Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
Alle reacties Link kopieren
Of : 'als beste getest'. Ok zo raar. Dat betekent dat ze dit produkt beter getest hebben dan andere produkten en NIET dat het resultaat van de test van dit produkt het best was.
Alle reacties Link kopieren
Die nieuwe deo van.. Nivea ofzo? Over dat je geen gele vlekken krijgt op wit en geen witte vlekken op zwart. Er is één reclame waarin je dan een vrouwtje ziet dansen in een jurk die zwart/wit is. Afschuwelijk, maar ok, het kan. Er is ook een variant waarin je een vent ziet dansen in een shirt dat voor de helft wit is en voor de helft zwart. OMG! Als mijn vriend ooit in zo'n shirt binnenkomt ben ik weg. Wat een lelijk ding! Alsof er ooit een man is die daarin gaat lopen, muahaha.



http://www.youtube.com/watch?v=GDDAarfnaME Bij de 0:10 sec.
Alle reacties Link kopieren
Was het "echte valse wimpers effect" van Max Factor al voorbij gekomen?
en wat te denken van producten (jam bv) met 'speciaal geselecteerde aardbeien'.

Ja natuurlijk zijn die aardbeien speciaal geselecteerd....de fabrikant wil de goedkoopste, lelijkste aardbeien want daar zie je toch niets meer van in de jam.
Alle reacties Link kopieren
Starshine, dat doet me gelijk denken aan de poster die ik zag toen ik gisteren bij de bushalte stond.



Hero heeft bedacht dat kinderen niet van stukjes en/of pitjes in de jam houden. Dus hebben ze iets nieuws verzonnen.

Fruitpasta.



Kom op zeg! Ik weet niet welke kinderen ze daarvoor hebben ondervraagd maar de meeste kinderen die ik ken, eten gewoon jam met pitjes en stukjes.

Maar ja, je moet wat he om je product aan de man te brengen. Dan verzin je gewoon een "probleem".
Alle reacties Link kopieren
Die vrouwen met die diadermine creme. Allemaal gladde gave smoeltjes, maar ze doen net of ze ónder de ongerechtigheden zitten.

En dan dat briefje met "ondersteunt het herstellend vermogen van de huid". Met een vette punt erachter. Die punt ergert me. Als je zo'n one-liner opschrijft hoeft er geen punt achter.
Tandpasta voor "extra" witte tanden....



Nee dank je, ik hoef geen extra tanden, ook niet als ze wit zijn, ik heb er al genoeg



En tandpasta die beschermd tegen 7 dingen of zo, en dan staat er "frisse adem" tussen. Ik wil geen tandpasta die mij beschermd tegen een frisse adem
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik heb er smakelijk om gelachen .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:siesa schreef op 27 februari 2011 @ 22:52:

Rennie, je kunt het vaak gebruiken!

Hoezo, kun je op ook mee betalen ofzo? Of als vaatwastablet gebruiken?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 28 februari 2011 @ 07:58:

'het mooiste gewicht is evenwicht'

Neeeeheeee! Evenwicht is geen gewicht. Het zou dan 'evengewicht' moeten zijn en dát bestaat niet.





Nonsens dus.Het mooiste wicht is evenwicht. Oh nee, dat is Miss Universe
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 28 februari 2011 @ 09:47:

Babymelk die geinspireerd is op moedermelk. Ja duh, het zou slecht zijn als het geinspireerd zou zijn op ontbijtkoek!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Starshine schreef op 16 maart 2011 @ 16:21:

en wat te denken van producten (jam bv) met 'speciaal geselecteerde aardbeien'.

Ja natuurlijk zijn die aardbeien speciaal geselecteerd....de fabrikant wil de goedkoopste, lelijkste aardbeien want daar zie je toch niets meer van in de jam.
Alle reacties Link kopieren
Radioreclame, mag dat ook in dit topic ?



"er zijn weer GOOOEEEEEiiiiiiiEEE DEALS bij KPN ...



blegh ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Even een oud topic uppen, omwille van de stomme reclame die ik net hoorde.



Nieuwe Gilette Venus scheermesje:

"met minder ruimte tussen de 5 mesjes om de druk te verminderen"



Euuuuh, dat lijkt mij nu net de druk te verhogen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 28 februari 2011 @ 08:27:

[...]





die begrijp ik ook niet...dat moeders dan de badkamer gaat inspecteren (wat id de band tussen die man en vrouwen eigenlijk?)

.





Ik heb ooit een mail gestuurd naar Antikal (was het toch??) om te vragen wat de relatie is tussen die 2 vrouwen en die man?

Broer en zussen?

Man met 2 geliefden?

Studenten in een huis (maar die maken zich niet druk om kalk)



Blijkbaar konden ze er bij antikal niet om lachen, want ik heb nooit reactie gehad op mijn mail..
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af waarom die personen in de schoonmaakreclames hun huis zo vies laten worden.

Mijn huis is nooit zo smerig! Misschien als ze wat regelmatiger zouden poetsen

zouden ze die heftige schoonmaakmiddelen niet nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Er is een hele domme tandpastareclame ( Oral-B), die pasta beschermt TEGEN 7 punten:



Tandsteen

Witte tanden

Gevoelige tanden

Frisse adem

Gaatjes

Tandvlees

Tandplak



Ah, tegen witte tanden, tegen tandvlees? Wat fijn!



Echt hoe kun je zo'n gigantisch debiele reclame verzinnen?
Alle reacties Link kopieren
Link werkt niet, voor de liefhebbers: YouTube Oral B reclame.
Alle reacties Link kopieren
quote:PixieisBack schreef op 28 februari 2011 @ 11:12:

Alle reclames voor homeopatische geneesmiddelen. Er zit niks in maar we vangen er wel geld voor.



Precies. Occilococinum (of hoe je het moge schrijven) pretendeert preventief te werken.. even preventief als een glas water ja, en ze verdienen er mee, gezien de vele reclames die ik voorbij zie komen.



ik erger me altijd heel erg aan schoonheidsmiddeltjes 'bestrijd het ouder worden' of "effetieve middelen tegen ouder worden' etc.



Als je niet ouder wilt worden is er maar één oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan die reclame van die man die op de gang gaat staan om stukjes kip in de pan te werpen, omdat anders de hete olie op hem zou spatten. Vervolgens glijdt hij uit over de vloer die nu onder de olie zit van al het gespat (ik weet even niet meer van welk product deze reclame is).



En toch eten we met z'n allen nog steeds kip...
quote:pearle schreef op 05 maart 2012 @ 21:25:

[...]







Ik heb ooit een mail gestuurd naar Antikal (was het toch??) om te vragen wat de relatie is tussen die 2 vrouwen en die man?

Broer en zussen?

Man met 2 geliefden?

Studenten in een huis (maar die maken zich niet druk om kalk)



Blijkbaar konden ze er bij antikal niet om lachen, want ik heb nooit reactie gehad op mijn mail..



Leuk topic, blij dat ie geüpt is.



Maar wat jij zegt, over die familieband van de Antikalreclame.... dat heb ik me ook altijd afgevraagd. Want ze zeggen iets van 'familiegeheimen' en 'o o, moeder komt zo'. Heel vreemd. Ik zou er nog 's achteraan mailen hoor!



En Lettertype: haha, dat is dus ook al zoiets waarvan ik dacht: 'Huh, moet het beschermen tegen witte tanden??'
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 06 maart 2012 @ 23:49:

Ik erger me aan die reclame van die man die op de gang gaat staan om stukjes kip in de pan te werpen, omdat anders de hete olie op hem zou spatten. Vervolgens glijdt hij uit over de vloer die nu onder de olie zit van al het gespat (ik weet even niet meer van welk product deze reclame is).



En toch eten we met z'n allen nog steeds kip...



Ja die kip! Ik heb nog nooit iemand zo kneuzig kip in een pan zien doen. Draai gewoon het vuur lager man.



In reclames zie je wel vaker dat ze situaties creeeren die in het echt helemaal niet bestaan en dan doen ze alsof ze daar DE oplossing hebben
Alle reacties Link kopieren
Behoeftes creeeren inderdaad. Daarom trek ik bijna geen enkele reclame
quote:lettertype schreef op 07 maart 2012 @ 19:10:

[...]





Ja die kip! Ik heb nog nooit iemand zo kneuzig kip in een pan zien doen. Draai gewoon het vuur lager man.



In reclames zie je wel vaker dat ze situaties creeeren die in het echt helemaal niet bestaan en dan doen ze alsof ze daar DE oplossing hebben



haha ja, die kipbakker...dan staat hij ook zo verwijfd zijn vingers aan zijn lichtblauwe polo af te vegen.



En die behoeftes creeëren inderdaad.....gezanik over tampons die niet lekker glijden tijdens 'je lichte dagen' (en dan moet je touwtje springen). Of maandverband met 'geurparels' tegen 'luchtjes'. Flikker toch op.

Of dat verwende bruidje die twee weken voor De Grote Dag erachter komt dat haar tanden niet zo wit zijn als haar jurk :puke:

Of dreumesmelk met aminofortis-culturen (of wat dan ook) voor een betere weerstand. Gelul en duur geleuter.





Enfin, waar ik me aan erger is die reclame van Twix met dat liedje 'let's stick together'. Op een gegeven moment pakt ze 1 reep uit het pakje en dan gaat de muziek op pauze (pauzeteken II staat ook in beeld). Dan pakt ze de tweede en gaat de muziek weer verder.....op een heel ander punt!! Daar kan ik niet tegen hoor, als je muziek pauzeert, moet het gewoon verder gaan waar het gestopt is, niet een heel eind verderop (erg hè?).



twix-reclame
verwijfde croma kip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven