijn (vanaf 100,- heb je een degelijke printer staan) alleen let wel goed op de inkt. Dit varieert namelijk nogal in de kosten.
Gewoon alleen printen moet wel voor een stuk minder dan 100,- euro kunnen hoor! Voor die prijs heb je een redelijke all-in-one.
Hier kun je prijzen vergelijken:
http://www.beslist.nl/pro ... inters/?sortby=popularity
Voor 30,- euro heb je al een Canon of een HP. Ik zou wel even in de winkel (of via het net) de prijzen vergelijken van de cartridges. Dat kan echt enorm uitmaken. En zoals al eerder genoemd: zijn er ook huismerken van verkrijgbaar.
Succes!
dinsdag 7 februari 2012 om 16:12
HP staat bekend om de peperdure inkt. Beste prijs/kwaliteit ook voor fotos is Canon, al merk ik dat de nieuwste modellen duurder zijn qua inkt dan de Canonprinters van een paar jaar terug.
Wat ik handig vind is een printer die draadloos via je wifirouter aangestuurd wordt. Scheelt weer een kabel en je kan overal in huis printen. En kopieren en scannen moet je er ook gewoon bijnemen.
Wat ik handig vind is een printer die draadloos via je wifirouter aangestuurd wordt. Scheelt weer een kabel en je kan overal in huis printen. En kopieren en scannen moet je er ook gewoon bijnemen.
.
woensdag 8 februari 2012 om 10:59
Ja tuurlijk zijn de prijzen afhankelijk van het type printer maar HP staat er toch echt om bekend dat ze hun printers goedkoop verkopen om je vervolgens leeg te laten lopen op de inktpatronen. Ik zou echt nooit een HP kopen. Zelf als je hem gratis krijgt wordt het duur, tenzij je amper print natuurlijk.
.
maandag 20 februari 2012 om 18:45
Ik heb een laserprinter. Hij print alleen zwart/wit. Hij is prima en heel goedkoop. Samsung, iets van 45 euro.
Ik koop geen kleuren inkprinter meer.
Er moet een site bestaan, die je stap voor stap leidt naar een goede keuze (voor jou) printer.
Ik kan hem alleen niet meer vinden verdorie.
Ik zou dus een laserprintertje kopen.
Zwart/wit.
Ik koop geen kleuren inkprinter meer.
Er moet een site bestaan, die je stap voor stap leidt naar een goede keuze (voor jou) printer.
Ik kan hem alleen niet meer vinden verdorie.
Ik zou dus een laserprintertje kopen.
Zwart/wit.
maandag 20 februari 2012 om 19:09
maandag 20 februari 2012 om 19:53
Nerd!! quote:nerd_ schreef op 20 februari 2012 @ 19:17:
Ik doe het 'tzelfde als Yasuko.
Ook Samsung. Probleemloos.
En een inkjet fax.
In die fax moest al twee keer een nieuwe cartrige.
Gaat-ie iedere keer "schoonmaken"... Ben je lekkker mee..
Voor drie faxjes derde cartridge, en de Samsung laser nog met de eerste toner, en al een paar duizend.
Maar voor scannen moet je zo'n Canon (scanner) van twee tientjes of zo erbij nemen.
Met die twee samen kan je kopiëren, pdfjes maken, opslaan, alles.
Ik doe het 'tzelfde als Yasuko.
Ook Samsung. Probleemloos.
En een inkjet fax.
In die fax moest al twee keer een nieuwe cartrige.
Gaat-ie iedere keer "schoonmaken"... Ben je lekkker mee..
Voor drie faxjes derde cartridge, en de Samsung laser nog met de eerste toner, en al een paar duizend.
Maar voor scannen moet je zo'n Canon (scanner) van twee tientjes of zo erbij nemen.
Met die twee samen kan je kopiëren, pdfjes maken, opslaan, alles.
maandag 20 februari 2012 om 20:04
maandag 20 februari 2012 om 20:14